Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:14

saden schreef:
hahahatsjoe schreef:
Hond Bingo, katten Tijgertje en Skittel, Saden ben jij mijn Secret Santa ? En zo ja, is dat roze ding voor Guasha ?

Ja!
Klopt helemaal!

In de brief stond nog een hele makkelijk hint, het mooiste dorp

En dat ding is idd voor guasha

Het inpakpapier komt van de Primark

Wauw wat ontzettend gaaf ! Ik heb guasha gedaan bij iemand maar er was in een topic waarin ik zat ook iemand die deed het zelf en ik wilde het zo graag eens proberen... Vind het echt een geweldig pakket, dank je wel !!!

Het mooiste dorp vind ik mijn eigen dorp hihi.

Is er trouwens een kant van het guasha ding dat je moet gebruiken of maakt dat niet uit ?
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 15-12-22 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:28

Wat een leuke pakketten weer!

Ik wacht ook nog geduldig af, net PostNL hier terwijl op punt stond om te gaan, maar dan kon ik het vanavond uitpakken bedacht ik me. Maar helaas, niet voor mij. Morgen ben ik de hele dag weg, dus hoop dat het dan zaterdag komt.

Mijn lootje heeft mij overigens ook nog niet geraden

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:34

Citaat:
@Zertab, jouw Santa is nog heel druk bezig een pakket samen te stellen.
Echter, ziet hij/zij staan dat jij liever geen 2de hands spullen ontvangt, met als uitzondering boeken. Hoe denk jij over tweedehands spelletjes? Yeah or Nee?

Nu nog bezig met cadeautjes zoeken. Dat belooft wat _O-

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:42

hahahatsjoe schreef:
Wauw wat ontzettend gaaf ! Ik heb guasha gedaan bij iemand maar er was in een topic waarin ik zat ook iemand die deed het zelf en ik wilde het zo graag eens proberen... Vind het echt een geweldig pakket, dank je wel !!!

Het mooiste dorp vind ik mijn eigen dorp hihi, maar wat is jouw dorp ?

Is er trouwens een kant van het guasha ding dat je moet gebruiken of maakt dat niet uit ?

Volgens de Anwb is Winsum (gr) het mooiste dorp. Zelf vind ik het dorp niet zo bijzonder maar een mooie hint was het wel!

De Guasha, ik heb eigenlijk geen idee hoe of wat je het moet gebruiken. Ik wist niet eens van het bestaan af van :P
In jouw posts had ik gelezen dat je graag zo iets zou willen proberen! Nou succes, hihi

Graag gedaan, ik vond het echt leuk om eens te doen.
Alleen nadat ik het pakket compleet had kwam je met allemaal nog leukere ideeën, alleen de doos was al vol en dicht

En nu vol spanning wachten op mijn eigen pakket!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:43

Tanya schreef:
pimaude schreef:
Zeker heel erg mooi! Iemand hulp nodig met hints?

Ja graag! Heb ze hier in het topic gepost. Ik kom nu uit op fohadie maar die is al iemand anders z’n santa :')

Ik kom bij jij hints uit op Pimaude, maar die is ook al geraden.
(Pi = getallenreeks; Aude = streek in Z.Frankrijk)
Ik denk ook nog even verder.

@Fem: leuk die blauwe tas met een hangslot bij je lootje _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:46

Hahaha wel cool bedacht. Gelukkig voor jou ben ik je santa niet :D

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:49

saden schreef:
Volgens de Anwb is Winsum (gr) het mooiste dorp. Zelf vind ik het dorp niet zo bijzonder maar een mooie hint was het wel!

De Guasha, ik heb eigenlijk geen idee hoe of wat je het moet gebruiken. Ik wist niet eens van het bestaan af van :P
In jouw posts had ik gelezen dat je graag zo iets zou willen proberen! Nou succes, hihi

Graag gedaan, ik vond het echt leuk om eens te doen.
Alleen nadat ik het pakket compleet had kwam je met allemaal nog leukere ideeën, alleen de doos was al vol en dicht

En nu vol spanning wachten op mijn eigen pakket!

Vind dit pakket al geweldig, kan bijna niet geweldiger <3 . Stiekem wel benieuwd wat voor soort winkel je de guasha steen gekocht hebt.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:57

Oke, aangezien ik het moet weten wie mijn Santa is heb ik vanaf gisteren non stop lopen zoeken sinds ik thuis was. Zelfs eerder uit bed gegaan vanmorgen. :')

Mijn Santa had verschillende hints.
Allereerst een 90's baby. Toen gingen er al wat Santa's weg.

Aangezien mijn Santa mij een portret wil geven zocht ik ook een creatieve bokker. Lijstje gelukkig wat kleiner.

Toen werd het wat lastiger..
Een bijzondere vlag van het Verenigd Koninkrijk, 50°/60° NB, ik dacht aan Wales.
Hiraeth kwam in mijn gedachten voorbij maar die ging toch echt richting Denemarken en niet Wales..

Na wat verder zoeken dacht ik aan Menino, door de gamma kaart omdat ze aan het klussen was en creatief is. Maar wat is dan Engeland/Wales. Haar naam intypen bij Google kwam uit op een Braziliaanse voetballer. Dit werd hem dus niet...

Hiraeth bleef in mijn hoofd spoken. Op het gamma kaartje stond onweer en volgens mij zit hij in het stormchase topic.
Zijn naam ingetypt op google en toen kwam er te staan dat Hiraeth een Welsh woord is !! Dan nog het boek met een Deense schrijver. Ik zit volgens mij behoorlijk goed. Berichten terug gelezen en dit pakket is ook aardig over budget gegaan zoals bevestigd werd in zijn berichten.

Dus HIRAETH , ben jij mijn Santa ? <3

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:59

Ik ben heel blij dat je er zo blij mee bent!
De steen komt van een online shop
Volgens mij via bol.com

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:08

Okay.... ik ben nog steeds aan het puzzelen wie mijn Santa is... degene die ik persoonlijk ken, die ik verdacht, is al geraden als Santa van iemand anders... dus ik heb tot nu toe nog maar 1 verdachte en dat is Banyu.. maar ik kan het niet echt onderbouwen... :=

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:17

topsylover schreef:
En nu moet ik me nog even goed over de hints buigen :=

Het duurde even, maar ik heb eindelijk de tijd gehad om te puzzelen.
Hint 1 was niet zo moeilijk; mijn SS heeft meer dan alleen letters in haar naam. Daarmee kon ik al een heleboel bokkers wegstrepen! :)
Daarna werd het lastiger. Ze werkt met wezens waar ik niet van hou. Mijn eerste gedachte ging uit naar spinnen, maar het bleken toch kinderen te zijn :Y)
Hint nummer 3 ging over chocola, en wat een uiteenlopende smaken heeft iedereen hier zeg! De ene houdt van wit, de ander van karamel, weer een ander helemaal niet van gevulde chocola..
Hint nummer 4 hielp mij niet echt :') Zoveel bokkers zitten graag met een lekker drankje op de bank!
En daarna liep ik helemaal vast. Mijn ss haar lievelingskleur is roze met glitters. Oei. De bokkers die nog op mijn lijst staan houden allemaal van rustige aardetinten en blauw.. En nu dan? Toch maar weer verder zoeken en spitten en denken en zoeken.. Moet ik hint 6 toch maar openen? Geef ik het nu al op?

Op dit moment kwam ik erachter dat ik de verkeerde namen had weggestreept :D want er bleef telkens een naam terugkomen waarvan ik dacht dat die al vergeven was. Alle hints weer nalopen op de posts van deze persoon en ja hoor:
kinderen +:)+
normale chocolade +:)+
dekentje met thee op de bank +:)+
en roze glitters +:)+
Toch nog even hint 6 opengemaakt voor de bevestiging, en meteen kwam daar het prachtig roze Agnes kaartje tevoorschijn.
Dus, Marleen_88, ben jij mijn Santa? :D {:)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:24

Er zijn weer een hoop pagina's bijgekomen!
Wat een leuke pakketten heb ik weer gezien <3

Ik ben ondertussen ook lekker in bad geweest met een cadeautje van mijn ss [&]
Afbeelding

Ik wil ook best meezoeken als iemand niet uit de hints komt.
Helaas al een paar dagen last van mijn keel en vandaag naar huis gestuurd.
Mijn collega's zijn bang dat ze door mij ziek worden tijdens de feestdagen :+

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:36

Wat een tof pakket heb je gehad en gemaakt Fem. Beterschap voor nu maar je hebt iig genoeg spelletje om te doen om binnen te blijven. oliebol Happens is ook een leuk spel!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:43

@ Lavitabella: Yes, dat klopt!

Ik had hele leuke ideeën voor hints, maar ik zit nu in een periode op de universiteit die echt al mijn energie en vrije tijd opslurpt (ik heb nu Deens, Noors en Zweeds + een zwaar literatuur vak). In januari heb ik gelukkig de hele maand de tijd, dus dan krijg je via een portret de verdere liefde en aandacht die je hebt verdiend als mijn lootje. :D

Ben toch blij dat mijn Wales hint je op het verkeerde been wist te krijgen. Dat was precies mijn bedoeling. :D

(De hoeveelheid kilometer is de afstand tussen Amsterdam en Kopenhagen hemelsbreed, mocht je daar nog een uitleg voor willen. :P)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:43

Ik was natuurlijk de hele tijd de postNL app aan het checken, maar helaas.. nog geen pakket. Stond toch ineens de postbezorger op de stoep zojuist! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lieve SS, ik zou vandaag eigenlijk het huis schoonmaken ( _O- ), maar ik ben meteen driftig aan het puzzelen geslagen. Updates volgen!

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:15

Naaaaaah jongens ik moest huilen |(

Wat gewéldig!!

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:19

Matheno schreef:

Wat gewéldig!!

[ [url=m/pxyxQa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:21

Matheno wat prachtig! Lief dat je Santa zoiets voor je heeft gemaakt.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:22

Matheno schreef:

Wat gewéldig!!

Wat tof!!!!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:28

Hiraeth schreef:
@ Lavitabella: Yes, dat klopt!

Ik had hele leuke ideeën voor hints, maar ik zit nu in een periode op de universiteit die echt al mijn energie en vrije tijd opslurpt (ik heb nu Deens, Noors en Zweeds + een zwaar literatuur vak). In januari heb ik gelukkig de hele maand de tijd, dus dan krijg je via een portret de verdere liefde en aandacht die je hebt verdiend als mijn lootje. :D

Ben toch blij dat mijn Wales hint je op het verkeerde been wist te krijgen. Dat was precies mijn bedoeling. :D

(De hoeveelheid kilometer is de afstand tussen Amsterdam en Kopenhagen hemelsbreed, mocht je daar nog een uitleg voor willen. :P)

Yessss wat leuk! Klinkt inderdaad als een zware periode. Ik ben echt al ontzettend blij met dit pakket want je hebt het wel echt persoonlijk gemaakt door het epoxy toe te voegen hoor! Doe maar rustig aan en kijk maar wat voor jou uit komt met het portret, echt heel gaaf. <3 <3

Die hint bracht me wel eventjes de verkeerde kant op ja haha. Ik vond het wel leuke hints!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:29

Matheno schreef:

Wat gewéldig!!

Wat moooi!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:30

Matheno schreef:

Wat gewéldig!!

Oooh wat ontzettend lief <3

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:32

Banjer schreef:
Okay.... ik ben nog steeds aan het puzzelen wie mijn Santa is... degene die ik persoonlijk ken, die ik verdacht, is al geraden als Santa van iemand anders... dus ik heb tot nu toe nog maar 1 verdachte en dat is Banyu.. maar ik kan het niet echt onderbouwen... :=

Moeten we meehelpen?

Je had ook een getal toch?
Kan dat ook iets anders betekenen?
Zat er een boek bij in je pakket dat er iets op pagina 21 staat?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:33

Matheno schreef:

Wat gewéldig!!

Snap ik :(:)
Prachtig zeg! <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:34

Jemig wat een gave tekening!

Lavitabella deel je hem als die klaar is ik ben benieuwd!