Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:45

Bedankt allemaal!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:47

En weet iemand het van Frankrijk? Stoffen of wegwerp?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:03

Stoffen zie ik hier niet meer. Maar of het ook niet mag weet ik niet.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:12

In Italië mag in winkels e.d. ook gewoon een stoffen. In het vliegtuig en op het vliegveld is een chirurgische (daar valt een blauwe ook onder) verplicht.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:14

pien_2010 schreef:
Stoffen zie ik hier niet meer. Maar of het ook niet mag weet ik niet.

Ik zie de stoffen genoeg en gebruik ze zelf ook nog. Beiden mag voor zover ik weet gewoon. Echter kan ik me voorstellen dat op vakantie wegwerp een stuk makkelijker is in plaats van stoffen maskers steeds netjes uitkoken.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:22

Ik hoop dat ik nog op vakantie kan gaan.... college appt me net dat er een kindje vandaag op mijn groep de hele dag er was en daar is een huisgenoot positief getest vandaag en vader ook. Moeder gaat zich morgen testen en we hebben gezegt dat ze dat kind ook moeten laten testen.. ga over 11 dagen hopelijk naar Frankrijk.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:24

Joltsje schreef:
Duitsland innd de blauwe maskers pfff2 is niet neer nodig. Stof mag niet

Wij gaan over 2 weken ook en schoonouders zijn net 2 dagen thuis.

Ik zie overal nog staan dat je een ffp2 nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:36

https://www.gelderlander.nl/politiek/ka ... ~a903bf46/

Ik las net dit artikel. Alsof die hordes mensen die vliegen allemaal een noodzakelijke reis maken. Wat maak je jezelf wijs. De gemiddelde Nederland vindt zijn/haar vakantie inderdaad heel noodzakelijk, dus je zal toch wat strenger moeten zijn :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:38

Las ook al dat Nederland nog donker roder wordt op de kaart. Ben benieuwd of het nog consequenties gaat hebben voor vakanties.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:48

idinn schreef:
https://www.gelderlander.nl/politiek/ka ... ~a903bf46/

Ik las net dit artikel. Alsof die hordes mensen die vliegen allemaal een noodzakelijke reis maken. Wat maak je jezelf wijs. De gemiddelde Nederland vindt zijn/haar vakantie inderdaad heel noodzakelijk, dus je zal toch wat strenger moeten zijn :')

Alle ouders die ik ken gaan gewoon met hun kinderen op vakantie. En dan zeg ik: code oranje dus alleen noodzakelijke reizen en dan krijg je inderdaad het antwoord dat het heel noodzakelijk is. Mensen denken echt alleen aan zichzelf en hun eigen behoeften.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:53

Sommige bestemmingen zijn rustiger en veiliger dan de gemiddelde ikea dus wat dat betreft kan het ook niet altijd kwaad. Laat ze lekker op vakantie gaan. Beetje genieten in deze ellende kan geen kwaad.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:59

Toevallig vertrekt er nu ook familielid van mij naar oranje gebied. Een vakantie die al 4 x omgeboekt is. En zolang de vliegtuigmaatschappij vliegt, krijg je niets vergoed. Dus dan kun je je tickets zo weggooien. En met 5 personen in het hoogseizoen is dat een beste som geld. Dus ik snap het wel.

Zelf heb ik ook tickets naar nu nog geel gebied. Als het verandert naar oranje, ga ik wsch ook. Ik doe echt geen onverantwoorde zaken en ben daar net zo veilig, zo niet veiliger dan in Nl.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:04

ingedebruijn schreef:
Sommige bestemmingen zijn rustiger en veiliger dan de gemiddelde ikea dus wat dat betreft kan het ook niet altijd kwaad. Laat ze lekker op vakantie gaan. Beetje genieten in deze ellende kan geen kwaad.

Precies. Bovendien kan je ook corona in de supermarkt oplopen. Bovendien vind ik dat we nu wel het stadium van vakantieschaamte voorbij zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:09

Zolang Nederland donkerrood is denk ik niet dat een ander land ons risico nou zoveel verhoogd. Als we hier niet of nauwelijks besmettingen hadden zou ik het een ander verhaal vinden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:17

Ik krijg net live verslag uit een vol vliegtuig naar oranje gebied :+ Tot zover de noodzakelijke reizen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:22

Als Nederlanders kunnen we beter in het buitenland zitten dan in ons eigen land, wat corona betreft. Maar ik kan me zo voorstellen dat de inwoners van andere landen niet héél blij zijn met onze komst.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:51

_Lorette_ schreef:
Als Nederlanders kunnen we beter in het buitenland zitten dan in ons eigen land, wat corona betreft. Maar ik kan me zo voorstellen dat de inwoners van andere landen niet héél blij zijn met onze komst.

Ik denk dat heel veel landen ook afhankelijk zijn van toeristen en staan te springen om ons.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:52

Ik vraag me af of de meeste door hebben dat veel verzekeraars niet dekken. Sprak vorige week iemand die bij hoog en laag beweerde dat ze alleen niet dekte bij Corona. Mijn reisverzekering, Interpolis, dekt niets meer. En het grote deel niet, meeste grote niet, zie ook https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... e-gebieden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:54

ingedebruijn schreef:
_Lorette_ schreef:

Ik denk dat heel veel landen ook afhankelijk zijn van toeristen en staan te springen om ons.

Dat is ook weer zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:56

Neonlight schreef:
Ik vraag me af of de meeste door hebben dat veel verzekeraars niet dekken. Sprak vorige week iemand die bij hoog en laag beweerde dat ze alleen niet dekte bij Corona. Mijn reisverzekering, Interpolis, dekt niets meer. En het grote deel niet, meeste grote niet, zie ook https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... e-gebieden.

Ben je dan ook in eigen land (want rood) niet meer verzekerd vraag ik mij af? Want dan ga ik ook geen surfweekendje weg boeken.. stel dat er wat kapot gaat wat normaal onder de reisverzekering valt. :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:04

wat ik begrepen heb, worden alleen corona gerelateerde dingen niet betaald (als het meer kost dan in nederland)

extra ziekenhuiskosten, terugkeren omdat een land rood wordt, annuleren omdat je corona krijgt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:23

Neonlight schreef:

Ik vraag me af of dat zomaar kan - zeker als je je reis- en annuleringsverzekering bij dezelfde verzekeringsmaatschappij belegt kan de ene kant toch niet zeggen 'we vergoeden annulering niet' en aan de andere kant 'maar we vergoeden ook niets als je wel gaat'?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:27

Als je je op vakantie aanx de regels houd en bij thuiskomt ff quaraintane.. *eigenlijk heen ook kwa donkerrood ons land.)

Kan je prima weg. Je kan op vakantie ook de drukkere plekken vermijden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:52

Neonlight schreef:

Je hebt ook altijd nog je ziektekostenverzekering die in Europa geldt. Mijn verzekering heb ik er overlgens op uitgekozen, ook als je per ongeluk positief test voor vertrek.

Edit: en het grote deel? Ongeveer 1/3 dekt niet, dus 2/3 wel, dus het grootste deel dekt wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:55

Als je met een reisorganisatie reist en het land wordt rood en je moet bijv. terug of je reis wordt geannuleerd of je wil zelf niet naar een oranje/rood gebied, dan mag je gratis omboeken of zelfs geld terug.
Maar dat geldt niet voor losse vliegtickets.
Was van de week op TV bij de Vakantieman.