Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:20

Regio arnhem/zuthpen grofweg

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:22

Dat is wel erg ruim.
Maar waarom bel je dan geen politie/gemeente als je zit dat er niet aan de regels gehouden wordt?

En kun je vanaf een afstand voldoende beoordelen of mensen zich niet aan de regels houden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:22

Sizzle schreef:
Gaat NL nu ook met bloed sneltests werken?
Die zijn vanaf deze week als het goed is overal wel beschikbaar.
Dan weet je tenminste ook of je het al gehad hebt.

Welke fabrikant? Heb je een link naar dit artikel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:25

karuna schreef:
Gehoord van mensen zelf dat ze meubels zijn gaan kopen en trots fotos sturen terwijl ze klachten hebben en zelfs koorts hebben gehad dag ervoor -O- en onderweg naar huisarts en ziekenhuis gezien in parken en bij winkels.

Maar ze denken toch dat je corona hebt? Dan moet je toch in isolatie en ga je toch niet verplaatsen naar huisarts en ziekenhuis? Hoe kun je dat dan gezien hebben?

Shadow0

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:29

Ik heb een ernstig gevoel van deja-vu, maar jawel, het kan heel goed dat de huisarts of het ziekenhuis je wil zien bij bepaalde klachten / problemen. Als dat na telefonisch overleg besloten wordt is dat helemaal prima. Wat je niet moet doen is op eigen houtje naar de huisarts op spoedpost gaan, bel eerst. Maar als men zegt dat je moet komen, dan is het nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:34

Shadow0 schreef:
Ik heb een ernstig gevoel van deja-vu, maar jawel, het kan heel goed dat de huisarts of het ziekenhuis je wil zien bij bepaalde klachten / problemen. Als dat na telefonisch overleg besloten wordt is dat helemaal prima. Wat je niet moet doen is op eigen houtje naar de huisarts op spoedpost gaan, bel eerst. Maar als men zegt dat je moet komen, dan is het nodig.

Als men ervan overtuigd is dat je besmet bent laten ze je echt niet naar de praktijk én het ziekenhuis komen lijkt mij. Tenzij je zo ziek bent dat je moet worden opgenomen, maar dat is hier niet aan de hand.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:40

bigone schreef:
Sizzle schreef:
Gaat NL nu ook met bloed sneltests werken?
Die zijn vanaf deze week als het goed is overal wel beschikbaar.
Dan weet je tenminste ook of je het al gehad hebt.

Welke fabrikant? Heb je een link naar dit artikel??

Fabrikant weet ik niet, stond in het Zwitserse nieuws. Meestal storen mensen zich eraan als je iets in een andere taal plaatst :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:44

Voor Bigone:

Citaat:
Wie einige der Nachbarländer plant auch die Schweiz derzeit einen flächendeckenden Einsatz von sogenannten Antikörpertests. Damit können Personen, die nach einer Infektion mit dem Coronavirus Antikörper aufweisen, wieder an ihren Arbeitsplatz zurückkehren. Dies würde insbesondere die Spitäler entlasten.

Die Schweiz könnte bereits nächste Woche mit dem Testen beginnen, so Daniel Koch vom Bundesamt für Gesundheit am Samstag. Sobald die Tests bereit sind, würden sie «mit Sicherheit breit eingesetzt» werden.

Derzeit werden die ersten solcher Antikörper-Tests an Schweizer Labors geliefert, berichtet der «Tagesanzeiger». Bei den meisten Verfahren seien dies Tests des Typs Immunglobulin G (IgG), bei anderen diejenigen des Typs A (IgA).

Wer diese beiden Antikörper aufweist, soll mit grösster Wahrscheinlichkeit immun sein und somit auch wieder normal am Leben teilhaben können.

Der Mediziner Willi Conrad, Präsident des Verbands der medizinischen Labors der Schweiz, zeigt sich in der Zeitung zuversichtlich. «Die Antikörpertests sind sehr viel weniger aufwendig als der Virusnachweis. Schweizer Labors können pro Stunde Aberhunderte solcher Tests durchführen.»

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:45

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:46

Ja, dat lijkt inderdaad hetzelfde :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:47

Marie_Anne schreef:
Als men ervan overtuigd is dat je besmet bent laten ze je echt niet naar de praktijk én het ziekenhuis komen lijkt mij. Tenzij je zo ziek bent dat je moet worden opgenomen, maar dat is hier niet aan de hand.

Zullen we er desalniettemin gewoon vanuit gaan dat als iemand een bepaald advies heeft gekregen van een arts, daar dus contact over heeft gehad, dat gewoon de juiste keuze was voor die betreffende situatie? En dat niet steeds in twijfel trekken? (Ook bij anderen niet.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:53

Shadow0 schreef:
Marie_Anne schreef:

Zullen we er desalniettemin gewoon vanuit gaan dat als iemand een bepaald advies heeft gekregen van een arts, daar dus contact over heeft gehad, dat gewoon de juiste keuze was voor die betreffende situatie? En dat niet steeds in twijfel trekken? (Ook bij anderen niet.)

Koninklijk meervoud? Zullen we gewoon ieder voor zichzelf laten spreken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:56

Nee, dit was een oproep aan iedereen in het topic. "We" dus.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:28

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:32

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:35

http://biozek.com/
Is een Nederlands bedrijf die ook sneltesten amakt.

Levert al sneltesten aan wat ik zeker weet Saudi.

Bron? En vriend uit Saudi. Zijn bedrijf heeft ze besteld.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:37

Ik voelde mij deze week ook best ongemakkelijk op de momenten dat ik naar een bouwmarkt moest..
Moet komende week de sleutel van mijn oude huis inleveren en wil toch wel graag beetje lekker kunnen zitten en leven in het nieuwe huis.
Zoveel opmerkingen gehad van ga alleen als het echt nodig is..
Nu gelukkig klaar en de rest en het opknappen verder komt wel.
Maar stond er echt van te kijken hoe druk het nog was in de winkels.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:42

Daks schreef:

Ik vraag me bij zulke berichten af hoe ze aan de goede testresultaten komen om een hoog positieve resultaten te garanderen .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:45

bigone schreef:
Daks schreef:

Ik vraag me bij zulke berichten af hoe ze aan de goede testresultaten komen om een hoog positieve resultaten te garanderen .

Daar zijn regels en normen voor die vertellen hoe je dat moet bewijzen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:46

Biebz schreef:
Ik voelde mij deze week ook best ongemakkelijk op de momenten dat ik naar een bouwmarkt moest..
Moet komende week de sleutel van mijn oude huis inleveren en wil toch wel graag beetje lekker kunnen zitten en leven in het nieuwe huis.
Zoveel opmerkingen gehad van ga alleen als het echt nodig is..
Nu gelukkig klaar en de rest en het opknappen verder komt wel.
Maar stond er echt van te kijken hoe druk het nog was in de winkels.

Wij gaan heel bewust naar de kleinere bouwmarkten i.v.m. minder bezoekers, dan maar wat duurder... Al realiseer ik me dat niet overal kleinere bouwmarkten zijn of bouwmarkten met weinig bezoekers.

M'n vader is twee weken geleden nog naar Bauhaus Groningen geweest, moest daar in een rij wachten tot hij naar binnen mocht omdat ze daar toen al maatregelen namen op zo weinig mogelijk mensen in de winkel (en dat is een heeeeule grote winkel). Ze hebben daar ook een drive-in waar je normaal ook lopend in mag binnendoor, mocht niet. Eerst afrekenen in de gewone winkel en daarna naar de drive-in met de auto.

Heel goed natuurlijk, die maatregelen!

Afgelopen zaterdag moest ik even naar de Karwei in de buurt, daar was een winkelwagentje uiteraard ook verplicht en mocht je enkel in je eentje naar binnen, stond beveiliging bij de deur toezicht op te houden. Een stel was aan het discussiëren wie het beste naar binnen kon gaan. :P

Ben het met je eens dat het ongemakkelijk is hoor! Maar dat voelt gewoon naar de supermarkt gaan omdat je iets bent vergeten ook. Denk dat het een kwestie van gewenning is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:47

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:15

Ik lees hier af en toe mee, maar kwam vandaag dit heldere overzicht tegen in de Volkskrant.

De grafieken geven een goed overzicht van de coronacijfers per land (o.a. sterftecijfer per miljoen inwoners om e.e.a. in perspectief te kunnen zien) en de trends per land.

Wilde dit even met jullie delen (als dit niet al gedaan is natuurlijk)

https://www.volkskrant.nl/cs-b14e8079

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:29

Mooi overzicht eekhoornerik...

Ik volg deze ook dagelijks een beetje...

https://nos.nl/artikel/2328771-coronani ... adrid.html

Afgaande op de tabel met nieuwe gevallen... Kan je dan stellen dat deze stabiliserende trend straks (met een week of 3 afgaande op de aantal IC dagen bijvoorbeeld) ook gaat tonen in het aantal sterfgevallen? Mits het daadwerkelijk gaat om een stabilisatie natuurlijk...
Wil graag weten of mijn logica klopt... :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:54