Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik weet enkel recente cijfers uit Zwitserland en die zijn goed te noemen mits je niet boven de 60 bent met een onderliggend lijden.
We zijn echter niet bepaald koploper met inenten en boosteren.
„Het BAG heeft tot maandag 10 januari 451 ziekenhuisopnames van geboosterde personen geregistreerd. Slechts 11 van deze patiënten hadden geen eerdere ziekte. Voor 19 patiënten was de desbetreffende informatie niet beschikbaar.
Uit de cijfers blijkt ook dat 406 van de gehospitaliseerden ouder waren dan 60 jaar, 45 van hen 59 jaar of jonger. Vier van de gehospitaliseerde patiënten waren jonger dan 60 jaar en hadden geen eerdere ziekten.“
Loretta schreef:Met dat soort cijfers snap ik echt niet waarom je je als 60 minner zou laten boosteren.
Citaat:Het goede nieuws komt - voor het eerst sinds lang - vanop de afdelingen intensieve zorg in ons land. Daar liggen amper omikronpatiënten: nul in het UZ Leuven, het UZ Gent en de Brusselse ziekenhuizen, één in het Hasseltse Jessa Ziekenhuis. “Voldoende personeel houden wordt een veel groter probleem dan een eventuele overspoeling”, zegt professor Dominique Benoit (UZ Gent). De meeste bedden blijven er bezet door deltazieken. Eén dertiger ligt er al 135 dagen.
Pandora2 schreef:Ook vanuit ons land nu dus positieve geluiden vanuit de ziekenhuizen wat betreft omikron.
Personeel houden wordt (is ?) dus het grootste probleem.Citaat:Het goede nieuws komt - voor het eerst sinds lang - vanop de afdelingen intensieve zorg in ons land. Daar liggen amper omikronpatiënten: nul in het UZ Leuven, het UZ Gent en de Brusselse ziekenhuizen, één in het Hasseltse Jessa Ziekenhuis. “Voldoende personeel houden wordt een veel groter probleem dan een eventuele overspoeling”, zegt professor Dominique Benoit (UZ Gent). De meeste bedden blijven er bezet door deltazieken. Eén dertiger ligt er al 135 dagen.
prompter schreef:Ha, Marc van Ranst die optimistisch is(bovenste bericht nu):
https://nos.nl/liveblog/2412765-werknem ... rder-dicht
Relaxed schreef:Stel je aan zegvolgens mij zit je vooral zelf in een angstpsychose
SusanH schreef:Ik zou juist enorm blij zijn met eindelijk goed nieuws. Ik snap niet waarom we hier nog steeds in lockdown zitten vanwege omicron.