Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:43

de boodschap was duidelijk, denk na, stop met opzoeken van mazen, neem je verantwoordelijkheid, maar nee NL is niet zo, die gaan kijken of ze toch nog uit eten kunnen bijv over de grens in Duitsland of België. Is het dan zó moeilijk allemaal? -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:44

Sheran schreef:
Volgens mij was dat ook het geheim achter het succes in maart: corona was nieuw, spannend, eng... en we dachten: een paar weekjes opletten en dan is het weg. Er was echt een wij-gevoel. Ik hoor ze nu niet meer klappen hoor, voor de mensen in de frontlinie. Nu is het lolletje er blijkbaar vanaf en vinden mensen het te lang duren.

Dat is volgens mij niet omdat het 'lolletje eraf is' maar vooral ook omdat de regering zelf zo overduidelijk heeft gemaakt dat er geen 'wij' is, maar ieder voor zich. Ikzelf vond het bv echt heel frustrerend dat mijn weken van thuiszitten vooral de ruimte gaven om meteen de vliegtuigen weer te laten vliegen: daarvoor heb ik toch niet thuisgezeten? Dat helpt mij en mijn familie en mijn buren toch niet?

En in heel veel andere situaties speelt dat ook. "Samen" maar in plaats van de schade samen op te vangen wordt het in veel opzichten bij de individuele werkgever, werknemer, ondernemer, verhuurder, recreant of wat dan ook neergelegd: ook al is het verlies als maatschappij vele malen groter doordat het nu uit de hand loopt, voor bijna iedere individuele partij is het zinnig om vooral door te gaan, want als er geen echt gezamelijk beleid is win je niets met voorzichtig doen.
Jouw voorzichtigheid is dan vooral ruimte die andere mensen wel nemen, waarna de boel alsnog stuk loopt.

Dat vind ik het waardeloze van deze situatie: het 'samen' wordt steeds weer ondermijnd. Dat gebeurt ook door de hele tijd vooral in schuld te praten en daarmee mensen tegen elkaar op te zetten ('de jongeren hebben het gedaan' ofzo.)

Er worden dingen afgeschaald, maar ondertussen weet ik nog steeds niet wat het plan voor de langere termijn is. Ok, nu stoppen er een aantal dingen, maar daarna? Voor de lente begint moeten we nog een heleboel maanden, wat willen we daarmee doen? Waar werken we naartoe?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:44

Hier was dit weekend een ATB route. Echt smoordruk. Grote groepen en gezellig naast elkaar. Zelfs mijn meer dan redelijke man brulde iets van anderhalve meter !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:49

Arabesk schreef:
de boodschap was duidelijk, denk na, stop met opzoeken van mazen, neem je verantwoordelijkheid, maar nee NL is niet zo, die gaan kijken of ze toch nog uit eten kunnen bijv over de grens in Duitsland of België. Is het dan zó moeilijk allemaal? -O-

Nou echt he, dat gezeik hier ook weer.. "Oohh dit mag wel en dit niet? Stom!" Hou toch op :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:52

secricible schreef:
Achterom schreef:
Precies, en daarom mogen we uberhaupt niet meer in een groep van groter dan 4 hardlopen :') Dat is toch raar, als je in de sportschool op de loopband gaat staan mag het ineens weer wel? Dat vind ik echt een hele vreemde uitzondering.
Zeker omdat de besmettingskans buiten ook nog eens veel kleiner is dan in zo'n benauwde sportschool.

Zelf zit ik in het bestuur van een dorpshuis, de regels zijn voor ons ook heel onduidelijk omdat we meerdere functies hebben (zit bijvoorbeeld ook een sportzaal bij). Daarom hebben we besloten de hele boel maar weer dicht te gooien, in de geest van de maatregelen zoals Rutte ook al zei. We nemen gewoon onze verantwoordelijkheid nu.

Jullie zullen vast een hele brave groep hardlopers zijn dus het zal vast niet voor jullie gelden :P :D maar hier heb ik nog geen groep hardlopers gezien die tijdens het hardlopen ook afstand hield en bleef houden. Op een loopband gaat dat net wat makkelijker.

Bovendien is er ook wel onderzoek geweest dat aantoonde dat je een spoor achter je laat van uitgeademde lucht waardoor bij hardlopen (of fietsen) je veel meer afstand nodig hebt. Op een loopband is dat net iets makkelijker denk ik.

Maar goed, ik denk dus dat deze krommigheid is ontstaan doordat mensen gewoon de rek gaan zoeken en die 30 man buiten om te sporten gewoon gruwelijk misbruiken en alsnog gaan samenklitten zonder te sporten of door na het sporten nog uren samen te blijven hangen enz. Enz.

En verder complimenten voor jullie verantwoordelijkheid als dorpshuis. Hier ook een MFA op dorp, die zullen flink moeten gaan zoeken weer.

Uiteraard zijn we een hele brave groep hardlopers :D ;)
Dat onderzoek kan ik me nog herinneren ja :j Alleen is mijn ervaring ook dat de ventilatie in sportscholen vaak niet heel geweldig is, maar goed. Ik snap dat zij het ook zwaar hebben gehad, dat zal ook wel meespelen. Maar voor mij blijft het een beetje half werk allemaal.
Je ziet het ook in de reacties hier, iedereen is meteen de gaten in de maatregelen aan het zoeken om maar vooral te blijven paardrijlessen, op vakantie gaan etc. Solidariteit totdat het je dagelijkse routine raakt blijkbaar.
Ik merk dat ik misschien wel niet de standaard ben in mijn reactie hoor. Behalve mijn vrijwilligerswerk voor het dorpshuis, zit ik ook in het crisisteam van de ouderenzorginstelling waar ik werk. Het kraakt en piept aan alle kanten, we hebben steeds meer moeite om de planning rond te krijgen en de zorg te blijven verlenen. Ook al hebben we gelukkig nog geen besmettingen onder clienten, deze tweede golf, het is wel heftig, nu al.
Ik vind het gewoon asociaal zoals de gemiddelde Nederlander denkt op dit moment. Dat gaat gewoon ten koste van mijn collega's en uiteindelijk ook de clienten als we geen volledige zorg meer kunnen leveren.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:53

Relaxed schreef:
Arabesk schreef:

Nou echt he, dat gezeik hier ook weer.. "Oohh dit mag wel en dit niet? Stom!" Hou toch op :n

Het is gewoon een feit dat er wel meer duidelijkheid gegeven moet worden voor bedrijven. Een bedrijf wat toch geopend had mogen zijn krijgt niet de steun van de overheid en gaat failliet. Dat is gewoon ingrijpend.

Mijn opmerking was namelijk helemaal niet gericht op het niet mogen paardrijden maar wel gericht op bedrijven die niet weten waar ze aan toe zijn.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:58

Maar dat komt toch nog? Altijd zo, persco en in de dagen erna volgen meer details. Je kunt toch wel begrijpen dat ze niet álles kunnen benoemen..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:00

Er werd nota bene gestart met benoemen dat ze de getroffen sectoren proberen zoveel mogelijk te ondersteunen met steunpakketten?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:01

Ik had het enger gevonden als er geen extra maatregelen waren gekomen!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:02

Relaxed schreef:
Maar dat komt toch nog? Altijd zo, persco en in de dagen erna volgen meer details. Je kunt toch wel begrijpen dat ze niet álles kunnen benoemen..

En dat begrijp ik ook maar dat zijn wel de vragen die nu komen. Mijn vriendin die paardrijles geeft moest dus wel even vloeken. Eerder omdat zij soms het gevoel krijgen dat ze vergeten worden. Er mocht al lang buiten gesport worden in de sportschool maar rijles geven in de buitenbak niet. Het is eerder een optelsom van irritatie wat zo’n persconferentie dan oplevert.
Zo raar is het toch ook niet dat daar vragen over komen? Dat heeft helemaal niet te maken met het mogen van .. of het zij wel en wij niet maar wel met een twijfelachtig inkomen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:05

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:

En dat begrijp ik ook maar dat zijn wel de vragen die nu komen. Mijn vriendin die paardrijles geeft moest dus wel even vloeken. Eerder omdat zij soms het gevoel krijgen dat ze vergeten worden. Er mocht al lang buiten gesport worden in de sportschool maar rijles geven in de buitenbak niet. Het is eerder een optelsom van irritatie wat zo’n persconferentie dan oplevert.
Zo raar is het toch ook niet dat daar vragen over komen? Dat heeft helemaal niet te maken met het mogen van .. of het zij wel en wij niet maar wel met een twijfelachtig inkomen.

Per 4 in de buitenbak mag toch gewoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:06

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:

Maar het is wel meteen weer een gezeik en gezanik in dit topic terwijl ook iedereen vindt dat er iets moet gebeuren.. Wacht het gewoon eens rustig af.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:07

Tja... het is anders ook een topic over Corona waar vragen gesteld worden en dus antwoorden..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:08

lenaa_tje schreef:
Tja... het is anders ook een topic over Corona waar vragen gesteld worden en dus antwoorden..

Nou zeg dat! Ik ben te lui om op je bericht te temmen Relaxed maar anders zou ik het doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:08

Welke antwoorden.. Van mede bokkers die het eigenlijk ook nog niet weten en maar wat roepen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:09

imaudy schreef:
lenaa_tje schreef:

Nou zeg dat! Ik ben te lui om op je bericht te temmen Relaxed maar anders zou ik het doen.

Wat een opluchting, valt niks op te temmen lijkt me ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:12

Ik lees nu ook alweer in een ander topic dat er mensen zijn die verwachten dat er dan meetmomenten komen ipv wedstrijden. Dan heb je het echt niet begrepen 8)7

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:12

Ehm Relax Relaxed :+

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:22

Weet iemand hoe het nu zit op stal?
Ik sta op een kleinschalige stal met 6 eigenaren. Als er 6 eigenaren aanwezig zijn, ieder bezig met eigen paard (verspreid over bak/paddock/poetsplaats), mag dit dan? Of overtreden we dan de groepsgrootte? Aangezien we niet echt als groep bezig zijn?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:26

Iejoorr schreef:
Weet iemand hoe het nu zit op stal?
Ik sta op een kleinschalige stal met 6 eigenaren. Als er 6 eigenaren aanwezig zijn, ieder bezig met eigen paard (verspreid over bak/paddock/poetsplaats), mag dit dan? Of overtreden we dan de groepsgrootte? Aangezien we niet echt als groep bezig zijn?

Dat vraag ik mij ook af, KNHS komt wel met update daarover.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 13-10-20 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:27

En dan sta jij nog op een kleinschalige stal, maar hoe moeten pensionstallen met 80 paarden dat dan doen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:30

Sunnda schreef:
Die mondkapjes blijven mij verbazen, het is juridisch niet toegestaan, maar dat gaan we even fiksen..

Wat wordt er nog meer gefixt binnenkort? Dat ze zomaar je huis in mogen komen om te kijken met hoeveel je bent?

Ik vind het dan weer verbazingwekkend waarom het in alle landen om ons heen wél makkelijk verplicht kan worden maar er hier weer allerlei juridische beren op de weg zijn.

Waarom was er niet allang een noodwet? Oorlogen en pandemieen zijn van alle generaties, dus moet je snel kunnen handelen en niet nog een half jaar moeten debatteren en vergaderen midden in de crisis.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:36

secricible schreef:
Dat mazen houdt je toch. Dat is gewoon iets nederlanders.

en dat is goed??

Citaat:
Dat krijg je niet dichtgetimmert, behalve door te kiezen voor
Óf gewoon het normale dagelijks leven
Óf een soort wuhan lockdown.

Of gewoon een heldere set basisregels verplicht voor iedereen, overal en te handhaven door de politie.

Kijk, overal, ook hier heb je mensen die de regels overtreden. Die zijn dan echter wel glashelder zichtbaar en kunnen aangepakt worden.

Net een set moeilijk te verkopen onlogisch verschillende halve maatregels voor verschillende omstandigheden met uitzonderingen, is handhaving nagenoeg onmogelijke en dat is een recept voor niet respecteren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:36

elnienjo schreef:
Sunnda schreef:
Die mondkapjes blijven mij verbazen, het is juridisch niet toegestaan, maar dat gaan we even fiksen..

Wat wordt er nog meer gefixt binnenkort? Dat ze zomaar je huis in mogen komen om te kijken met hoeveel je bent?

Ik vind het dan weer verbazingwekkend waarom het in alle landen om ons heen wél makkelijk verplicht kan worden maar er hier weer allerlei juridische beren op de weg zijn.

Waarom was er niet allang een noodwet? Oorlogen en pandemieen zijn van alle generaties, dus moet je snel kunnen handelen en niet nog een half jaar moeten debatteren en vergaderen midden in de crisis.

Deze discussie is een goed voorbeeld, waarom maatregelen nemen zo moeilijk is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:46

Relaxed schreef:
Arabesk schreef:

Nou inderdaad. Ik vond de persconferentie helder. Open nu mijn laptop en verbaas me weer over de reacties... Wauw!