Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Criminaliteit houd je niet tegen wel kan je meer maatregelen treffen tegen samenscholing. Dat zeg ik ook nergens.
Ik zeg wel dat ik strengere maatregelen zou willen om samenscholing te voorkomen. En minder samenscholing is minder criminaliteit. Parken en stranden afgesloten houden dan komen er ook weer vele handen leeg die meer kunnen gaan handhaven.
Daks schreef:Criminaliteit houd je niet tegen wel kan je meer maatregelen treffen tegen samenscholing. Dat zeg ik ook nergens.
Ik zeg wel dat ik strengere maatregelen zou willen om samenscholing te voorkomen. En minder samenscholing is minder criminaliteit. Parken en stranden afgesloten houden dan komen er ook weer vele handen leeg die meer kunnen gaan handhaven.
Daks schreef:https://www.ad.nl/den-haag/53-jarige-ma ... ~a422125c/
1 van de vele redenen waarom ik strengere maatregelen wil.
En nee dit is niet het eerste geval en helaas ook niet het enigste geval
Marie_Anne schreef:Daks schreef:Criminaliteit houd je niet tegen wel kan je meer maatregelen treffen tegen samenscholing. Dat zeg ik ook nergens.
Er zijn nu al voldoende maatregelen waarmee burgemeesters dat kunnen aanpakken. Maar dit soort tuig trekt zich niets aan van de wet, dus waarom zouden ze zich dan wel iets aan trekken van een samenscholingsverbod?
Ik heb een beetje het gevoel dat je de mishandeling van die arme man alleen maar gebruikt om je punt te maken, omdat je graag strengere maatregelen wil.
Suzanne F. schreef:Als er te weinig IC bedden zijn dan moeten er keuzes worden gemaakt. Wie weet liggen er al mensen van 90 jaar oud al 20 dagen daar aan de beademing zonder verbetering. Laat je die dan gaan om een ander misschien jonger iemand de kans te geven om beter te worden?
Citaat:Andere coronapatiënten komen niet voor een ic-bed in aanmerking, ook niet nu er voldoende ic-bedden zijn. “Bij een hoogbejaarde patiënt met een ernstige Covid-19, of bij een patiënt met kanker zonder genezingskans en een ernstige Covid-19, zijn de perspectieven zo slecht, dat we ic-beademing niet meer zinvol vinden,” zegt Schultz. Zodoende komen de meest kwetsbare coronapatiënten niet op een ic te liggen.
Shadow0 schreef:Hoe is de betrouwbaarheid van die tests?
Marie_Anne schreef:Suzanne F. schreef:Als er te weinig IC bedden zijn dan moeten er keuzes worden gemaakt. Wie weet liggen er al mensen van 90 jaar oud al 20 dagen daar aan de beademing zonder verbetering. Laat je die dan gaan om een ander misschien jonger iemand de kans te geven om beter te worden?
Het is al een paar keer in het nieuws geweest dat mensen die weinig kans tot overleven hebben niet op de IC belanden in Nederland. Dus mensen van 90 zoals jij het schetst op de IC zal niet voorkomen.Citaat:Andere coronapatiënten komen niet voor een ic-bed in aanmerking, ook niet nu er voldoende ic-bedden zijn. “Bij een hoogbejaarde patiënt met een ernstige Covid-19, of bij een patiënt met kanker zonder genezingskans en een ernstige Covid-19, zijn de perspectieven zo slecht, dat we ic-beademing niet meer zinvol vinden,” zegt Schultz. Zodoende komen de meest kwetsbare coronapatiënten niet op een ic te liggen.
https://www.parool.nl/nederland/ic-s-lo ... ~b72a3c35/
Daks schreef:Serieus? Haha nee ik zie die mishandeling zeker niet als excuses om mijn punt te maken.
Wel zie ik op weg naar mijn werk en weer trug mensen samenscholen omdat er nog niet overal streng genoeg op gehandhaafd kan/mag worden.
Mensen duiken nog steeds massaal de winkels in als uitje. Met een totale lockdown haal je dat toch al weg en dat is dan minder besmettingsgevaar.
Echwel schreef:Raar he dat Chinezen, Japanners enz die problemen niet hebben
Zijn die zoveel volgzamer dan Europeanen
Daks schreef:Serieus? Haha nee ik zie die mishandeling zeker niet als excuses om mijn punt te maken.
Wel zie ik op weg naar mijn werk en weer trug mensen samenscholen omdat er nog niet overal streng genoeg op gehandhaafd kan/mag worden.
Mensen duiken nog steeds massaal de winkels in als uitje. Met een totale lockdown haal je dat toch al weg en dat is dan minder besmettingsgevaar.
Coby schreef:Ik geloof ook niet in een totale lock down. Wel graag veel toezicht op mensen die nu nog niet luisteren. En standaard beveiliging in de winkels gefinancierd door de overheid zou ook heel goed zijn.
Inmiddels al veel vragen van ouders of scholen op 6 april ook open gaan. Ik hoop toch zo van niet. Dat voelt als 1 grote brandhaard. Maar leef heel erg mee met de ouders die nu samen met deze enorme spanning en wellicht angst ook nog eens de zorgen van hun kind erbij krijgen.
Het wel of niet een leerachterstand bij deze kinderen waar vaak over gesproken wordt lijkt mij absoluut niet belangrijk.
karuna schreef:Overigens, nog steeds opvallend hoeveel mensen het niet serieus nemen hier in de regio. van bazen die mensen met klachten gewoon willen laten werken. Mensen die samen klitten en verjaardagen vieren. Mensen met klachten die doodleuk meubels gaan kopen en tuincentra bezoeken en familie afgaan enz. En als je ze er op wijst lakoniek reageren met ach ik ben fit genoeg om het te overleven.Wat moet een overheid doen om tot die groep door te dringen?