Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

axel_1997

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 21:57

Het is bieden maar er is in ruim een maand nog niet geboden. En ik had informatie over het item gevraagd. Maar nog geen antwoord.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 22:42

Froukje schreef:
Geen repair café in de buurt zitten?

Ik denk dat het een beetje te moeilijk is daarvoor. Ik vermoed dat er iets gesoldeerd moet worden om de kabeltjes weer goed te zetten en het is een heel klein dingetje (5 cm).

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 22:56

Veulen84 schreef:
Ik denk dat het een beetje te moeilijk is daarvoor. Ik vermoed dat er iets gesoldeerd moet worden om de kabeltjes weer goed te zetten en het is een heel klein dingetje (5 cm).

Misschien een makerspace? In Enschede bijvoorbeeld zit Tkkrlab, daar zou je denk ik wel mensen kunnen vinden die zoiets kunnen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 22:57

Veulen, als het zo klein is, zou je dan niet bij een horlogemaker of klokkenmaker terecht kunnen?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 00:45

Ik heb heel veel kleine vliegjes in huis. Ik denk eigenlijk niet dat het fruitvliegjes zijn. Ze zijn van een formaat dat ze door de hor kunnen en ik zie ze vooral bij de lampen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 07:40

Independence schreef:
Ik heb heel veel kleine vliegjes in huis. Ik denk eigenlijk niet dat het fruitvliegjes zijn. Ze zijn van een formaat dat ze door de hor kunnen en ik zie ze vooral bij de lampen.

Hebben ze kleine ronde vleugeltjes? Zwart?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 09:41

Indy_Mouse_9 schreef:
Veulen84 schreef:

Misschien een makerspace? In Enschede bijvoorbeeld zit Tkkrlab, daar zou je denk ik wel mensen kunnen vinden die zoiets kunnen.

Je zal versteld staan wat de repair cafe mensen kunnen. Als je het niet probeert weet je zeker dat het niet lukt. Je hebt niets te verliezen, toch?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:19

Veulen84 schreef:
Zijn er bedrijven die kleine apparaten kunnen repareren? Ik heb een oud stukje techniek liggen waarvan de draadjes los zitten. Ik kan het zelf niet maken. Google levert vooral tv reparateurs op, iemand tips hoe te vinden?

Ik heb weleens wat opgestuurd naar Ruud’s repairshop in Nijmegen. Deze man doet dit voor zijn hobby en repareert ook veel Lemax (kerstdorp) artikelen. Je kan hem een Whatsappje sturen met foto’s van het te repareren item, dan hoor je wel
of hij er wat mee kan. Ik kan je zijn telefoonnummer via pb doen als je interesse hebt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 12:52

Independence schreef:

Klinkt alsof je rouwvarenmugjes hebt. Zitten vaak in (pot)grond van planten en zijn goed te bestrijden met aaltjes.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 14:23

Suzanne F. schreef:
Independence schreef:

Hebben ze kleine ronde vleugeltjes? Zwart?

Ze hebben vast vleugeltjes, maar te klein om eigenlijk te zien. Ik denk niet dat het rouwvarenmugjes zijn, ze zitten ook in mijn slaapkamer en daar heb ik geen planten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:43

Wat voor camera is fijn om te gebruiken voor op stal, bijvoorbeeld om een drachtige merrie in de gaten te houden?
Dus dat je het op je telefoon kunt zien?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 15:44

Als je wifi op stal hebt, Foscam doet het hier bij de koeien en schapen al een aantal jaar heel goed.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:00

Wat voor soort camera dan? En is het makkelijk te installeren?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:08

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:55

Dank je!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:12

Om nikass' vraag uit te breiden, welke camera voor als er geen wifi op stal is?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 14:15

Ladygiroc schreef:
Om nikass' vraag uit te breiden, welke camera voor als er geen wifi op stal is?

De makkelijkste oplossing is om te kijken of er wifi te krijgen is vanaf een nabijgelegen router. Dat kan bij voorkeur met een Powerline adapter:
https://www.coolblue.nl/powerline-adapters/wifi
Of een wifi versterker, bijvoorbeeld:
https://www.coolblue.nl/routers/wifi-mesh

Als dat allemaal niet mogelijk is kom je in de mifi-routers, waarbij je sim-kaart en 5G gebruikt:
https://www.coolblue.nl/routers/5g-connectiviteit

Ik heb dit momenteel als mijn enige internet aansluiting met een onbeperkt data-abbo. Let erop dat onbeperkt niet echt onbeperkt is en meestal 10Gb per dag vrij te gebruiken is.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 18:22

Wifi gaat hem midden in de polder niet worden.
Ik heb ook geen idee wat zo'n camera er dag verbruikt?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:27

Ik zoek 1 of meerdere podcast(s) op spotify. Een jaar geleden heb ik veel gefietst en had ik oortjes in... Podcast aan, lang verhaal, en trappen maar. Een paar verhalen zijn mij een beetje bijgebleven, en ik denk dat ze allen bij 1 podcast horen. Ik kan het alleen niet terugvinden... Ik denk dat er wel meer interessante verhalen op staan. Iemand een idee, met onderstaande omschrijvingen, welke het is?

- verhaal waarin iemand verteld over zijn werk. Volgens mij in Afrika, waarin hij helpt of hielp om stropers tegen te gaan/wildlife te beschermen.
- podcast waarin iemand verteld over zijn rol bij een onderzoek van een vliegtuigramp, volgens mij MH17. Inclusief de beveiliging van de auto's waarin ze richting rampgebied reden.
- Waarschijnlijk van een andere podcast, namelijk Universiteit van Vlaanderen; waarin iemand verteld over zijn onderzoek naar stekende muggen, malaria en waarbij hij het op het einde heeft over Nederlandse kaas. Omdat die geur malariamuggen lokt.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 06:50

Ik vraag mij af: als je een baby hebt (die van ons is nu 14 weken), is het dan normaal dat je je ramen open laat snachts? Het is hier boven 27 graden/luchtvochtigheid 85%, maar ik heb geen idee wanneer hij het op een krijsen kan zetten. Hij sliep altijd van 23:00 tot 7:00 maar is de laatste tijd onrustig snachts door de warmte denk ik.
Begin namelijk opmerkingen te krijgen van de buren, maar ik wil ook wat zuurstof in mijn slaapkamer :+ Hoe “hoort” het als je een baby hebt? Meteen alle ramen dicht zodra hij geluid maakt? Want dat doe ik nu en daardoor voelt het alsof ik mij schaam voor mijn eigen baby -O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 10:38

Dat heeft niets met schamen te maken, maar met de buren nachtrust gunnen.
Zij hebben niet voor de baby gekozen en willen wellicht ook funcioneren de volgende dag.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 10:57

Aan de andere kant heeft baby natuurlijk ook recht op frisse lucht, en de enige manier van afkoelen is ramen open.
Kan je hem misschien op zo'n moment meenemen naar beneden oid?
Dat ondertussen je kamer wel kan afkoelen?

Ik snap ook dat het heel irritant is als je wakker wordt door de baby van de buren zeg maar, maar ik snap ook dat jij je ramen open wil.
Is het elke nacht het geval?
Dat zou voor mij ook nog wel uitmaken.

In elk geval sterkte :(:)
Niet leuk midden in de nacht

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:23

Flowery schreef:
Ik vraag mij af: als je een baby hebt (die van ons is nu 14 weken), is het dan normaal dat je je ramen open laat snachts? Het is hier boven 27 graden/luchtvochtigheid 85%, maar ik heb geen idee wanneer hij het op een krijsen kan zetten. Hij sliep altijd van 23:00 tot 7:00 maar is de laatste tijd onrustig snachts door de warmte denk ik.
Begin namelijk opmerkingen te krijgen van de buren, maar ik wil ook wat zuurstof in mijn slaapkamer :+ Hoe “hoort” het als je een baby hebt? Meteen alle ramen dicht zodra hij geluid maakt? Want dat doe ik nu en daardoor voelt het alsof ik mij schaam voor mijn eigen baby -O-

4 kinderen, maar ik liet gewoon het raam open. Wanneer de kleine begon ging ik ernaartoe, pakte hem/haar en voeden. Dat duurt toch niet lang? Als ze daarna nog moesten huilen vanwege krampjes oid dan liep ik idd met baby rond en naar het raam om te sluiten. Wanneer de kleine weer sliep kan ie toch weer open?

Ook 1 huilbaby ertussen, dat was wel nachten huilen en rondlopen. Maar dan idd ff naar een ruimte, lopen deden we toch veel dan.

Gelukkig koelt het weer af nu, hopelijk ook in de kamer voor jullie want dit is echt wel heel warm.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:52

Mensen uit Deventer die ik iets via PB mag vragen over de leefbaarheid/kwaliteit van bepaalde wijken? Ivm verhuizen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:35

Ladygiroc schreef:
Wifi gaat hem midden in de polder niet worden.
Ik heb ook geen idee wat zo'n camera er dag verbruikt?

Ik ook niet :+ maar heb even gezocht.

De getallen lopen een beetje uiteen van 4-5 MB per dag voor een alarmsysteem met camera tot 10 en 20 GB per dag afhankelijk van de resolutie.

Voor jou is wellicht onderstaande dan een goede oplossing, een camera met geïntegreerde 4G. Het is natuurlijk ook, waarvoor wil je het gebruiken. Is het tijdelijk voor het in de gaten houden van een drachtige merrie of wil je een vaste oplossing uit het oogpunt van veiligheid.

https://4gcamera.nl/veelgestelde-vragen/