Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:24

Amber_anne schreef:
Nielojram schreef:
Mijn onpopulaire mening is dat mensen die afgekeurd zijn, maar de hele dag berichten kunnen typen op internet prima aan het werk kunnen. Blijkbaar doen de vingers het nog heel goed.

Dit soort dingen vind ik gewoon jammer om te lezen. Het is met een chronische ziekte al moeilijk genoeg zonder mensen die allemaal met hun oordeel klaar staan

Troost je, het is een impopulaire mening :D
Mensen kunnen helemaal niet oordelen over waarom iemand niet kan werken, maar we oordelen over zoveel dingen, dus zoiets ook af en toe.
Het is de kunst om het bij die ander te laten, die blijkbaar onwetend is. Als jij beter weet, trek het je dan niet teveel aan.

Love_Laugh

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:40

Ben er opzich wel deels mee eens wat nielojram zegt. Ik denk dat een deel van de mensen die volledig afgekeurd zijn wel een paar uurtjes kunnen werken. Er zijn genoeg banen wat je bijvoorbeeld zittend kan doen en niet te intensief.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:45

Nielojram schreef:
Mijn onpopulaire mening is dat mensen die afgekeurd zijn, maar de hele dag berichten kunnen typen op internet prima aan het werk kunnen. Blijkbaar doen de vingers het nog heel goed.

En waarom zou ik moeten gaan werken?

ps: ik ben wel rustig op zoek hoor.. maar hoef nu nog niet aan het werk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:45

Mijn opa werkte tot zijn dood op zijn 85ste, 5 ochtenden in de week, met uitgezaaide kanker, 2 kunstheupen en een pacemaker.

Mensen die écht willen werken die kunnen werken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:47

karuna schreef:
Of het lijf wil ook niet. Of wordt het vanuit bed gedaan, of spraaksoftware. Of met slaapjes tussendoor. Of is het nog het enige dat wel gaat enz enz. Er zijn zoveel redenen waarom mensen afgekeurd zijn maar een of meerdere berichten typen wel gaat. Aan de hand van berichten kun je niet bepalen of iemand kan werken,

Ik ben vaker op bokt als ik me juist heel moe of ellendig voel. Dan lig ik veel of kom ik niet verder dan de bank van vermoeidheid of pijn. Een van de weinige dingen dan is bokt lezen omdat je daar niet echt veel concentratie voor nodig hebt. Of lang allert moet blijven. Dan is dan nog net iets beter dan helemaal alleen maar voor je uitstaren of slapen.

Ik snap je punt, maar het zegt eigenlijk ook wel iets over het niveau hier....

:D

Maar ik had er laatst hier een paar in de gordijnen: de helft van alle negatieve aankoopadviezen hadden niet door een dierenarts gegeven hoeven te worden, dat had een geoefend oog ook zonder dierenarts wel vast kunnen stellen.

Uiteraard heeft iedereen voorbeelden van die andere helft....

Mars schreef:
Mijn opa werkte tot zijn dood op zijn 85ste, 5 ochtenden in de week, met uitgezaaide kanker, 2 kunstheupen en een pacemaker.

Mijn opa brak z'n rug ergens begin jaren 50 van de vorige eeuw. Als boer verzet je dan ook niet zoveel werk meer.
In zijn tijd moest de PC nog uitgevonden worden (hij overleed in 1971) maar anders had hij, met enig beleid, prima hele fora vol kunnen typen. Maar als je in die tijd afgekeurd was, kwam je niet eens meer aan een baan, al bood je aan gratis te komen werken!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:52

Mars schreef:

Maar als je niet hoeft te werken?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:03

Ach, zo ken ik er ook een paar die gewoon zwart wat werken en uitkering pakken omdat ‘als ik 25 uur hier ga werken, ik nog minder krijg dan bij mijn uitkering’

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:14

sureido schreef:
Ach, zo ken ik er ook een paar die gewoon zwart wat werken en uitkering pakken omdat ‘als ik 25 uur hier ga werken, ik nog minder krijg dan bij mijn uitkering’

Ik krijg geen uitkering hoor :D

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:15

Misschien is dit dan ook een unpopular opinion: ik vind het een groot goed om mensen voor wie werken onmogelijk of gewoon ongezond is te kunnen ontzien. Ik heb het zelf goed getroffen en kan prima voltijds werken, maar ik heb er geen moeite mee om daar wat van af te staan om mensen die het minder goed voor elkaar hebben ook een comfortabel leven te gunnen. Belasting betalen vind ik eigenlijk ook niet erg.

sureido schreef:

Dit soort kromme dingen ontstaan vooral door hoe stijf het systeem nu in elkaar zit. Ik denk dat er veel te winnen zou zijn als er soepeler met overheidssteun om zou worden gegaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:27

Brainless schreef:
sureido schreef:

Ik krijg geen uitkering hoor :D

Ik ken jou ook niet! ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:27

Brainless schreef:
Mars schreef:

Maar als je niet hoeft te werken?

Rekeningen enzo betalen zichzelf niet denk ik?
Of je moet op je man zijn zak teren, die zijn er ook. Vind ik ook wat van maar ik hoop dat dat niet impopulair meer is anno 2022

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:33

Mars schreef:
Rekeningen enzo betalen zichzelf niet denk ik?
Of je moet op je man zijn zak teren, die zijn er ook. Vind ik ook wat van maar ik hoop dat dat niet impopulair meer is anno 2022

Ik krijg dus geen uitkering omdat mijn man te veel verdient...
Ben nu rustig aan het kijken naar werk, maar helaas kan ik de ene dag best "veel" terwijl ik de andere dag amper kan zitten/lopen.
Dat is voor een baas geen doen omdat ik niet weet welke dag ik wel/niet kan.
Op slechtere dagen kan ik bv geen auto rijden.

Daarnaast vinden veel mensen dat als je bent afgekeurd en een uitkering hebt je niks meer mag.
Zien ze je een keer op een paard zitten of winkelen of fietsen (op een goede dag) vinden ze dat je dus niks mankeert en best aan het werk kan.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:40

Cinnepin schreef:
marleen_88 schreef:
Ik had het toevallig vanmiddag met mijn vriend nog over opgespoten lippen.
Ik vind het altijd heel lelijk eruitzien, geen enkele vrouw knapt daar van op

mee eens, ik vind ze juist lelijker worden

Zo lief maar krijg vooralsnog bijzonder veel complimenten over mijn “opgespoten lippen”. maar niet teveel fronsen terwijl je je boze berichtje typt. Krijg je rimpels van :knuffel:

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:54

marleen_88 schreef:
Ik had het toevallig vanmiddag met mijn vriend nog over opgespoten lippen.
Ik vind het altijd heel lelijk eruitzien, geen enkele vrouw knapt daar van op

Niet waar :+

Bij mij zie je het niet, maar heb het toch echt laten doen om een flink litteken en rokerslijntjes op te vullen :P
Maar mijn pc is anti-duckface, dus bij mij zie je vrijwel niet dat er iets gedaan is.

Ook bij mensen die ècht geen boven of onderlip hebben of hele scheve lippen vind ik het wel mooi.
Alleen meer en deel is helaas te veel en te slecht gezet.

Maar aan de reacties te zien is je mening eerder populair :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:59

Love_Laugh schreef:
Ben er opzich wel deels mee eens wat nielojram zegt. Ik denk dat een deel van de mensen die volledig afgekeurd zijn wel een paar uurtjes kunnen werken. Er zijn genoeg banen wat je bijvoorbeeld zittend kan doen en niet te intensief.

Dat wil zeggen dat je blijkbaar geen vertrouwen hebt in het huidige systeem.
Voor zover mij bekend wordt je tegenwoordig niet gemakkelijk meer volledig afgekeurd. De participatie samenleving viert namelijk hoogtij.
Echter, óók voor zieke mensen hoort er een gezond evenwicht te zijn tussen werk & vrije tijd. Als je energie hebt om per dag een paar uur te functioneren (en daar valt alles onder: basis dingen als douchen en eten, maar ook boodschappen doen, administratie, sociaal leven) dan wordt dat best ingewikkeld als er daarvan ook nog tijd naar werk moet.
Er zijn helaas ook mensen die hun vrije tijd & sociaal leven min of meer moeten stil leggen om hun weinige energie te sparen omdat ze moeten werken. Daar is het evenwicht dus zoek. Dit hoort niet zo te zijn. Dan wordt het namelijk overleven.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 07-01-22 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 01:03

Mars schreef:

Vindt jij dat dat de norm zou moeten zijn dan? Dat mensen met uitgezaaide kanker moeten werken?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 06:18

Nikass schreef:
Mars schreef:

Vindt jij dat dat de norm zou moeten zijn dan? Dat mensen met uitgezaaide kanker moeten werken?

Ik heb het niet over moeten ik heb het over willen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:05

Unpopulair Opinion: met alles wat we tegenwoordig kunnen, is het mensenras an sich niet degelijker geworden... met prikangst, burn-outs, paniek aanvallen, ADHD en wat je verder nog kunt verzinnen..
van een groot gedeelte denk ik 'een skup onder je kont heb je nodig'

Aansluitend, de mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen want ze kunnen niet veel, die toch een paard houden want ze worden er zo gelukkig van. Als je het niet kan betalen kan je het niet betalen, deal with it.. :Y)

@Brainless: nog een mening: het gaat niet om jou ;-)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:12

Cer schreef:
Unpopulair Opinion: met alles wat we tegenwoordig kunnen, is het mensenras an sich niet degelijker geworden... met prikangst, burn-outs, paniek aanvallen, ADHD en wat je verder nog kunt verzinnen..

Aansluitend, de mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen want ze kunnen niet veel, die toch een paard houden want ze worden er zo gelukkig van. Als je het niet kan betalen kan je het niet betalen, deal with it.. :Y)

Leuk ook voor mensen met een burn-out of paniekaanvallen, dat de dokter als diagnose stelt "joh, je hebt gewoon een schop onder je kont nodig"

Dat is overigens ook vaak een reden dat mensen met problemen dus geen hulp zoeken. Die oordelen van anderen die dus op deze manier reageren

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:14

Dilan93 schreef:
Leuk ook voor mensen met een burn-out of paniekaanvallen, dat de dokter als diagnose stelt "joh, je hebt gewoon een schop onder je kont nodig"

Dat is overigens ook vaak een reden dat mensen met problemen dus geen hulp zoeken. Die oordelen van anderen die dus op deze manier reageren

Begrijp jij dit topic wel?

Niet echt een opinion, wel iets wat ik vind van mensen die 'uitzondering op de regel' / 'betrekken op zichzelf' etc niet snappen :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:18

Volgens mij reageren hier al pagina's lang mensen op elkaars meningen ;)
Ook als ze het er niet mee eens zijn

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:22

True :j
Enfin, duidelijk dat mijn mening iig bij jou niet populair is :D (en je bent vast niet de enige ;) )

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:46

Love_Laugh schreef:

Ik ben niet afgekeurd.
Maar deze baan zoek ik al 3 jaar.
Zelfs het re integrate bureau krijgt het niet gevonden.

Maar ik hoor graag van jou waar ik mag solliciteren :j

OH ja teer ook op de zak van mijn man. Maar toen wij samen gingen wonen had ik een flinke zak gespaard. Klopt ook niet of wel?
Zou ik alleen gaan wonen kreeg ik bijstand. Dus ben blij dat mijn man het doet. Kost het jou niks. Want daar gaat zo'n mening uiteindelijk om.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:16

Dilan93 schreef:
Volgens mij reageren hier al pagina's lang mensen op elkaars meningen ;)
Ook als ze het er niet mee eens zijn

Alleen voelen mensen zich nu persoonlijk aangevallen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:24

Cer schreef:

Gelukkig vallen de sterftecijfers mee met al die mensen die een skup onder de billen nodig hebben :\