Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:54

Sinds deze week iedere keer wakker worden met dikke en zere knie.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:59

Valerie93 schreef:
Ik had met mezelf de regel gemaakt als je voor 9 uur wakker word, ga je sporten.
Nu erger ik mij aan die regel :')

:')

Oh bah, fjordjes. Wat naar! Is hij verder wel oké?

Heel mijn lijf doet pijn van het lopen gisteren. Heb zelfs kramp in mijn handen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:05

Ik kiepte kattenbrokjes in de waterbak ipv de voerbakjes en vervolgens mepte de kat (als wraak?) mijn (gelukkig lege) koffiekopje van mn bureau, dus die was stuk. Wordt het zo'n dag ja? -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:05

fjordjes schreef:
De zoon van mijn beste vriendin is zwaar mishandeld, zinloos geweld... -:(-

Aahh nee das niet fijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:12

denisesilver schreef:
Valerie93 schreef:
Ik had met mezelf de regel gemaakt als je voor 9 uur wakker word, ga je sporten.

:')

Oh bah, fjordjes. Wat naar! Is hij verder wel oké?

Heel mijn lijf doet pijn van het lopen gisteren. Heb zelfs kramp in mijn handen.

Naar omstandigheden oké, oa hersenschudding en meerdere hechtingen. Hij weet er niks meer van, werd wakker in het ziekenhuis. Alles wat daarvoor is gebeurt is hij kwijt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:17

Heftig zeg! Veel beterschap naar hem. Al die korte lontjes de laatste tijd. Vreselijk :n

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:47

Fjordjes wat naar. Aangifte doen zal niet meevallen nu hij niks meer weet.

Foaly ik zou terug je bed ingaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:48

Ik deed net even een dutje omdat ik erg moe ben van gisteren.

Ik werd wakker geblaft door een teckel. Toen zag een puppy dat ik wakker was. Die toen aan gaf naar buiten te moeten.

Ik sliep net zo lekker. :Y)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:03

Als ik net wakker ben, dan wil ik gewoon rustig zitten zonder gezeur... Dan komt m'n ma, die pakt een bak koffie, opent facebook of isnta en begint hele verhalen te vertellen. Het nieuws, grappen en weetjes en... Katten. Dan doe ik m'n koptelefoon op, maar ze blijft me gewoon bestoken met jarige katten, slapende katten, spelende katten...

Dus ik zeg, ma, ik ben net wakker: Laat me even. 5 Minuten later.. Kijk, deze kat is 20 jaar geworden.

Super fijn voor die kat, hoop dat er nog vele jaren bij komen.. Maar laat me met rust! :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 10:38

Daphne__ schreef:
Als ik net wakker ben, dan wil ik gewoon rustig zitten zonder gezeur... Dan komt m'n ma, die pakt een bak koffie, opent facebook of isnta en begint hele verhalen te vertellen. Het nieuws, grappen en weetjes en... Katten. Dan doe ik m'n koptelefoon op, maar ze blijft me gewoon bestoken met jarige katten, slapende katten, spelende katten...

Dus ik zeg, ma, ik ben net wakker: Laat me even. 5 Minuten later.. Kijk, deze kat is 20 jaar geworden.

Super fijn voor die kat, hoop dat er nog vele jaren bij komen.. Maar laat me met rust! :')

Knuff.

Maar... Nu kan je wèl zeggen.
"Jij met je katten... Nu ben ik kattig. En niet voor de poes!" :') met n knipoog natuurlijk.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:15

De absolute incompetentie van elke overheidsinstantie om een goed begrijpbare, overzichtelijke website te bouwen. Ik moet een BRS nummer aanvragen, omdat iemand hier drijfmest kwijt wilt op de weides, maar dat valt amper te doen. Wat een taffes site is MijnRVO zeg.

Edit: als iemand me hier wegwijs in kan maken, stuur me alsjeblieft een pb. De paarden moeten ook nog steeds geregistreerd worden, maar ik kom er gewoon niet aan uit hoe het in elkaar steekt. Moet ik wel een UBN nummer aanvragen terwijl ik particulier ben? De site geeft aan dat ik dan zou moeten inloggen met DigiD, maar ik moet eerst van alles over bedrijfsvoering invullen. |o

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:45

maralyn schreef:
Daphne__ schreef:

Knuff.

Maar... Nu kan je wèl zeggen.
"Jij met je katten... Nu ben ik kattig. En niet voor de poes!" :') met n knipoog natuurlijk.

Haha, nou, ik probeer aardig te blijven.. Maar dat lukt niet altijd :+ Kattig is wel het goede woord :=

Boeit haar ook helemaal niks. Als ik m'n koptelefoon af zet en flink zucht, "Wat nóu weer?!" dan reageerd ze daar gewoon niet op en begint gewoon te vertellen _O- En dat meerdere keren. Ik MOET weten welke katten er vandaag jarig zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 12:53

RVO is inderdaad de meest gebruikersonvriendelijke site die ik ken.. sterkte Denise!
Ja, je moet wel een UBN nummer aanvragen op de plaats waar je paarden houdt. En daarna de paarden op dat nummer registeren.
Voor de mest weet ik het niet precies, volgens mijn man mag dat niet zomaar en moet er een tussenpersoon tussen zitten en moet alles geregistreerd zijn, waar het vandaan komt, transport, en waar het naar toe gaat.. daar zijn heel veel regels voor anders kan je in grote problemen komen. Dat zou de boer die drijfmest komt brengen moeten weten.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 13:56

Ik erger mij aan de kat die weigert pilletjes te nemen, echt een Princess/Dramaqueen..
En de andere smult en daarna eet ie braaf het pilletje op... *Zucht

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:03

Aan een stalgenoot, die uitmesten van de wei 'grote onzin' vindt, maar wel boos is dat haar landje altijd vol met onkruid staat. 8)7
Nu wil ze een ander landje %)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:07

prompter schreef:
Heel veel sterkte Marcella!

Heel Den Haag staat weer vast door dat fijne extinction rebellion, ze hebben nu nog meer kruispunten bezet :roll:

Ze gaan in beroep tegen het verbod om via Schiphol te mogen vliegen ...
https://www.nu.nl/binnenland/6352410/de ... iegen.html

Euh ... |o

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:27

Dat mensen overal geld voor moeten hebben.Oude paardenspullen halve zakken voer overgebleven medicatie.Geef eens wat weg..gierig gedoe .Ik zou me schamen om halve zakken voer te willen verkopen die mijn paard niet eet.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:34

Siggislief schreef:
Ik erger mij aan de kat die weigert pilletjes te nemen, echt een Princess/Dramaqueen..
En de andere smult en daarna eet ie braaf het pilletje op... *Zucht

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Misschien zijn hier nog ideeën te verkrijgen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:35

Easypill doet het hier geweldig. Poes eet het alsof het snoepjes zijn. :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:36

Roosch schreef:
Easypill doet het hier geweldig. Poes eet het alsof het snoepjes zijn. :))

Mijn dame weigert die. Maar haarballenpasta gaat er prima in en daar zijn pilletjes prima in te verstoppen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:39

Valerie93 schreef:

Toch wel beetje trots op mijzelf, heb ruim 40 minuten gesport!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:53

juval schreef:
RVO is inderdaad de meest gebruikersonvriendelijke site die ik ken.. sterkte Denise!
Ja, je moet wel een UBN nummer aanvragen op de plaats waar je paarden houdt. En daarna de paarden op dat nummer registeren.
Voor de mest weet ik het niet precies, volgens mijn man mag dat niet zomaar en moet er een tussenpersoon tussen zitten en moet alles geregistreerd zijn, waar het vandaan komt, transport, en waar het naar toe gaat.. daar zijn heel veel regels voor anders kan je in grote problemen komen. Dat zou de boer die drijfmest komt brengen moeten weten.

Deze week ook net ubn aangemaakt, dacht dat ik ong de laatste Nederlander was die de paarden nog niet had aangemeld maar dus niet.
Maar goed Engelse pony, moet een willekeurig stamboek een import verzoek doen dus de eerste 40 euro al lichter….

Moet wel zeggen dat de site tyfus is maar als je belt wordt je echt heel vriendelijk geholpen :)
Heb ze deze week 4 x aan de telefoon gehad :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:55

Ik heb het ubn 2 maanden terug geregeld en ik kon deze aanmaken op het adresvan mijn ouders. Dat vond ik wel raar.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:37

De Peel staat weer in brand, herinneren jullie die grote natuurbrand bijna 5 jaar geleden? Is nu weer aan de gang vlakbij. Vorige keer moesten we bijna evacueren... Hopelijk nu niet weer die taferelen. En de brand is ook niet ver in de buurt van m'n paard z'n stal tot aan hier...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:46

Ik word echt zoooo naar van de hele dag door motoren langs t huis... Waarom moet je zoveel herrie maken en anderen zoveel overlast bezorgen... Echt, waarom.