Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:17

Als er te weinig IC bedden zijn dan moeten er keuzes worden gemaakt. Wie weet liggen er al mensen van 90 jaar oud al 20 dagen daar aan de beademing zonder verbetering. Laat je die dan gaan om een ander misschien jonger iemand de kans te geven om beter te worden?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:18

Gaat NL nu ook met bloed sneltests werken?
Die zijn vanaf deze week als het goed is overal wel beschikbaar.
Dan weet je tenminste ook of je het al gehad hebt.

Shadow0

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:19

Hoe is de betrouwbaarheid van die tests?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:21

Daks schreef:
Criminaliteit houd je niet tegen wel kan je meer maatregelen treffen tegen samenscholing. Dat zeg ik ook nergens.

Ik zeg wel dat ik strengere maatregelen zou willen om samenscholing te voorkomen. En minder samenscholing is minder criminaliteit. Parken en stranden afgesloten houden dan komen er ook weer vele handen leeg die meer kunnen gaan handhaven.

Maar opnieuw in jou omgeving dus hier waren volgens ons regio nieuws een handjevol mensen in het park. Veel en veel minder dan normaal dan is dat afsluiten niet nodig en kan je, je politie ergens anders inzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:28

Daks schreef:
Criminaliteit houd je niet tegen wel kan je meer maatregelen treffen tegen samenscholing. Dat zeg ik ook nergens.

Ik zeg wel dat ik strengere maatregelen zou willen om samenscholing te voorkomen. En minder samenscholing is minder criminaliteit. Parken en stranden afgesloten houden dan komen er ook weer vele handen leeg die meer kunnen gaan handhaven.

Er zijn nu al voldoende maatregelen waarmee burgemeesters dat kunnen aanpakken. Maar dit soort tuig trekt zich niets aan van de wet, dus waarom zouden ze zich dan wel iets aan trekken van een samenscholingsverbod?

Ik heb een beetje het gevoel dat je de mishandeling van die arme man alleen maar gebruikt om je punt te maken, omdat je graag strengere maatregelen wil.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:32

Daks schreef:
https://www.ad.nl/den-haag/53-jarige-ma ... ~a422125c/

1 van de vele redenen waarom ik strengere maatregelen wil.

En nee dit is niet het eerste geval en helaas ook niet het enigste geval

Strengere maatregelen als straf voor die die lui? Of voor hele land .

Die lui mogen wel paar jaar cel voor het in elkaar slaan en negeren 1,5 meter.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:33

Marie_Anne schreef:
Daks schreef:

Er zijn nu al voldoende maatregelen waarmee burgemeesters dat kunnen aanpakken. Maar dit soort tuig trekt zich niets aan van de wet, dus waarom zouden ze zich dan wel iets aan trekken van een samenscholingsverbod?

Ik heb een beetje het gevoel dat je de mishandeling van die arme man alleen maar gebruikt om je punt te maken, omdat je graag strengere maatregelen wil.

Dat gevoel heb ik ook. Gelukkig ligt de beslissing bij andere mensen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:35

Suzanne F. schreef:
Als er te weinig IC bedden zijn dan moeten er keuzes worden gemaakt. Wie weet liggen er al mensen van 90 jaar oud al 20 dagen daar aan de beademing zonder verbetering. Laat je die dan gaan om een ander misschien jonger iemand de kans te geven om beter te worden?

Het is al een paar keer in het nieuws geweest dat mensen die weinig kans tot overleven hebben niet op de IC belanden in Nederland. Dus mensen van 90 zoals jij het schetst op de IC zal niet voorkomen.
Citaat:
Andere coronapatiënten komen niet voor een ic-bed in aanmerking, ook niet nu er voldoende ic-bedden zijn. “Bij een hoogbejaarde patiënt met een ernstige Covid-19, of bij een patiënt met kanker zonder genezingskans en een ernstige Covid-19, zijn de perspectieven zo slecht, dat we ic-beademing niet meer zinvol vinden,” zegt Schultz. Zodoende komen de meest kwetsbare coronapatiënten niet op een ic te liggen.

https://www.parool.nl/nederland/ic-s-lo ... ~b72a3c35/

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:36

Shadow0 schreef:
Hoe is de betrouwbaarheid van die tests?

Gewoon gecertificeerd volgens de normen

Edit: er kunnen naar verwachting vele honderds per uur gedaan worden.
Het is niet voor actieve besmetting maar om te zien of je immuun bent. Daarmee kan dus het verloop veel beter in kasrt gebracht worden.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 29-03-20 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:36

Serieus? Haha nee ik zie die mishandeling zeker niet als excuses om mijn punt te maken.

Wel zie ik op weg naar mijn werk en weer trug mensen samenscholen omdat er nog niet overal streng genoeg op gehandhaafd kan/mag worden.

Mensen duiken nog steeds massaal de winkels in als uitje. Met een totale lockdown haal je dat toch al weg en dat is dan minder besmettingsgevaar.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:40

Marie_Anne schreef:
Suzanne F. schreef:

Het is al een paar keer in het nieuws geweest dat mensen die weinig kans tot overleven hebben niet op de IC belanden in Nederland. Dus mensen van 90 zoals jij het schetst op de IC zal niet voorkomen.
Citaat:
Andere coronapatiënten komen niet voor een ic-bed in aanmerking, ook niet nu er voldoende ic-bedden zijn. “Bij een hoogbejaarde patiënt met een ernstige Covid-19, of bij een patiënt met kanker zonder genezingskans en een ernstige Covid-19, zijn de perspectieven zo slecht, dat we ic-beademing niet meer zinvol vinden,” zegt Schultz. Zodoende komen de meest kwetsbare coronapatiënten niet op een ic te liggen.

https://www.parool.nl/nederland/ic-s-lo ... ~b72a3c35/

Volgens Nice;
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp

Is de oudste groep 80-89 en bezetten slechts 3% van de bedden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:41

Daks schreef:
Serieus? Haha nee ik zie die mishandeling zeker niet als excuses om mijn punt te maken.

Wel zie ik op weg naar mijn werk en weer trug mensen samenscholen omdat er nog niet overal streng genoeg op gehandhaafd kan/mag worden.

Mensen duiken nog steeds massaal de winkels in als uitje. Met een totale lockdown haal je dat toch al weg en dat is dan minder besmettingsgevaar.

Dan praat je toch echt voor jezelf en je eigen omgeving...
Contact opnemen met de wijkagent of politie om het aan te geven lijkt me...

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:44

Raar he dat Chinezen, Japanners enz die problemen niet hebben
Zijn die zoveel volgzamer dan Europeanen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:45

Echwel schreef:
Raar he dat Chinezen, Japanners enz die problemen niet hebben
Zijn die zoveel volgzamer dan Europeanen

Dat is Chinezen ook wel aan te raden. Als je in China tegen de regering ingaat dan kan het zijn dat je familie nooit meer wat van je hoort.

Ze kennen daar iets andere omgangsvormen dan hier in het westen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:46

Als mensen in Europa ook zomaar zouden ‚verdwijnen‘ na een iets te grote mond zouden de meeste ook braver zijn :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:47

Voor sommigen zie ik dat wel zitten :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:47

Daks schreef:

Dan zou ik eens in je gemeente aan de bel trekken. Want dat is niet in heel Nederland zo momenteel volgens mij. Ik herken het in ieder geval helemaal niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:53

Voor al die mensen die zich zelf egoistisch voelen of schuldig omdat ze zich druk maken om "kleine"dingen, niet doen. Het is gewoon iets wat er dan ook nog bovenop komt, waar je je normaal niet zo druk om maakt, maar wat nu de spreekwoordelijke druppel is. Zelf was ik van de week in tranen omdat er, volgens mij ten onrechte, een prachtige boom voor mijn huis gekapt werd. Normaal was ik daar boos om geworden en had ik uitgezocht waarom dat gedaan werd, maar nu was ik erg verdrietig. Dat kon ik er gewoon niet bij hebben.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:54

Ik ben wel benieuwd wat voor werk de personen doen die voor een totale lockdown zijn? Jullie werken vast niet voor een werkgever die dan geen cent meer binnenkrijgt zeker?

Ik vraag me af of een totale lockdown gaat werken. In Italië zitten ze daar toch ook al een tijd in, en doen België en Spanje het qua cijfers dan zoveel beter dan Nederland?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:58

Ik geloof ook niet in een totale lock down. Wel graag veel toezicht op mensen die nu nog niet luisteren. En standaard beveiliging in de winkels gefinancierd door de overheid zou ook heel goed zijn.

Inmiddels al veel vragen van ouders of scholen op 6 april ook open gaan. Ik hoop toch zo van niet. Dat voelt als 1 grote brandhaard. Maar leef heel erg mee met de ouders die nu samen met deze enorme spanning en wellicht angst ook nog eens de zorgen van hun kind erbij krijgen.
Het wel of niet een leerachterstand bij deze kinderen waar vaak over gesproken wordt lijkt mij absoluut niet belangrijk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:07

Coby schreef:
Ik geloof ook niet in een totale lock down. Wel graag veel toezicht op mensen die nu nog niet luisteren. En standaard beveiliging in de winkels gefinancierd door de overheid zou ook heel goed zijn.

Inmiddels al veel vragen van ouders of scholen op 6 april ook open gaan. Ik hoop toch zo van niet. Dat voelt als 1 grote brandhaard. Maar leef heel erg mee met de ouders die nu samen met deze enorme spanning en wellicht angst ook nog eens de zorgen van hun kind erbij krijgen.
Het wel of niet een leerachterstand bij deze kinderen waar vaak over gesproken wordt lijkt mij absoluut niet belangrijk.

De leerachterstand zal door 85% van de leerlingen in korte tijd ingehaald kunnen worden.

Wij gaan er als school vanuit dat ze dinsdag gaan zeggen dat het tot en met de eerste week van mei gaat duren. Nog 3 weken les missen en daarna (voor het grootste gedeelte van NL) de meivakantie er achteraan.
Dan zijn we nog 5 weken thuis.

Ik ben zelf mentor in een niet al te beste buurt in Tilburg en weet dat dit voor een heel aantal kinderen/ouders heel erg vervelend is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:11

Overigens, nog steeds opvallend hoeveel mensen het niet serieus nemen hier in de regio. van bazen die mensen met klachten gewoon willen laten werken. Mensen die samen klitten en verjaardagen vieren. Mensen met klachten die doodleuk meubels gaan kopen en tuincentra bezoeken en familie afgaan enz. En als je ze er op wijst lakoniek reageren met ach ik ben fit genoeg om het te overleven. -:(- Wat moet een overheid doen om tot die groep door te dringen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:14

karuna schreef:
Overigens, nog steeds opvallend hoeveel mensen het niet serieus nemen hier in de regio. van bazen die mensen met klachten gewoon willen laten werken. Mensen die samen klitten en verjaardagen vieren. Mensen met klachten die doodleuk meubels gaan kopen en tuincentra bezoeken en familie afgaan enz. En als je ze er op wijst lakoniek reageren met ach ik ben fit genoeg om het te overleven. -:(- Wat moet een overheid doen om tot die groep door te dringen?

Zoals al eerder gezegd, als het zo is zoals jij zegt, dan moet je contact opnemen met politie, gemeente etc.

Waar heb je dit gezien?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:16

Gehoord van mensen zelf dat ze meubels zijn gaan kopen en trots fotos sturen terwijl ze klachten hebben en zelfs koorts hebben gehad dag ervoor -O- en onderweg naar huisarts en ziekenhuis gezien in parken en bij winkels.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:18

karuna schreef:
Gehoord van mensen zelf dat ze meubels zijn gaan kopen en trots fotos sturen terwijl ze klachten hebben en zelfs koorts hebben gehad dag ervoor -O- en onderweg naar huisarts en ziekenhuis gezien in parken en bij winkels.

In welke plaats?