Secret Santa Surprise 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Secret Santa Surprise 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:13

Your welcome :j

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:28

Het postduiven verhaal van Saul komt bij mij weg. Saul heeft het alleen gekopieerd en geplakt op mijn verzoek.

Saul heeft hier geen "schuld"aan.
Alleen ik.

Ik heb meerdere pb's gestuurd maar helaas geen reactie gekregen,nu snap ik wel dat jullie veel berichten krijgen maar wat eerder al aangehaald werd, een reactie van we zijn bezig met een reserve pakket was genoeg geweest.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:32

Ik hou mij buiten deze hele discussie :+

Linnie050, heb jij de plant eigenlijk al in je tuin gezet? Dat had eigenlijk zo snel mogelijk al gemoeten.. Ik wilde het pas zeggen als je me geraden had maar ik was het daarna vergeten, sorry!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:32

Maar dan was de fun voor mij weg :Y)
Ik wil niet weten dat er wat onderweg is. Des te leuker de verassing natuurlijk

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:40

Ik heb geen pb gehad en officeel ben ik degene die alle pb's moet ontvangen :o

Ynske heeft gister eind van de middag een pb gehad, daar kwam zij net achter, maar dat was natuurlijk ook al een stuk later dan het topic wat wij gezien hebben.

Donna heeft ook geen pb gehad.

Ik verwijs nogmaals naar mijn bericht van 29 december, waarin letterlijk staat dat wij er boven op zitten en nog even afwachten maar dan andere stappen gaan ondernemen.

Wij hoeven geen reactie te geven dat wij bezig zijn met een reserve pakket, er zou genoeg vertrouwen in ons als organisatie moeten zijn zonder dat wij alle stappen die wij nemen in dit topic vermelden.

Ik organiseer dit prachtige evenement nu 5 a 6 jaar, en nog nóóit hebben wij een deelnemer zonder pakket laten zitten. Dat zou voldoende voor iedere deelnemer moeten zijn om ons als organisatie ons "werk" te laten doen.

Nogmaals, het initiatief is super lief en wij willen ook zeker niemand een rot gevoel geven of met onze vingers wijzen naar iemand, maar het was fijn geweest als wij als organisatie op de hoogte waren geweest voor dit alles in gang was gezet :o

Verder no hard feelings, want het is super lief wat jullie doen, absoluut!
Maar als organisatie willen wij graag de teugels in handen houden om alles in goede banen te laten lopen en ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:41

claudiadvx schreef:
Maar dan was de fun voor mij weg :Y)
Ik wil niet weten dat er wat onderweg is. Des te leuker de verassing natuurlijk

Dat is precies de reden dat wij als organisatie niets melden hierover in het topic :j

Daarom zou het bericht van 29 december ook meer dan voldoende moeten zijn :j

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:03

Maar als er een PB was ontvangen en gelezen, had je t niet via PB kunnen bespreken in plaats van in het topic? Vind dit een beetje een nare smaak hebben in het topic :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:19

Detroit schreef:
Maar als er een PB was ontvangen en gelezen, had je t niet via PB kunnen bespreken in plaats van in het topic? Vind dit een beetje een nare smaak hebben in het topic :o

Nou, die pb is net pas ontdekt toen het bericht al geplaatst was.
Daarbij wisten wij niet wie nou allemaal wat aan het regelen was omdat wij niks wisten :') , vandaar dat is gekozen voor een algemeen bericht in het topic met het verzoek aan iedereen die wat aan het regelen was, om een pb te sturen.

Het was niet de bedoeling om er een discussie van te maken, dat is eigenlijk ontstaan omdat wij als organisatie toch de noodzaak voelen om wat zaken te verduidelijken en mensen daarop logischerwijs reageren.
Het is voor mij ook geen nare discussie, het is voor ons als organisatie goed om te weten wat mensen fijn vinden, wat wij kunnen verbeteren en wat in het vervolg dit soort zaken kan voorkomen. Maar, wij hadden dit wel liever via pb gedaan, zoals we ook in het bericht van Donna gevraagd hebben :o

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:32

Excuses! Het was niet mijn bedoeling om iemand voor het hoofd te stoten.
Ik vroeg me alleen af of er al iets in gang was gezet het kon zijn dat dit er door alle drukte bij ingeschoten was vandaar dat ik het vroeg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:41

Is er eigenlijk nog een overzicht met wie wie had?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:25

CastaMickey schreef:
Ik hou mij buiten deze hele discussie :+

Linnie050, heb jij de plant eigenlijk al in je tuin gezet? Dat had eigenlijk zo snel mogelijk al gemoeten.. Ik wilde het pas zeggen als je me geraden had maar ik was het daarna vergeten, sorry!

Nee op de vensterbank en ik zie al plantjes...Dacht doe het in het voorjaar na de vorst.
In de keuken zetten (koeler) een paar dagen en daarna in de tuin?
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 02-01-21 22:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:27

Ik heb even een foto gemaakt van het plantje

Afbeelding

De katten knuffel moet elke avond nog mee met mijn dochter als ze gaat slapen <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:58

Wat een negatieve en snerende toon hier, heel jammer.
Zie t gewoon los hiervan zou ik zeggen. Al krijgt ze 5 pakketten van bokkers die dat leuk vinden, ik zou er niet zo mee zitten geloof ik.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:13

@cynn, inmiddels worden wij helemaal gek van een vis waar we steeds tegenaan lopen en schrikken ons vervolgens dan helemaal wild dat ie begint te bewegen :')
De kat vind hem leuk!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:19

Linnie050 schreef:
Ik heb even een foto gemaakt van het plantje

[ [url=m/dmeVox.jpg]Afbeelding[/url] ]

De katten knuffel moet elke avond nog mee met mijn dochter als ze gaat slapen <3

*\o/* *\o/*

Hij moet in een soort koele ruimte, buiten is nu te koud idd maar in een schuur zou wel kunnen.
Als het te warm is gaan ze te hard en is het een soort plofkipplant. Aldus mijn moeder met een tuinbedrijf :)

Fijn dat je dochter er blij mee is!! Had je mijn vorige berichtje trouwens nog gezien? Dan kan ik je misschien alsnog opheldering geven over de letters haha

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:57

miccamaaike ik zie nergens een snerende toon? Is ook maar net hoe je het opvat.
Wel super dat er zoveel mensen bereid waren om te helpen!! :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:19

Jodym schreef:
@cynn, inmiddels worden wij helemaal gek van een vis waar we steeds tegenaan lopen en schrikken ons vervolgens dan helemaal wild dat ie begint te bewegen :')
De kat vind hem leuk!

:)) :)) vind ik leuk!
Blij dat de vis een goed nieuw huisje heeft gekregen :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:21

J00P schreef:
miccamaaike ik zie nergens een snerende toon? Is ook maar net hoe je het opvat.
Wel super dat er zoveel mensen bereid waren om te helpen!! :j

Ok dat was wellicht niet de juiste woordkeuze, maar ik vond het ook niet erg vriendelijk.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:33

M_D_H schreef:
Hilli, ik verwijs jou even naar mijn bericht van 29 december. Volgens mij is daar al uit op te maken dat wij er boven op zitten en al bezig waren met verdere stappen :o

Heel eerlijk? Ik maak dat uit geen elk bericht op dat je op 29 december hebt geplaatst (maargoed, ik ben dan ook al 7 uur bezig met transcriberen dus het kan aan mij liggen :') ). Wat ik wel wil meegeven is dat ik ondertussen geleerd heb dat je nooit zulke 'aannames' moet doen, aangezien iedereen het op een andere manier kan opvatten. Ik denk dat het voor in de toekomst handiger is als er een bericht geplaatst wordt in de trant van 'We zijn er mee bezig als beheer, graag geduld en het gaat helemaal goed komen.'.

Dat gezegd hebbende vond ik het (voor mezelf) echt een superleuke editie en ben ik zeer blij met mijn ontvangen pakket. Daarnaast hoop ik ook dat mijn lootje blij was met haar pakket. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:47

Op 29 december geef ik aan dat het niet fijn is als er zo op een Santa gelet wordt, dat er iets mis was gegaan met de t&t en dat wij het even aankijken en daarna andere stappen gaan ondernemen.

Daarna geef ik nog een keer aan dat we er boven op zitten.

Dit zou meer dan voldoende moeten zijn.
We doen dit al heel lang en we zorgen er altijd voor dat iedereen een pakket krijgt, zonder dat we verantwoording (want zo voelt het wel, als we alle stappen die we doen hier moeten gaan neer schrijven) hoeven af te leggen aan de deelnemers.
Een heleboel zaken gebeuren achter jullie rug om en daar merkt niemand wat van.
Voor het lootje, zoals Claudiadvx net ook aangeeft, is het helemaal niet leuk als wij zeggen: Wij hebben een bonus santa gevonden, of wij zijn er mee bezig.

Jullie als deelnemers, zouden gewoon genoeg vertrouwen in ons moeten hebben, om te weten dat wij nog nooit een lootje aan haar lot over hebben gelaten :o

En het steekt dat we schijnbaar niet dat vertrouwen bij jullie hebben opgewekt :o .

@miccamaaike, ik had niet het gevoel dat wij onvriendelijk waren?
Ik benadruk in elk bericht dat wij de actie waarderen, dat wij het super lief vinden.
Máár, wat je niet moet vergeten is dat als wij iemand als bonus santa vragen, dat diegene dan vrijwillig extra geld uitgeeft voor een ander (en dat snap de bonus santa uiteraard ook en die gaat daar ook mee akkoord) maar als die ander dan al een extra pakket krijgt, is dat voor de bonus santa natuurlijk niet zo leuk. Die geeft eigenlijk extra geld uit voor niks :o
We moeten ook heel voorzichtig zijn met het regelen van een bonus santa want als het mis gaat zijn wij diegene kwijt als deelnemer en als eventuele bonussanta voor het jaar er op.

Punt is, het kan kwetsend zijn als iemand tijd en geld steekt in een tweede pakket en in eens komt er een oliebol aan extra pakketen voor het "vergeten lootje".

Daarom willen wij zelf alle touwtjes in handen houden, om te zorgen voor een goede afloop voor iedereen en zodat wij weten dat er ook echt wat gebeurd.

Kort samengevat:
Wij waarderen het gebaar, maar wij vinden wel dat wij op de hoogte gehouden moeten worden van alles wat er gebeurd. Vooraf, niet achteraf!
Daarbij zou er genoeg vertrouwen in ons moeten zijn zonder dat wij overal een bericht over moeten plaatsen (heel eerlijk? Dat zou tijdtechnisch niet eens lukken :o )
Het was niet onze bedoeling om kattig over te komen, nogmaals, wij waarderen dit echt en vinden het super lief, maar wij voelen ons wel gepasseerd :o

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:02

Het lijkt mij persoonlijk ook het handigste als de organisatie het initiatief neemt en houdt mbt 'extra pakketten'. Dat is tot nu toe elk jaar nog uitstekend verlopen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:58

Apple schreef:
Het lijkt mij persoonlijk ook het handigste als de organisatie het initiatief neemt en houdt mbt 'extra pakketten'. Dat is tot nu toe elk jaar nog uitstekend verlopen :-)
Mee eens. :j
Ik heb me bewust een beetje afzijdig gehouden van de hele situatie en discussie, juist omdat ik niet zomaar wil oordelen of conclusies wil trekken zonder te weten wat er zich achter de schermen afspeelt. Linksom of rechtsom is de situatie voor Claudia gewoon niet ideaal, maar gezien de commitment van het beheer, heb ik er geen moment aan getwijfeld dat ze ermee bezig zijn, en ik kan hun gevoel ook heel goed begrijpen, ondanks dat het ook heel mooi is om te zien hoe ook de rest bereid is om te doen wat ze kunnen om te zorgen dat iedereen een pakket krijgt! :D

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 09:44

Apple schreef:

Mee eens, het is elk jaar goed gekomen en er is nog nooit iemand zonder pakket geëindigd. Dus ook dit jaar weet ik zeker dat alles goed gaat komen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:03

Ik denk. Nee ik weet zeker.
Dat het extra pakket niet gedaan is omdat men geen vertrouwen had in het beheer.

Maar puur uit enthousiasme.

Ik ken niemand die zo attent is als Daan13.
Die was/is gewoon dol enthousiast als het op dit soort dingen aan komt.

Het heeft geen zin om elkaar te verwijten.
Allebei gewoon hetzelfde doel voor ogen gehad en dat is Claudia alsnog verrassen.

Ik heb mijn duif maar in de soep gedaan. :D

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:00

Beheer, dankjewel voor weer een jaar organisatie, ook al is het nog niet voorbij.
Persoonlijk heb ik in jullie berichten wel gelezen dat jullie er mee bezig zijn en het leek me al logisch dat wij daar in het topic weinig van zullen zien, om de verrassing in stand te houden voor Claudia.
Zou zonde zijn als jullie nu het gevoel hebben te veel te moeten verantwoorden in het topic. Ik wilde me eigenlijk helemaal niet in deze discussie gaan mengen, maar na de laatste berichten wilde ik toch even laten weten dat jullie wat mij betreft niets hoeven te veranderen aan hoe jullie ons op de hoogte houden, het is ook aan ons om (ondanks heel veel goedbedoeld enthousiasme) even rustig af te wachten en te vertrouwen op een goede afloop.