Mkango schreef:Nou, nee, het is: als we willen handhaven, moeten we zwaardere repressiemiddelen in gaan zetten en dat willen we niet. En denk jij dat iedereen zich in het buitenland wel netjes aan de regels houdt? De media laten uiteraard alleen die Nederlanders in het buitenland zien die zeggen dat ze netjes opgehokt blijven, maar geloof me, social media vertelt een heel ander verhaal.
En zolang ik mensen met een verhoogd risico lekker eropuit zie gaan, terwijl ik soms dagen niet buiten kom en al maanden niemand in mijn vriendenkring meer in levenden lijve heb gezien, vind ik het inmiddels wel geschoten.
Dit inderdaad.
Hier in België is het net hetzelfde. Er is nog relatief weinig draagvlak voor strenge maatregelen en dan moet je wat doen als regering. Ook al zijn het maar kleine versoepelingen en een klein beetje perspectief voor sommige sectoren.
We zijn tenslotte geen eiland zoals Australië en Nieuw-Zeeland. Daar gaat zoiets net iets gemakkelijker.
En als je contacten wil vermijden, kan dat best. Je moet het alleen zelf wel willen
Maar ik heb ook de indruk dat degenen die het hardst roepen een groot risico te lopen, het in real life allemaal echt niet zo nauw nemen