Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:46

amandananana schreef:
Het valt mij op dat het veelal de Fransen zijn die onzinbiedingen doen. Ik had laatst een kort spijkerbroekje van mn dochter erop staan, amper gedragen voor 2,50. Gaat ze 2 euro bieden met een heel verhaal erbij dat ze al een hele tijd op zoek is naar dat specifieke broekje maar dan wel voor 2 euro. Ja dag. :')

:') Echt irritant, als ze al zo lang zoekt, wat doet die 50 cent dan. :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:58

Maar als je meer voor je items wil vangen moet je er toch gewoon zelf meer voor vragen? Ik snap het probleem niet zo :')

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 17:05

tita schreef:
Ik snap het van beide kanten
Sommige items zijn hier echt veel gedragen maar zien er super goed uit

Voorbeeld
Mini rodini trui nieuw 60€ normaal verkoop ik die voor 25/30€ deze was echt elke week gedragen 2 kindjes en ik denk 5 jaar oud

Verkocht voor 10€ en ze heeft um verkocht voor 32€ tja ….. dat is niet mijn bedoeling

Dat is echt een groot verschil en vind ik ook iets minder.
Maar ik vroeg €4,50 meer. En hoop op hetzelfde bedrag uit te komen als ik het kocht. Koop iets om te dragen en niet om weer door te verkopen. En baal er al van dat het niet past.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:27

Hier wat dingen gekocht en realiseerde me te laat dat ik over een week op vakantie ga. Dus vanwege de verzendtijd en het ophalen de verkopers een berichtje gestuurd of het een optie voor hun was dat ik het uiterlijk vrijdag eventueel kon ophalen bij het pakketpunt en dus donderdag verzonden kon worden. Ook erbij gezet om ze niet onder de druk te willen zetten en ik anders de verkoop zal moeten annuleren. Ben benieuwd wat ze er van zeggen. Eentje is wel online geweest en ik word dan direct nerveus of ze er een slechte mening erover hebben. Maar dat is meer mijn probleem :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:41

Justme_Lisaa schreef:
Hier wat dingen gekocht en realiseerde me te laat dat ik over een week op vakantie ga. Dus vanwege de verzendtijd en het ophalen de verkopers een berichtje gestuurd of het een optie voor hun was dat ik het uiterlijk vrijdag eventueel kon ophalen bij het pakketpunt en dus donderdag verzonden kon worden. Ook erbij gezet om ze niet onder de druk te willen zetten en ik anders de verkoop zal moeten annuleren. Ben benieuwd wat ze er van zeggen. Eentje is wel online geweest en ik word dan direct nerveus of ze er een slechte mening erover hebben. Maar dat is meer mijn probleem :')

Ik heb hetzelfde! Drie dingen besteld en aankomende maandag 5 dagen in Italië…

Toevallig alle 3 Nederlandse verkopers en allemaal akkoord met dinsdag verzenden. Eentje zei zelfs: ‘leuk!! Dan ligt er het voor je klaar als je terug komt van vakantie!’
Super lief.

Komt wel goed hoor!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 19:16

Ik heb mijn moeder naar het afhaalpunt gestuurd := , ben ook op vakantie en er kwam wat spul net aan.

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:28

Ik heb er ook geen probleem mee als iemand iets die ze van mij kochten, voor meer proberen door te verkopen. Ik was content met mijn prijs, daarna doet een ander er mee wat hij wil. Als ik iets super goedkoop kocht, en wil het om eender welke reden niet houden, plak ik daar ook een hogere prijs op hoor.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:43

Justme_Lisaa schreef:

Hier ondertussen gelukkig 2 vd 3 kopers kunnen bereiken en zij reageerde erg enthousiast, gelukkig! De derde is nog niet online geweest en anders moet ik hem donderdag helaas annuleren :). Verder nog een koper bericht of m’n trui eventueel nog verstuurd wordt, is ook al bijna een week geleden

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:07

Esther_ schreef:
tita schreef:
Ik snap het van beide kanten
Sommige items zijn hier echt veel gedragen maar zien er super goed uit

Voorbeeld
Mini rodini trui nieuw 60€ normaal verkoop ik die voor 25/30€ deze was echt elke week gedragen 2 kindjes en ik denk 5 jaar oud

Verkocht voor 10€ en ze heeft um verkocht voor 32€ tja ….. dat is niet mijn bedoeling

Dat is echt een groot verschil en vind ik ook iets minder.
Maar ik vroeg €4,50 meer. En hoop op hetzelfde bedrag uit te komen als ik het kocht. Koop iets om te dragen en niet om weer door te verkopen. En baal er al van dat het niet past.

Dat is wel een erg groot verschil, maar je weet toch niet zeker of het effectief voor dat bedrag verkocht is. Want als je bv een bod doet en de verkoper accepteert dat, wordt de prijs in de advertentie niet aangepast.

En ik snap helemaal dat je wat hoger instelt. Jij moest ook kopersbescherming betalen, dat geld ben je sowieso kwijt, en de verzendkosten. Dat je dit wil compenseren is toch logisch?

Verder bied ik ook gewoon naar hartelust en zolang iemand normaal communiceert in voorwaardelijke wijs ("kan ik.." of "zou het ook..." ) dan vind ik het allemaal goed. Qua prijzen, ik verwacht niet dat mensen weten wat de nieuwprijs is, of dat ze meegaan in mijn redenering dat dit al bodemprijs is. Sowieso zet ik niet gauw iets online onder de 5 euro. Zo laat ik ruimte voor bieden en bundelkorting.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:49

Justme_Lisaa schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Hier ondertussen gelukkig 2 vd 3 kopers kunnen bereiken en zij reageerde erg enthousiast, gelukkig! De derde is nog niet online geweest en anders moet ik hem donderdag helaas annuleren :). Verder nog een koper bericht of m’n trui eventueel nog verstuurd wordt, is ook al bijna een week geleden

Maar ze kunnen het toch ook bewaren en opsturen na je vakantie? Of ga je zo lang weg dat er dan iets geannuleerd wordt?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 12:19

Het moet uiterlijk aanstaande zondag verzonden worden, daarna heb ik een week de tijd om het te halen. Vaak met DHL ligt het er op dinsdag en hoogstwaarschijnlijk haal ik dat inderdaad niet met ophalen.. En ik ga pas aan het einde van de week weg, vandaar

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:41

Oh zo. Ik wist niet dat dat zo streng was bij Vinted. Kom er net pas kijken en ben meer bekend met marktplaats waar het iets minder gecontroleerd lijkt :-)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:12

Urbanus schreef:
Rennie89 schreef:
Ik zie hier niks mis mee… ik probeer ook altijd te onderhandelen. Nee heb je, ja kun je krijgen

Ik vind het echt inhalig, onfatsoenlijk.

_lautje_ schreef:
Ik bied bijna altijd. Tenzij het iets is wat ik wil en prijs mooi is of echt laag.
Ik word wel simpel van mensen die €200 voor een kinderjas vragen. Ding er een jaar op staat (en dus niet verkocht gaat worden voor die prijs). Ik netjes een bericht stuur van gut ik heb serieus interesse in de jas, maar niet voor deze prijs. Kunnen we uitkomen op bijv €120,-
Vervolgens gaat verkoper helemaal over de pis dat ik zo brutaal durf te zijn en wat ik wel niet denk.
Sorry….
Nu 3 maanden later staat jas er nog heb. Heb weer bericht gestuurd dat mijn eerdere aanbod nog staat en mocht ze van gedachten veranderen ze altijd bericht kan sturen.
Ben geblokkeerd :+

Ik houd van je maar ik snap de verkoper _O-

Ik ook :))
Maar die jas gaat ze niet verkopen. Dan kan ze beter mij een plezier doen toch :D

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:29

Hier weer een aankoop die op de ene laatste dag is geannuleerd door de verkoper, omdat ze op vakantie is. Maar jezelf of vinted niet op vakantie zetten, dit wist je ook al toen ik hem direct van je kocht..

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 07:35

Ik word een beetje moe van mensen die na 1 dag na aankoop gaan vragen waarom het nog niet verzonden is. Helaas is het Homer punt bij mij niet om de hoek en kom ik daar alleen op zaterdag in de buurt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:31

Ja dat is zo vervelend! Ik stuur altijd: bedankt voor je aankoop, ik verzend je pakketje op deze dag xxx.

Dan is het voor iedereen duidelijk.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:32

Nou moet zeggen heb 2 dagen geleden dingen gekocht via Vinted en beide nog niet verzonden en word toch wel wat ongeduldig

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:45

Urbanus schreef:
Ja dat is zo vervelend! Ik stuur altijd: bedankt voor je aankoop, ik verzend je pakketje op deze dag xxx.

Dan is het voor iedereen duidelijk.

Ik ga dat denk ik ook maar erbij zeggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:46

Ja het is gewoon leuk om te zien dat je aankoop onderweg is :j

Maar soms is het niet anders. Ik zit te loeren op mijn shirtje van 1 euro waar ik gerust veel meer voor had willen geven...die is ook nog steeds niet verzonden.... hopelijk gaat het wel lukken -O-

Ik zeg ook meestal op welke dag ik verwacht te verzenden. Valt me ook op dat best veel mensen op zondag verzenden maar hier is op zondag niks open dus dan hoeven ze het op die dag niet te verwachten ook :=

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:47

minouesmee schreef:
Ik word een beetje moe van mensen die na 1 dag na aankoop gaan vragen waarom het nog niet verzonden is. Helaas is het Homer punt bij mij niet om de hoek en kom ik daar alleen op zaterdag in de buurt.

Of in je profiel zetten, Homerr verzend ik op zaterdag.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:51

Ik koop zoveel dat hou ik niet meer bij :D
Bovendien soms gaat na 4 dagen op de post dag 6 hier
En dan gaat 1 dag later op de post dag 17 hier

Dus wacht er niet meer op laat me verassen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:57

tita schreef:
Ik koop zoveel dat hou ik niet meer bij :D
Bovendien soms gaat na 4 dagen op de post dag 6 hier
En dan gaat 1 dag later op de post dag 17 hier

Dus wacht er niet meer op laat me verassen

Zie vanzelf een mailtje voorbij komen haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:58

Esther_ schreef:
minouesmee schreef:

Of in je profiel zetten, Homerr verzend ik op zaterdag.

Ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat veel mensen daar naar kijken.
Beter in je artikelomschrijving zetten, dat ga ik voortaan ook maar doen.

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:45

Hoi, ik kom even inbreken in dit topic. Ik lees hier al wisselende verhalen over Homerr. Tot nu toe, behalve soms wat langer wachten, ging het altijd prima. Maar nu kreeg ik na ruim 3 weken eindelijk mailtje dat mijn pakketje op het ophaalpunt klaar lag. Ik de volgende dag erheen. Kreeg ik per ongeluk een pakketje mee van iemand met dezelfde achternaam en dezelfde voorletter. Gelukkig was ik nog op de parkeerplaats dus het verkeerde pakketje terug gebracht maar mijn pakket was er niet.. Homerr track en trace zegt dat mijn pakket is afgeleverd en op het zelfde moment had ik blijkbaar ook een mail dat hij is opgehaald.. Zou het kunnen zijn dat dat dat gewoon niet klopt ze zeggen dat ie is geleverd maar het niet is. Gebeurd dat vaker bij Homerr? Of zou het afhaalpunt hem aan een verkeerd iemand hebben meegegeven net zoals ik een verkeerd pakketje eerst kreeg? Ik ben al via Google en FB opzoek naar de achternaamgenoot, tot nu toe zonder succes..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 11:06

Ik baal. Gisteren eindelijk pakketje op kunnen halen wat al een eeuwigheid onderweg was, meer als een maand. Zou vandaag geld terug krijgen als het niet maandag aangekomen was.
Opgehaald, bekeken en alles leek goed. Net wil ik het ophangen, het is een blouse, en blijkt dat de knoop van 1 de mouwen eraf is. De mouwen hoor je onderaan om te slaan en dan met 1 knoop vast te zetten. Nu dat niet kan heb je dus en mouw die open blijft staan en heel raar eruit ziet. Had nog niet op alles is oké gedrukt, omdat ik het altijd aantrek eerst. Dan zie je soms dingen die je anders over het hoofd ziet. Een gaatje ofzo. En dus missende knoop.

Maar het voelt ook weer raar om voor 1 knoop te gaan zeuren, maar eerlijk? Zo ga ik hem niet dragen, het ziet er raar uit. Zit geen reserve knoop meer bij en status was heel goed en 'amper gedragen'. Foto's zijn wel met de mouwen loshangend en zo ontving ik hem dus ook.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 23-08-23 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt