Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:52

MarlindeRooz schreef:
Maar je mag gewoon met twee naast elkaar? :+

Die hebben net zoveel recht om daar te fietsen zo als jij hebt om daar te rijden. :P

Ja, zolang je overig verkeer niet hindert. Als een auto er niet voorbij kan omdat twee fietsers naast elkaar rijden, moeten ze dus even achter elkaar gaan rijden. Prima als je dat doet zodat het verkeer afremt en het er dan langs laat, maar niet om zo te blijven rijden en ander verkeer te blokkeren.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 13:31

Exitium schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar je mag gewoon met twee naast elkaar? :+

Die hebben net zoveel recht om daar te fietsen zo als jij hebt om daar te rijden. :P

Ja, zolang je overig verkeer niet hindert. Als een auto er niet voorbij kan omdat twee fietsers naast elkaar rijden, moeten ze dus even achter elkaar gaan rijden. Prima als je dat doet zodat het verkeer afremt en het er dan langs laat, maar niet om zo te blijven rijden en ander verkeer te blokkeren.

Meestal kan de auto er prima langs, maar willen ze er het liefst langs kunnen scheuren terwijl er ook nog een tegenligger aankomt en wordt je soms aardig afgesneden :+ Met zijn tweeën naast elkaar mag gewoon, dan moet de auto maar heel even wachten met inhalen als er ook een tegenligger aankomt.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:15

Maar het ging niet om inhalen terwijl er een tegenligger aan kwam, maar gewoon op een smalle 60-weg. Vandaar dat ik ook zei, even blijven rijden zodat de auto afremt prima, maar niet daarna zo blijven rijden dat de auto er niet voorbij kan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:25

Ik ken maar heel weinig 60-wegen die zo smal zijn dat twee fietsers en een autootje niet langs elkaar kunnen. Dus mijn aanname ging ook over tegenliggers.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 17:08

In Abcoude langs het Gein beide kanten zijn beiden 60, Zuid is 1,5 auto en Noord is 1 auto breed.
En dan rijden ze er nog zelfs harder dan de toegestane snelheid.

En het is beide 2 richtingen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:52

Hier in de polder en op sommige dijken zijn er ook genoeg. Eén fietser en een auto gaat dan net, maar twee fietsers en een auto (of twee elkaar tegemoetkomende auto's) gaat niet. Om tegemoetkomend verkeer te kunnen passeren liggen dan 300-400 meter passeervakken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:56

Vooral jammer als iedereen zo ongeduldig doet. Er zijn hier zelfs een paar hele smalle 30-weggetjes, als je dan achter een elektrische fiets belandt kun je die meestal niet veilig inhalen. Interesseert mij niet veel, dan blijf ik er toch een tijdje achter? Op de 60-weg van stal kun je 1 fietser net inhalen, 2 zeker niet. Maar als ze gewoon naast elkaar blijven rijden voor dat kleine stukje: helemaal prima hoor. Daarna wordt de weg weer breder en dan ga ik er dan wel voorbij.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:54

Als het om 100 meter o.i.d. gaat hoor je mij ook niet, maar één van de wegen waar ik met enige regelmaat rij is ruim 2 km, dan praat je over een reistijd van 2 minuten vs. 7-8 minuten op dat stukje weg.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 22:48

Oeh, dat is ook een grote ergernis van mij...
Naar stal heb ik alleen 60 km wegen waarbij 1 zo'n 1,5 auto breed is. Als daar fietsers niet achter elkaar gaan kan ik a) 2 km erachter hangen of b) rakelings inhalen.

Ik toeter een keer en als dat niet werkt ga ik er wel langs. En vervolgens pak ik een stukje berm en geef flink gas zodat alle stof en grind opspat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 22:50

Anne_GTI schreef:
Naar stal heb ik alleen 60 km wegen waarbij 1 zo'n 1,5 auto breed is. Als daar fietsers niet achter elkaar gaan kan ik a) 2 km erachter hangen of b) rakelings inhalen.

Ik toeter een keer en als dat niet werkt ga ik er wel langs. En vervolgens pak ik een stukje berm en geef flink gas zodat alle stof en grind opspat.

Gefelicitokkie

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 23:33

Ja niet netjes maar stom naast elkaar blijven fietsen is ook niet netjes. Actie en reactie heet dat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 23:37

Anne_GTI schreef:
Ja niet netjes maar stom naast elkaar blijven fietsen is ook niet netjes. Actie en reactie heet dat.

Naast elkaar fietsen mag gewoon.

Als jij kan passeren is dat namelijk prima toegestaan en oké. Dat jij dan niet met 80 langs kan stuiven is jammer voor jou. Je moet gewoon remmen en rustig passeren als er weinig ruimte is. :?

Je hoeft niet als een aso mensen te pesten die zich aan de regels houden. Als er een landbouwvoertuig of een scootmobiel gereden had dan had je ook rustig moeten passeren.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 23:41

Afbeelding

Naast elkaar fietsen mag MITS... beetje nuance dus!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:17

Ja dat snap ik toch. Ze kan er na toeteren langs toch? Dan kan ze er normaal ook langs. Alleen je moet je snelheid aanpassen. Tja als je daar geen zin in hebt dan is dat jouw probleem. Sowieso daarna flink stof en grind laten opspatten over de fietsers is bijzonder asociaal.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:14

Nee na toeteren gaan ze niet achter elkaar fietsen. Als dat wel gebeurt passeer ik gewoon. Maar als toeteren niet werkt trek ik hem er rakelings langs en zoek ik even de berm op.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:42

Anne_GTI schreef:

Tsja, niet bepaald een vriendelijk en veilig wat je doet. Mocht je een fietser raken heb jij een probleem, en dat berm rijden enz is gewoon a sociaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:45

Anne_GTI schreef:
Nee na toeteren gaan ze niet achter elkaar fietsen. Als dat wel gebeurt passeer ik gewoon. Maar als toeteren niet werkt trek ik hem er rakelings langs en zoek ik even de berm op.

Lekker aso :').

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:52

En precies daarom gaan fietsers dus niet aan de kant, want weet je hoe link het voelt als zo'n bus achterop komt zetten en zich erlangs drukt op zo'n smalle weg.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:55

Anne_GTI schreef:

Snap niet dat je mensen die gewoon naast elkaar fietsen een excuus vindt om je zo te gedragen, i.m.o. het is gewoon levensgevaarlijk gedrag wat je laat zien. Auto's zijn moordmachines in de verkeerde handen. Ik hoop van harte voor je dat het nooit misgaat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:58

Anne_GTI schreef:

Met welk doel dan?
Ik vind je ronduit asociaal gedrag vertonen. Het zegt alles over jou en niets over die fietsers.
De eerdere opmerking 'gefelicitokkie' pas echt perfect bij jou :j

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:14

Voor een beroepschauffeur vind ik het ook wel wat apart gedrag eerlijk gezegd

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:32

Net als beroepschauffeur lopen de ergernissen vaak zo hoog op dat dit het resultaat is.

Lekker fijn hoor allemaal afgeven op het gedrag van Anne terwijl die fietsers net zo aso gedrag vertonen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:34

De fietsers brengen Anne geen schade aan, spatten geen grind en zand op haar auto en brengen haar niet in gevaar. :j

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:56

Dus dan mogen ze lekker aso zijn door enkel aan zichzelf te denken en dikke middelvinger op te steken naar verkeer die wil passeren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:16

Little_Gift schreef:
Dus dan mogen ze lekker aso zijn door enkel aan zichzelf te denken en dikke middelvinger op te steken naar verkeer die wil passeren?

Nee, maar geeft dat andersom ander verkeer het recht fietsers te besproeien met stenen en stof?

Houd maar op met Anne haar acties recht praten, want ze zijn gigantisch krom.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 11-09-25 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt