Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:01

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:03

xPabloBokt schreef:
fohadie schreef:

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb dit ooit met mijn cardioloog gehad. Ik had telefonisch contact ivm een vraag over corona. Ik had een mail gestuurd, maar mijn cardioloog vond het fijner om te bellen. Toen ook ineens een rekening. Ik heb toen contact opgenomen met mijn zorgverzekering dat ik zelf niet voor het telefonisch contact had gekozen en ik het heel vreemd vond dat ook dit van mijn eigen risico afging. Toen is de rekening geseponeerd.

Wellicht helpt het als je contact opneemt met je zorgverzekering? Ik weet dat telefonisch consult normaal wel je eigen risico kost, maar dan heb je echt een consult. Jij zegt dat je nog niet onder behandeling was, dus dat lijkt niet te kloppen? Succs iig.

Update (en ik ben denk ik nog pissiger dan eerst):

VGZ kan niks doen geven ze aan. Als ik bezwaar wil maken moet ik de psychologiepraktijk bellen.

Ik dat dus gelijk doen. Zij gaat nakijken waar de kosten voor zijn gedeclareerd.

Grofweg €60,- is de telefonische pre-intake. Snap ik. Dat is inhoudelijk en zie ik als triage. Vind ik niet erg om voor te betalen ondanks dat het niet vooraf is aangegeven.

Echter de overige €30,- is letterlijk omdat de psychologiepraktijk mijn voicemail in heeft gesproken omdat ik niet opnam. Ik was toen aan het werk en heb drie uur later teruggebeld en gesproken. Dat kost me dus blijkbaar €30,- en dat is blijkbaar ook nog eens gegrond?

Echt mijn kin ligt op mijn knieën, ik kan hier zo kwaad om worden. €30,- vanwege een fiets voicemail? Dat is bijna de helft van mijn weekboodschappen.

Oh ja en die muts aan de telefoon vergelijkt het met de tandarts, dat ik daar ook voor moet betalen als ik geen verzekering heb. Ja allemaal leuk enzo, maar die haalt tenminste nog mijn tandsteen weg en controleert op gaatjes en dergelijke. Wat me overigens voor een standaard consult maar rond de €40,- kost.

Ik ga emigreren ofzo. Doei.

Sorry, wat? Betalen voor het inspreken van de voicemail?

Flying_Angel

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:28

Dat ik heel uitgebreid geïnteresseerd was in een vriendin, toen vroeg ze hoe het met mij ging. Ik geef eerlijk antwoord. *krekelgeluid* het is volledig radiostil.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:29

xPabloBokt schreef:
fohadie schreef:

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb dit ooit met mijn cardioloog gehad. Ik had telefonisch contact ivm een vraag over corona. Ik had een mail gestuurd, maar mijn cardioloog vond het fijner om te bellen. Toen ook ineens een rekening. Ik heb toen contact opgenomen met mijn zorgverzekering dat ik zelf niet voor het telefonisch contact had gekozen en ik het heel vreemd vond dat ook dit van mijn eigen risico afging. Toen is de rekening geseponeerd.

Wellicht helpt het als je contact opneemt met je zorgverzekering? Ik weet dat telefonisch consult normaal wel je eigen risico kost, maar dan heb je echt een consult. Jij zegt dat je nog niet onder behandeling was, dus dat lijkt niet te kloppen? Succs iig.

Update (en ik ben denk ik nog pissiger dan eerst):

VGZ kan niks doen geven ze aan. Als ik bezwaar wil maken moet ik de psychologiepraktijk bellen.

Ik dat dus gelijk doen. Zij gaat nakijken waar de kosten voor zijn gedeclareerd.

Grofweg €60,- is de telefonische pre-intake. Snap ik. Dat is inhoudelijk en zie ik als triage. Vind ik niet erg om voor te betalen ondanks dat het niet vooraf is aangegeven.

Echter de overige €30,- is letterlijk omdat de psychologiepraktijk mijn voicemail in heeft gesproken omdat ik niet opnam. Ik was toen aan het werk en heb drie uur later teruggebeld en gesproken. Dat kost me dus blijkbaar €30,- en dat is blijkbaar ook nog eens gegrond?

Echt mijn kin ligt op mijn knieën, ik kan hier zo kwaad om worden. €30,- vanwege een fiets voicemail? Dat is bijna de helft van mijn weekboodschappen.

Oh ja en die muts aan de telefoon vergelijkt het met de tandarts, dat ik daar ook voor moet betalen als ik geen verzekering heb. Ja allemaal leuk enzo, maar die haalt tenminste nog mijn tandsteen weg en controleert op gaatjes en dergelijke. Wat me overigens voor een standaard consult maar rond de €40,- kost.

Ik ga emigreren ofzo. Doei.

Allemaal leuk en aardig van ze, maar er is toch echt geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn patiënten rekeningen te sturen als ik ze moet bellen of een fiets voicemail inspreken. Dat kunnen ze toch niet serieus menen…
Zorgverleners in NL die alleen maar aan geld denken en exorbitante bedragen bedenken |o En ik durf niet meer te vragen dan ik nu al doe _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:20

Mkango schreef:
Mkango schreef:
De Polen zijn er weer. -O- Gelukkig zijn ze over hooguit twee weken weg-weg, maar ik vind elke dag dat ik het huis moet delen met die klojo een dag te lang.
De tussenstand: bestek gejat, verwarming op standje tropisch regenwoud, fornuis onder de vieze tomatensausvlekken, wasbak verstopt en vol tomatensaus. Echt, smerig hoerenjong. :x :r Heb ik daarom zojuist zijn spons gebruikt om de tomatensaus uit de gootsteen schoon te maken en die in één van zijn schone pannen geflikkerd? Misschien. O:)
Update: de spons is nog niet gevonden en ligt lekker aangekoekt en uitgedroogd in zijn schone pan in een plasje opgedroogde pastasaus. :') Moet je je eigen zooi maar gewoon schoonmaken. :evaw:

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:21

Pls haal hem door de wc!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:23

Ja, getver, dan zit de wc onder die smerige zooi! :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:25

De wc maak je weer schoon. Worth it! :D

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:20

Aan mijn eigen besluiteloosheid.
Ik wil een nieuwe telefoon. Weet welke maar twijfel. Blijf ik bij Ben en betaal ik uiteindelijk over 2 jaar incl eenmalige kosten voor de telefoon 56 euro meer?
Of ga ik naar 50+ maar weg bij de provider waar ik al 100 jaar zit? Zucht... gevoelsmatig wil ik bij Ben blijven, daar ben ik tevreden over maar vind dat toch ook sonde

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:14

JustMe8484 schreef:
Aan mijn eigen besluiteloosheid.
Ik wil een nieuwe telefoon. Weet welke maar twijfel. Blijf ik bij Ben en betaal ik uiteindelijk over 2 jaar incl eenmalige kosten voor de telefoon 56 euro meer?
Of ga ik naar 50+ maar weg bij de provider waar ik al 100 jaar zit? Zucht... gevoelsmatig wil ik bij Ben blijven, daar ben ik tevreden over maar vind dat toch ook sonde

Ik heb ook jaren bij Ben gezeten. Misschien wel 10 jaar.. Maar toen youphone met een aantrekkelijke aanbieding kwam waar ik hetzelfde had voor €5 minder op een abonnement van €15 euro ben ik toch echt over gestapt. Ben wilde mij niet hetzelfde aanbod doen. Naja dat niet :evaw: inmiddels al 2 jaar tevreden bij youphone en ik merk echt geen verschil met Ben.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:47

Pff vandaag weeral mijn telefoon laten vallen en scherm kapot, net verkeerd terecht gekomen. Gelukkig doet die het nog maar ik ga echt niet weer een andere kopen. De vorige keer was augustus |(

Ook heb ik altijd telefoons van max 300 euro en een scherm vervangen gaat al snel naar de 150-200 euro. Is het me echt niet waard

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 07:54

Mijn trein rijd niet… Kan ik fijn een half uur wachten in de koud en ben veel later op het werk, dus ook later thuis.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:32

Vanmiddag taxi zijn voor mijn oom (die niet goed gaat). Eigenlijk zo geen zin in. Hij wil ook praten over de auto besef was er gisteren even dat de kans dat hij zijn rijbewijs terug krijg klein is. Zou zomaar dat hij het vandaag niet meer weet.

Morgen in ieder geval uitslag bloed betreffende dementie/Alzheimer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:08

Als je elke week een afspraak om 9 uur hebt, al maanden, hoe vaak is dan oké om te laat te komen? :+

Ik denk dat ze 1 keer op tijd geweest zijn, of hooguit iets te laat. Verder altijd minimaal 10 minuten. Ik geef elke keer aan dat ze even moeten laten weten wanneer ze later zijn, maar vervolgens zit ik elke week te wachten. Het is ook gewoon te laat weggaan...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:12

Ik zou daar echt een keer wat van zeggen, maar ik ben wat dat betreft ook gewoon van tijd is tijd. Ga niet standaard zitten wachten op mensen, heb wel wat beters te doen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:32

Vragen of deze tijd ze nog steeds goed uitkomt, of dat het handiger is om 15 of 30 minuten later af te spreken, zodat iedereen op tijd kan zijn en de afspraak effectief benut kan worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:04

Trein weer eens 20 minuten vertraging. Dus de volgende trein is stampvol. :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:05

Net een kies laten trekken, ik voel helemaal niks en zit steeds per ongeluk op m'n tong te kauwen :').

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:50

@Pablo, wat ontzettend triest zeg.. Zo verdienen ze hun geld wel makkelijk ja := wat je kan doen is een officiële klacht indienen, vaak werkt dat wel goed hoor. Al is het 'maar' 30 euro, het zou voor mij een principe kwestie zijn.

-
Bel de huisarts dat ik een doorverwijzing of opnieuw een echo 'eis'. Of ik dat met een telefonisch consult kan bespreken, ben gehele dagen beschikbaar. Nee, moet morgen maar naar 14u terug bellen.
Dan weet ik nu al dat er waarschijnlijk halve bak wordt geluisterd en alles wat ik nog wil vragen de assistente niet kan beantwoorden en dus over het weekend moet om tóch de huisarts te spreken.

Ohja, en doorverwijzing is eigenlijk ook kansloos want zal nog wel weken en weken duren.
Ben echt in staat om naar een prive kliniek te gaan :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:01

Ik wil nieuw werk maar vind weinig wat en leuk en op niveau en niet fulltime is, want dat trek ik niet met m’n eigen zaak.

Wat een stomme arbeidsmarkt, alsof halftijds werken enkel voor kneusjes is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:02

_San87_ schreef:
Net een kies laten trekken, ik voel helemaal niks en zit steeds per ongeluk op m'n tong te kauwen :').

Oh dear... ik moet vanmiddag voor eentje :') mijne is eergisteren doormidden gebroken, ik had wel de mazzel dat ik al zo snel terecht kan. Ik durf nog even niet te kijken naar de prijzen voor een brug geloof ik _O-
Altijd als je denkt ah, het financiële drama is nu even opgelost, dan komt er wel weer wat nieuws. Altijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:10

Telpeva schreef:
_San87_ schreef:

Oh dear... ik moet vanmiddag voor eentje :') mijne is eergisteren doormidden gebroken, ik had wel de mazzel dat ik al zo snel terecht kan. Ik durf nog even niet te kijken naar de prijzen voor een brug geloof ik _O-
Altijd als je denkt ah, het financiële drama is nu even opgelost, dan komt er wel weer wat nieuws. Altijd.

Succes! Hopelijk valt het allemaal mee. Deze kies was ook gebroken. 10 jaar geleden :').

Anywho. Hij is eruit en de verdoving is nog niet uitgewerkt. Ik zit lekker op de bank met een bakje yoghurt en een kop thee. Ben benieuwd hoe het straks voelt als de verdoving weg is :=.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:11

MyWishMax schreef:
Als je elke week een afspraak om 9 uur hebt, al maanden, hoe vaak is dan oké om te laat te komen? :+

Ik denk dat ze 1 keer op tijd geweest zijn, of hooguit iets te laat. Verder altijd minimaal 10 minuten. Ik geef elke keer aan dat ze even moeten laten weten wanneer ze later zijn, maar vervolgens zit ik elke week te wachten. Het is ook gewoon te laat weggaan...

Gaat dit over je schoonmaakster?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:38

Oh my 10 jaar, jij wint ! maar deed dat bij jou geen zeer dan? Ik heb nog nooit zo snel een kaakchirurg gebeld, maar ik denk dat er bij mij een stuk splinter in mijn tandvlees drukt ofzo.
Fun fact, mijne brak op een stukje fruithagel, je verzint het niet.

Niet direct een ergernis, meer een dagboek post. Ik kan er even niet mee kauwen, en ik twijfel al dagen steeds of kauwen het juiste woord is en of het goed is geschreven, want in mijn hoofd zie ik steeds een groep vogels :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:39

Metalige geur in m'n neus en een vreselijk stijve nek sinds ik probeer om m'n kaken te ontspannen, want dat zorgt juist alleen maar voor spanning. :')