Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Little_Gift schreef:Dus dan mogen ze lekker aso zijn door enkel aan zichzelf te denken en dikke middelvinger op te steken naar verkeer die wil passeren?
xPabloBokt schreef:Sorry, maar gewoon naast elkaar fietsen vind ik niet te vergelijken met opzettelijk rotzooi uit de berm met ettelijke kilometers per uur opspatten in iemands gezicht omdat je geen geduld hebt?
Ja, ik vind fietsers die naast elkaar fietsen op een smalle landweg ook irritant, maar dat is nog geen excuus voor zoiets. Je kunt mensen serieus (lichamelijke) schade toebrengen. Denk dat jij ook niet gelukkig zou worden van zand en kiezels in je ogen, of wel?
Little_Gift schreef:Feit is dat zowel fietsers als autobestuurders zich niet aso te gedragen hebben.
Ook fietsers kunnen zich hoffelijk gedragen.
Idem voor de autobestuurders maar het wordt blijkbaar altijd erger gevonden van een autobestuurder dan van een fietser.
Nochtans zijn vele fietsers absoluut niet netjes
xSagan schreef:Even iets anders, ik ben mijn eerste spookrijder tegen gekomen. Niet op mijn weghelft, maar we hebben een weg die onder een brug doorloopt. Staan twee stoplichten en zijn twee wegen. 1 voor de brug, 1 na de brug. Die voor de brug is voor afslaand verkeer, die tweede om naar de weg toe te gaan. Had er 1 voor mij die de weg wilde pakken voor afslaand verkeer. Gelukkig had de bestuurder dat wel op tijd door….. zo krijg je spookrijders dus blijkbaar….
Ghostattack schreef:Ik reed daarnet op een donkere 100-weg, geen lantaarnpaal in de verste verte. Gebeuren regelmatig ongelukken met auto's die frontaal op elkaar botsen, dus ik rijd daar altijd heel oplettend en voorzichtig.
Kom ik een tegenligger tegen die zn groot licht aan heeft, in de verte. Prima, als die maar op tijd uit gaat. Dat gebeurt dus niet. Daardoor werd ik zo enorm verblind dat het leek alsof die persoon op mijn baan reed, was echt onwijs eng. Heb echt goed afgeremd (niemand achter mij) voor het geval dat. Weg is dus onwijs donker en niet perfect recht, dus soms lijkt het net of iemand op jouw baan tegemoet komt. Maar gewoon doodleuk met groot licht blijven rijden he? Heb nog met mijn groot licht geknipperd, maar 0 reactie.
_San87_ schreef:Anne_GTI schreef:Wielrenners zijn toch ook fietsers?
Nee, wielrenners zijn wielrenners. Een coureur is ook geen automobilist.
Het is in de categorie een koe is een dier, maar niet alle dieren zijn koeien. Een wielrenner is iemand die de sport beoefent. Een fietser gaat van A naar B.
Little_Gift schreef:Dus wat ik eerder al zei dus: aso gedrag lokt aso wedergedrag uit...
_San87_ schreef:Nee, tegenover wielrenners is het ook niet okay. Ik heb alleen wel begrip voor het kortere lontje bij wielrenners, zij tillen aso gedrag naar een heel nieuw niveau.