Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:15

Jammer Storm!
Jibbel, veel plezier :D

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:26

Storm, wat jammer zeg! Maar het is wel een fair antwoord van hem. Kan gebeuren.

Sophie, man wat een hork is dat zeg! Hier ook erg skeptisch over liefde en relaties door eerdere slechtere ervaringen en de vraag of een echte relatie met huisje boompje beestje ooit aan mij is uitbesteed. Ooit komen we er wel :j op onze manier.

Jibbel, we hebben zaterdag via de telefoon gepraat. Hij gooide makkelijk de handdoek in de ring van ja misschien heb je wel gelijk. Maar toen moest hij snel weg ivm een afspraak dus niet meer verder gepraat. Stuurde hij gisteravond: zal ik langskomen? Toen zei ik ja is goed, in de overtuiging dat hij wilde praten. Vroeg hij vervolgens of ik mn dochter bij me had want anders kon hij wel blijven slapen 8)7 . Dat was niet het geval, maar meneer moest ook nog ergens ver weg vandaan komen dus gezegd joh andere keer ik ga nu slapen :wave: :') :') :')

Vanmiddag weer trainen met spierbundelman, twijfel of ik het moet doen. Hij doet het als werk en wil niet overkomen als iemand die daarvan profiteert. Maar hij zegt dat hij het leuk vindt om me te helpen. Daarnaast is de hele 'status' natuurlijk ook nog erg onduidelijk en als we gaan trainen is ook niet echt een rustig moment om eens naar te vragen hoe of wat.

Storm

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:29

En als je denkt dat je alles hebt gehad, belt meneer Tesla weer... :')

Welcome to my messy life...

Jibbel, leuk zeg, ik zie dat ook wel eens voorbij komen. Misschien ga ik dat na de zomer ook een keer doen.

Sophie, niet leuk. Mannen zijn echte etters soms.

En ik krijg ook nog steeds een rare steek in mijn buik als ik mijn ex zie. Hoewel ik nooit meer verder met hem wil, vind ik hem nog steeds erg aantrekkelijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:43

Hmm, enkele relaties/dates met een mindere uitkomst, wat nieuwe dates op de planning staan en die eeuwig irritante exen.

Zouden we niet allemaal gewoon bindingsangst hebben en over 50 jaar met wat katten op schoot, door de geraniums naar buiten zitten te loeren :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:56

Ik zou willen dat je je gevoel gewoon rationeel uit kan schakelen :') dat zou mijn leven iig een stuk makkelijker maken :')

zaterdag een lunchdate.. ben benieuwd (sowieso of t doorgaat, dat weet je dan ook weer nooit :') )

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:01

Cer schreef:
Ik zou willen dat je je gevoel gewoon rationeel uit kan schakelen :') dat zou mijn leven iig een stuk makkelijker maken :')

zaterdag een lunchdate.. ben benieuwd (sowieso of t doorgaat, dat weet je dan ook weer nooit :') )
Geloof me, dat maakt het leven echt niet makkelijker. Het lijkt makkelijker, maar uiteindelijk leidt het tot niets ;)

Hier erg rustig, al een tijdje niet meer actief op Tinder en niets op de planning. Wel woont ex, eindelijk, op zichzelf. Zijn relatie loopt niet lekker en dat in combinatie met het 'alleen' zijn zorgt er bij hem voor dat ie toch weer contact gaat zoeken. Ik probeer er rationeel mee om te gaan :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:07

Ailill, ik heb ongeveer hetzelfde met mijn ex aan de hand.. maakt het heel verwarrend. Niet dat we ooit nog bij elkaar komen, maar zijn nieuwe relatie loopt niet soepel. Dus ze stoppen ermee, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet.. ik merk dat ik dat zelfs verwarrend vind :')
Ik denk gewoon "kap ermee" en ergens vind ik het oneerlijk dat hij zoveel tijd en energie steekt in een hele lastige situatie en voor ons geen enkele moeite gedaan heeft..
maar dat maakt het ook wel weer heel makkelijk te accepteren dat we uit elkaar zijn..blijkbaar past 'moeilijk' veel beter bij hem..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:14

Cer schreef:
Ailill, ik heb ongeveer hetzelfde met mijn ex aan de hand.. maakt het heel verwarrend. Niet dat we ooit nog bij elkaar komen, maar zijn nieuwe relatie loopt niet soepel. Dus ze stoppen ermee, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet.. ik merk dat ik dat zelfs verwarrend vind :')
Ik denk gewoon "kap ermee" en ergens vind ik het oneerlijk dat hij zoveel tijd en energie steekt in een hele lastige situatie en voor ons geen enkele moeite gedaan heeft..
maar dat maakt het ook wel weer heel makkelijk te accepteren dat we uit elkaar zijn..blijkbaar past 'moeilijk' veel beter bij hem..
Ik weet nog niet of het verwarrend is, moet er nog eens over nadenken denk ik. Wel weet ik dat hij (en ik) beide enorm koppig zijn, niet op willen geven en daardoor te lang in iets kunnen blijven hangen. Sterker nog, dat was toen bij ons ook het geval.

Nu op een paar maanden na zijn we 2 jaar uit elkaar, gevoelsmatig ook los van elkaar maar we spreken elkaar nog wel met regelmaat, voelt voor beide goed en dat is voornamelijk omdat we elkaar door en door kennen. Echter, het contact kwam, zeker in het begin, voornamelijk vanuit mij. Vorige zomer is dat wat omgeslagen en nu ik wat meer afstand neem, komt hij weer meer over de brug.

Wat het ook niet makkelijk(er) maakt is het feit dat wij echt op het verkeerde moment in elkaars leven kwamen. Als we elkaar nu hadden ontmoet, weet ik vrijwel zeker dat het wel was gaan werken. Neem je daarbij dat nog steeds iedereen in zijn/mijn omgeving roept dat we (ooit) weer bij elkaar komen, en je hebt Patrick in verwarring :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:14

Lol, ik lees nu mijn eerste en laatste zin nogmaals terug 8)7

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:20

Nou ja voor mij is het verwarrend...
Mijn omgeving zegt ook 'jullie waren zo leuk' en 'jullie komen weer bij elkaar'.. ook gezien zijn acties. Ik wéét rationeel dat hij dat NOOIT gaat doen, terugkomen. Dus ik denk er niet over na, dat schept bij mij ook geen valse verwachting..

Wat hij nu doet met zijn nieuwe relatie is echt voor mij 1 groot raadsel.. laatst zei hij "ik stop ermee, het is te moeilijk, ik wil niks met haar voor de toekomst'.. Maar toen ik hem vroeg of hij toch misschien meer gevoel voor haar heeft omdat hij geen afscheid kan nemen (en ik het antwoord verwachtte 'nee, ik wil haar niet') zei hij tot mijn grote verbazing "ja misschien is dat het wel"... toen dacht ik echt "WFT??" hij is/was er 100% van overtuigt dat hij geen toekomst met haar wil, en dan ineens zeg je 'ja misschien toch wel'..

En ik baal er gewoon van dat je onderbewustzijn zich ermee bezig houdt terwijl ik dat verstandelijk echt niet wil. Ik ben er klaar mee.. de vrienschap die we nu hebben is prima :j en die hou ik graag.

Maar zou je zelf wel weer willen dan Ailill?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:28

Hier gelukkig geen last van ex en gevoelens, op 1 x in de week toenadering van zijn kant na, banketstaaf, dickpics of chatverzoek met mr. weenie :+

Storm die ex van jou is zo lelijk van binnen dat ik van de buitenkant zou gaan walgen als ik jou was :r

Ailill dat komt dan nog wel goed denk ik ;) dingen veranderen en geduld is een schone zaak!

LF ik zou een echte date afspreken, buiten het trainen om :j zo te horen doet hij het graag voor je, dus ik zou je niet schuldig voelen!

Charming Berdien :=

xpattystagor sterkte :(:)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:50

He maar Patrick, je zegt dat het wel zou werken als hij nu in je leven zou komen. Hij is nu weer in je leven en toch? Dus waarom dan nu niet nogmaals proberen? In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :P En mensen veranderen. Jullie zijn beide niet meer de persoon die je toen was.

LL, heerlijk geen last van ex en gevoelens. Dat maakt je wel echt vrij en ruimte voor een nieuwe liefde.

Na mijn date met Waalwijk-man moet ik zeggen dat ik me besefte dat ik veel relaxter in het daten ben geworden dan eerst. Voor mij is het nu niet meer dan ff kennismaken met iemand, kijken of er een klik is en of iemand me triggert / aantrekt. Was tot vorig jaar altijd nog nerveus erover en wilde ik toch graag leuk gevonden worden, nu doet het me veel minder wat een halve vreemde van me denkt, hoef geen indruk op iemand te maken of me in allerlei bochten te wringen zodat iemand me maar leuk vindt.
Wel fijn dat besef dat je het prima zelf voor elkaar hebt en daar niet een ander voor nodig hebt.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:04

Wat jammer Storm! Wel eerlijk; hij maakt jou niet onbewust een rebound oid.

Inderdaad veel perikelen in dit topic... Succes stories anyone?

Exxen, dat kan best lastig zijn ja. Mijn lange relatie ex spreek ik niet meer. Die is inmiddels getrouwd en leeft een ander leven. Op zich wel zonde want ik had open gestaan voor vriendschappelijk contact. Een relatie zeker niet. Laatste ex zie en spreek ik regelmatig op feestjes, beetje dezelfde vrienden kring. Daar heb ik het soms nog lastig mee :') . Iets met puppy ogen :D

Aillil, denk je echt dat het moment verschil had kunnen maken? Of zit er nog een stukje nostalgie? Ik merk bij mijzelf dat naarmate de tijd verstrijkt ik vooral de leuke dingen nog weet en de stomme vergeet. Soort positieve mindset.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:13

*Even onder meeleessteen vandaan*

Is het met al die exen niet gewoon dat het lekker "veilig" en "makkelijk" is om erbij te blijven en/of in hetzelfde patroon verder te gaan. Je weet waar je staat en wat je wel of niet aan elkaar hebt, je weet welke irritaties je tegen komt en hoe jullie daar mee verder gaan. Achteraf gezien heeft op die manier mijn relatie met mijn ex ook 3,5 jaar geduurd. Vooral het laatste jaar kwam door dat patroon. En als ik heel eerlijk ben denk ik dat het nu nog zo verder was gegaan als ik mijn huidige vriend niet tegen was gekomen. Ik heb tijdens die relatie vaak genoeg tegen mijn vriendinnen geroepen dat ik de relatie niet voor altijd zag werken, mijn hoofd wist dat al langer echter was ik bang voor het wel bekende zwarte gat waar ik in zou belanden (ik had overigens mijn leven aan de andere kant van het land opgebouwd). Ik heb bewust toen mijn relatie uit was de zoektocht gestart naar "nieuwe vrienden", alleen nooit met de intentie om direct in een nieuwe relatie te springen.

Mijn huidige relatie loopt trouwens nog steeds op rolletjes. We proberen nog steeds onze eerste ruzie te krijgen (ja, we hebben nog steeds geen ruzie gehad na 1 jaar en 2 maanden) met als gevolg dat ik aan het janken van het lachen ben. Met die vent valt serieus geen ruzie te krijgen en dat terwijl ik echt ruzie gehad wil hebben voor ik ga samenwonen (je moet toch weten wat je in huis hebt, in goede en slechte tijden) :') .

Wat ik wel spannend vind, binnen nu en een maand gaat mijn vriend mijn ex waarschijnlijk ontmoeten/tegenkomen. Net zoals een jaar geleden zijn zowel mijn ex als ik uitgenodigd op een verjaardag van een gezamenlijke vriendin. Vorig jaar was mijn vriend niet welkom omdat alles toen nog zo vers was, dit jaar is hij meer dan welkom omdat hij ook gewoon een super goede vriend is geworden van desbetreffende vriendin. Het weekend hebben we er samen over gehad dat we het beide best eng vinden, hem gezegd dat hij zelf mag kiezen of hij wel of niet komt (ik begrijp het volledig als hij liever niet mee gaat), maar hij wil graag met mij mee gaan. Het is een redelijk kleine verjaardag (bij mijn vriendin thuis) dus langs elkaar heen kunnen we niet.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:43

Colien, waarom moet je per se ruzie gehad hebben voor je gaat samenwonen? Misschien heb je wel iets in huis waar je geen ruzie mee wilt/kunt maken :))

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:55

Ik vind het gewoon fijn om te weten hoe een ander reageert in ruzie, dadelijk word hij agressief of gaat gooien met spullen, dat weet ik liever voordat ik bij hem in trek. En misschien is het ook wel een veilige "uitstel methode" van mij.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:57

Haha, maar als je al een jaar met iemand omgaat, dan weet je toch wel ongeveer hoe iemand in elkaar zit? Als er al zo moeilijk ruzie mee te krijgen is, zal hij vast niet agressief worden of gooien met spullen. :P

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:01

Ken hem inderdaad een heel eindje, dus gok dat hij gewoon in een hoekje gaat zitten mokken tijdens ruzie. Daarom dat ik ook zeg, misschien een veilige uitstel methode voor mezelf :o . Net zoals het "ik wil eerst samen op vakantie zijn geweest" en het "Nee, maar blijven wonen waar ik nu woon is veel makkelijker ivm werk" en het "Nee, ik wil mijn eigen ruimte blijven houden" en nog veel meer regeltjes die ik voor mezelf verzonnen heb.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:03

Heb je enig idee waarom je het uitstelt voor jezelf?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:07

Haha klinkt wel beetje als een uitstel methode Colien :')
Maar wel fijn dat het zo goed gaat in jullie relatie!

Fijn dat je date eerlijk is Storm! En wat heeft Tesla meneer te zeggen ;) ?

Goed dat je je minder druk maakt Jibbel! En idd, iemand moet je nemen zoals je bent en je moet niet jezelf gaan aanpassen zodat de ander je leuk vindt.

Linda, haha leuk dat je spierbundel vandaag weer ziet :D ik zou het gewoon gezellig hebben als hij zelf aangeeft het leuk te vinden om te helpen :j

Ik ga zo naar mijn date, samen koken :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:08

Colien schreef:
en dat terwijl ik echt ruzie gehad wil hebben voor ik ga samenwonen (je moet toch weten wat je in huis hebt, in goede en slechte tijden) :') .

Dat wordt dus nooit samenwonen :')

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:14

Waarom ik het uitstel? Hmm nee nooit diep over na gedacht. Maar wat ik zo zou kunnen bedenken is gewoon eng/spannend om je veilige thuishaven te verlaten, zijn appartement is niet heel groot en ik heb af en toe nog best wel wat eigen ruimte/rust nodig en ik zit dan ineens verder van mijn paarden en werk af (paarden meenemen is geen optie).
Met mijn ex zat ik op het samenwoon-punt. En toen is alles uit elkaar geklapt, mogelijk dat dat er ook nog wel in mee speelt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:15

Cer schreef:
Nou ja voor mij is het verwarrend...
Mijn omgeving zegt ook 'jullie waren zo leuk' en 'jullie komen weer bij elkaar'.. ook gezien zijn acties. Ik wéét rationeel dat hij dat NOOIT gaat doen, terugkomen. Dus ik denk er niet over na, dat schept bij mij ook geen valse verwachting..

Wat hij nu doet met zijn nieuwe relatie is echt voor mij 1 groot raadsel.. laatst zei hij "ik stop ermee, het is te moeilijk, ik wil niks met haar voor de toekomst'.. Maar toen ik hem vroeg of hij toch misschien meer gevoel voor haar heeft omdat hij geen afscheid kan nemen (en ik het antwoord verwachtte 'nee, ik wil haar niet') zei hij tot mijn grote verbazing "ja misschien is dat het wel"... toen dacht ik echt "WFT??" hij is/was er 100% van overtuigt dat hij geen toekomst met haar wil, en dan ineens zeg je 'ja misschien toch wel'..

En ik baal er gewoon van dat je onderbewustzijn zich ermee bezig houdt terwijl ik dat verstandelijk echt niet wil. Ik ben er klaar mee.. de vrienschap die we nu hebben is prima :j en die hou ik graag.

Maar zou je zelf wel weer willen dan Ailill?
Eigenlijk is het ook verwarrend, da's dan ook best een breed begrip. Ik denk inderdaad ook dat we beide te koppig zijn om die eerste stap te zetten, al denk ik dat we beide van elkaar denken dat de ander, diep van binnen, die stap misschien nogmaals wil zetten. Soort van schijnzekerheid?

Klinkt herkenbaar. Hier hetzelfde, binnen 3 maanden na onze break leerde hij zijn huidige vriend kennen, nu dus 1,5 jaar en het loopt nog steeds niet. Ik vroeg het hem 3 weken terug, maak je niet nogmaals dezelfde fout zoals wij toen deden, te lang door willen gaan? Waarop hij zei, waarschijnlijk wel, maar je kent me en ik geef niet zomaar op. Waarop ik zei dat laten gaan niet gelijk staat aan opgeven.

Precies, de vriendschap die we nu hebben is mij heel veel waard. We kennen elkaar door en door, in een voor beiden heftige periode en dat schept een onvoorwaardelijke band.

Of ik hem echt terug zou willen? Ik weet het niet. Nogmaals, als we elkaar nu waren tegen gekomen, blanco, dan weet ik zeker dat het top zou gaan. Echter is er nu dus een geschiedenis van 5+ jaar en dat heeft natuurlijk veel invloed op het heden en de toekomst.

Ik denk dat we beide, zeker het laatste jaar, zijn gestopt met communiceren, veel voor elkaar invullen en het vooral niet met elkaar bespreken. Dan ga je, uiteindelijk, op zoek naar zaken waarvan je denkt dit gaat niet werken: Hij wil kinderen (al zie ik hem zo 1 2 3 niet aan kinderen beginnen) en ik wil graag reizen/naar het buitenland (terwijl ik me afvraag, een leuk boerderijtje in Brabant is ook prima).

Ten slotte beide behoorlijk hard aan onszelf gewerkt, stappen gemaakt en zaken afgerond. Dan ga je er toch anders naar kijken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:18

Colien schreef:
Ik vind het gewoon fijn om te weten hoe een ander reageert in ruzie, dadelijk word hij agressief of gaat gooien met spullen, dat weet ik liever voordat ik bij hem in trek. En misschien is het ook wel een veilige "uitstel methode" van mij.
Of gewoon eens navragen binnen zijn familie, mijn ex stond d'r om bekend echt vocaal heel erg boos te worden (geen gescheld btw), extreem scherp, onredelijk en zo kende ik hem echt niet. Kon het niet geloven.

Het duurde dan ook dik 4 jaar voor ik daar achter kwam: Onze laatste vakantie, op een ochtend in de badkamer. Echt alles kwam d'r uit, dramatisch _O-

Ik heb de rest van de vakantie niet meer durven aanschuiven in het (all inclusive) restaurant v.h. hotel :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:26

Ailill schreef:
Eigenlijk is het ook verwarrend, da's dan ook best een breed begrip. Ik denk inderdaad ook dat we beide te koppig zijn om die eerste stap te zetten, al denk ik dat we beide van elkaar denken dat de ander, diep van binnen, die stap misschien nogmaals wil zetten. Soort van schijnzekerheid?

en toch is dat superlastig.. want je mag niet voor de ander denken, en uiteindelijk wil je het zeker weten want anders blijf je invullen..

Ik heb dat ook. Hij heeft in het begin duidelijk gezegd "ik wil je niet meer terug".. ik heb dat toen een aantal keren gevraagd en hij bleef bij zn standpunt. Ik ga het echt niet nog een keer vragen want ik wil niet nog een keer een klap in mn gezicht (en je moet er ook een keer klaar mee zijn), maar ergens twijfel ik. Ook omdat hij aangegeven heeft dat zijn nieuwe relatie 'tijdverdrijf' is...

Citaat:
Klinkt herkenbaar. Hier hetzelfde, binnen 3 maanden na onze break leerde hij zijn huidige vriend kennen, nu dus 1,5 jaar en het loopt nog steeds niet. Ik vroeg het hem 3 weken terug, maak je niet nogmaals dezelfde fout zoals wij toen deden, te lang door willen gaan? Waarop hij zei, waarschijnlijk wel, maar je kent me en ik geef niet zomaar op. Waarop ik zei dat laten gaan niet gelijk staat aan opgeven.

Ja precies dit!!
Hij zegt geleerd te hebben van ons, en duikt vervolgens in een enorme ellendepoel.. ik denk dan 'waarom doe je dat nou??"
Maar inderdaad ook het antwoord 'ik wil het nog even aankijken, misschien komen we er wel uit.. '..

Citaat:
Precies, de vriendschap die we nu hebben is mij heel veel waard. We kennen elkaar door en door, in een voor beiden heftige periode en dat schept een onvoorwaardelijke band.

Of ik hem echt terug zou willen? Ik weet het niet. Nogmaals, als we elkaar nu waren tegen gekomen, blanco, dan weet ik zeker dat het top zou gaan. Echter is er nu dus een geschiedenis van 5+ jaar en dat heeft natuurlijk veel invloed op het heden en de toekomst.

ohh zo herkenbaar...

Citaat:
Ik denk dat we beide, zeker het laatste jaar, zijn gestopt met communiceren, veel voor elkaar invullen en het vooral niet met elkaar bespreken. Dan ga je, uiteindelijk, op zoek naar zaken waarvan je denkt dit gaat niet werken: Hij wil kinderen (al zie ik hem zo 1 2 3 niet aan kinderen beginnen) en ik wil graag reizen/naar het buitenland (terwijl ik me afvraag, een leuk boerderijtje in Brabant is ook prima).

Ten slotte beide behoorlijk hard aan onszelf gewerkt, stappen gemaakt en zaken afgerond. Dan ga je er toch anders naar kijken.

Ik heb inderdaad hard aan mezelf gewerkt.. hij ook wel, maar daar heeft iemand anders nu profijt van, en dat steekt een beetje... :o

maar goed, daarom toch maar eens op date.. even de zaken los zien van elkaar.. :j
Het liefst iemand die snapt dat het voor mij afleiding is en geen serieus iets.. daar ben ik echt nog niet aan toe..