Matheno schreef:Ik gaf mijn broer een staatslot en hij won er een auto mee. Hoef echt geen deeltje van de auto of de waarde ervan hoor
Cool juist toch dat hij dan wat wint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Helemaal mee eens tancreda! Een cadeau is een cadeau toch. Als ik morgen iemand een armband cadeau doe wil ik er toch ook geen co-ouderschap over.
Mando: wat schattig dat Mando zoiets won haha!
ingvdh schreef:Ik had de anderen op een drankje getrakteerd en klaar, wat kan je nu met die €33? Het zou niet bij mij opkomen om een ander te vragen dit te delen met mij.
Mijn moeder wil nog wel eens loten geven aan de kinderen en haar voorwaarde is wel dat de eventuele prijs gedeeld wordt. in feite krijg je een lot voor de vorm, maar omdat de intentie duidelijk is zou ik er dan geen bezwaar tegen hebben om te delen, dit was immers vooraf bekend en de bedoeling.
Als iemand anders mij een lot geeft en ik win dan hou ik dat zelf, ik ga het niet delen met de gever, aan de andere kant zou ik dat ook niet verwachten.
Utixo schreef:Ik zou het ook samen gedaan hebben. Je hebt een gezellig avondje weg, je krijgt een lot cadeau, dan is het ook gezellig dat te delen.
Ik heb gister ook nog de Bol.com cadeaukaart van mijn vriend gebruikt. Het hij gekregen, ik heb hem opgemaakt.
Wyb_ster schreef:Ik vind het een interessante discussie. Bij gegeven cadeaus vind ik het raar om dan een deel terug te vragen.
Maar in de situatie zoals hij werd voorgelegd snap ik de vrienden wel. Zelf heb ik ooit met een vriend ook een gratis lot gekregen bij een gastcollege, we zaten er toen samen en hadden afgesproken dat we de winst samen zouden verdelen. Achteraf hadden we allebei niets.
Als iemand met uitgaan een gratis rondje krijgt van de barman verdelen mijn vriendin en ik dat achteraf ook altijd. Waarom zou ik "dat soort gelukjes" voor mezelf houden.
Een bon of lot dat je van iemand krijgt voor je inzet of voor je verjaardag ofzo vind ik dan weer anders. Dat is een blijk van waardering van iemand, en dus persoonsgebonden. Maar met toevallige gelukjes vind ik het juist leuk om dat met anderen te delen.
Silenna schreef:Wyb_ster schreef:Ik vind het een interessante discussie. Bij gegeven cadeaus vind ik het raar om dan een deel terug te vragen.
Maar in de situatie zoals hij werd voorgelegd snap ik de vrienden wel. Zelf heb ik ooit met een vriend ook een gratis lot gekregen bij een gastcollege, we zaten er toen samen en hadden afgesproken dat we de winst samen zouden verdelen. Achteraf hadden we allebei niets.
Als iemand met uitgaan een gratis rondje krijgt van de barman verdelen mijn vriendin en ik dat achteraf ook altijd. Waarom zou ik "dat soort gelukjes" voor mezelf houden.
Een bon of lot dat je van iemand krijgt voor je inzet of voor je verjaardag ofzo vind ik dan weer anders. Dat is een blijk van waardering van iemand, en dus persoonsgebonden. Maar met toevallige gelukjes vind ik het juist leuk om dat met anderen te delen.
Eens. Het moet geen verplichting zijn, maar als ik met 2 vriendinnen een avondje uit ga en met een gratis lootje 100€ zou winnen, had ik het ook gedeeldGewoon, omdat je er samen bent en omdat ik dat sociaal vind. Of ik zou er de drankjes van betalen, ofzo. Maar zo steek ik in elkaar