silvericathy schreef:ik erger me op dit moment aan de hoefsmid.... vorige week dinsdag een berichtje gestuurd met de vraag of hij volgende week dinsdag zou kunnen komen... ik wil graag dat hij even komt kijken naar de hoefijzers, is mijn eerste keer met ijzers en ik ben dus nog niet zo zeker over of ze al aan vervanging toe zijn, andere hoefsmid die op stal was zei me dat ze nog zo'n twee weken wel mee konden... maar dat is inmiddels bijna drie weken geleden.
enige reactie van de hoefsmid was, ik laat je deze week nog weten...
gisteren nog maar eens een berichtje gestuurd of hij al een idee heeft hoe laat dinsdag, maar nog steeds geen enkele reactie van hem...
ik geloof dat de hoefsmeden hier in de buurt een beetje opraken, de ene komt niet op tijd, de ander is niet geschikt voor mijn gevoelige paard, weer een ander vindt ik geen net werk leveren.
Momenteel hebben hoefsmeden echt genoeg te doen ivm wedstrijdseizoen.
Ze zijn vaak langer bezig aangezien vele ijzers willen ipv blote voeten.
Daarom is het gewoon handig om optijd een afspraak te maken.
In de zomer plannen we elke 8 weken in, zodra als hij klaar is plannen we een nieuwe afspraak in.
Ookal hoeft hij alleen even te vijlen na 8 weken. Ze kunnen er dan weer tegen aan.
In de winter kunnen we ook 2-3 weken voortijd aankondigen dat we hem weer nodig zijn. Vele wedstrijd paarden staan dan niet rondom op ijzers.
Dus tsja... Of geduld hebben of optijd een afspraak maken