Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:08

Ik heb nu ook al een paar keer gehad dat ik een artikel favoriet maakte en dat ik daarna een bod kreeg van de verkoper met een lagere prijs. Dat vind ik ook leuk.

Heb gisteren mijn eerst €45 uitbetaald gekregen! Meisje was zo geweldig blij met de schoenen. Nu wacht ik nog op €8, dat staat nog op de wacht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:09

Each to it's own.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:15

Ik durf ook ‘belachelijk’ bieden, als een koper een belachelijke vraagprijs heeft. Zo al meermaals iets te koop zien staan voor meer dan de winkelprijs… tja, dan ga ik echt wel ‘belachelijk’ bieden, niet omdat ik het perse wil, maar meer om duidelijk te maken dat de prijs veel te onrealistisch is.

Verder bied ik 70% van de tijd wel, de rest koop ik direct.

Veel gaat terug de verkoop in ook, want als hier 10 dingen aankomen, passen er mss 3 perfect, 2 twijfel ik en 5 zijn direct neen. Die gaan terug de verkoop in, de twijfels hou ik nog even, als ik ze na enkele maanden nog niet gedragen heb, ook terug de verkoop in.

Denk dat de meeste mensen dat doen, ik zie ook vaak mensen die mijn spul kochten, iets weer doorverkopen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:29

Geestig hoe te lezen hoe verschillend iedereen is.

Ik koop alleen maar spullen die passen, verkoop niks door tenzij m'n kinderen eruit gegroeid zijn.

Bieden op prijzen die ik niet fair vind, doe ik ook niet. Kan me echt niks schelen wat iemand vraagt tenzij ik iets graag wil hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:48

Urbanus schreef:

Ik koop alleen maar spullen die passen, verkoop niks door tenzij m'n kinderen eruit gegroeid zijn.

Bieden op prijzen die ik niet fair vind, doe ik ook niet. Kan me echt niks schelen wat iemand vraagt tenzij ik iets graag wil hebben.

Maar weet je vooraf zeker dat iets goed past? Dat heb ik namelijk niet zeker, ook al is het wel mijn maat.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:32

Idd dat! Zelf zit ik tussen m en l in, en zelfs mijn vaste merken vallen soms of te groot of te klein.
Draag bv van Pull&bear altijd maat 40 van broeken, maar maandje terug kreeg ik een 40 binnen die echt 3cm te krap was, was met geen stokken dicht te krijgen. Ook de stof soms. Sommige stoffen voelen totaal niet aangenaam dragen(had laatst een eco katoen jurk van mijn favo merk, leek wel plastic op mijn huid, jakkes), allemaal redenen op gewoon terug te verkopen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:38

Ja dat had ik met hydrofiel badjassen....nu eindelijk een heerlijk zachte gevonden :+:

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 14:03

Bij het wat hogere segment merken valt het vaak wel redelijk hetzelfde is mijn ervaring. Bij H&M kan je dat niet verwachten. Ik durf van mijn favoriete merken wel mijn vaste maat te bestellen, dan weet ik wel dat het past. Van jurken weet ik vaak ook wel hoe de modellen vallen en die hebben ze dan veel weer in andere prints of kleuren per seizoen. Het model wijkt dan niet tot nauwelijks af.

Soms is een vraagprijs inderdaad wel erg hoog voor de staat en nieuwprijs. Meestal laat ik het dan, tenzij ik het heel graag wil hebben. Dan waag ik er een beleefd berichtje aan of de prijs vast is.
Ik blokkeer ook mensen die blijven berichten om de prijs :)) Soms mag iets weg tegen een goede prijs, anders bewaar ik het liever. Dat is dan alsnog geen onredelijke prijs vind ik. En dan krijg ik weleens meerdere reacties van mensen. Ik heb helemaal een grafhekel aan die winks.
“Hoi, ik zie dat het nog steeds te koop staat ;) Wil je het nu wel verkopen voor €10? ;)
Hi ;) ;) ;) ;) nee ;) Blok.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 15:41

PSvanLot schreef:
Urbanus schreef:

Maar weet je vooraf zeker dat iets goed past? Dat heb ik namelijk niet zeker, ook al is het wel mijn maat.

Ja, ik koop altijd dezelfde merken, uit het hogere segment inderdaad dus dat valt nooit groter of kleiner uit. En zoveel koop ik niet, vooral Wauw Capow jurkjes, altijd zelfde model andere uitvoering en Stella jasjes.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 15:47

Ik heb nog niets gekocht wat niet paste, maar ik weet toch echt niet altijd of ik het pas. Zeker niet als ik een model koop wat ik nog nooit gedragen heb.

De paar dingen die ik gekocht heb lasten prima maar er was zeker wel wat waarvan ik niet tevreden was over de kwaliteit.

Daarom gaat de RL trui terug op Vinted, ik trek hem niet aan want ik vind dat de kwaliteit van deze trui onvoldoende voor mij is.
Twee andere truien wel super tevreden over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 15:50

Dat is wel het jammere vaak. Dat het toch niet valt zoals je had gehoopt. Dat de stof niet is wat je had gehoopt. Dat de kleur toch wel schrikken is bij het uitpakken, vergeleken met wat je op de foto's zag....

Ik heb nu weer zo'n twijfelgeval. Wijnrode top. Ziet er heel mooi uit qua kleur. Maar de ervaring leert dat bij uitpakken er dan vaak iets uitkomt dat hard roze of van dat paars-bordeaux is of zoiets dat ik helemaal niet mooi vind.... -O-

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 20:45

PSvanLot schreef:
Ik bied eigenlijk altijd onder de prijs. Dacht dat dat ook een beetje de bedoeling was van dit platform.

Ik bied alleen als ik de prijs niet reëel vind. Als ik het graag wil hebben/nodig heb en de prijs is oké, koop ik het gelijk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 21:07

Kleine irritatie; mensen die hun pakketje ophalen maar niet op 'alles is oke' drukken.. Zit je twee dagen te wachten tot je wordt uitbetaald.. :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 21:28

Hier vanmiddag om twee uur een pakje opgehaald en om acht uur een bericht als ik de koop wil afwikkelen…
Dat vind ik dan wel weer het andere uiterste :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 07:10

Ik had een uurtje nadat ik bericht ontving dat het pakje bezorgd was, al dat iemand vroeg of ik het nog af ging halen.... doe effe normaal joh :=

DHL is wel belachelijk snel op het moment trouwens!!
Ik had vrijdag in de loop van de ochtend het originele JungleBoek gekocht. Die meneer verzond het direct en zaterdag kon ik het al afhalen :oo

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 08:21

Ik vind Dhl altijd snel. Als ik het voor hun vaste ophaalmoment inlever wordt het in 95% van de tijd de volgende dag geleverd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 09:54

Tof +:)+

Hier wel binnen een week normaal gesproken, maar zó snel niet hoor.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 10:06

Haha. Ik heb een artikel als favoriet aangemerkt. Kreeg gelijk een bericht, daarna een bod en daarna nog 2x een bericht. :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 10:15

Ik vind het ideale van Vinted dat je in principe zonder enig contact spullen kunt kopen en verkopen. Door de koop-knop, de betaling is gedaan, er is een verzendlabel. Hoppakee.

Bieden vind ik alleen een optie als iets erg optimistisch geprijsd is. Ik had een item nieuw met kaartjes te koop staan voor 7.50 euro, nieuwprijs 38 euro. Krijg ik een bod van 6.20 euro. Op mijn weigeren kwam een 'dan kijk ik nog even verder'. En er stond sowieso geen 2e exemplaar van te koop. Prima dat je het niet koopt, maar wat is nou het verschil tussen 6.20 euro en 7.50 euro voor een compleet nieuw item? Ik zou daar zelf dus echt nooit een bod op uitgebracht hebben. Kopen of niet.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:02

Ik heb ook alleen maar bieders die flink onderbieden. Gister nog een brutale Franse met een hele lap tekst met smiley's en al dat ze mijn nieuw blouse met vraagprijs 49 wel wilde kopen voor 15. Heel irritant.

Bieden doe ik zelf ook wel, maar niet onrealistisch veel onder de vraagprijs.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:59

Ik doe wel eens bieden, bijvoorbeeld als product al lang te koop staat, net iets onder prijs.
Meest wordt dit geaccepteerd. Zo niet ook goed. Dan bied ik vraagprijs.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 13:09

Het valt mij op dat het veelal de Fransen zijn die onzinbiedingen doen. Ik had laatst een kort spijkerbroekje van mn dochter erop staan, amper gedragen voor 2,50. Gaat ze 2 euro bieden met een heel verhaal erbij dat ze al een hele tijd op zoek is naar dat specifieke broekje maar dan wel voor 2 euro. Ja dag. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 13:43

Man wat zielig zeg :n

Ik doe vaak wel op leuke merkshirtjes voor die kleine bieden. Mits het al een aantal maanden te koop staat. Gewoon een paar euro lager en dan nog steeds een nette prijs. Bvb. van 15 naar 12 euro. Voor mij is 15 euro totaal een soort psychische grens ofzo voor kinderkleren :?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 14:22

Ohhh ik heb een boze verkoper…

Ik had bij haar een bundel gekocht, iets goedkoper dan de vraagprijs. Helaas past een van de items niet, dus weer op Vinted gezet voor iets meer dan ik het zelf gekocht had (ivm bieden).

Nu is ze boos dat ik er meer voor vraag dan dat ik betaald heb. Denk dat ze spijt heeft dat ze mij korting heeft gegeven, pfff.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 15:38

Ik snap het van beide kanten
Sommige items zijn hier echt veel gedragen maar zien er super goed uit

Voorbeeld
Mini rodini trui nieuw 60€ normaal verkoop ik die voor 25/30€ deze was echt elke week gedragen 2 kindjes en ik denk 5 jaar oud

Verkocht voor 10€ en ze heeft um verkocht voor 32€ tja ….. dat is niet mijn bedoeling