Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:56

_JTM schreef:
@Sunrise19: ik woon bijna tegen Son aan, zou evt wel iets voor je kunnen ophalen? Heb alleen wel lastige werktijden dus dat maakt het misschien iets moeilijker. Je mag me anders PB-en hoor!

Thnx had ook al een pb gehad maar de adv is al verwijderd.
Zal eens mailen of het al weg is.

Postnl was vandaag maar liefst 3uur te laat met leveren grrrr...

En ik word gestalkt door iemand die belt en dan niks zegt of heel gebrekkig nl praat.. -O-

Lianne86

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:49

Ik maak zaterdag weer mijn wekelijkse ritje van Dordt naar mijn ouders kom dus ook door Son...

@ikweetevnenietmeerwiesorry :$: ze proberen je gewoon bang te maken.... Lekker negeren hoor :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:10

Ben niet geschrokken hoor..
Vind het alleen mega irritant.

Had mn twingo te koop en binnen 24uur verkocht, had hrm van mp afgehaald alleen de andere sites vergeten.
Dus dat net maar even gedaan :P

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:45

vandaag een mooie hondenriem binnen gekomen van een bokker, echt heel erg mooi en lekker snel verstuurd.
Zie je die bokkers zijn allemaal zo slecht nog niet *\o/*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:07

Zijn postzegels inmiddels naar 60 cent gegaan? Ik heb een koper die aan het trippen is over 18 cent. :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:11

Gut, wat een kattenkop! Het tarief is sinds 1 augustus verhoogd, "dan weet je dat ook weer!!"

Nou ja, boek verkocht, nou maar even zien of het ook daadwerkelijk betaald word! :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:13

o mijn god..... dat voorspelt weinig goeds dan :P

de tarieven zijn inderdaad wéér verhoogd (gelukkig niet de pakketpost!) per 1 augustus :P Had me nog voorgenomen om voor die datum een zooitje postzegels in huis te halen (staan gelukkig geen bedragen meer op), maar dat ben ik vergeten... -O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:19

ik heb wel een hele rol gekocht :)
is toch de eerste winst :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:21

En te krenterig om het boek met pakketpost te laten verzenden.. :') vallen over 18 cent, of ik het boek maar gewoon even stevig in wilde tapen.

Heb in mijn advertentie staan dat verzenden via brievenbuspost op eigen risico is, dit soort mensen vertrouw ik dan op voorhand al niet. :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:23

nou sorry maar ik ben ook zo n krent!

vind tnt echt veel te duur om mee te verzenden en om over de service maar niet te spreken en de meeste verkopers willen niet met dhl verzenden ( onbekend, te lastig enz)
maar als koper moet je wel de verzendkosten betalen maar dan is het toch raar dat je niet mag uitkiezen hoe je wilt verzenden?

ik heb altijd geleerd wie betaald, bepaald!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:24

romyloverrr schreef:
ik ben echt blij met ( de meeste ) reactie's in het topic , stelt
mij toch wel gerust !

ik zou maar niet te hard roepen, ik verzond pas 17 pakketten waarvan er 9 nog steeds spoorloos zijn.
ik verzond ze als pakket post en betaalde per pakket 6,75 verzenden.. nu weet ik ook waarom ik geen track en trace had en was het niet mijn eigen schuld dat ik die vergat maar ik kreeg die gewoon niet, ook niet op gelet en door de haast die ik had niet om gevraagd.. achteraf blijkt dat ze geregistreerd waren in het systeem als brievenbus post.. mijn pakketten zijn foetsie en ik heb alle mensen het geld terug kunnen betalen.. meer dan 500 euro.
de post nl zegt gewoon dat ze nu naar een maand nog niets kunnen vinden.. iemand in nederland geniet nu van mijn dure anky pads.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:26

my_precious schreef:
romyloverrr schreef:
mij toch wel gerust !

ik zou maar niet te hard roepen, ik verzond pas 17 pakketten waarvan er 9 nog steeds spoorloos zijn.
ik verzond ze als pakket post en betaalde per pakket 6,75 verzenden.. nu weet ik ook waarom ik geen track en trace had en was het niet mijn eigen schuld dat ik die vergat maar ik kreeg die gewoon niet, ook niet op gelet en door de haast die ik had niet om gevraagd.. achteraf blijkt dat ze geregistreerd waren in het systeem als brievenbus post.. mijn pakketten zijn foetsie en ik heb alle mensen het geld terug kunnen betalen.. meer dan 500 euro.
de post nl zegt gewoon dat ze nu naar een maand nog niets kunnen vinden.. iemand in nederland geniet nu van mijn dure anky pads.

moet je eens gaan kijken op de facebook van postNL, alleen maar klachten...
echt verschrikkelijk :(

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:28

my_precious schreef:
romyloverrr schreef:
mij toch wel gerust !

wist niet dat ze een facebook hadden!
ik heb ook allerlei formulieren in moeten vullen zodat ze kunnen uit zoeken waar alles gebleven is, maar het is nu zeker een maand geleden en je hoort er nooit niks meer van.

moet je eens gaan kijken op de facebook van postNL, alleen maar klachten...
echt verschrikkelijk :([/quote]

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:29

alja, gedeeltelijk kan ik het met je eens zijn :o Wij zitten in een gehucht en in een naastgelegen dorp kun je wel bepaalde postzaken regelen, maar bijvoorbeeld niet onder rembours verzenden. Ik moet daar 15 km. voor verderop. 1x heb ik gehad dat iemand het onder rembours wilde. Sorry, ik heb best iets voor iemand over maar daar had ik geen zin in.
Ik ben absoluut eens dat er geen probleem is met iets dat door de brievenbus kan, als brievenbuspost te verzenden, maar de koper kiest daarmee wel voor een groter risico (een pakketje heeft nog een track en trace en is daardoor íets beter traceerbaar en aantoonbaar dat het verzonden is) en de goedkopere oplossing. Ik vind het dan niet eerlijk dat de verkoper aangekeken wordt, mocht het kwijtraken bij de post. Het is super balen, maar er waren ook andere keuzes voor handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:33

Daarom dat ik probeer om pakketten in eigen land via Kiala te laten gaan. Gaat misschien wat langzamer, maar goedkoper en echt goede service. Heb er nu 2x probleempje mee gehad en telkens zeer goed geholpen en het is altijd opgelost geraakt. Om die reden verzend ik alleen op aanvraag met de gewone post in België. DHl wil ik naar het buitenland wel proberen mocht dat goedkoper zijn dan TNT en sneller, maar ik geraak er helaas ook niet echt wijs uit hoe het werkt :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:35

ik koop best veel kleding op MP en vind het dan ook heel raar dat bij sommige advertenties staat, geen verkoop aan huis en verzending op eigen risico.

maar kentaro je moet voor de lol eens kijken op de facebook van postNL, hoeveel pakjes met T&T code zoek zijn, dan zegt dat imo ook helemaal niks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:43

Dat zegt dan vooral hoe gevaarlijk het is om een pakketje met de gewone post te verzenden :Y)

Kleding niet willen verkopen aan huis begrijp ik wel. Je weet nooit wat voor persoon je aan je deur krijgt, zeker niet wanneer ze willen passen. Blijft toch gokken. natuurlijk kan je bij het ophalen van een dekje of iets anders ook een raar type aantreffen maar goed, zoiets wordt toch sneller verzonden denk ik dan. Of ik laat ze naar stal komen voor ophalen, daar is steeds iemand aanwezig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:44

ik heb er nog niet op gekeken (ga dat zeker nog doen!)
Maar ik meen het echt als ik zeg dat ik al een jaar of 6 op MP zet en echt niet weet hoeveel pakketjes ik al verzonden heb. Nog niet één is er niet aangekomen!! (1x kreeg ik te horen dat het niet aangekomen was. Was een heel erg klein doosje. Bleek per ongeluk nog op het afgifte punt te staan :P Alsnog verzonden en de volgende dag hadden ze het in huis)
Ik ga zeker niet zeggen dat ik hun 'service' fantastisch vind! Heb ook een keer een pakketje aangetekend verzonden en dat hebben ze doodleuk bij de ontvanger voor aan het pad gezet.... -O- (het had nog geregend ook, maar thank god was het net goed genoeg ingepakt!!)
Daar kan ik super van balen en daar wordt dan gewoon niets mee gedaan.
Maar de pakketjes verders zijn stuk voor stuk (en op tijd!) aangekomen.
Ik zelf heb een paar keertjes iets via DHL gedaan en bij alle 3 de keren was er iets mis :P

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:01

iemand niet toevallig nog pk, pikeur, hv polo of kingsland rijbroeken te koop.. op marktplaats vind ik niet veel staan.. per pb a.u.b.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:02

Welke maat?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:03

upendo schreef:
Welke maat?

ligt aan hoe ze vallen,.. normaal heb ik 40 maar pikeur valt vaak kleiner dus 42/44 denk ik..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:06

Alja schreef:
nou sorry maar ik ben ook zo n krent!

vind tnt echt veel te duur om mee te verzenden en om over de service maar niet te spreken en de meeste verkopers willen niet met dhl verzenden ( onbekend, te lastig enz)
maar als koper moet je wel de verzendkosten betalen maar dan is het toch raar dat je niet mag uitkiezen hoe je wilt verzenden?

ik heb altijd geleerd wie betaald, bepaald!

Daar heb je gelijk in hoor! :) echter, voor 40 cent meer kan ik via DHL verzenden met minder risico. :)

Ik verstuur hem zoals zij wil. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:24

Nou dat siert je fan tallie want veel willen het niet via Dhl doen :(

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:36

@ Alja dat ligt eraan hoor. Hier in barendrecht zit alleen de PostNL. Voor Dhl en andere bezorgers moet ik naar de stad toe. Dat kost mij meer moeite en benzine terwijl ik hier in het centrum op de fiets kan.

Opzich zou ik wel als de koper dat wilt persee met hun keuze gaan versturen, maar als mij dat extra geld kost (benzine, parkeergeld) reken ik dat wel extra.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:49

Hier is het zo dat ik een paar 100 meter van het PostNL-punt in de supermarkt af woon en daar toch al vrijwel dagelijks naartoe ga :)

DHL heeft hier 2 punten in de buurt, allebei meer dan 10km verderop op een plek waar ik verder nooit wat te zoeken heb.... de ene kant op moet ik dan een pakje voor 15:00 uur ingeleverd hebben (niet bepaalt praktisch) en de andere kant op ligt hij aan een drukke winkelstraat en moet je dus maar hopen dat er nog ergens grofweg een beetje in de buurt een parkeerplekje te vinden is.... en ik heb er toch al een pesthekel aan om met de auto in een winkelgebied te moeten zoeken naar een plekje....

Beide opties zijn niet echt iets waar ik om sta te springen dus :o