Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lynnepinny schreef:Oei, een topic naar m'n hart momenteel. Ik heb 1,5 maand + 2 maanden met een jongen gehad, waartussen het dus een keer uit was gegaan, en nu weer. Lang verhaal kort: hij was te impulsief en was er eigenlijk niet aan toe. De eerste keer omdat het te snel na z'n vorige vriendin ging waar ie weer lichtelijk gevoelens voor kreeg en de tweede keer omdat we eigenlijk minder goed pasten dan hij dacht. Klinkt heel klootzakkerig, maar het is echt een schat van een jongen die verder nooit zoiets heeft geflikt (we waren al langer vrienden). Nu weer single om tijd voor zichzelf te nemen aangezien een relatie toch wat teveel was.
Maar mán wat doet dat pijn. Ik was (en ben eigenlijk) zo verliefd op hem en dacht echt dat het allemaal goed zat. Voor mijn gevoel pastte we juist heel goed bij elkaar aangezien zoveel hobbies en interesses overeenkwamen, net als bepaalde karaktertrekjes. Het pijnlijke is ook dat ik bang ben hem nu ook als een normale vriend kwijt te zijn. We zitten bij elkaar op een studentensportvereniging en ook in het bestuur hiervan, maar hij doet nu enorm zakelijk en kortaf naar me. Ik snap er helemaal niks van, doet ie dat voor mij om hem meer los te laten, of voelt hij daadwerkelijk geen vriendschap meer?Het voelt een beetje alsof er iemand is dood gegaan. Dramatisch, maar het is wel zo.
RedPassion schreef:Maar goed, ik ben zo'n sukkel die nooit stopt met alles uit het leven willen halen. Ik zou mezelf een hoop pijn kunnen besparen als ik niet altijd mijn hele hart overal in zou gooien, maar dan mis ik ook alle mooie dingen... Dus ik hoop dat er ooit weer ruimte voor liefde zal zijn in mijn leven, maar voorlopig moet ik echt flink herstellen.
stroopkoek schreef:Lynnepinny schreef:Oei, een topic naar m'n hart momenteel. Ik heb 1,5 maand + 2 maanden met een jongen gehad, waartussen het dus een keer uit was gegaan, en nu weer. Lang verhaal kort: hij was te impulsief en was er eigenlijk niet aan toe. De eerste keer omdat het te snel na z'n vorige vriendin ging waar ie weer lichtelijk gevoelens voor kreeg en de tweede keer omdat we eigenlijk minder goed pasten dan hij dacht. Klinkt heel klootzakkerig, maar het is echt een schat van een jongen die verder nooit zoiets heeft geflikt (we waren al langer vrienden). Nu weer single om tijd voor zichzelf te nemen aangezien een relatie toch wat teveel was.
Maar mán wat doet dat pijn. Ik was (en ben eigenlijk) zo verliefd op hem en dacht echt dat het allemaal goed zat. Voor mijn gevoel pastte we juist heel goed bij elkaar aangezien zoveel hobbies en interesses overeenkwamen, net als bepaalde karaktertrekjes. Het pijnlijke is ook dat ik bang ben hem nu ook als een normale vriend kwijt te zijn. We zitten bij elkaar op een studentensportvereniging en ook in het bestuur hiervan, maar hij doet nu enorm zakelijk en kortaf naar me. Ik snap er helemaal niks van, doet ie dat voor mij om hem meer los te laten, of voelt hij daadwerkelijk geen vriendschap meer?Het voelt een beetje alsof er iemand is dood gegaan. Dramatisch, maar het is wel zo.
Ik zou het gewoon allemaal even proberen te laten rusten nu en neem er voor jezelf afstand van. Probeer afleiding te zoeken in de dingen die je leuk vind en denk vooral aan jou! Of hij nog vrienden met je wilt zijn kom je snel genoeg achter, maar ik denk dat alles nu nog te vers is. Waarschijnlijk doet hij ook kortaf tegen je omdat hij wel weet dat jij nog gevoelens voor hem hebt en hij jou misschien niet een verkeerd idee wil geven. Kortom laat het even rusten en focus nu voornamelijk op jou daarna komt de rest wel vanzelf goed.
capopjekop schreef:Het is normaal dat je paniekerig bent. Een situatie waar je je voorheen fijn bij voelde houdt op te bestaan. Maar idd probeer het wat tijd te geven. Voor hem is het ook niet makkelijk. Om van lovers weer naar vrienden te gaan zal niet zomaar gaan. Er is best veel gebeurt lijkt me.
Ik ben nu fijn bij mijn ouders. Dat geeft wel rust merk ik. Hier heb ik mijn paardjes als ik me rot voel. Vanochtend heb ik nog wat spulletjes uit huis gehaald en afscheid genomen van de hond die van hem is. Dat vond ik wel erg moeilijk. Ik ben toch van dat beestje gaan houden
keeyzie schreef:Nu loop ik met een enorm schuldgevoel omdat ik weet hoe hij geniet van de paarden (en nu dus zijn eigen veulen).
En omdat ik Vannacht niet geslapen omdat ik zo boos ben op mezelf, het voelt als falen. Maar ik wil mezelf en ook vooral ook hem gewoon een fijne toekomst geven. En ik besef met steeds meer dat we elkaar daarmee nu alleen maar in de weg zitten.