Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:12

als ik maat 42 heb ben ik echt niet te vol hoor.
dan zou ik echt een perfect bmi ergens in het midden hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:13

__Sannne schreef:
Nikass schreef:
Eens. Ik het ook echt niks om bij online shoppen regelmatig xxxl modellen en kleding te moeten zien.

Eens, maar die hele dunne modellen vind ik ook niks. Zeker als je opzoek bent naar BH's en er geen tiet op zit, dan maar gokken hoe de bh er echt uitziet.

Ook eens. En broeken bij modellen met hele dunne benen is het ook niet.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:17

Nikass schreef:
Kana schreef:
Ik vind die hele body positivity beweging maar doorgeslagen gedoe. Heel ongezond deze ontwikkeling.

Eens. Ik het ook echt niks om bij online shoppen regelmatig xxxl modellen en kleding te moeten zien.

Ik vind dat dus echt geweldig en ben dolblij met die ontwikkeling. Ik heb maat L/XL/42 momenteel en kan zooooooveel beter inschatten hoe iets mij zal staan als een plus-size model het draagt ipv een XS of S model.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:20

DuoPenotti schreef:
als ik maat 42 heb ben ik echt niet te vol hoor.
dan zou ik echt een perfect bmi ergens in het midden hebben.

Ik zat ook zoiets te denken. Als ik maat 38 heb, ben ik echt onder de lijn qua BMI.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:26

verootjoo schreef:
iirrssjjee schreef:

Aanvullend hierop; plussize is vanaf maat 38, maar het gemiddelde is maat 42... Dus waarom ben je met 38 al plus? Dat is dan toch gewoon gemiddeld?

Omdat het gemiddelde in de westerse wereld overgewicht is helaas.
Meer dan de helft van de mensen in NL heeft overgewicht. 42 is dan ook gewoon echt te vol, tenzij je langer dan 1,90 bent oid.
38 is in veel gevallen op de rand. Als ik 38 moet dragen ben ik te dik iig.

Nu dan, want de maten veranderen gewoon mee. 15 jaar terug had ik wel maat 38, nu 34/36 terwijl er niet bepaald slanker op geworden ben.

Wat een onzin :+

Ik heb 38/40 en val net (met 2kg te veel) buiten het gezonde gewicht. Als ik 2 kg afval, heb ik nog steeds dezelfde maat, en ik ben echt maar 1.63m :')

Daarnaast vind ik het BMI sowieso een hele slechte graadmeter. Maarja. Ik heb dus op 2 kg na een gezond gewicht, en blijkbaar ben ik dan dus al plussize ipv gemiddeld :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:35

Het ligt ook echt aan de bouw.
Paar jaar terug kwamen hier 2 meiden van rond de 20.
Even lang, beide geen overgewicht. Toch had die ene vrouw meer maat nodig.
En als je ze zag was dat heel logisch.
Meisje 1 had een hele slanke bouw, lange slanke vingers, bijna geen heup en schouder.
Die ander had een veel bredere bouw, ook al was ze niet dik. korte vingers.
Die 2e praatte zich vaak bijna een complex aan.
Maar toen ik haar eens uit legde dat we het prima vinden dat een slank gebouwde nrps pony van 145 minder zwaar is dan een rond geribte fjord van 145 zonder overgewicht begreep ze dat er gewoon ook in gezond gewicht breedte en dus maatverschil kan zijn.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 05-01-22 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:36

En ik heb 36/38 en zit eerder richting ondergewicht. Absoluut geen overgewicht. Maar ik ben wel 10 cm groter. En die 38 is niet omdat er meer vet zit, maar omdat 36 vaak te strak zit op bot :+

Ik heb juist wel wat aan het model is zo groot en draagt maat s bijvoorbeeld. Met bovenkant moet ik dezelfde maat meestal, onderkant langer of soms groter. Ligt aan het model van de kleding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:50

Vind dat ook een beetje een gekke uitspraak, een maat 40 is in sommige winkels echt net maat 38 en in de andere winkel maat 42.. (daar word ik ook trouwens echt gek van :') )

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:51

Sowieso vallen Spaanse en Italiaanse merken al veel kleiner uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:59

Lous schreef:
Sowieso vallen Spaanse en Italiaanse merken al veel kleiner uit.

Amerikaanse maten gek genoeg ook :)).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:54

Ik vind dat ook onzin, ook met een gezond gewicht heb ik broekmaat 42. Ik ben 1.83 en heb gewoon brede heupen en een dikke reet. :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:00

MarlindeRooz schreef:
Ik vind dat ook onzin, ook met een gezond gewicht heb ik broekmaat 42. Ik ben 1.83 en heb gewoon brede heupen en een dikke reet. :=

Jij bent ook een grote dame! (Toch?)

Hier 175, 65 kg. Maat 38/40.

En dat wordt straks 40 :')

Sinds ik naar de fysiotherapeut ga, en daar in de oefenzaal train onder begeleiding (wegens blessure gebroken knie) is mijn kont ook dikker geworden!

Mijn maatje XS/s panty's (voor kerst ook nog eens) pas ik niet meer. Ben dan net een rollade!
En dik ben ik echt niet!

Maar ben er wel mee eens, dat body positivitie toch wel een beetje doorslaat.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:02

maralyn schreef:
MarlindeRooz schreef:

Jij bent ook een grote dame! (Toch?)

Hier 175, 65 kg. Maat 38/40.

En dat wordt straks 40 :')

Sinds ik naar de fysiotherapeut ga, en daar in de oefenzaal train onder begeleiding (wegens blessure gebroken knie) is mijn kont ook dikker geworden!

Mijn maatje XS/s panty's (voor kerst ook nog eens) pas ik niet meer. Ben dan net een rollade!
En dik ben ik echt niet!

Maar ben er wel mee eens, dat body positivitie toch wel een beetje doorslaat.

Huh? Ik ben ook 1,75m maar weeg 76 kg dus ruim 10 meer dan jij, maar ik heb maat 38? :')
Of draag je alles oversized? :D
Laatst bijgewerkt door Silenna op 05-01-22 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:02

MarlindeRooz schreef:

En nog los daarvan: of dat gewicht bestaat uit vet of spieren, is ook een wereld van verschil.

Er zijn diverse onderzoeken geweest dat mannen eerder vallen op vrouwen met bredere heupen (zgn peermodel) en daar is ook een hele simpele, fysieke reden voor: vrouwen met zo'n vorm zijn vruchtbaarder en hebben minder problemen met zwangerschap en geboorte.

Don't shoot the messenger; maar ik ben dit in diverse artikelen tegen gekomen.
Het lijkt dus juist niet iets om je voor te verontschuldigen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:04

Silenna, dan heb ik vast verkeerde merken _O- _O- _O-

Ik zit echt nu met de meeste merken op 38/40. :j

Maar xs/s tijd is voorbij :')

Met oversized zou ik dan wel een riem nodig zijn denk ik zo :') dat heb ik dan weer niet nodig!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 21:09

maralyn schreef:
Silenna, dan heb ik vast verkeerde merken _O- _O- _O-

Ik zit echt nu met de meeste merken op 38/40. :j

Maar xs/s tijd is voorbij :')

Met oversized zou ik dan wel een riem nodig zijn denk ik zo :') dat heb ik dan weer niet nodig!

Och ja die tijd ligt voor mij ook zo'n 10 jaar achter me hoor :D
Maar zo zie je maar, hoe betrekkelijk maten en lijven zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 01:39

Haha ik weeg echt best veel en ik pas met shirtjes vaak nog maat M. Zo is mijn bouw nou eenmaal het maakt niet uit of ik 15 kilo meer of minder weeg.

Maar die echte obese mensen die ook niet eens normaal trap kunnen lopen of een sprintje kunnen trekken, dat is echt afgrijselijk ongezond en dient ook niet aangeprezen te worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:14

MarlindeRooz schreef:
Haha ik weeg echt best veel en ik pas met shirtjes vaak nog maat M. Zo is mijn bouw nou eenmaal het maakt niet uit of ik 15 kilo meer of minder weeg.

Maar die echte obese mensen die ook niet eens normaal trap kunnen lopen of een sprintje kunnen trekken, dat is echt afgrijselijk ongezond en dient ook niet aangeprezen te worden.

Dat heb ik inderdaad ook, ben een periode veel te dun geweest, door stress toen der tijd. 54kg en had toen een grote 36/kleine 38.
Nu ben ik ruim 10kg zwaarder en heb 38.
Ik heb van mezelf dan weer wel hele brede benen (en korte :') ) en die veranderen ook weer niet zo veel... Mijn wedstrijd laarzen die ik heb aan laten meten toen ik zo dun was pas ik nu ook nog steeds.
Het enige verschil is dat, wanneer ik dunner ben mijn lijf helemaal uit proportie is en nu wel wat meer in balans is qua vorm _O-

Maar ik denk ook dat de beweging door slaat...
Blij zijn met je lijf is goed, maar veel te zwaar of veel te dun promoten is niet oké.
Ik denk dat ze zich beter kunnen richten op het niet mogen fotoshoppen en normale lijven laten zien.
Dat het normaal is dat je ergens een putje, rolletje, littekentje hebt.
Stephanie Lang heeft een fijn youtube kanaal daar over, heel verfrissend :P

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 12:00

c_alsemgeest schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat heb ik inderdaad ook, ben een periode veel te dun geweest, door stress toen der tijd. 54kg en had toen een grote 36/kleine 38.
Nu ben ik ruim 10kg zwaarder en heb 38.
Ik heb van mezelf dan weer wel hele brede benen (en korte :') ) en die veranderen ook weer niet zo veel... Mijn wedstrijd laarzen die ik heb aan laten meten toen ik zo dun was pas ik nu ook nog steeds.
Het enige verschil is dat, wanneer ik dunner ben mijn lijf helemaal uit proportie is en nu wel wat meer in balans is qua vorm _O-

Maar ik denk ook dat de beweging door slaat...
Blij zijn met je lijf is goed, maar veel te zwaar of veel te dun promoten is niet oké.
Ik denk dat ze zich beter kunnen richten op het niet mogen fotoshoppen en normale lijven laten zien.
Dat het normaal is dat je ergens een putje, rolletje, littekentje hebt.
Stephanie Lang heeft een fijn youtube kanaal daar over, heel verfrissend :P

Hier ben ik het mee eens, te dun komt op de catwalk nog steeds het meeste voor en dat is m.i. geen goed voorbeeld. Net als vooral het obese verheerlijken. Wat dat betreft vind ik dat de hunkemoller echt een goed bezig is met campagnes. Niet alleen diversiteit in gewicht maar ook mensen met bijvoorbeeld een stoma.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:38

Is het beeld dat veel mensen hebben van te dunne modellen niet heel erg het beeld uit de jaren 90? Toen Kate Moss enzo de beroemde catwalk modellen waren? Zijn de modellen nu nog steeds zo dun dan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:40

Als ik nu kijk naar een Gigi / Bella Hadid / Doutzen Kroes / Adriana Lima etc vind ik dat zij een mooi figuur hebben, afgetraind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:46

Kana schreef:
Is het beeld dat veel mensen hebben van te dunne modellen niet heel erg het beeld uit de jaren 90? Toen Kate Moss enzo de beroemde catwalk modellen waren? Zijn de modellen nu nog steeds zo dun dan?

Ja, ze zijn nog steeds dun. Maar niet meer uitgemergeld.

Net even gegoogled, maar echt verschil met Kate Moss e.d. zie ik niet. Ze zijn nog net zo dun, net als een Heidi Klum, Naomi Campbell en Cindy Crawford.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:22

Ja die namen die jij noemt uit de jaren 90 hadden volgens mij ook de bijnaam 'heroin chic'. :') niet iets om te ambiëren denk ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:25

De realiteit is volgens mij nog precies hetzelfde.

Geloof ook niet al die fit girl praat e, de meesten eten imo gewoon echt heel erg weinig. Fit girl is nu hip maar ik vind het vaak net zo obsessief …

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:38

Het is eigenlijk al triest dat de jonge meiden die zo geheten 'fit girls' als ideaal plaatje zien net als die opgespoten lippen, bil liften of fillers en dikke tieten en dat het is heel normaal is om je zelf zo wat half naakt online te gooien voor likes