Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Gehoord van mensen zelf dat ze meubels zijn gaan kopen en trots fotos sturen terwijl ze klachten hebben en zelfs koorts hebben gehad dag ervooren onderweg naar huisarts en ziekenhuis gezien in parken en bij winkels.
Shadow0 schreef:Ik heb een ernstig gevoel van deja-vu, maar jawel, het kan heel goed dat de huisarts of het ziekenhuis je wil zien bij bepaalde klachten / problemen. Als dat na telefonisch overleg besloten wordt is dat helemaal prima. Wat je niet moet doen is op eigen houtje naar de huisarts op spoedpost gaan, bel eerst. Maar als men zegt dat je moet komen, dan is het nodig.
bigone schreef:Sizzle schreef:Gaat NL nu ook met bloed sneltests werken?
Die zijn vanaf deze week als het goed is overal wel beschikbaar.
Dan weet je tenminste ook of je het al gehad hebt.
Welke fabrikant? Heb je een link naar dit artikel??
Citaat:Wie einige der Nachbarländer plant auch die Schweiz derzeit einen flächendeckenden Einsatz von sogenannten Antikörpertests. Damit können Personen, die nach einer Infektion mit dem Coronavirus Antikörper aufweisen, wieder an ihren Arbeitsplatz zurückkehren. Dies würde insbesondere die Spitäler entlasten.
Die Schweiz könnte bereits nächste Woche mit dem Testen beginnen, so Daniel Koch vom Bundesamt für Gesundheit am Samstag. Sobald die Tests bereit sind, würden sie «mit Sicherheit breit eingesetzt» werden.
Derzeit werden die ersten solcher Antikörper-Tests an Schweizer Labors geliefert, berichtet der «Tagesanzeiger». Bei den meisten Verfahren seien dies Tests des Typs Immunglobulin G (IgG), bei anderen diejenigen des Typs A (IgA).
Wer diese beiden Antikörper aufweist, soll mit grösster Wahrscheinlichkeit immun sein und somit auch wieder normal am Leben teilhaben können.
Der Mediziner Willi Conrad, Präsident des Verbands der medizinischen Labors der Schweiz, zeigt sich in der Zeitung zuversichtlich. «Die Antikörpertests sind sehr viel weniger aufwendig als der Virusnachweis. Schweizer Labors können pro Stunde Aberhunderte solcher Tests durchführen.»
Marie_Anne schreef:Als men ervan overtuigd is dat je besmet bent laten ze je echt niet naar de praktijk én het ziekenhuis komen lijkt mij. Tenzij je zo ziek bent dat je moet worden opgenomen, maar dat is hier niet aan de hand.
Shadow0 schreef:Marie_Anne schreef:Als men ervan overtuigd is dat je besmet bent laten ze je echt niet naar de praktijk én het ziekenhuis komen lijkt mij. Tenzij je zo ziek bent dat je moet worden opgenomen, maar dat is hier niet aan de hand.
Zullen we er desalniettemin gewoon vanuit gaan dat als iemand een bepaald advies heeft gekregen van een arts, daar dus contact over heeft gehad, dat gewoon de juiste keuze was voor die betreffende situatie? En dat niet steeds in twijfel trekken? (Ook bij anderen niet.)
Daks schreef:http://biozek.com/
Is een Nederlands bedrijf die ook sneltesten amakt.
Levert al sneltesten aan wat ik zeker weet Saudi.
Bron? En vriend uit Saudi. Zijn bedrijf heeft ze besteld.
bigone schreef:Daks schreef:http://biozek.com/
Is een Nederlands bedrijf die ook sneltesten amakt.
Levert al sneltesten aan wat ik zeker weet Saudi.
Bron? En vriend uit Saudi. Zijn bedrijf heeft ze besteld.
Ik vraag me bij zulke berichten af hoe ze aan de goede testresultaten komen om een hoog positieve resultaten te garanderen .
Biebz schreef:Ik voelde mij deze week ook best ongemakkelijk op de momenten dat ik naar een bouwmarkt moest..
Moet komende week de sleutel van mijn oude huis inleveren en wil toch wel graag beetje lekker kunnen zitten en leven in het nieuwe huis.
Zoveel opmerkingen gehad van ga alleen als het echt nodig is..
Nu gelukkig klaar en de rest en het opknappen verder komt wel.
Maar stond er echt van te kijken hoe druk het nog was in de winkels.