Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:53

_Juudith schreef:
mijn blogje van vandaag! http://www.vanzoelenfotografie.com/foto ... en-geeske/

Ik ben soms nog wat zoekend naar wat ik precies met me blog wil.. Puur alleen foto's plaatsen van dingen die ik doe, of ook tutorials, how to artikelen, mooie foto locaties, enzenz
Zouden mensen dat leuk vinden om te kijken?

Zijn je bezoekersaantallen goed? Ik kan daar wel goed aan zien welke richting ik op moet. Naar mijn idee is dit meer een vervangende functie van Facebook oid waar je foto's op zet. Ik zou het leuk vinden om er iets extra's bij te lezen/te zien! :)

Anoniem

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:34

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:58

Wat gaaf zeg Tazzey! Dan sta je inderdaad wel mooi even met je mond vol tanden.

En Saar, ik zag dat je ook tegen Floortje moest in de Battle. Is oud klasgenootje en ik gebruik haar wel eens als model :D Wanneer is de uitslag er?

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:07

Marit schreef:
_Juudith schreef:
mijn blogje van vandaag! http://www.vanzoelenfotografie.com/foto ... en-geeske/

Ik ben soms nog wat zoekend naar wat ik precies met me blog wil.. Puur alleen foto's plaatsen van dingen die ik doe, of ook tutorials, how to artikelen, mooie foto locaties, enzenz
Zouden mensen dat leuk vinden om te kijken?

Zijn je bezoekersaantallen goed? Ik kan daar wel goed aan zien welke richting ik op moet. Naar mijn idee is dit meer een vervangende functie van Facebook oid waar je foto's op zet. Ik zou het leuk vinden om er iets extra's bij te lezen/te zien! :)

Ja m'n bezoekers worden wel steeds meer, en ook niet alleen via familie vrienden en kennissen enzo.
Thanks voor je reactie!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:33

chanelle14 schreef:
Wat gaaf zeg Tazzey! Dan sta je inderdaad wel mooi even met je mond vol tanden.

En Saar, ik zag dat je ook tegen Floortje moest in de Battle. Is oud klasgenootje en ik gebruik haar wel eens als model :D Wanneer is de uitslag er?

Oh wat grappig! Ik heb eigenlijk geen idee haha... :+

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:35

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:26

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:10

Nieuwe lay-out, nieuwe start!
http://justbeautyaddict.blogspot.nl/
Hoewel het eerst meer een beautyblog is, wil ik er toch wat meer mezelf in stoppen en wat meer richting lifestyle staan. Merk dat als ik het druk heb beauty me minder interesseert en ik graag wil bloggen over wat mij bezig houdt. Dit heb ik eerst niet gedaan, omdat ik echt vond dat het een beautyblog moest blijven, maar daar denk ik nu toch wel anders over haha. Vond het wel bijzonder om te zien dat mijn bezoekersaantallen (ondanks dat ik niet meer blogde) maar iets daalde en dat ik regelmatig berichtjes kreeg of ik nog weer verder ging. Dat maakt de mens blij :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:05

Ik gebruik Wordpress en dat bevalt mij heel goed. Maar wat ik mij dus enorm afvraag is, wat is het verschil in de statistieken tussen bezoekers en bezichtigingen? Zo heb ik gemiddeld rond de 50 bezoekers en 100 views. Betekent dit dat deze 50 mensen gemiddeld 2 pagina's bekijken of komen ze via links op andere websites op een blog van mij en tellen ze dan alleen als view en niet als bezoeker?

Ik heb ook besloten mijn blog in het Engels te vertalen, dit om mijn bereik groter te maken. Mijn vriendin is Iers en wil het dolgraag met haar vrienden delen, maar die spreken dus alleen maar Engels. Mijn plan is om mijn blog gewoon in het Nederlands te houden zoals het is, maar dan in iedere blog een horizontale lijn te plaatsen om dan vervolgens een Engelse vertaling te geven. Dit om de Nederlandse lezer het vertrouwde format te bieden maar ook de Engelssprekende mensen aan te spreken. Zijn dit meer mensen die dit doen?

Mijn blog gaat trouwens over voedsel: www.levenomteeten.nl

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:24

100 views is dat er 100 pagina's zijn bekeken en 50 bezoekers is dat er 50 bezoekers op je site zijn geweest (maar dan is het nog de vraag of dit unieke bezoekers zijn, of alle bezoekers, dus ook mensen die bijv. 3x op 1 dag naar je site gaan).

Althans, daar ga ik vanuit ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:10

Bij mij wordt een ip adres maar 1 keer geteld. Dus als die persoon vandaag 3 keer vanaf dat ip adres mijn blog bekijkt dan heb ik daar 1 unieke bezoeker en 3 pageviews van. De pageviews boeien mij niet zoveel, ik ben meer geïnteresseerd in de unieke bezoekers. Mijn record ligt op 700+ per dag. Daar ben ik best trots op.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:07

Wauw, ik wordt stiekem best wel een beetje heel erg jaloers van jouw statistieken, Tazzey! Mijn maximum is 60 bezoekers op een dag.. :')

En inderdaad, per ip-adres is het één bezoeker.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:42

Woww netjes zeg! Mijn maximum is 56 dus ik heb nog wel heel wat bezoekers te gaan haha. Maar ik ben ook pas net begonnen. (kun je je maximum bezoekers eigenlijk ook ergens meteen in een oogopslag zien? Want bij mij bij beste ooit staan de paginaviews)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:55

Ehm, ik weet eigenlijk niet of je ergens je best ooit kunt zien... Ik heb t nog niet gevonden in elk geval.

Oja, ik had ook weer een nieuwe post vandaag! :D
Een van mijn beste vrienden heeft woensdag meegeholpen twee baby ottertjes te redden: Orphan Otters Rescued

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:31

Ah, kijk, nu begrijp ik het. Dank jullie wel!

Ik wil ook mijn unieke bezoekersaantallen graag omhoog zien, ik heb 1 keer echt bijna 1000 bezoekers op een dag gehad. Dit was toen ik een blog over een koffiezaakje hier uit de stad schreef en deze mijn blog deelde. Wow, ik had nog nooit zoveel bezoekers gehad. Maar allemaal eenmalige bezoekers die de review wilde lezen. Nog best lastig om de juiste aanpak te vinden om die bezoekersaantallen op te krikken. Ik hoop door nu ook in het Engels te schrijven het enigszins hoger te krijgen. Met Engels heb je toch een grotere reikwijdte.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:58

Hoe specifieker je onderwerpen, hoe beter je je kan richten op de juiste doelgroep. Hoe breder het wordt, hoe moeilijker je de juiste doelgroep kan bereiken. Dus puur Engelstalig gaan bloggen omdat je dan misschien meer bezoekers krijgt lijkt handig, maar dat is het eigenlijk niet. Als snap ik het ook wel weer dat je het graag wilt vertalen voor je Engelstalige vriendin en haar vrienden.

Over het opkrikken van de bezoekersaantallen: je hebt nu bijv. gemerkt dat je met zo'n review over een koffiezaak veel bezoekers krijgt. Probeer dan eens 1x in de maand een review te schrijven. Wat bij mij ook altijd helpt zijn leuke filmpjes maken. Stel je hebt een nieuw recept, maak dan eens een kort filmpje over je werkwijze (korte shots van alle stappen, tot het uiteindelijke resultaat). Heb je nog bepaalde doelen? Zou je het bijvoorbeeld leuk vinden om voor een tijdschrift/website te schrijven? Probeer dan met deze mensen in contact te komen. Ga samenwerkingen aan met andere mensen die aansluiten op je doel en doelgroep. Hopelijk heb je hier wat aan!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:44

Wow, wat een statistieken! Ik heb er nu al een hele tijd 150 per dag gemiddeld.. Wil niet echt meer worden :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:32

In het begin bleef ik ook zo rond die 150 unieke per dag hangen, ik poste toen wanneer ik zin had. Toen ben ik op drie vaste dagen gaan posten en toen ging ik vaak naar de 350/400. Nu post ik nog steeds op die drie dagen, woe,vrij en zo, maar mijn artikelen komen om 6.00 online en vanaf dat moment ga ik vaak richting die 700 en dus 1 keer behoorlijk eroverheen. Vraag me niet waarom maar voor mij werkt het goed op dit moment.
Ik heb eens per maand, meestal op zaterdag, een unboxing van de Prettybox en van tijd tot tijd een maandag artikel over een random beauty product.

Ik heb vandaag een zwarte online staan. Who are you calling bossy?!? Niets bijzonders wel een fijne aanvulling op mijn stash aangezien mijn Onyx op is en mijn Catrice (die best ok was) een identiteitscrisis heeft. Hij denkt dat hij appelstroop is :+

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:43

Mooie post! En wauw wat kun je trouwens netjes lakken zeg! Echt perfect! (bij mij zitten altijd mijn hele vingers onder :'))

Nieuwe blogpost staat online!
De basis: Regel van derde

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:09

Wat een leuke post weer Yvette! Zo leer ik stiekem nog eens mooie foto's te maken :P

Ik heb vandaag een stukje over de Skerries, een eilandengroep ten noorden van Schotland. Een prachtig gebied, leuke mensen, en Kensington heeft er een videoclip opgenomen. :)
Beautiful Music Video: Kensington, Ghosts (Skerries)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 12:30

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:30

Ik ben vandaag ff flink bezig geweest :D Heb nu 12 blogposts in de planning staan, tot 1 december ben ik klaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:40

Wow wat werk jij lekker vooruit zeg :P Ik probeer dat ook te doen maar mij gaat het niet zo goed af. Ben nu wel een planning aan het maken wanneer ik wat wil gaan doen, maar die blogpost ook daadwerkelijke schrijven...

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:08

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:36

Leuk al die blogs! Vind het altijd fijn om blogs te lezen.
Maar zijn hier ook mensen die bloggen over (je eigen) paarden? Ik ben dat zelf van plan, maar ben benieuwd naar andere mensen met paardenblogs.
Dus, zijn er mensen?