Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 05:09

Morgen,

De winkel in bergen op zoom moest helaas stoppen met Tiny cottons en soft gallery het liep niet mensen vonden het raar....
De eigenaren wil,en graag naar Breda omdat daar meer kennis is van de merken echter konden ze Breda niet betalen maar ooit willen ze daar naar toe.

Terwijl BOZ best een redelijke stad is en rosendaal ligt in de buurt.

De winkel Dord heeft van alles beetje.......zij hebben wel klanten uit dord maar veel online en mensen die specifiek ernaar toe rijden. Ik bv dord is 24 km van Breda
Soms ben ik in dord en wandel ik naar binnen maar zij hebben bv van Carlijn dan 4 items..... jammer

Ik vind leuk om mijn kinderen te kleden kan echt van genieten net als andere mensen.
Vroeger op terras keek ik naar andere vrouwen nu voornamelijk naar kleding kinderen.

Tuurlijk herken ik MR..... maar je ziet niet constant.
Zijn ook geen normale prijzen.... broekje MFM en shirtje bobo en je bent 80€ armer 8)7 maar verkoopt wel en daarmee ben je ook weer beetje in normale prijzen en is goed voor milieu

litilaura

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:50

Dit is al heel vaak gezegd hier maar ik vind de bekende merken uit dit topic niet duur omdat je ze weer dicht tegen de nieuwprijs, of als je ze 2e hands koopt voor dezelfde prijs weer verkoopt. In het nog wat exclusievere segment a al soor ploom mabokids gaan dingen soms zelfs boven de nieuwprijs weg omdat het zo zeldzaam is. En als je via insta verkoopt heb je een wereldwijd bereik en daar zijn verzamelaars nog gekker met de prijzen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:56

Tamara schreef:
Pmarena zou het eerst ff aan de juf vragen denk := Veel kleuterjuffen zijn echt Helden met een hoofdletter maar ik gok dat het gros van mijn collega’s daar niet aan begint, kind toonbaar maken na de pauze... Die hebben het al druk zat met alle veters die gestrikt moeten worden en jassen die dichtgeritst moeten worden. Net als insmeren, daar heeft de gemiddelde juf ook gewoon geen tijd voor :n

Uiteraard ga ik de juf geen opdracht geven ofzo :D Maar eerste dag na de vakantie zal ik gewoon een washandje in de tas doen in de categorie "beter mee verlegen dan om verlegen" zodat ze een makkelijke optie hebben als het de spuigaten uitloopt en ze niet hoeven te tobben met WC-papier ofzo... het is ook niet lekker als ze met vieze vlerken overal aanzitten toch of ze zitten met een jammerend kind met zand in de ogen :P

Ze zijn trouwens met 3 man op een klas, schoenen houden ze aan in de klas en van de zomer zullen er vast niet zoveel jassen zijn denk ik? :)

Hihi wat jammer nu dat je los mag gaan met shoppen, valt dat even tegen O:)

Ah Michelle wat ziet Synne er weer goed uit! Was dat nou een UV-pakje...?

Strijken doen we hier al jaren niet meer. Voor man strijkvrije overhemden gekocht en wol & zijde heeft ook geen strijkbeurt nodig *D Haar is hier wel regelmatig een zooitje want je kan het wel kammen maar het blijft een opstandig krullerig zaakje := En een beetje heen en weer wrijven in autostoeltje en het is weer statisch en / of half vervilt :P

Oh ik vind dat toch echt wel een leuk CarlijnQ shirtje hoor! Alleen zo jammer dat die bussen op een witte achtergrond staan.... daarom niet gekocht want daar hou ik echt niet van -O- Maar als ik tegen een koopje aanloop dan komt hij er alsnog denk ik O:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:10

Ja dat herken ik met krullen maar met wat water is het snel opgelost. Bovendien doe je al eerder een los knotje oid bij een meisje. Is anders hè!

Hier halen ze geen doekjes over toeten. Ik heb extra kleding in de tas maar zelfs dat wordt niet gepakt indien mogelijk. Dus bij een ongelukje krijgt je kind kleding van school aan. Dat is al heel luxe want er zijn zelfs scholen die de ouders bellen dat je het kunt komen oplossen.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:20

Ik las iets over krullen. Ik volg zelf het Curly girl topic hier en veel tips voor Nina uitgehaald. Ik was haar haren oa niet met shampoo maar met conditioner (zonder alcohol of sulfaten) en doe er daarna was kokos of argan olie in. Niet kammen, alleen als het gewassen is. Bij staartjes wat kokosvet. Haar krullen blijven mooi, vilten niet en blijven na lange rit in de auto ook mooi zitten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:22

IMJ schreef:
Ja dat herken ik met krullen maar met wat water is het snel opgelost. Bovendien doe je al eerder een los knotje oid bij een meisje. Is anders hè!

Hier halen ze geen doekjes over toeten. Ik heb extra kleding in de tas maar zelfs dat wordt niet gepakt indien mogelijk. Dus bij een ongelukje krijgt je kind kleding van school aan. Dat is al heel luxe want er zijn zelfs scholen die de ouders bellen dat je het kunt komen oplossen.

Ja dat laatste doen ze hier. Als ouder moet je naar school komen om het op te lossen want volgens hun mogen ze de kinderen op die plekken niet meer schoonmaken/aan raken.
Snap dat het ook lastig is als je een hele klas vol kinders heb dat je er geen tijd aan kan besteden.
Maar vind het ook nogal wat dat het kind "vies" maar op zijn ouders/verzorgers moet wachten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:27

Daarom, daarvoor is dat washandje ook al handig om in de tas te doen, dat ik die krullen nog even kan temmen als hij echt voor spot uit de auto komt :D Ik doe idd ook wel eens kokosolie op mijn handen wrijven en dan door haar halen, dat werkt wel aardig.

Dat zelf je kind opknappen vind ik geen probleem, kan me best voorstellen dat dat erg lastig is op school. Maar stel je kind heeft in de broek gepoept....staat die al de tijd met vieze broek tentoongesteld in de klas te wachten ofzo.... :? Alsof die van ons überhaupt al al die tijd stil blijft staan wachten...ik zie het nog niet echt voor me :(:)

Nooit poepsmeer-incidenten gehad ofzo maar in zo'n situatie gaat het toch wel gebeuren denk ik :=
Gelukkig tot nu toe geen problemen met ongelukjes gehad op school maar je weet nooit natuurlijk...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:31

Ik weet niet hoe dat verder in de praktijk uitpakt :n

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:31

Pmarena, het shirtje is echt lichtblauw hoor! Wel heel licht, maar absoluut geen wit :)

Strijken doe ik niet vaak, maar dingen met print gaan vaak binnenstebuiten of ik strijk alleen de achterkant. Dat werkt meestal goed genoeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:39

Hè....bedoel je dat CarlijnQ shirtje met de gele en blauwe busjes, heeft die een lichtblauwe achtergrond??

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:43

Wat raar dat kinderen dan niet schoongemaakt worden, vind ik echt van de zotte. :n

Hier op het KDV smeren ze de kinderen gewoon in, en schone kleding wordt ook aangetrokken als er ongelukjes zijn.

Wat andere kinderen aanhebben interesseert me niet echt, ik vind het gewoon leuk als die van mij er lekker gezellig uit ziet. Dat is mij ook met de paplepel ingegoten, mijn moeder zit al meer dan 40 jaar in die winkel dus dat hoort er voor mij ook bij. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:48

Ja dat is een KDV, dat is best een verschil :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:50

pmarena schreef:
Hè....bedoel je dat CarlijnQ shirtje met de gele en blauwe busjes, heeft die een lichtblauwe achtergrond??

Ja! B heeft hem nu aan bij oma, zal eens vragen of ze een foto kan maken.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:54

Met 3 op een groep? Dat is wel echt luxe op school zeg! :j Gros van de kleuterjuffen staat alleen. Heftig trouwens als ze beleid hanteren dat je bij ongelukje zelf moet komen. Ik ken die regel alleen als kind nog niet zindelijk is, ze verschonen geen luiers. Maar misschien als het op een school de spuigaten uitloopt met ongelukjes dat ze dat instellen? Geen idee. Uiteindelijk zit je ook met een stukje misbruik preventie enzo, moet je zeker met dat soort zaken eigenlijk met zn tweeen zijn en dat gaat natuurlijk al helemaal niet met 1 juf op 30 kleuters.

Wow merken tegen meer dan de nieuwprijs?! :wow:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:57

Oh im ga eens kijken in het curly topic. Mijn zoon heeft krullen (mix) en ik heb steiler dan steil haar en heb geen idee wat ik doe. Gelukkig niet echt kroes maar wordt wel snel pluizig

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:00

@pmarena, ja is een uv setje. Broekje en shirtje. Petje is niet uv.

Mijn collega belde idd naar huis, zij deed echt geen poepbroekongelukken. Andere collega heeft er niets van. Maar als ze niet zindelijk zijn bij starten, wordt dat wel aangegeven. Dat er geen tijd is om die kids te helpen. Gaat idd niet met 30 kids. En idd, wat een luxe 3 op een klas. Welke school is dat? Ga ik daar werken... Haha

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:13

Hier worden ze netjes schoon gemaakt en in schone kleding gehesen bij ongelukjes. Vrijwel alle kleuterjuffen hebben elke dag een stagiaire en sommige dagen zelfs 2.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:20

Zonnebloem fijn als daar de tijd en mogelijkheid voor is. Oude buurvrouw (ook kleuterjuf) gaf aan dat het helaas onmogelijk is als ze alleen staan, mogen niet zo lang rest van de klas alleen laten. Dus dan idd vaak ouders bellen.

Zag nog een superleuk setje van CarlijnQ voorbij komen met de gele broek + shirt :).

Manlief zag gisteren in winkel ook nog heel leuk geel rokje, maar lastig te combineren dus toch maar laten hangen. Wel nog twee korte broekjes gekocht van Prénatal en Dirkje, deze vallen tenminste fatsoenlijk qua maat. Schrok wel dat ik minder shirtjes met korte mouwen in de kast heb liggen dan ik dacht, binnenkort nog maar weer even voor shoppen dan.. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:21

Britt schreef:
pmarena schreef:

Nouja dat meen je niet, moet niet gekker worden...dat zie je op het plaatje echt niet of kijk ik nou zo scheef :P
Ja dat zou wel tof zijn als dat lukt +:)+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:33

Das mooi dan, ik werk straks op een uur rijden, dan zou mijn zoon dus een goed uur met een vieze broek lopen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:36

pmarena schreef:
Britt schreef:

Nouja dat meen je niet, moet niet gekker worden...dat zie je op het plaatje echt niet of kijk ik nou zo scheef :P
Ja dat zou wel tof zijn als dat lukt +:)+

CarlijnQ staat wel vaker raar op de foto vind ik.
Dat shirt met die busjes is idd niet spierwit maar een beetje grijs/blauwachtige achtergrond.
Het shirt met de sandwiches is ook niet spierwit, maar een hele mooie warme kleur wit. Kwam ik ook pas in de winkel achter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:37

Ja ik blijf ook niet altijd angstvallig thuis hoor als die kleine straks "echt" op school zit... en ik denk toch dat het vrij normaal is dat veel ouders niet binnen 10 minuten op school kunnen staan...àls je al bereikbaar bent want ik moet mezelf echt instampen om die stomme GSM mee te gaan nemen :=

Mama2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:38

Pmarena britt is mij idd net voor. Shirtje is niet wit maar heel licht grijs vind ik t meer.
Ik had dat eerlijk gezegd ook niet gezien van een plaatje van internet.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:40

Afbeelding
Hier vandaag ook het carlijnQ shirt aan, favorietje van hem.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:42

Ja Ik vind het echt een stoer shirt!

Zouden die HoJ broeken met suspender makkelijk te maken zijn? O is er na de zomer uitgegroeid en ik zie ze niet in de collectie.