Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:34

sureido schreef:
LiannePuthzy schreef:
Dat lijkt mij ook best verschrikkelijk.
Bij mij (mbo) hebben ze gezegd “als je veel hogere cijfers haalt dan gewoonlijk hebben de docenten het recht om je tentamen ongeldig te verklaren” dat vind ik ook geen oplossing :') ik heb dus bewust fouten zitten maken bij een Engels toets omdat ik anders een 10 zou hebben ipv een 7,5 a 8..

Dat is ook erg zeg :+

Ik vind dit niet heel raar. Hoe zo heb jij dan op Engelse toetsen dat nooit eerder gehaald? Haal je normaal op leertoetsen dat ook kan je prima een 10 halen.
Ik kan prima de cijfers van mijn leerlingen voorspellen en natuurlijk zit daar een marge in maar geen 2 punten.

LiannePuthzy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:36

Was een lees luister toets, dus daar kan je niet echt voor leren, alleen natuurlijk veel e
Gelde teksten en programma’s kijken zonder ondertiteling, en dat doe ik ook vaak

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:37

Nee dat klopt ook. Maar dat je dan expres het slechter gaat maken bedoel ik, dat hoort eigenlijk ook niet toch!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:40

Wat is het probleem met enkele uurtjes tonen wat je aan het doen bent? Dat is bij een gewoon examen toch ook?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:44

Zoveel last van mijn nek en schouders weer: het trekt nu zelfs richting mijn kaak... wanneer mag ik naar de fysio... -O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:44

poes schreef:
Wat is het probleem met enkele uurtjes tonen wat je aan het doen bent? Dat is bij een gewoon examen toch ook?

Ze hoeven mijn kamer toch niet helemaal te zien? Waar is dat voor nodig? Dat is toch mijn plek? En heel je laptop overnemen? Ook niet iedereen heeft overigens een camera in de laptop maar goed, de regering heeft deze software nog niet eens getest want er zijn al kamervragen over gesteld. En Als je eventjes te lang naar de muur staart krijgt de uni meteen een melding dat je wellicht fraude bent gaan plegen. Ik word daar echt zenuwachtig van, want ik kijk tijdens tentamens altijd naar boven als ik nadenk. Verder hebben wij ook nog tentamens met wettenbundels, hoe wil je dat dan controleren? Er zitten zoveel ‘what if’ vragen aan dat het in mijn ogen geen oplossing is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:48

Oh maar een hoop punten verschil kan wel hoor is geheel afhankelijk ook van vraagstelling. :j Toetsen met open vragen scoorde ik juist heel slecht vaak (5/6 of soms lager). Terwijl mijn score voor meerkeuze vragen dan dus weer hoog kon zijn (7/8/9). Maar ook bijvoorbeeld franse tekst schrijven was ik blij een 3 te halen. Terwijl ik ook een keer een toets kreeg en daar moest ik franse tekst naar NL vertalen gewoon een dikke 7 halen.

Spreek wel over jaren terug trouwens en met een leerprobleem. :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:48

LiannePuthzy schreef:
Was een lees luister toets, dus daar kan je niet echt voor leren, alleen natuurlijk veel e
Gelde teksten en programma’s kijken zonder ondertiteling, en dat doe ik ook vaak

Dat had je als nog niet hoeven doen. Zeker als jij normaal op lees en luister onderdelen ook goed scoort. Docenten weten ook wel welke onderdelen van een vak jou wel of niet liggen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:52

Marcella schreef:
Oh maar een hoop punten verschil kan wel hoor is geheel afhankelijk ook van vraagstelling. :j Toetsen met open vragen scoorde ik juist heel slecht vaak (5/6 of soms lager). Terwijl mijn score voor meerkeuze vragen dan dus weer hoog kon zijn (7/8/9). Maar ook bijvoorbeeld franse tekst schrijven was ik blij een 3 te halen. Terwijl ik ook een keer een toets kreeg en daar moest ik franse tekst naar NL vertalen gewoon een dikke 7 halen.

Spreek wel over jaren terug trouwens en met een leerprobleem. :=

Dan nog weet ik als docent ook waar mijn leerlingen hun punten op scoren. Een tekst schrijven is een hele andere vaardigheid dan vertalen maar zijn beide onderdeel van de taal.

En natuurlijk kan een leerling hoger of lager scoren. Maar voor het grootste gedeelte is de toets gewoon een controle.
Op hbo/uni ligt dit wel anders. Met veel verschillende onderdelen/vakken maar ook met docenten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:07

Bij ons kennen professoren onze naam denk ik niet eens met hoorcolleges van 600 mensen :’) laat staan dat ze mijn cijfers weten.

Nu zit ik wel op een kleine studie en de directeur van de studie kent me dan weer wel (positief hoor :+) dus das altijd wel fijn!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:09

MarlindeRooz schreef:
Zoveel last van mijn nek en schouders weer: het trekt nu zelfs richting mijn kaak... wanneer mag ik naar de fysio... -O-

Same for me. Corona proef knuffel voor jou :+:
Heb pijn in mijn rug, heup, knie, kuit en enkel... Normaal elke week een behandeling, nu al 4 weken zonder. Wordt er echt moe van.

Nog moeier wordt ik van mensen die zeggen "dat ik maar even moet doorbijten". Joh, dat zeg ik toch ook niet tegen jou als je klaagt over het feit dat je wenkbrauwen uitvallen en je geen nieuwe krijgt of dat je nodig naar de kapper moet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:11

Hou vol, komt goed. Het is een nare periode en klagen mag zeker en lekker doen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:30

Dat ik morgen foto's wil maken maar dat te laat bedacht en dus geen model kan regelen -O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 01:03

Paard met koliek -O-
Waarom heb ik altijd pech met dieren _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(
Ik wil haar nog niet kwijt |(

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 02:21

LukieBradley schreef:
Paard met koliek -O-
Waarom heb ik altijd pech met dieren _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(
Ik wil haar nog niet kwijt |(

:(:) Sterkte!

Dat het heerlijk weer buiten is, en ik nu graag buiten ben. Maar al die geluidjes......
Ben aan het werk trouwens :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 08:59

AAAAAHHH, ik word niet goed van die opslagplek voor bouwdingen naast m'n huis. Er komt zo'n irritante piep vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:04

Aan Maurice de H. gisteren bij OP1: hij ging op de stoel zitten van de viroloog... en zijn houding was zwaar irritant. Alsof hij alle wijsheid in pacht heeft. Wat een vreselijk vervelende vent is dat, bah.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:41

Collega’s die met elkaar Turks staan kletsen waar ik bij sta, zo asociaal.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:57

Mensen die van alles iets moois moeten maken voor een ander. Ook als het niet mooi te maken is. Stop er gewoon mee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:01

Eén van de ruiters die werkt voor mijn vriendin, denkt dat hij de boel hier runt en dat hij ook "beslag" kan leggen op het appartement waarin ik woon (en het huis van het Engelse meisje dat hier werkt). Komt gisteravond, terwijl ik met het Engelse meisje gewoon zat te chillen, stomdronken, onuitgenodigd (en ongewenst) mijn appartement binnenzwalken met de hond, die op zijn beurt probeert op de bank te klimmen, wat ik niet wilde, dus ik duw hem er gewoon rustig vanaf, waarop die gast als een idioot tegen me begint te schreeuwen wat een afschuwelijk persoon ik ben, hoe waardeloos ik ben, hoe durf ik überhaupt nog naar de hond te kijken en what-not. :') Dus wij probeerden hem te kalmeren en vroegen of hij weg wilde gaan, wat hij niet wilde, hij bleef maar schreeuwen vanuit de deuropening. Vervolgens loopt hij naar mijn buren en gaat daar in z'n "je suis une baguette"-Frans (of nog niet eens, want werkwoorden gebruiken kan hij niet) tegen hen lopen zeggen wat een afschuwelijk mens ik ben, ondertussen ook nog tegen ons schreeuwend, terwijl wij gewoon een gesprek probeerden te voeren. Uiteindelijk heb ik de deur maar op slot gedaan just in case, maar ik heb hier dus écht geen zin in.

Hij schijnt bij dat andere meisje ook regelmatig midden in de nacht stomdronken aan de deur te staan voor sigaretten of drank, en wordt boos als zij hem niet in haar huis wil laten als zij er niet is, alleen zij wil er niets over zeggen tegen de trainer. Helaas heeft hij aan mij dan de verkeerde, want ik wil gewoon tot rust kunnen komen in mijn ruimte, ik ben hier als gast en niet als personeelslid, dus hij heeft zich maar gewoon te gedragen en ik trek m'n mond dus wel open.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:15

Mars schreef:
Collega’s die met elkaar Turks staan kletsen waar ik bij sta, zo asociaal.

Resmi dil Hollandaca veya İngilizce'dir, teşekkür ederim

Of te wel: De voertaal is Nederlands of Engels hier, dankje.

@Luckiebradley ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je paard :(:)

@Mkango: Wat een asociaal persoon, zeker melden bij je vriendin / werkgever van die jongen. Ik snap niet waarom dat niet al eerder door anderen gedaan is. Als dit regelmatig voorkomt had ik mijn telefoon al klaar gehad om gesprekken op te nemen als bewijs mocht het zo zijn dat ik niet gelooft zou worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:27

@Ineke2 dat krijg ik mn strot niet uit vrees ik :P

@Mkango, getsie wat intimiderend als iemand zomaar in je ruimte staat! Zeker melding van maken en blijven doen bij andere incidenten. Dit soort gedrag is dcht ontoelaatbaar, bah :n

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:20

Zo als ze even boetes willen uitschrijven moeten ze alle mountainbikers en wielrenners hier in bergen op zoom op de heide eens flink aanpakken. Wat een idioten.. het lijkt wel een mierennest!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:27

Sureido, dat programma is vrij normaal bij digitale examens. Mijn vriend heeft dat er ook op staan bij zijn examens. Op die manier kun je op een eerlijke wijze je toets maken. Ik zou alleen geen adobe aanzetten want een pop-up kan als cheaten gezien worden :+
Je moet gewoon even zorgen dat je achtergrond niet per se afleidend is. Maar eerlijk, ik vind dit wel de netste manier op deze wijze.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:29

Ze is wonderwel de nacht doorgekomen en gaat in een kleine lijn omhoog steeds meer.
Ze heeft ontzettend hard moeten knokken en je merkt echt dat ze zelf niet op gaf.
Toen ik er vanmorgen vroeg weer een keer bij was, was ze helder en had vreselijk honger en liet aan de lopende band scheten.
Heb de arts gebeld voor overleg en die zei: "Ik heb na mijn laatste bezoek echt op de bank een paar uur gewacht want ik had echt telefoon verwacht dat het klaar was"
Toen was ze voor een laatste poging gespoten zeg maar, zware morfine spuit.
Ze mocht een klein beetje eten en nadat ik weg was heeft ze ook voor het eerst gemest. Dus het lijkt een stuk positiever te worden en dat het ergste geweest is.

Volgende ergernis is dat ik moet kan slapen en nu vreselijk kapot ben