Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:01

Sizzle schreef:
Mensen zijn mensen.
Wel is het gevoel voor recht erg hoog in het vaandel (ze stemmen immers voor alles) en zijn niet bepaald knuffelig.
Het nur voor pietluttig geneuzel met retorische vragen en pijlen is echt niet terug te voeren op „de Nederlander“ lijkt mij.
Ik ben ook nederlander en zou me erg gekleineerd voelen met zulke bemoeizuchtigheid.

Ik denk dat het merendeel van de Nederlanders dat zo ziet.
Maar besturend Nederland is heel goed geworden om naar de kleine groep te luisteren en er heel groot naar te handelen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:05

Peetstap schreef:
_Penotti schreef:
Maar vergeten we voor het gemak wel even dat Rutte de zorg behoorlijk heeft afgebrokkeld?
Dat we de corona niet tot een enorm grote gezondheids crisis hebben laten komen door hem, maar door de medewerkers in de ziekenhuizen die 300% inzet hebben laten zien.
Over gewerkt hebben, vakantiedagen niet op konden nemen enz.
Terwijl er al te weinig mensen op de vloer zijn. Te laag betaald.

Maar hey, we hebben even om 8 uur voor ze geklapt.
En hoeveel geld word er wel in bedrijven als KLM gestoken door VVD?!

Het meeste geld word in dingen gestoken die NIET van levensbelang zijn maar de rupske nooit genoeg luxe.

[ Afbeelding ]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij gaat dit jaar meer dan 75 miljard naar de zorg...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:05

Hoekstra heeft tegen de bonus van Air France gestemd. Maar aangezien wij maar 14 procent van de aandelen hebben zijn we niet genoeg om naar te luisteren
Laatst bijgewerkt door purny op 29-05-20 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:06

Klappen voor de zorg.... hebben we ook geklapt voor de uitvaart sector?

Nee sorry, ik kan daar niks mee....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:07

purny schreef:
Hoekstra heeft tegen de bonus van Air France gestemd. Maar aangezien wij maar 14 procent van de aandelen hebben zijn we niet genoeg om naar te luisteren

De NL staat had aandelen moeten eisen voor de miljardensteun. In Duitsland doen ze dat ook.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:08

Die uitvaart sector hebben in 2018 meer doden gehad, dus die zijn wel wat gewend.

En die redden geen levens :D
En had de zorg niet zo de best gedaan hadden ze het heel wat drukker gehad.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:15

Sizzle schreef:
Mensen zijn mensen.
Wel is het gevoel voor recht erg hoog in het vaandel (ze stemmen immers voor alles) en zijn niet bepaald knuffelig.
Het nur voor pietluttig geneuzel met retorische vragen en pijlen is echt niet terug te voeren op „de Nederlander“ lijkt mij.
Ik ben ook nederlander en zou me erg gekleineerd voelen met zulke bemoeizuchtigheid.

Mensen zijn mensen, maar als de overheid iedereen behandelt alsof volwassenen vanzelf ook verantwoordelijkheidsgevoel hebben en enig inzicht, en daar ook nog eens min of meer spontaan naar handelen, dan denk ik dat ze hun bevolking enorm overschatten.

Dat overschatten gebeurt dan dus ook, waardoor je de situatie hebt dat iedereen zomaar mag stemmen of zich mag voortplanten, en er alleen voor het besturen van een motorvoertuig éénmalig wordt beoordeeld of iemand het benodigde inzicht en verantwoordelijkheid bezit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:23

elnienjo schreef:
purny schreef:

De NL staat had aandelen moeten eisen voor de miljardensteun. In Duitsland doen ze dat ook.

Maar Nederland is Duitsland niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:24

LadyMadonna schreef:
Klappen voor de zorg.... hebben we ook geklapt voor de uitvaart sector?

Nee sorry, ik kan daar niks mee....

Ik heb niet geklapt. Ik vind salarisverhoging een beter plan.
En ik hoop echt dat deze groep er salarisverhogingen krijgt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:24

elnienjo schreef:
Cultuur is niet belangrijk en eigenlijk best wel misbaar, alleen zijn er zoveel mensen van inkomen afhankelijk in die sector dat het wel begrijpelijk is dat er steun nodig is.

Ik ken eigenlijk niemand die deze tijd is doorgekomen zonder een beroep te doen op de culturele zaken die we al hadden: boeken, muziek, media, youtube, schrijven en journalistiek, films.
Het meeste daarvan draait niet of beperkt op subsidie, en redt zichzelf. Alleen zijn de omstandigheden nu nogal extreem anders - en dan zijn er heel veel mensen die zich normaal prima zelf redden die ineens niets kunnen. Wat mij betreft belangrijk, en ze verdienen de steun van harte, want cultuur is een enorm onderdeel van, nou ja, onze cultuur.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:26

Oomens, en dus behandel je iedereen maar alsof ze dom zijn omdat je eenheidsworst wil? Hoe moet ik dat precies zien.
Ik zet als blonde vrouw in exacte vakken al 40 jaar heftig m‘n tanden overal in om niet als een kleuter behandeld te worden. Dan gaan van zo‘n asnpak echt mijn nekharen overwind en begin ik te grommen :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:26

Lastige discussie vind ik het, al die vergelijking van waar het geld naar toe gaat. Dat is vrijwel6altijd te kort door de bocht.
Volgens mij is er ook veel aan gedaan om werkeloosheid te voorkomen en is daar ook veel geld naar toe gegaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:33

Als puur exportland is klm een belangrijke troef, valt klm om, valt Schiphol om en krijg je dit jarenlang terug in de vorm van niet kunnen importeren en vooral exporteren . Moet allemaal via luchthavens in Duitsland en België . Neem aan dat jullie gemerkt hebben dat elke Europese luchtvaartmaatschappij door hun regeringen worden gesteund. Dat betaald zichzelf weer terug. Bonus van Franse bestuurder ging over resultaat van 2019 , zou hem sieren om het niet te nemen maar die man heeft er gewoon recht op. Wat zouden jullie zeggen wanneer de baas zegt, jullie hebben je uit de naad gewerkt vorig jaar , top maar de afgesproken bonus krijg je niet of je vakantiegeld . Ik snap dat hoge bomen veel wind vangen en die bedragen niet in verhouding staan tot een klein bedrag naar die gasten leveren en doen ze dat onzin functie niet vliegen ze er net zo hard uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:33

pien_2010 schreef:
Lastige discussie vind ik het, al die vergelijking van waar het geld naar toe gaat. Dat is vrijwel6altijd te kort door de bocht.
Volgens mij is er ook veel aan gedaan om werkeloosheid te voorkomen en is daar ook veel geld naar toe gegaan.

Of je nou een pakket van 92 miljard hebt,of een pakket van 4 miljard.. is nogal een verschil

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:36

bigone schreef:
Als puur exportland is klm een belangrijke troef, valt klm om, valt Schiphol om en krijg je dit jarenlang terug in de vorm van niet kunnen importeren en vooral exporteren . Moet allemaal via luchthavens in Duitsland en België . Neem aan dat jullie gemerkt hebben dat elke Europese luchtvaartmaatschappij door hun regeringen worden gesteund. Dat betaald zichzelf weer terug. Bonus van Franse bestuurder ging over resultaat van 2019 , zou hem sieren om het niet te nemen maar die man heeft er gewoon recht op. Wat zouden jullie zeggen wanneer de baas zegt, jullie hebben je uit de naad gewerkt vorig jaar , top maar de afgesproken bonus krijg je niet of je vakantiegeld . Ik snap dat hoge bomen veel wind vangen en die bedragen niet in verhouding staan tot een klein bedrag naar die gasten leveren en doen ze dat onzin functie niet vliegen ze er net zo hard uit.

Die bonus discussie is gewoon een lastige. In heel veel sectoren heb je die niet. En dat is niet omdat ze daar geen bonus verdienen. Ik vind de vergelijking met vakantie geld ook niet juist.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:43

bigone schreef:
Als puur exportland is klm een belangrijke troef, valt klm om, valt Schiphol om en krijg je dit jarenlang terug in de vorm van niet kunnen importeren en vooral exporteren .

Hier worden dingen zeer zwartwit aan elkaar geknoopt. Het is niet alles of niets. Minder vliegen is ook een optie.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:52

Cultuur niet belangrijk...
Cultuur is de essentie van wie wij zijn. Het is hetgeen wat ons definieert.
Cultuur is van levensbelang. Het is zoveel meer dan subsidie voor dat beeldje op het lokale dorpsplein of subsidie voor een klein of groot museum.

Toen Churchill tijdens de tweede Wereldoorlog werd gevraagd om de subsidie op kunst en cultuur terug te schroeven antwoordde hij: than what are we fighting for?
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 29-05-20 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:01

Iedereen vind iets anders belangrijk, maar wij hoeven met onze verschillende meningen deze beslissingen gelukkig ook niet te maken, maar dit wordt gedaan door mensen die er verstand van hebben.

Dat er meer geld naar de zorg moet vind ik wel, maar dat hoeft niet ten koste van andere.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:07

Wij moeten die beslissingen wel maken, namelijk door stemmen en op tijd aan de bel trekken (in opkomst komen) als er zaken aan de gang zijn die uit de hand lopen. (En ja, dat zou ik ook beter kunnen dan dat ik gemiddeld doe).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:31

Zolang ik in een persconferentie meer dan 5 vragen hoor over “maar wanneer mogen we nu op vakantie? Mensen snappen het niet?” neem ik voor t gemak even aan dat er aardig wat mensen zijn die inderdaad niet kunnen nadenken :')

Overigens, de drugs sector in t belastingstelsel trekken kan best voordelen opleveren :+ maar dit terzijde

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:54

Cer: ik had in januari al geboekt toen er nog niets aan de hand was...
12 juli zou ik gaan. Er is nog steeds niets bekend vanuit de reisorganisatie.
Vind je het echt zo raar dat ik graag wil weten waar ik aan toe ben?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:03

De vragen gingen over mensen die nog willen boeken... ik vond dat nogal jankerig overkomen maar er schijnen mensen te zijn die perse naar een buitenland op vakantie willen ook al is er een wereldwijde pandemie

En aan de ene kant snap ik dat je wilt weten waar je aan toe bent, maar aan de andere kant is dit iets wat nog nooit eerder voorgekomen is, dus ik zou niet weten wat het gewenste antwoord dan moet zijn...
en uiteindelijk kan er altijd iets gebeuren waardoor een vakantie misschien niet door kan gaan, toch? Dat is het nadeel van plannen, niemand heeft een glazen bol...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:47

Vanmiddag moest ik hier zo lachen.
We hebben hier een carwash met lopende band en heul veul lampjes en opties enzo. :')
Staat er een reclamebord: dichterbij een pretpark kom je niet!
En dan met vier man met handen omhoog in de carwash in de auto. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:50

Spanje heeft vandaag het minimuminkomen ingevoerd. Dat lag al heel lang op de plank, maar in de coronacrisis zijn er nog veel meer gezinnen bijgekomen die gewoon helemaal nergens op terug kunnen vallen. Daarvan zijn heel kinderen en jongeren met name de dupe. Het basisinkomen bedraagt 650 euro per gezin per maand, bestemd voor mensen die dus gewoon geen inkomen hebben verder.

Ik ben vandaag voor het eerst in een winkelcentrum geweest. Mijn dochter is hier in december gekomen zonder zomerkleding en is behoorlijk afgevallen, dus wat ze had was veel te groot. Vooral bh's, lastig :-) Dus op naar Kiabi, gewoon goedkoop en verder ziet ze in Nederland wel. Hartstikke leuke dingen voor weinig geld, die winkels hebben hier natuurlijk gewoon bijna 10 weken de deur op slot gehad, zijn pas sinds maandag weer open. Die moeten van hun collecties af. Maar ... paskamers afgesloten. Neem gerust mee, 60 dagen tijd om te ruilen. Dus maar even flink ingeslagen en morgen modeshow houden en volgende week terugbrengen wat niet past.

Iedereen draagt trouwens maskers, in alle winkels, op het terras mogen ze af, tafels staan keurig ver uit elkaar. Ga ik tanken en afrekenen binnen, staan er vier kerels, Oost-Europeanen zonder maskers in mijn nek te hijgen. Grote stippen op de vloer dat ze afstand moeten houden, maar nee hoor. En ik durf dan niks te zeggen ....

En we hebben op een terrasje gezeten, ik voelde me bijna betrapt, met een yoghurtijsje. Tjonge, wat was dat geweldig, na al die tijd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:05

Minimuminkomen of basisinkomen?
Fijn dat je weer een ijsje hebt kunnen eten :)