Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Volgens mij was dat ook het geheim achter het succes in maart: corona was nieuw, spannend, eng... en we dachten: een paar weekjes opletten en dan is het weg. Er was echt een wij-gevoel. Ik hoor ze nu niet meer klappen hoor, voor de mensen in de frontlinie. Nu is het lolletje er blijkbaar vanaf en vinden mensen het te lang duren.
Arabesk schreef:de boodschap was duidelijk, denk na, stop met opzoeken van mazen, neem je verantwoordelijkheid, maar nee NL is niet zo, die gaan kijken of ze toch nog uit eten kunnen bijv over de grens in Duitsland of België. Is het dan zó moeilijk allemaal?
secricible schreef:Achterom schreef:Precies, en daarom mogen we uberhaupt niet meer in een groep van groter dan 4 hardlopenDat is toch raar, als je in de sportschool op de loopband gaat staan mag het ineens weer wel? Dat vind ik echt een hele vreemde uitzondering.
Zeker omdat de besmettingskans buiten ook nog eens veel kleiner is dan in zo'n benauwde sportschool.
Zelf zit ik in het bestuur van een dorpshuis, de regels zijn voor ons ook heel onduidelijk omdat we meerdere functies hebben (zit bijvoorbeeld ook een sportzaal bij). Daarom hebben we besloten de hele boel maar weer dicht te gooien, in de geest van de maatregelen zoals Rutte ook al zei. We nemen gewoon onze verantwoordelijkheid nu.
Jullie zullen vast een hele brave groep hardlopers zijn dus het zal vast niet voor jullie gelden![]()
maar hier heb ik nog geen groep hardlopers gezien die tijdens het hardlopen ook afstand hield en bleef houden. Op een loopband gaat dat net wat makkelijker.
Bovendien is er ook wel onderzoek geweest dat aantoonde dat je een spoor achter je laat van uitgeademde lucht waardoor bij hardlopen (of fietsen) je veel meer afstand nodig hebt. Op een loopband is dat net iets makkelijker denk ik.
Maar goed, ik denk dus dat deze krommigheid is ontstaan doordat mensen gewoon de rek gaan zoeken en die 30 man buiten om te sporten gewoon gruwelijk misbruiken en alsnog gaan samenklitten zonder te sporten of door na het sporten nog uren samen te blijven hangen enz. Enz.
En verder complimenten voor jullie verantwoordelijkheid als dorpshuis. Hier ook een MFA op dorp, die zullen flink moeten gaan zoeken weer.
Relaxed schreef:Arabesk schreef:de boodschap was duidelijk, denk na, stop met opzoeken van mazen, neem je verantwoordelijkheid, maar nee NL is niet zo, die gaan kijken of ze toch nog uit eten kunnen bijv over de grens in Duitsland of België. Is het dan zó moeilijk allemaal?
Nou echt he, dat gezeik hier ook weer.. "Oohh dit mag wel en dit niet? Stom!" Hou toch op
Relaxed schreef:Maar dat komt toch nog? Altijd zo, persco en in de dagen erna volgen meer details. Je kunt toch wel begrijpen dat ze niet álles kunnen benoemen..
lenaa_tje schreef:Relaxed schreef:Maar dat komt toch nog? Altijd zo, persco en in de dagen erna volgen meer details. Je kunt toch wel begrijpen dat ze niet álles kunnen benoemen..
En dat begrijp ik ook maar dat zijn wel de vragen die nu komen. Mijn vriendin die paardrijles geeft moest dus wel even vloeken. Eerder omdat zij soms het gevoel krijgen dat ze vergeten worden. Er mocht al lang buiten gesport worden in de sportschool maar rijles geven in de buitenbak niet. Het is eerder een optelsom van irritatie wat zo’n persconferentie dan oplevert.
Zo raar is het toch ook niet dat daar vragen over komen? Dat heeft helemaal niet te maken met het mogen van .. of het zij wel en wij niet maar wel met een twijfelachtig inkomen.
lenaa_tje schreef:Relaxed schreef:Maar dat komt toch nog? Altijd zo, persco en in de dagen erna volgen meer details. Je kunt toch wel begrijpen dat ze niet álles kunnen benoemen..
En dat begrijp ik ook maar dat zijn wel de vragen die nu komen. Mijn vriendin die paardrijles geeft moest dus wel even vloeken. Eerder omdat zij soms het gevoel krijgen dat ze vergeten worden. Er mocht al lang buiten gesport worden in de sportschool maar rijles geven in de buitenbak niet. Het is eerder een optelsom van irritatie wat zo’n persconferentie dan oplevert.
Zo raar is het toch ook niet dat daar vragen over komen? Dat heeft helemaal niet te maken met het mogen van .. of het zij wel en wij niet maar wel met een twijfelachtig inkomen.
Iejoorr schreef:Weet iemand hoe het nu zit op stal?
Ik sta op een kleinschalige stal met 6 eigenaren. Als er 6 eigenaren aanwezig zijn, ieder bezig met eigen paard (verspreid over bak/paddock/poetsplaats), mag dit dan? Of overtreden we dan de groepsgrootte? Aangezien we niet echt als groep bezig zijn?
Sunnda schreef:Die mondkapjes blijven mij verbazen, het is juridisch niet toegestaan, maar dat gaan we even fiksen..
Wat wordt er nog meer gefixt binnenkort? Dat ze zomaar je huis in mogen komen om te kijken met hoeveel je bent?
secricible schreef:Dat mazen houdt je toch. Dat is gewoon iets nederlanders.
Citaat:Dat krijg je niet dichtgetimmert, behalve door te kiezen voor
Óf gewoon het normale dagelijks leven
Óf een soort wuhan lockdown.
elnienjo schreef:Sunnda schreef:Die mondkapjes blijven mij verbazen, het is juridisch niet toegestaan, maar dat gaan we even fiksen..
Wat wordt er nog meer gefixt binnenkort? Dat ze zomaar je huis in mogen komen om te kijken met hoeveel je bent?
Ik vind het dan weer verbazingwekkend waarom het in alle landen om ons heen wél makkelijk verplicht kan worden maar er hier weer allerlei juridische beren op de weg zijn.
Waarom was er niet allang een noodwet? Oorlogen en pandemieen zijn van alle generaties, dus moet je snel kunnen handelen en niet nog een half jaar moeten debatteren en vergaderen midden in de crisis.
Relaxed schreef:Arabesk schreef:de boodschap was duidelijk, denk na, stop met opzoeken van mazen, neem je verantwoordelijkheid, maar nee NL is niet zo, die gaan kijken of ze toch nog uit eten kunnen bijv over de grens in Duitsland of België. Is het dan zó moeilijk allemaal?
Nou echt he, dat gezeik hier ook weer.. "Oohh dit mag wel en dit niet? Stom!" Hou toch op