Fitzroy schreef:Ik lees nu ook alweer in een ander topic dat er mensen zijn die verwachten dat er dan meetmomenten komen ipv wedstrijden. Dan heb je het echt niet begrepen
Wauw echt? Bizar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blussem schreef:Huertecilla schreef:Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.
Ben helemaal mee eens. Lijkt haast wel burgertje pesten terwijl echte problemen (massaal op vakantie gaan, pretparken, enz niet worden aangepakt).
Iejoorr schreef:Weet iemand hoe het nu zit op stal?
Ik sta op een kleinschalige stal met 6 eigenaren. Als er 6 eigenaren aanwezig zijn, ieder bezig met eigen paard (verspreid over bak/paddock/poetsplaats), mag dit dan? Of overtreden we dan de groepsgrootte? Aangezien we niet echt als groep bezig zijn?
Relaxed schreef:Blussem schreef:Ook heel bijzonder dat mensen nog gewoon op vakantie mogen gaan en dat er niet gesproken worden over hoe veel personen in een auto mogen zitten.
Op deze manier hebben al die regels geen zin en lijkt het meer op burgertje pesten.
Jemig, ze kunnen toch nu moeilijk alles benoemen? Denk je zelf dat het slim is om met zijn 4en in een auto te gaan zitten? En waar zou je heen moeten wat zo belangrijk is dat je er perse heen moet?
Blussem schreef:Ook heel bijzonder dat mensen nog gewoon op vakantie mogen gaan en dat er niet gesproken worden over hoe veel personen in een auto mogen zitten.
Op deze manier hebben al die regels geen zin en lijkt het meer op burgertje pesten.
elnienjo schreef:Ik zou contacten zoveel mogelijk beperken en max 1 persoon of 1 koppel uitnodigen.
Sizzle schreef:Elnienjo, Ik dacht meer aan 1 gezin dat 1 ander gezin uitnodigd.
Als voorbeeld mensen die hun kind + partner + tiener op bezoek vragen. Dat zijn max 3 maar samen meer dan 4.
Ik vraag het meer omdat ik verwacht dat ik de vraag krijg van iemand. Zelf heb ik sinds maart niets over de vloer gehad aan volwassenen en heb sowieso op het moment niet zulke regels (die komen nog waarschijnlijk).
Achterom schreef:Sintara schreef:Ik snap de nieuwe regels niet zo.. Je mag met maximaal 4 mensen sporten, of toch met 30? Wat is het nou
4, zo moeilijk is dat toch niet?
Bijeenkomsten met maximaal 30, sporten met maximaal 4 personen.
Behalve in de sportschool...
secricible schreef:Sunnda schreef:Die mondkapjes blijven mij verbazen, het is juridisch niet toegestaan, maar dat gaan we even fiksen..
Wat wordt er nog meer gefixt binnenkort? Dat ze zomaar je huis in mogen komen om te kijken met hoeveel je bent?
Het is juridisch wel toegestaan, er moeten alleen dingen getoetst en dicht getimmert worden. Obv artikel 22 in de grondwet kan met een noodwet een mondkapjesplicht prima verplicht worden, maar daarvoor moet wel getoetst worden of artikel 10 uit diezelfde grondwet daarvoor gepasseerd kan worden.
En als ze die verplichting in gaan zetten, reken dan maar dat partijen als viruswaarheid bovenop die toetsing zitten en waarschijnlijk via de rechter nog wel een proces aangaan om artikel 10 boven te krijgen.
Het verbaasd me vooral dat de regering deze stap zet voor iets dat zo’n slechte wetenschappelijke onderbouwing heeft. Dat had ik niet verwacht en ik zou ook denken dat dat nog best lastig wordt.
En ja, als we de pleuris maar steeds verder uit laten breken is er inderdaad grondwettelijke onderbouwing om ook achter de voordeur te kunnen gaan controleren. Of je daar naartoe moet willen is een tweede (en ook voor de regering is dat reinste zelfmoord), maar het kan juridisch wel.
lenaa_tje schreef:Relaxed schreef:Maar dat komt toch nog? Altijd zo, persco en in de dagen erna volgen meer details. Je kunt toch wel begrijpen dat ze niet álles kunnen benoemen..
En dat begrijp ik ook maar dat zijn wel de vragen die nu komen. Mijn vriendin die paardrijles geeft moest dus wel even vloeken. Eerder omdat zij soms het gevoel krijgen dat ze vergeten worden. Er mocht al lang buiten gesport worden in de sportschool maar rijles geven in de buitenbak niet. Het is eerder een optelsom van irritatie wat zo’n persconferentie dan oplevert.
Zo raar is het toch ook niet dat daar vragen over komen? Dat heeft helemaal niet te maken met het mogen van .. of het zij wel en wij niet maar wel met een twijfelachtig inkomen.