Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 00:46

appelflap, wat een klap net. Zit rechtop in bed met hart in de keel van de schrik :').

En mijn vriend slaapt rustig door, hoort niks _O-.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 01:00

_San87_ schreef:
appelflap, wat een klap net. Zit rechtop in bed met hart in de keel van de schrik :').

Woon je naast ons... Echt hard.
Vriend is bij uitzondering ook wakker er van.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 03:10

Dat ik alweer klaar wakker lig te bokten in bed. :\
Ik wil slaaaapeeuhn :x

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 07:56

Dat ik een wekker ben vergeten te zetten en daardoor niet rustig wakker kon worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:05

Probeer huisarts te bellen begin al gelijk met 3 wachtende voor mij.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 08:18

Bijna verslapen, moeten haasten en telefoonoplader vergeten.

Gevoelige kies dus morgen weer langs de tandarts, had gehoopt klaar te zijn tot eind januari.

En het is hier 16 graden maar zweet me alsnog kapot. Stom lijf

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:33

Het is klam weer inderdaad.

Vandaag mijn twee lessen online maar waarom zo vroeg :Z

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:37

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:

Woon je naast ons... Echt hard.
Vriend is bij uitzondering ook wakker er van.

Echt he :=. Die flitsen waren ook flink, op gegeven moment was alles licht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:45

Ja ik werd wakker er van. Keek toen even op buienradar en toen was de rode vlek precies boven ons.

Ik erger me er aan dat mijn maag nog steeds onrustig is. Terwijl ik mij verder goed voel. :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 09:40

xPabloBokt schreef:
Bijna verslapen, moeten haasten en telefoonoplader vergeten.

Gevoelige kies dus morgen weer langs de tandarts, had gehoopt klaar te zijn tot eind januari.

En het is hier 16 graden maar zweet me alsnog kapot. Stom lijf

Omgedraaid naar huis want de tranen sprongen in mijn ogen toen ik iets probeerde te drinken. 11.15 bij de tandarts zijn..

Echt stom, was eindelijk een keer opgeroepen om bloed te doneren en zou dat vanavond gaan doen. Maar als ik zo een behandeling moet dan mag dat dus niet meer.. en ik wordt al zo weinig opgeroepen -O-

(Ja ik weet dat je ook plasma kunt doneren maar dat durf ik niet omdat er dan ook iets terug je lijf in stroomt. Vind ik een akelig idee).

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 10:33

Vandaag een introdag die, blijkbaar, een sportdag is. Ik vind het echt prima om te sporten, maar niet op een verplichte manier..

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:11

T-mobile heeft het internet een maand te vroeg stopgezet. Absoluut hun fout, maar de conclusie is dat ze het niet kunnen herstellen en ook geen andere (niet dure) tijdelijke oplossing kunnen bieden. _-:(
Nu zit ik 20 dagen zonder internet. |o
De buren die ik kende waarop ik vast op het internet erbij mocht voor die dagen moesten vorige week al verhuizen, alle appartementen om me heen zijn leeg. Behalve die van mijn onderbuurman maar ik heb zijn nummer niet en hij zit in canada tot we zelf het blok moeten verlaten.

Denk stiekem wel dat het goed is voor mijn productiviteit wat betreft studie. :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:22

Een webshop die een product levert van :x kwaliteit en nu eronder uit probeert te banketstaaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:51

Ik ben zo boos.
Weer op de uni.

Vandaag eerste hoorcollege van een vak. Dat was een anderhalf uur durend betoog over dat, wij studenten, een stelletje snotneuzen zijn zonder zelfbeheersing en concentratievermogen en dat zij daarom wel de les uit maakte. Als we ooit zouden klagen dat de stof te moeilijk zou zijn waren we universiteit-onwaardig en hoorden we terug op de middelbare school. Vooral dat laatste punt heeft ze ruim een half uur (1/4 van 't college) aan besteed.

Again: ik ben 30 :+ Met 19 was ik al bejaard op de havo, denk dat als ik daar nu aanklop ze me nu doorsturen naar 't gesticht.

- als je een minuut te laat ben mag je collegezaal niet meer in. Prima. Snap ik nog wel. Maar ik was er 2 minuten voor aanvang. Ze was al begonnen, en ik kreeg een schijtblik en preek. Toen zei ik dat 't nog geen tijd was en kreeg ik gelukkig wel bijval (er kwamen nog meerderen mensen binnen.) van de college. Maar hallo en welkom bij dit vak, Menino.

-100% aanwezigheidsplicht, geen uitzonderingen. Behalve bij ziekte.

- Als ze vindt dat de collegezaal niet goed genoeg oplet en geen aantekeningen maakt zet ze de slides niet op canvas (hoe de fuq ga je dat beoordelen met 200 man in de zaal?). Als dreigement. Als straf.

- Je mag alleen handgeschreven aantekeningen maken, met laptop of ander elektronisch apparaat word je de zaal uitgestuurd.

- Als je een mail stuurt mag dat alleen met formele aanhef, u en met achternaam en zonder spelfouten. En ik citeer letterlijk "als je een domme vraag stelt krijg je geen antwoord."

- Je mag geen school zeggen in plaats van universiteit. Want dan ben je onvolwassen. Nu zeg ik mijn hele studerende leven al school :') , omdat ik echt afkeer heb tegen 't dedain van mensen die per se willen laten weten dat ze een hogere opleiding doen.

- Nogmaals zou ze heeeeel streng zijn maar daar moesten we dankbaar voor zijn want anders waren we studentonwaardig, want, ik citeer: ten slotte geeft de universiteit Tilburg de beste en strengste feedback van Nederland. :r Leuk, dat je mijn voorgaande studies even compleet invalideert. Volgens mij scoren jullie met deze studie niet fantastisch hoog in de ranglijsten en als dit is waar je je tijd aan besteed in de colleges snap ik ook waarom.
Dezelfde opleiding deed ik aan de UvA, maar kan ik niet voortzetten door reistijd. En die scoren én hoger, die waren ook onnoemelijk streng op de stof. Maar dan wel met respect voor de mens die er tijd en moeite in heeft gestopt.

- We moesten dankbaar zijn dat we bij haar, als gepriviligeerd mens, in de collegezaal mochten zitten en toegang hadden tot het hoogste onderwijs van Nederland.
Meid, ik betaal 200 euro per maand om hier te studeren en daarmee geef ik er iedere hobby voor op. Dus ga weg met je priveleges. Ik werk ervoor, ik betaal ervoor en tevens is er ook echt niets mis met 't HBO of MBO.

Sorry hoor, maar als volwassen vrouw en voor 2000 euro per jaar(!!) hoef ik echt niet aangesproken worden als een losgebroken ongeciviliseerde baviaan die per ongeluk in een collegezaal terecht is gekomen en die door haar getemd moet worden.
Ik vrees dat er niets buiten het boekje gebeurt. Maar weet iemand in hemelsnaam of je hier een klacht tegen in kan dienen?

Want de toon die zij tegen haar studenten aanslaat kan echt niet (en al helemaal niet als communicatie je onderzoeksgebied is)..... Ik stond serieus op 't punt om tijdens college naar buiten te lopen, zo ongelooflijk neerbuigend en disrespectvol was ze en 75% van 't college bestond echt uit het neerhalen van "de student".

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:20

Hoe is het mogelijk dat het bij twee winkels mis gaat met mijn camera...

Bij de eerste waren ze vergeten te kijken en hebben toen last minute omdat ik belde de camera nagekeken met de uitslag wij weten het niet. Ze hadden er gewoon geen zin in

Speciaal naar Groningen gereden bij een winkel met goede recensies alles goed geregeld ook gebeld of ik het eens was met de prijs. Zou 6 weken duren maar nu na 7 weken maar een gebeld. Kwam er op neer dat ze moeten gaan zoeken.... geen goed gevoel over :(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:26

Menino schreef:
Ik ben zo boos.
Weer op de uni.

Vandaag eerste hoorcollege van een vak. Dat was een anderhalf uur durend betoog over dat, wij studenten, een stelletje snotneuzen zijn zonder zelfbeheersing en concentratievermogen en dat zij daarom wel de les uit maakte. Als we ooit zouden klagen dat de stof te moeilijk zou zijn waren we universiteit-onwaardig en hoorden we terug op de middelbare school. Vooral dat laatste punt heeft ze ruim een half uur (1/4 van 't college) aan besteed.

Again: ik ben 30 :+ Met 19 was ik al bejaard op de havo, denk dat als ik daar nu aanklop ze me nu doorsturen naar 't gesticht.

- als je een minuut te laat ben mag je collegezaal niet meer in. Prima. Snap ik nog wel. Maar ik was er 2 minuten voor aanvang. Ze was al begonnen, en ik kreeg een schijtblik en preek. Toen zei ik dat 't nog geen tijd was en kreeg ik gelukkig wel bijval (er kwamen nog meerderen mensen binnen.) van de college. Maar hallo en welkom bij dit vak, Menino.

- Als ze vindt dat de collegezaal niet goed genoeg oplet en geen aantekeningen maakt zet ze de slides niet op canvas (hoe de fuq ga je dat beoordelen met 200 man in de zaal?). Als dreigement. Als straf.

- Je mag alleen handgeschreven aantekeningen maken, met laptop of ander elektronisch apparaat word je de zaal uitgestuurd.

- Als je een mail stuurt mag dat alleen met formele aanhef, u en met achternaam en zonder spelfouten. En ik citeer letterlijk "als je een domme vraag stelt krijg je geen antwoord."

- Je mag geen school zeggen in plaats van universiteit. Want dan ben je onvolwassen. Nu zeg ik mijn hele studerende leven al school :') , omdat ik echt afkeer heb tegen 't dedain van mensen die per se willen laten weten dat ze een hogere opleiding doen.

- Nogmaals zou ze heeeeel streng zijn maar daar moesten we dankbaar voor zijn want anders waren we studentonwaardig, want, ik citeer: ten slotte geeft de universiteit Tilburg de beste en strengste feedback van Nederland. :r Leuk, dat je mijn voorgaande studies even compleet invalideert. Volgens mij scoren jullie met deze studie niet fantastisch hoog in de ranglijsten en als dit is waar je je tijd aan besteed in de colleges snap ik ook waarom.
Dezelfde opleiding deed ik aan de UvA, maar kan ik niet voortzetten door reistijd. En die scoren én hoger, die waren ook onnoemelijk streng op de stof. Maar dan wel met respect voor de mens die er tijd en moeite in heeft gestopt.

- We moesten dankbaar zijn dat we bij haar, als gepriviligeerd mens, in de collegezaal mochten zitten en toegang hadden tot het hoogste onderwijs van Nederland.
Meid, ik betaal 200 euro per maand om hier te studeren en daarmee geef ik er iedere hobby voor op. Dus ga weg met je priveleges. Ik werk ervoor, ik betaal ervoor en tevens is er ook echt niets mis met 't HBO of MBO.

Sorry hoor, maar als volwassen vrouw en voor 2000 euro per jaar(!!) hoef ik echt niet aangesproken worden als een losgebroken ongeciviliseerde baviaan die per ongeluk in een collegezaal terecht is gekomen en die door haar getemd moet worden.
Ik vrees dat er niets buiten het boekje gebeurt. Maar weet iemand in hemelsnaam of je hier een klacht tegen in kan dienen?

Want de toon die zij tegen haar studenten aanslaat kan echt niet (en al helemaal niet als communicatie je onderzoeksgebied is)..... Ik stond serieus op 't punt om tijdens college naar buiten te lopen, zo ongelooflijk neerbuigend en disrespectvol was ze en 75% van 't college bestond echt uit het neerhalen van "de student".

Doet me denken aan een docent op mijn opleiding. Die begon in het laatste jaar vol trots tegen mij te vertellen wie het eindproject allemaal niet zouden halen. Eh, is het niet jouw verantwoordelijkheid om iedereen zo goed mogelijk voor te bereiden, en als je zo'n waslijst op kunt sommen van mensen die het niet gaan halen, ligt het dan aan de studenten of aan jouw manier van begeleiden/lesgeven? :7

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:33

Wat een bizar verhaal Menino. Lekker motiverend ook…

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:40

Foaly schreef:
Doet me denken aan een docent op mijn opleiding. Die begon in het laatste jaar vol trots tegen mij te vertellen wie het eindproject allemaal niet zouden halen. Eh, is het niet jouw verantwoordelijkheid om iedereen zo goed mogelijk voor te bereiden, en als je zo'n waslijst op kunt sommen van mensen die het niet gaan halen, ligt het dan aan de studenten of aan jouw manier van begeleiden/lesgeven? :7

Dat hangt van de doelstellingen af. Moet het een leerfabriek zijn die zoveel mogelijk afgestudeerden aflevert?
Of is het ook de bedoeling om onderweg te selecteren, zodat uit de grote bak van iedereen die de instroomeisen heeft (= middelbare school voltooid met een bepaald vakkenpakket), alleen diegenen overblijven met de juiste vaardigheden, kennis en attitude?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 12:40

Ik zou daar serieus werk van maken. Dat soort figuren dragen flink bij aan het feit dat er zo veel jongeren burnout- en depressieklachten hebben. Absurd..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:49

Wat een verhaal joh Menino.. en wat bereiken ze daar nou mee? :roll:

Ik zit bij de dierenarts maar heb de verkeerde tijd doorgekregen. Dus moet nu een uur wachten aaaaargh! Kat kwam ineens kreupel thuis.. :(

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:51

De school van zoon. De nieuwe juffen die denken dat ze het toch wel weer anders kunnen doen dan in de overdracht staat aangegeven. Waardoor ik zoon na 2,5 week na starten school dus alweer kan ophalen omdat het niet gaat. (Overprikkelt en ontploft) Je zou toch meer verwachten van een sbo.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:09

Menino schreef:
Ik ben zo boos.
Weer op de uni.

Jezus wat een verhaal.. Heb t met je te doen!

En dan vinden ze het gek dat veel mensen een hekel hebben aan dit soort volk. Zo veel mensen met een hoger ‘papiertje’ gedragen zich dus zo he.

Ik werk zelf met dierenartsen maar ik kan degene die zich normaal kunnen gedragen, enigszins sociaal ontwikkeld zijn en niet gigantisch uit de hoogte vertikt op 1 hand tellen.

Wordt er dus met de paplepel ingegoten op de uni zo te horen.. Ze zullen vast niet allemaal zo zijn, maar toch.. _O-

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:21

om 5:00 uur wakker omdat ik moest plassen en omdat het al licht begon te worden in de slaapkamer, toen slaapmasker op. Manlief ging op zijn telefoon liggen kijken en haalt daarbij geen adem. daar wordt ik al licht kriegel van Plus dat dat slaapmasker knelt, afzakt en je het licht gewon naast je neus alsnog ziet. Tevens wordt ik dan hyper alert op geluid. Om 6:00 nog steeds wakker. Hond van de buren gaat blaffen, slaapmasker knelt nog steeds, pijn in mn rug. Om 7:00 nog steeds wakker, hond van de buren houd eindelijk zijn bek. Slaapmasker irriteerd me mateloos, pijn in rug en heupen. Om 8:00 uur nog steeds wakker, ik negeer alle pijntjes en draai elke 5 minuten van kant naar kant. van slaapmasker gewisseld maar zelfde problemen. wekker gaat af elke 15 minuten. om 9:00 uur nog steeds wakker, flink chagrijnig inmiddels, overal pijn, hoofd ook onder kussen tegen licht en herrie van wekker. Man besluit radio aan te doen en dan dat hersenloze gekakel van de radio dj's. 9:30 nog steeds wakker, in staat iemand te vermoorden, dan maar opstaan.
Dus.... wie er ruzie zoekt, kom maar op ik ben in een prima humeur....

Dit is overigens het ochtend ritueel van akelig veel dagen. Ik wil verhuizen of anders minstens een licht en geluidsdichte slaapkamer maken. en een nieuw bed deze was echt een miskoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 14:44

Ik heb bij de woningbouw gemeld dat het trappenhuis vies was, er lagen kleverige druppels.
Ze kwamen vandaag.... stofzuigen.
Da werkt nie hè

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 14:55

@ menino: Hoe gaat het nu met jullie hond?