Liefde Ik vond 'Lieve' al verschrikkelijk, maar dit is nog een tikkeltje erger. Ziva is idd van NCIS!
Yunomi
Geplaatst: 04-12-14 19:53
Zag dit op de website van Linds nieuws: In Nederland écht voorkomende – tongbrekers: Cedrixviënthely, Juëquinaisheley, G-K’dean, Zjay-driënne, Shu-Dhjai’Drion, D’xshareensherly, Ty’chaero-Jenoah, Queen-ensiellyque, Qivánno-Lorenxio
vuurneon
Geplaatst: 04-12-14 19:54
Latijnse benamingen voor Peruaanse bomen lijkt het wel
Zag dit op de website van Linds nieuws: In Nederland écht voorkomende – tongbrekers: Cedrixviënthely, Juëquinaisheley, G-K’dean, Zjay-driënne, Shu-Dhjai’Drion, D’xshareensherly, Ty’chaero-Jenoah, Queen-ensiellyque, Qivánno-Lorenxio
Anoniem
Geplaatst: 04-12-14 23:10
Beertje ken ik ook. Haar zus heet (geen grapje) Teddy. Echt geen grapje. Wel echt sneu.
Konstantine
Geplaatst: 04-12-14 23:12
Ik wilde net posten dat mijn nieuwe achterneefje Beer heet! Ik vind het wel schattig, maar hij wordt natuurlijk ook een keertje groot... Dat is dan wel weer jammer. Ik weet niet of hij een tweede naam heeft, die stond er niet bij in ieder geval.
Nell_
Geplaatst: 05-12-14 00:20
Net zie ik op FB langskomen; C-jayDjorden. Uhh? hoe verzin je het??
Iemand bij mij op Facebook heeft een Lyonn gekregen. Vraag me af of dat op z'n Frans, Nederlands of vaag Engels wordt uitgesproken.
Mette ken ik al langer als naam, hier op bokt is een meisje dat zo heet.
En beer en teddy zijn wel heel zielig. Ik neem aan dat iedereen nu al naar ze refereert als de teddyberen oid? Zo ken ik een gezin dat de kinderen Daila, Naila en Mauro heeft genoemd. Mijn nichtje en neefje spelen met ze. M'n oma vraagt dan ook altijd of ze naar de "Daila Lama gaan", om die kids aan te duiden.
Ik ken iemand die heet Zwaantje Schaap.... Ook nogal zielig zeg
Inwonderland
Geplaatst: 05-12-14 10:35
Teddy vind ik in een Engelstalig land minder erg dan in Nederland. Volgens mij wordt het dochtertje van Robby Williams zo genoemd. Alleen heet ze voluit Theodora ofzo. Als je de koosnaam / Roepnaam op een gegeven moment dan echt niet meer bij je vindt passen kan je altijd over stappen op de grote mensen naam.
Want zoals Beer die hier genoemd wordt vind ik inderdaad een beetje jammer, leuk voor een baby of een klein kind, maar als volwassene echt een beetje jammer. Je naam zorgt toch ook voor een hoop vooroordelen en bepaalt deels hoe makkelijk je het op school / in je werkzame en sociale leven zult gaan hebben.
NoName126
Geplaatst: 05-12-14 11:18
kirsten4 schreef:
Ik ken iemand die heet Zwaantje Schaap.... Ook nogal zielig zeg