Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:38

In Nederland is dat anders dacht ik, zie onder andere een bericht op NOS.nl

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:39

Wat betreft tienus: kans is dat je al eerder gebeld wordt voor check obv digid. Dat had ik toen niet goed geregistreerd stond als zorgmedewerker. En anders word je waarschijnlijk obv je check daar geweigerd.
Ik vind het gewoon asociaal persoonlijk. Ongeacht alles wat je hebt meegemaakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:43

Ik kan ook wel begrijpen waarom mensen eerder willen. Maar dat maakt niet dat ik het goedkeur. We komen allemaal aan de beurt uiteindelijk.

baudyh

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:50

@achterom ik zie mezelf als mantelzorger maar ja op papier heet het zorgverlener.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:51

Ik heb ook een Corona gerelateerd probleem.

Ik ben ernstig gevallen bijna 5 weken geleden ( sprintje achter de hond aan, loszittende tegel ) .
Eerste twee weken dacht ik schouder kneuzing, toen toch maar naar de fysio, die vertrouwde het niet , huisarts... En dan begint het :
Verdenking is : of gebroken gewrichtskraakbeen of pees gescheurd :
- Ziekenhuizen hebben geen plek -> OLVG in Amsterdam ligt vol met corona patienten.
- Dan maar doorsturen naar de Bergman kliniek
- Foto en MRI maken bij MRI centrum ( ook extern bedrijf ) -> gisteren
- MRI centrum heeft de diagnose maar orthopedisch arts moet die aan me mededelen
- Arts zit vol , want iedereen gaat naar de Bergman kliniek nu vanwege Corona
- Telefonische Diagnose gepland voor 10 mei
- Ik MRI centrum gebeld, die hebben de diagnose doorgestuurd naar mijn huisarts
- Gebroken kraakbeen van schoudergewricht
- en nu is het wachten tot er een orthopeed naar kan kijken.

Is het levensbedreigend : Nope maar het belemmert me heel erg in mijn functioneren, slapen arm bewegen en hele dag pijn etc.
Met twee kinderen , fulltime baan en extreem fanatiek sporter loop ik wel beetje tegen de muren op.

Ik heb er heel erg begrip voor uiteraard. Als ze operaties voor levensbedreigende zaken moeten uitstellen, wie ben ik dan met mijn schouder.

Maar als persoon baal ik wel stevig hoor.
Gelukkig een geweldige huisarts die met me mee gaat denken hoe ik me kan redden, welke pijnstillers etc.

Maar nu even een potje janken, dan schop onder m'n kont en weer verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:53

Beterschap Eleeke, idd een enorme rotsituatie :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:55

Eleeke beterschap en zo zullen er indirect nog vele duizenden slachtoffers van Corona zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:56

:knuffel:
Dit is inderdaad hoe het nu vaak gaat.
Vaak kan de MRI nog wel, maar komt er een operatie bij kijken dan niet.
Ga je er dood aan, nee. Maar heel vervelend (zachtjes uitgedrukt) is het wel.
En dan maar lekker allemaal de regels negeren (bedoel daar niet jou mee) en dan als ze zelf zoiets krijgen is men ineens verbaasd dat er geen goede hulp komt. Terwijl dat al steeds in het nieuws is.
Het lijkt maar niet door te dringen bij de mensen als ik zie hoe druk het overal is.
En zo'n val, kan iedereen overkomen.
En als Covid dadelijk eens minder is, dan is de zorg nog al deze achtergestelde zorg aan het bijwerken, dus die hebben nog lang geen rust.

Voor jou heel veel beterschap, want dit is echt zuur nu |(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:24

bigone schreef:
Vanaf 1 mei worden de risico mensen tussen de 16 en 60 toch opgeroepen? Of is dat alweer veranderd.

Zal eerst moeten kijken of er dan de komende maanden een plekje is binnen 30 scooter minuten reizen (en of ik bij die oproep zit). :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:29

Marcella schreef:
bigone schreef:
Vanaf 1 mei worden de risico mensen tussen de 16 en 60 toch opgeroepen? Of is dat alweer veranderd.

Zal eerst moeten kijken of er dan de komende maanden een plekje is binnen 30 scooter minuten reizen (en of ik bij die oproep zit). :=

Met de opschaling zouden ze anderhalf miljoen prikken kunnen zetten dus hoop dat dat lukt .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:33

Mijn buren van in de 70 hebben in juni een plekje kunnen vinden op 30/45 auto minuten verderop. Hier in de omgeving (Hendrik Ido Ambacht) zat t/m augustus vol begreep ik.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:37

Hier maakte mijn man donderdag afspraak en woensdag gelijk Zwolle
20km
Maar Dalfsen en Deventer hadden ook direct plek

Grote probleem is als je samen een afspraak wilt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:38

Echwel schreef:
Heel ethisch vraagstuk dus

Zoals ik dat in april vórig jaar opmerkte; deze Covid19 pandemie is vooral een éthische crisis. Het draait ALLEMAAL om ethische keuzes.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:44

Misschien dat er wel wat plekjes in de omgeving zijn speciaal voor mensen die geen auto hebben. Ga daar maar op hopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:45

Ik kan ook gewoon een afspraak plannen. Wat erg eigenlijk. Zodra je leeftijd vanuit je DigiD niet overeenkomt met wat je hebt opgegeven zou er eigenlijk een blokkade op moeten komen imo.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:49

tienus63 schreef:
Bevestigingsmail met code binnen. Deze brief moet ik printen en meenemen.
Ook bevestiging via sms gehad.

Waarschijnlijk is mijn afspraak op dezelfde manier gepland als Maarten van Rossum had gedaan; vroegtijdig gepland maar wel binnen tijdsvolgorde dat de specifieke groep aan de beurt is.
Alleen hij belde, ik heb het online geregeld.

Oom en tante in Duitsland ( 75 en 74 jaar) hebben dinsdag hun eerste vaccinatie gekregen met AZ.

Helemaal prima om het zo te doen hoor, zeker gezien al jouw omstandigheden. En zaak is dat zoveel mogelijk mensen dat vaccin krijgen. Beter er zo bij zijn, dan dat er weer vaccins over blijven na een dag.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:57

bigone schreef:

Vanaf 1 mei wordt iedereen opgeroepen...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:57

karuna schreef:
Nou ja per regio dan. Ik moet nog zeker een maand wachten op mijn spoedvaccin ivm hoogrisico. Die nog voor de risicogroepen zou vallen.
Hoe graag ik ook geent wil worden doe ik dit niet. Voelt verkeerd. Wel gekeken of het kan. Twee keer moet je een verkeerd antwoord geven. Er wordt ook nog gemeld als je geboortedatum niet klopt wordt de afspraak geschrapt.

Dit verzin je dus gewoon, mallerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:58

Fitzroy schreef:
Ik kan ook gewoon een afspraak plannen. Wat erg eigenlijk. Zodra je leeftijd vanuit je DigiD niet overeenkomt met wat je hebt opgegeven zou er eigenlijk een blokkade op moeten komen imo.

Misschien is dat ook wel een privacy ding, dat ze dat niet kunnen/mogen combineren (zou met al die lekken ook niet zo gek zijn.. ) :j

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:59

Bloodymary schreef:
Helemaal prima om het zo te doen hoor, zeker gezien al jouw omstandigheden. En zaak is dat zoveel mogelijk mensen dat vaccin krijgen. Beter er zo bij zijn, dan dat er weer vaccins over blijven na een dag.
Best apart om het verschil (of gebrek) aan moraal te lezen in diverse reacties...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:00

Ik word nu wel heel nieuwsgierig of het bij mij ook zal lukken. Maar ik doe het niet

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:03

purny schreef:
Ik word nu wel heel nieuwsgierig of het bij mij ook zal lukken. Maar ik doe het niet

Nou, dat inderdaad. Hoewel ik Tienus nog wel enigzins begrijp, is het niet handig om dit hier neer te zetten. Je bent toch geneigd om het te proberen. Dan heb je of dus een boel mensen die voordringen, of mensen die straks geweigerd worden bij de vaccinatielocatie. Alsof het systeem nu al niet een puinhoop is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:04

Cer schreef:
Fitzroy schreef:

Misschien is dat ook wel een privacy ding, dat ze dat niet kunnen/mogen combineren (zou met al die lekken ook niet zo gek zijn.. ) :j

Denk dat het gewoon niet kan met hun 28 verschillende softwaresystemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:04

Ik vraag me af hoeveel mensen het al geprobeerd hebben :+ misschien niemand, misschien best al wat.. wie zal t zeggen..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:07

Citaat:
Jongere leeftijdsgroepen
Het heeft op dit moment geen zin om een afspraak in te plannen als u later dan 1961 bent geboren. Deze afspraken worden afgezegd. Iedere dag filtert en controleert de GGD ingeplande afspraken op geboortejaar. Mensen die ongeldig een afspraak hebben gemaakt, krijgen bericht dat hun afspraak wordt geannuleerd.

https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gebo ... eafspraak/