Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:17

Sorry, maar gewoon naast elkaar fietsen vind ik niet te vergelijken met opzettelijk rotzooi uit de berm met ettelijke kilometers per uur opspatten in iemands gezicht omdat je geen geduld hebt?

Ja, ik vind fietsers die naast elkaar fietsen op een smalle landweg ook irritant, maar dat is nog geen excuus voor zoiets. Je kunt mensen serieus (lichamelijke) schade toebrengen. Denk dat jij ook niet gelukkig zou worden van zand en kiezels in je ogen, of wel?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:36

Little_Gift schreef:
Dus dan mogen ze lekker aso zijn door enkel aan zichzelf te denken en dikke middelvinger op te steken naar verkeer die wil passeren?

OMG, ga jij even in de overdrive, het is gewoon niet netjes wat ze zegt te doen, ongeacht wat de fietsers wel of niet verkeerd doen naar de zin van de auto bestuurder.

Little_Gift

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:04

Feit is dat zowel fietsers als autobestuurders zich niet aso te gedragen hebben.

Ook fietsers kunnen zich hoffelijk gedragen.
Idem voor de autobestuurders maar het wordt blijkbaar altijd erger gevonden van een autobestuurder dan van een fietser.

Nochtans zijn vele fietsers absoluut niet netjes

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:21

Foaly schreef:
En precies daarom gaan fietsers dus niet aan de kant, want weet je hoe link het voelt als zo'n bus achterop komt zetten en zich erlangs drukt op zo'n smalle weg.

Auto

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:22

Ook best.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:25

xPabloBokt schreef:
Sorry, maar gewoon naast elkaar fietsen vind ik niet te vergelijken met opzettelijk rotzooi uit de berm met ettelijke kilometers per uur opspatten in iemands gezicht omdat je geen geduld hebt?

Ja, ik vind fietsers die naast elkaar fietsen op een smalle landweg ook irritant, maar dat is nog geen excuus voor zoiets. Je kunt mensen serieus (lichamelijke) schade toebrengen. Denk dat jij ook niet gelukkig zou worden van zand en kiezels in je ogen, of wel?

Wie niet horen wil moet maar voelen.
Ik rijd achter fietsers naast elkaar op een 60 km weg. Ik wacht even of er iets van reactie komt om mij te laten passeren. Daarna toeter ik een keertje. Als er dan nog geen reactie komt druk ik mijn auto erlangs en zoek inderdaad de berm op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:59

Toch leer je ze eigenlijk alleen maar dat agressie in het verkeer blijkbaar heel normaal is als iets je niet zint. Een boodschap die ik pubers niet mee zou willen geven.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:10

Shadow0 schreef:
Toch leer je ze eigenlijk alleen maar dat agressie in het verkeer blijkbaar heel normaal is als iets je niet zint. Een boodschap die ik pubers niet mee zou willen geven.

Wielrenners

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:25

Little_Gift schreef:
Feit is dat zowel fietsers als autobestuurders zich niet aso te gedragen hebben.

Ook fietsers kunnen zich hoffelijk gedragen.
Idem voor de autobestuurders maar het wordt blijkbaar altijd erger gevonden van een autobestuurder dan van een fietser.

Nochtans zijn vele fietsers absoluut niet netjes

Ja, omdat een auto veel meer schade kan maken dan een fiets. Logischerwijs worden domme acties dan ook harder veroordeeld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:26

Mmmm. Ik moet bekennen dat wielrenners in plaats van scholieren mijn beeld toch wel iets verandert. Eigenlijk ook erg...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:29

Anne_GTI schreef:
Shadow0 schreef:

Wielrenners

Da's wat anders dan de fietsers waar je t over had.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:18

Wielrenners zijn toch ook fietsers?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:23

Sorry hoor Anne maar ik vind dit gedrag ook ronduit asociaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:26

Anne_GTI schreef:

Nee, wielrenners zijn wielrenners. Een coureur is ook geen automobilist.

Het is in de categorie een koe is een dier, maar niet alle dieren zijn koeien. Een wielrenner is iemand die de sport beoefent. Een fietser gaat van A naar B.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:20

Even iets anders, ik ben mijn eerste spookrijder tegen gekomen. Niet op mijn weghelft, maar we hebben een weg die onder een brug doorloopt. Staan twee stoplichten en zijn twee wegen. 1 voor de brug, 1 na de brug. Die voor de brug is voor afslaand verkeer, die tweede om naar de weg toe te gaan. Had er 1 voor mij die de weg wilde pakken voor afslaand verkeer. Gelukkig had de bestuurder dat wel op tijd door….. zo krijg je spookrijders dus blijkbaar….

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 22:38

Ik reed daarnet op een donkere 100-weg, geen lantaarnpaal in de verste verte. Gebeuren regelmatig ongelukken met auto's die frontaal op elkaar botsen, dus ik rijd daar altijd heel oplettend en voorzichtig.

Kom ik een tegenligger tegen die zn groot licht aan heeft, in de verte. Prima, als die maar op tijd uit gaat. Dat gebeurt dus niet. Daardoor werd ik zo enorm verblind dat het leek alsof die persoon op mijn baan reed, was echt onwijs eng. Heb echt goed afgeremd (niemand achter mij) voor het geval dat. Weg is dus onwijs donker en niet perfect recht, dus soms lijkt het net of iemand op jouw baan tegemoet komt. Maar gewoon doodleuk met groot licht blijven rijden he? Heb nog met mijn groot licht geknipperd, maar 0 reactie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:35

xSagan schreef:
Even iets anders, ik ben mijn eerste spookrijder tegen gekomen. Niet op mijn weghelft, maar we hebben een weg die onder een brug doorloopt. Staan twee stoplichten en zijn twee wegen. 1 voor de brug, 1 na de brug. Die voor de brug is voor afslaand verkeer, die tweede om naar de weg toe te gaan. Had er 1 voor mij die de weg wilde pakken voor afslaand verkeer. Gelukkig had de bestuurder dat wel op tijd door….. zo krijg je spookrijders dus blijkbaar….

Maar als de bestuurder het op tijd door had, dan ben je toch geen spookrijder tegengekomen?

Ik kan me wel voorstellen dat het, vooral als het donker wordt, lastig is te zien welke weg waar naartoe gaat. Ik ben één keer een spookrijder tegengekomen op een N-weg met scheiding in de middenberm, dus niet een gevalletje op verkeerde weghelft belanden, het is echt doodeng.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:04

Ghostattack schreef:
Ik reed daarnet op een donkere 100-weg, geen lantaarnpaal in de verste verte. Gebeuren regelmatig ongelukken met auto's die frontaal op elkaar botsen, dus ik rijd daar altijd heel oplettend en voorzichtig.

Kom ik een tegenligger tegen die zn groot licht aan heeft, in de verte. Prima, als die maar op tijd uit gaat. Dat gebeurt dus niet. Daardoor werd ik zo enorm verblind dat het leek alsof die persoon op mijn baan reed, was echt onwijs eng. Heb echt goed afgeremd (niemand achter mij) voor het geval dat. Weg is dus onwijs donker en niet perfect recht, dus soms lijkt het net of iemand op jouw baan tegemoet komt. Maar gewoon doodleuk met groot licht blijven rijden he? Heb nog met mijn groot licht geknipperd, maar 0 reactie.

Meestal gooien ze hun grote licht wel uit als je seint, wat verrot dat dat nu niet gebeurde, je wordt idd heel erg verblind. Ik had het grote licht gewoon aangelaten dat, deed hij toch ook? Maar eng is het wel.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:35

_San87_ schreef:
Anne_GTI schreef:

Nee, wielrenners zijn wielrenners. Een coureur is ook geen automobilist.

Het is in de categorie een koe is een dier, maar niet alle dieren zijn koeien. Een wielrenner is iemand die de sport beoefent. Een fietser gaat van A naar B.

Het is net andersom. Een coureur is een automobilist maar niet elke automobilist is een coureur.
Een wielrenner is een fietser maar niet elke fietser is een wielrenner.

Wat ik echter wel frappant vind... Is hoe het toontje plots omdraait als men hoort dat het wielrenners zijn ipv gewone fietsers.... Dus tov wielrenners is het blijkbaar wel ok... Best gek _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:43

Nee, tegenover wielrenners is het ook niet okay. Ik heb alleen wel begrip voor het kortere lontje bij wielrenners, zij tillen aso gedrag naar een heel nieuw niveau.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:47

Dus wat ik eerder al zei dus: aso gedrag lokt aso wedergedrag uit...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 13:08

Little_Gift schreef:
Dus wat ik eerder al zei dus: aso gedrag lokt aso wedergedrag uit...

Ik vermoed dat dit idd zo is. Ik herken het niet, blijf ergens wel rustig achter wanneer ik niet kan passeren, maar er wordt dan echt altijd wel ruimte gemaakt.

Maar erger me bijvoorbeeld wel vaker aan jongeren die gevaarlijk gedrag vertonen, dat gebeurt dan meestal wanneer ik lopend mijn dochter naar school breng en zie hoe jongeren op fatbikes op de weg rijden terwijl het druk is qua auto’s en overstekende mensen. Zelfs 1 onderuit zien gaan omdat die te laat besefte dat er een auto van rechts kwam. (Auto stopte netjes trouwens, fatbiker ging puur onderuit doordat ie te hard reed en plotseling remde)
Dus ja; dat zijn de momenten dat ik me erger (hoef en doe er alleen niks mee).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 17:20

_San87_ schreef:
Nee, tegenover wielrenners is het ook niet okay. Ik heb alleen wel begrip voor het kortere lontje bij wielrenners, zij tillen aso gedrag naar een heel nieuw niveau.

Wielrenners maken ook wel iets in me wakker wat ik niet mooi vind. :') Ik probeer het zoveel mogelijk te onderdrukken, maar ik ga niet met droge ogen beweren dat ik nog nooooooit naar een wielrenner geroepen heb. :D

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 22:47

Hier op de dijk kan je ook fietsers niet passeren als ze naast elkaar fietsen. En hoewel ik hem er niet rakelinks langsgooi, pak ik ook wel eens een bermpje mee onder het mom ruim inhalen :+

Extra irritatie is vooral als ze op een rechtstuk naast elkaar blijven fietsen, en in een onoverzichtelijke bocht achter elkaar gaan en dan kijken waarom ik ze niet inhaal :z

Gelukkig bijna weer winter, zijn alle dagjes mensen weer weg