tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9320
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:49

Ik vind het ergens heerlijk het niets kunnen/mogen.
Er zijn momenten dat het stoort. Maar gelukkig kan ik nog gewoon werken dus tsja...

Mijn ex stuurde afgelopen weekeind mn zusje 2 fotos van t pas geboren veulen bij zn vader zn merrie.

Paar uur later kreeg ik van zn moeder 2 fotos. Heb alleen terug gestuurd gefeliciteerd.
Met mn ex zn moeder heb ik geen problemen. Met mn ex wel

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:03

Sterkte Air!

Marjon: vervelend zulke kerels.. Ik ken er ook 1...
Desbetreffende persoon post zojuist ook iets waarvan ik had verwacht om een mokerslag te krijgen (kind waardoor hij voor een ander koos). en... ik ben eigenlijk best wel heel erg oke. Misschien dat de klap later vandaag nog komt hoor, maar nu ben ik best wel opgelucht vooral. Zit meer met tranen in de ogen dat ik oke ben dat dat het mij daadwerkelijk raakt :+

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:42

Ik moet ook even m'n ei kwijt. Ik had deze ochtend weer een gesprek gehad via de app met mijn ex. Nu +6 maanden uit elkaar. Het gesprek heeft echter een draai van 180 graden gemaakt en hij is compleet over de rooie gegaan, dat ik geen recht heb om nog steeds boos te zijn op hem, ik heb hem kapot gemaakt, zijn vrienden (waar we wekelijks mee uit gingen) hebben mij nooit leuk gevonden en tenslotte is hij nooit zichzelf geweest bij mij en ik schuif de schuld te veel op hem ipv naar mezelf te kijken.

Dit heeft mij wel enorm geraakt en ben echt heel erg beginnen huilen. Heb hem intussen overal geblokkeerd want dit was wel een beetje de druppel. Ik was/ben inderdaad nog steeds heel boos op hem omdat hij zich altijd zo opdrong, los over mijn grenzen is heen gegaan, en ook na de breakup mijn ruimte niet respecteerde en boos was omdat ik hem niet meer wou zien. Als we elkaar dan toch zagen, probeerde hij me telkens weer te kussen. Ik snap dat hij niet de enige boosdoener was, ik weet maar al te goed dat ik me te veel heb laten doen en de situatie ook zo heb laten aanmodderen terwijl ik in mijn achterhoofd ook wel wist dat het niet ging goed komen maar het wel graag wou. Ik weet dat ik me niet helemaal tot hem voelde aangetrokken en dat was niet eerlijk. Maar hij heeft ook gewoon zoveel voor mij verpest, vrienden tegen mij opgestoken en zo gemene dingen gezegd. Ik weet niet goed wat ik hier nu mee moet.

Mer1980

Berichten: 19025
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:55

Jullie zijn vergif voor elkaar, dat blokkeren had je al veel eerder moeten doen.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:04

@Air, wat verdrietig van je oma. Hoop dat jullie een mooi afscheid hebben en steun aan elkaar.

@Winged, you go girl! Dat is toch heerlijk, om te merken dat je er zover overheen bent dat het je niet meer raakt.

@Calypsolover, lijkt me dat je hier niets mee moet, behalve voor een flinke tijd het contact verbreken. Jullie zijn nog zo boos op elkaar. Wie gelijk heeft over wat, doet er niet meer toe. Misschien kunnen jullie nog eens praten als alle emoties verwerkt zijn, maar nu lijkt het me niet zo constructief.

@MarJon, hoe moeilijk ook, kun jij hem niet blokkeren? Nu zit je jezelf alleen maar te kwellen. Het is al lastig genoeg, toch?

Met mij gaat het veel beter dan ik had verwacht. Heb het af en toe wel eens lastig, maar op zich zit ik best gezellig te zijn met mezelf. Ik verbied mezelf ook om te mijmeren over hoe leuk we het samen hadden, of te piekeren over de toekomst. Even pauze in mijn hoofd. (Of beter: kop in het zand :Y) .) Voor zolang dat lukt, geniet ik er maar even van.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:58

Contact was al een hele tijd verbroken, als hij in Belgiƫ was appte hij me wel, maar verder hadden we eigenlijk de afgelopen 3 maanden zelden contact gehad... Dit komt dus ook een beetje uit een dode hoek.

hagelslag
Berichten: 9320
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:49

@calipso het is echt wel beter dat er gewoon helemaal geen contact meer is.
Jij zegt het komt uit een dode hoek maar je weet niet hoe hij er allemaal over nagedacht heeft.

Ik had gister nog iets geks.
Ik reed op de snelweg terug naar de fabriek met de vrachtauto. Zie ik op de andere baan zon typisch blauw busje. Dus ik denk, goh mn ex heeft ook zon busje. Denk verder niet na....
Tot hij ineens gaat toeteren zwaaien en gek doen terwijl hij mij dus op de snelweg passeerde.
Ik heb er niet op gereageerd. Maar had wel echt zoiets, what the fiets :?

Maar ik denk dat zn nieuwe vriendin mee was.
De vorige x dat hij voor mij aan de kant moest op een smal weggetje keek hij niet op of om.... Echt zo achtelijk :r

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:50

Ja, maar dat contact is er dus al amper tot onbestaande, een ex blokkeer je niet zonder reden volgens mij en ik doe het ook niet zomaar. Ik vind het persoonlijk ook vaak heel belachelijk dat mensen niet met elkaar meer aan dezelfde tafel kunnen zitten. Ik snap dat niet alle relaties fijn eindigen, maar je moet toch gewoon nog normaal kunnen doen tegen elkaar en volwassen zijn zonder elkaar de huid vol te schelden? Vergif voor elkaar zou ik het sowieso niet echt noemen, want daar moet je eerst nog contact voor hebben voor je dat kan zijn en 'vergif voor elkaar' vind ik ook wel een heel sterke uitdrukking. Het maakt tenslotte ook niet echt uit hoe hij erover nagedacht heeft, je laat elkaar gewoon in zijn/haar waarde. En het kwetst me dat hij er zo over denkt, want zo verpest je meteen ook de goede herinneringen. Ik heb nog nooit een ex moeten blokkeren, ik heb geen enkele ex waar ik geen normaal gesprek meer mee kan hebben. Ben het wel volledig eens met miereneter, het is alleen jammer dat we denk ik, ook al is alles verwerkt, niet meer met elkaar zullen praten vrees ik. Daar is hij nu echt wel een stapje te ver voor gegaan.

hagelslag
Berichten: 9320
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:00

Ik bedoel eerder dat je niet weet wat er in zijn hoofd voorgaat.
Ik heb met meerdere exxen geen contact.
Ook ivm 1 ex een ander telefoonnr moeten nemen omdat hij nonstop bleef irriteren. Zelfs na 6 jaar nog

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:38

Dat is wel lastig, hier ook zeker geen contact met elke ex hoor maar ik pas wel nog met iedereen door 1 deur

Nyaleti

Berichten: 6386
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:35

Ondanks dat het topic al even stil ligt (wat in dit geval een goed teken is :+ ) wil ik vragen of ik iemand PB mag doen?
Iemand die zich herkent in het verhaal van een ex die vaak vreemd is gegaan en veel gelogen heeft. Ben nu voor het eerst een heel erg leuk iemand tegen gekomen en ik word gek van m'n gedachten en onzekerheid. Zal een heel verhaal worden maar moet gewoon even m'n ei kwijt.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:44

Mijn pb box staat open

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:50

Mijne ook :)

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:55

Mij ook hoor! Maar mijn advies in zo'n situatie: deel je onzekerheden met je nieuwe vlam, dan kan hij/zij daar rekening mee houden.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:46

Nou, ik zit inmiddels sinds een week in mijn eigen huis en hoewel dat ook veel rust geeft, zien ex en ik elkaar vanwege de kinderen nog wel vaak. Ik vind dat erg moeilijk. Voel me veel rotter en verdrietig als ik hem heb gezien.

Zou je gevoelens maar gewoon uit kunnen zetten he, dan had ik dat niet meer zo gehad. ;(

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 07:23

Redpassion, misschien helpt het om in het geval van je laatste ex te bedenken dat het geen onwil maar onmacht was van hem. Je bent zeker meer waard dan je je zo voelen. Ik weet hoe je je voelt, knuffel :(:)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:52

Ik begrijp je gevoel, maar dat schuldgevoel is niet nodig. Ook al was het onmacht van hem, en heb en had jij alle begrip van de wereld dan was het nog niet alleen aan jou.
Ook al is er onmacht in het verhaal bij ass, is er ook nog een beetje inzet nodig van hem. Dus ook al speelde er onmacht, de bijvoorbeeld kwade buien komen natuurlijk ergens vandaan maar als dat niet werkt bij een partner moet er wel bereidheid zijn om daarover te kunnen communiceren en dingen aan te pakken of te veranderen. Dusja, wel onmacht maar ook ergens een stukje eigen inzicht is nodig voor een geslaagde relatie. Mocht chr je behoefte hebben, mijn pb staat open :(:)

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:53

Jeetje, Redpassion, het is zo zwaar he. Dat emotioneel loslaten. |( Dat lukt me ook nog slecht. En als er zoals bij jou nu definitief een punt achter is gezet, kan dat best de juiste keuze zijn, maar het hoeft nog niet zo te voelen. En juist die gevoelens doen zo'n pijn.

Mijn huisje voelt gelukkig al wel aardig als thuis. Maar zoals vandaag zijn kinderen en hond bij ex en dat vind ik wel heel erg wennen. Zelfs al werk ik dan de hele dag, normaal zag ik ze dan nog even voor ze naar bed gingen en ging ik daarna even met hond wandelen en dan is zo'n leeg huis toch wel erg leeg.

Ik heb de keuze ook niet zelf gemaakt he. Dat heeft hij gedaan. Ik merk dat ik nog heel veel stapjes moet gaan zetten voor ik hem echt los heb gelaten en dat is niet perse makkelijk als ik hem dan ook nog moet zien. Maar goed, ik heb het overlijden van mijn ouders ook doorstaan, dit kan ik ook. Ik kom er wel, heeft alleen veel tijd nodig.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:11

Ik vind het echt klote voor je djinnie maar zoals ik je heb leren kennen ben je een sterke vrouw. Dus je gaat er over heen komen en weer mooie dingen opbouwen.

En mocht je een keer op zo'n hond en kindloos moment eenzaam voelen of behoefte hebben aan wat afleiding. Je weet mijn paardjes te staan

JustMeKV
Berichten: 460
Geregistreerd: 27-07-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:41

Ik meld me hier ook maar even.
Sta aan de start van een echtscheiding op heden, en emotioneel al een rollercoaster geweest..
Het is nu 2 weken dat hij weg is. Zomaar zonder verwittigen zijn auto in gestapt en weg gereden. Alles ligt hier nog, we praten enkel nog zakelijk tegen elkaar (Hij is nu 1x mijn baas), de rest is advocaat.
We hadden plannen, bouwden een toekomst op....
9jaar oprecht graag mijn man gezien, maar blijkt nu dat veel op leugens leefde.
Ik vraag mij op heden af, of ik nog ooit iemand zal kunnen vertrouwen in de liefde....
Vraag me af hoelang de scheiding zal duren, wat de gemiddelde termijnen zijn..
Hoe zijn jullie die periode doorgekomen?

Mer1980

Berichten: 19025
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:59

JustmeKV :(:) wat kunnen mensen opeens veranderen in iemand anders als de liefde 'over' is.... sterkte kan je geen antwoorden geven verder. Maar alles komt goed, alles slijt.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:13

djinnie schreef:
Zou je gevoelens maar gewoon uit kunnen zetten he, dan had ik dat niet meer zo gehad. ;(


Ik voel met je mee en wilde dat ik je verdriet wat kon verzachten. Maar dat kan niet, we moeten er allemaal zelf doorheen. En echt: het wordt beter. Als is het natuurlijk gecompliceerd als je niet echt afstand kunt nemen, zoals in jouw situatie. Hou vol.

Ben zelf al een paar maanden verder en het ergste verdriet is nu echt gesleten. Maar als ik hem spreek, heb ik daarna ook een klein dipje. Bij mij was het ook hij, die de keuze gemaakt heeft. En daar ben ik nog niet helemaal overheen.

RedPassion schreef:
Ergens hoop ik dat deze 'rock bottom' kansen biedt maar nu zie ik dat nog niet zo. Ik voel me beschadigd en mijn vertrouwen in mannen en mezelf is op een dieptepunt.


Het is normaal dat je gevoelens nu alle kanten opvliegen (en niet leuk). En dat ze extreem zijn. Je bent ook een beetje beschadigd, maar die wonden kunnen wel helen (ik zie het echt als 'mijn wonden likken', zoals een dier). Vanuit dat dieptepunt kun je het vertrouwen herwinnen. Zoals je al eerder hebt gedaan. Op dat gebied zijn wij mensen best sterke, veerkrachtige wezens. Dat voelt nu natuurlijk helemaal niet zo. Geef jezelf tijd. :(:)

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:15

JustMeKV schreef:
Ik meld me hier ook maar even.
Sta aan de start van een echtscheiding op heden, en emotioneel al een rollercoaster geweest..
Het is nu 2 weken dat hij weg is. Zomaar zonder verwittigen zijn auto in gestapt en weg gereden. Alles ligt hier nog, we praten enkel nog zakelijk tegen elkaar (Hij is nu 1x mijn baas), de rest is advocaat.
We hadden plannen, bouwden een toekomst op....
9jaar oprecht graag mijn man gezien, maar blijkt nu dat veel op leugens leefde.
Ik vraag mij op heden af, of ik nog ooit iemand zal kunnen vertrouwen in de liefde....
Vraag me af hoelang de scheiding zal duren, wat de gemiddelde termijnen zijn..
Hoe zijn jullie die periode doorgekomen?


Wat heftig! Over de termijnen van de scheiding kan ik niets zeggen, ik was niet getrouwd. Over de verwerkingstermijn: daar staat geen tijd op. Ik heb veel gehuild, bij vriendinnen op de bank gezeten en geslapen, in mijn eentje gewandeld, mij gestort op het zoeken van een nieuwe woning, en dan op het klussen. En verder geprobeerd mezelf staande te houden. Tot het langzaam wat beter ging.

Dus vraag zeker hulp en afleiding aan familie en vrienden, alle beetjes helpen. :(:)

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:51

En als de focus van het nieuwe huis en het klussen verschuift naar het alleen zijn, dan is dat licht aan het eind van de tunnel echt even weer niet zichtbaar. Zo heftig.

Het scheiden verliep hier vlot. 11 februari ingediend, 3 maart uitgesproken. Dat hadden we niet verwacht.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:49

Ik kom ook meepraten hier. Gisteren is het uitgegaan met mijn vriend en heb ik bijna de hele dag gehuild. Gelukkig heb ik wel goed geslapen en ik voel me best sterk nu maar de klap gaat nog wel komen.