Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:11

Fitzroy schreef:
Ik lees nu ook alweer in een ander topic dat er mensen zijn die verwachten dat er dan meetmomenten komen ipv wedstrijden. Dan heb je het echt niet begrepen 8)7

Wauw echt? Bizar.. :n

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:11

Huertecilla schreef:
Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.

Ben helemaal mee eens. Lijkt haast wel burgertje pesten terwijl echte problemen (massaal op vakantie gaan, pretparken, enz niet worden aangepakt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:12

Blussem schreef:
Huertecilla schreef:
Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.

Ben helemaal mee eens. Lijkt haast wel burgertje pesten terwijl echte problemen (massaal op vakantie gaan, pretparken, enz niet worden aangepakt).

Ja het is vreselijk oneerlijk.. Arme jij..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:12

Ik zie dat burgertje pesten écht niet.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:13

Iejoorr schreef:
Weet iemand hoe het nu zit op stal?
Ik sta op een kleinschalige stal met 6 eigenaren. Als er 6 eigenaren aanwezig zijn, ieder bezig met eigen paard (verspreid over bak/paddock/poetsplaats), mag dit dan? Of overtreden we dan de groepsgrootte? Aangezien we niet echt als groep bezig zijn?

Dit mag zeker.

Mocht dit niet kunnen dan zal men nu per direct elk bedrijf stil moeten leggen waar meer dan 4 mensen in dienst zijn.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:16

Relaxed schreef:
Blussem schreef:
Ook heel bijzonder dat mensen nog gewoon op vakantie mogen gaan en dat er niet gesproken worden over hoe veel personen in een auto mogen zitten.
Op deze manier hebben al die regels geen zin en lijkt het meer op burgertje pesten.

Jemig, ze kunnen toch nu moeilijk alles benoemen? Denk je zelf dat het slim is om met zijn 4en in een auto te gaan zitten? En waar zou je heen moeten wat zo belangrijk is dat je er perse heen moet?

Vakantie, pretpark, enz. Want dit mag gewoon.

Dit bedoel ik met waardeloze kabinet. De echte problemen worden maar steeds niet aangepakt. Terwijl dit wel bij de kleiner problemen worden gedaan.

elnienjo

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:22

Ze willen reisbewegingen beperken door sportwedstrijden te verbieden, maar ze sluiten niet de pretparken. Dat snap ik ook niet. Straks gaan al die gezinnetjes vakantie vieren in de Efteling.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:28

Ik hoop op de eerste plaats dat het genoeg helpt. Liever geen bier dan geen reguliere zorg uitendelijk.
Ben ook benieuwd wat ons te wachten staat.

Wel ben ik verward over de 4 mensen groepen of 3 mensen thuis uitnodigen. Niet dat ik er wat mee te maken heb in directe zin maar mag je dan 3 mensen uitnodigen tot je maximaal met 4 bent? Of 3 naast je eigen huishouden?
Gewoon helemaal niet uitnodigen is uiteraard nog beter.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:31

Ik zou contacten zoveel mogelijk beperken en max 1 persoon of 1 koppel uitnodigen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:33

Ik snap ook niet waarom de pretparken niet gesloten worden.
Of op z'n minst beperken in aantallen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:34

Blussem schreef:
Ook heel bijzonder dat mensen nog gewoon op vakantie mogen gaan en dat er niet gesproken worden over hoe veel personen in een auto mogen zitten.
Op deze manier hebben al die regels geen zin en lijkt het meer op burgertje pesten.

Die is nog wel het meest simpel te beantwoorden: max. 9, inclusief bestuurder.

Is het voertuig geschikt voor het vervoer van meer dan 9 personen dan heet het een bus en moet je een mondkapje op.
Tenzij je een gezinnetje van 25 personen bent en in hetzelfde huis woont. Dan is dat uiteraard tamelijk zinloos.
Dit geldt uiteraard alleen voor gebieden waar het Sars-cov2 virus gesignaleerd is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:37

Elnienjo, Ik dacht meer aan 1 gezin dat 1 ander gezin uitnodigd.
Als voorbeeld mensen die hun kind + partner + tiener op bezoek vragen. Dat zijn max 3 maar samen meer dan 4.
Ik vraag het meer omdat ik verwacht dat ik de vraag krijg van iemand. Zelf heb ik sinds maart niets over de vloer gehad aan volwassenen en heb sowieso op het moment niet zulke regels (die komen nog waarschijnlijk).

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:38

elnienjo schreef:
Ik zou contacten zoveel mogelijk beperken en max 1 persoon of 1 koppel uitnodigen.

Zo doen wij dat binnenshuis sinds de corona wel.
En buiten ook op afstand.
Vreemden/buitenstaanders komen er bij ons helemaal niet in.
Ik kom evenmin bij vreemden in huis.
We komen sinds de corona alleen bij een stel vrienden binnen en bij mijn moeder, schoonouders en broer.
Gelukkig beschikken ze allemaal over royale woning en letten ze op de ventilatie.
Heel saai, maximaal twee personen uit deze bubbel tegelijk bij ons in huis als we beiden thuis zijn.
Wij hebben maar kleine woning. Zijn er meer mensen, dan zitten we in de schuur.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 00:16

Wanneer we indien mogelijk nu gewoon thuiswerken, sociale contacten on hold zetten voor vier weken en dan weer praten. Anders zitten we straks in een echte lockdown , dan is hier praten zo’n beetje het enigste wat er nog overblijft .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 01:24

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 01:26

Ik vind het heel gek weer die rollercoaster opnieuw, met weer wachten op hoop van zegen.
Deze keer kan ik gelukkig wel blijven zwemmen.
Daardoor kan al het noodzakelijke doorgaan, dat is fijn en ik denk dat het een fijne afleiding is.
Ik miste dat vorige keer echt, ik ontspan in het zwembad zo en mijn rug ontspoorde nogal.
Dat de rest wel in moet leveren, ik kan er niks mee en probeer maar te genieten van wat wel kan en mag.

De mondkapjesplicht ben ik alleen maar voor en ik vind dat samenscholen doorbreken fijn.
Wat ik zie is dat groepjes eerder te dicht op elkaar staan, hopelijk helpen de maatregelen.
En vooral hopelijk gaat iedereen weer opletten nu en niet noodzakelijke contacten vermijden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 01:45

Sizzle schreef:
Elnienjo, Ik dacht meer aan 1 gezin dat 1 ander gezin uitnodigd.
Als voorbeeld mensen die hun kind + partner + tiener op bezoek vragen. Dat zijn max 3 maar samen meer dan 4.
Ik vraag het meer omdat ik verwacht dat ik de vraag krijg van iemand. Zelf heb ik sinds maart niets over de vloer gehad aan volwassenen en heb sowieso op het moment niet zulke regels (die komen nog waarschijnlijk).

Dat mag wel, want kinderen onder de 13 hoeven niet meegeteld te worden. De oudere pubers moeten thuis blijven want die tellen wel mee bij de maximale groepsgrootte van 4.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:00

Wat apart.
Ik doe aan bootcampen buiten.
Wij houden allemaal afstand van elkaar.
Dat mag dan niet meer.
Maar als diegene die lesgeeft een zaal gaat huren in een sportschool mogen wij wel gaan bootcampen en dan zelfs binnen terwijl buiten beter is :')

Achterom schreef:
Sintara schreef:
Ik snap de nieuwe regels niet zo.. Je mag met maximaal 4 mensen sporten, of toch met 30? Wat is het nou

4, zo moeilijk is dat toch niet?

Bijeenkomsten met maximaal 30, sporten met maximaal 4 personen.

Behalve in de sportschool...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:09

Dat vind ik dus ook heel erg vreemd.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:32

secricible schreef:
Sunnda schreef:
Die mondkapjes blijven mij verbazen, het is juridisch niet toegestaan, maar dat gaan we even fiksen..

Wat wordt er nog meer gefixt binnenkort? Dat ze zomaar je huis in mogen komen om te kijken met hoeveel je bent?

Het is juridisch wel toegestaan, er moeten alleen dingen getoetst en dicht getimmert worden. Obv artikel 22 in de grondwet kan met een noodwet een mondkapjesplicht prima verplicht worden, maar daarvoor moet wel getoetst worden of artikel 10 uit diezelfde grondwet daarvoor gepasseerd kan worden.

En als ze die verplichting in gaan zetten, reken dan maar dat partijen als viruswaarheid bovenop die toetsing zitten en waarschijnlijk via de rechter nog wel een proces aangaan om artikel 10 boven te krijgen.
Het verbaasd me vooral dat de regering deze stap zet voor iets dat zo’n slechte wetenschappelijke onderbouwing heeft. Dat had ik niet verwacht en ik zou ook denken dat dat nog best lastig wordt.

En ja, als we de pleuris maar steeds verder uit laten breken is er inderdaad grondwettelijke onderbouwing om ook achter de voordeur te kunnen gaan controleren. Of je daar naartoe moet willen is een tweede (en ook voor de regering is dat reinste zelfmoord), maar het kan juridisch wel.

Als het juridisch was toegestaan hoef je niet de boel dicht te timmeren en was de plicht vandaag wel ingegaan.
Ze zijn bezig het juridisch mogelijk te maken, dat is wat anders.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:49

Dat buiten met max 4 snap ik wel als je bedenkt dat hier in de bossen en het buitengebied hele groepen hardlopers, mtb'ers, wielrenners komen. Helemaal tijdens de lockdown. Dat willen ze nu voorkomen. Ik denk dat het met paardrijden wel wat anders zal uitpakken omdat het een individuele sport is. Max 4 in een 20*40 bak kan ik snappen. Maar ik ken ook zat stallen waar de bak(ken) veel groter zijn. Daar zou je best met meer tegelijk in kunnen (maar goed, is dus de vraag of dat dat mag. Even afwachten waar de KNHS mee komt. Die zullen vandaag ook wel wat naar buiten brengen gok ik. Vorige keren waren ze best snel :j .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:17

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:
Maar dat komt toch nog? Altijd zo, persco en in de dagen erna volgen meer details. Je kunt toch wel begrijpen dat ze niet álles kunnen benoemen..

En dat begrijp ik ook maar dat zijn wel de vragen die nu komen. Mijn vriendin die paardrijles geeft moest dus wel even vloeken. Eerder omdat zij soms het gevoel krijgen dat ze vergeten worden. Er mocht al lang buiten gesport worden in de sportschool maar rijles geven in de buitenbak niet. Het is eerder een optelsom van irritatie wat zo’n persconferentie dan oplevert.
Zo raar is het toch ook niet dat daar vragen over komen? Dat heeft helemaal niet te maken met het mogen van .. of het zij wel en wij niet maar wel met een twijfelachtig inkomen.

Maar wat verwacht je nou dan? Dat ze op de persconferentie of vlak daarna iedere vereniging, sport, doelgroep en uitzondering noemen?
Een persco verteld de grote en belangrijkste lijnen, het is daarna aan verenigingen en beroepsgroepen om die lijnen om te zetten naar toepasbaarheid voor hun leden. Dat is ook de reden dat er 24uurgegeven wordt voor maatregelen in gaan.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:18

Duidelijke regels, blij dat het eindelijk iets aangetrokken is. Ik vind dat 30 binnen sporten / 4 buiten ook raar. Als je op 1 plek blijft (bv bootcamp) moet 30 buiten ook prima kunnen. 30 buiten hardlopen lijkt me dan niet verantwoord. Maar blijft lastig om met alle situaties rekening te kunnen houden.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:29

Volgens mij ook niet, je mag alleen individueel sporten binnen, dus een groepsles mag ook binnen niet

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:32

Hoe willen ze nu groepsimmuniteit ontwikkelen wanneer je iedereen uit elkaar houdt? Dan kom je er dus nooit vanaf...
Zweden lijkt toch slimmer te zijn (nu zijn mensen daar ook gezonder, slanker, en de luchtkwaliteit is beter.... ergo: het immuunsysteem ligt minder onder vuur dan in ons eigen mini-US).

Straks hebben we EN nog steeds het virus, EN massa-ontslagen en faillissementen.... tja.

We zijn nu overigens vanaf maart bezig en onze overheid doet NIETS aan gezondheidsbevorderende maatregelen, niet eens adviezen.
Groenten en fruit blijven nog steeds belast met 9% en suiker en dierlijke producten zijn relatief goedkoop; het lijkt wel alsof ze mensen juist ziek willen krijgen wanneer je naar het beleid kijkt. Er zijn niet richtlijnen, tips, adviezen.... gewoon NIETS!

In supermarkten maak ik me drukker om wat mensen in hun kar stoppen (wit brood, alleen maar suikerhoudende troep, eten vol conserveermiddelen, vleeswaren en kiloknallers, en weinig tot geen verder groenten of fruit) dan het virus. Dat eerste lijkt me dodelijker op veel grotere schaal.