Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Sannne schreef:Nikass schreef:Eens. Ik het ook echt niks om bij online shoppen regelmatig xxxl modellen en kleding te moeten zien.
Eens, maar die hele dunne modellen vind ik ook niks. Zeker als je opzoek bent naar BH's en er geen tiet op zit, dan maar gokken hoe de bh er echt uitziet.
Nikass schreef:Kana schreef:Ik vind die hele body positivity beweging maar doorgeslagen gedoe. Heel ongezond deze ontwikkeling.
Eens. Ik het ook echt niks om bij online shoppen regelmatig xxxl modellen en kleding te moeten zien.
verootjoo schreef:iirrssjjee schreef:
Aanvullend hierop; plussize is vanaf maat 38, maar het gemiddelde is maat 42... Dus waarom ben je met 38 al plus? Dat is dan toch gewoon gemiddeld?
Omdat het gemiddelde in de westerse wereld overgewicht is helaas.
Meer dan de helft van de mensen in NL heeft overgewicht. 42 is dan ook gewoon echt te vol, tenzij je langer dan 1,90 bent oid.
38 is in veel gevallen op de rand. Als ik 38 moet dragen ben ik te dik iig.
Nu dan, want de maten veranderen gewoon mee. 15 jaar terug had ik wel maat 38, nu 34/36 terwijl er niet bepaald slanker op geworden ben.
MarlindeRooz schreef:Ik vind dat ook onzin, ook met een gezond gewicht heb ik broekmaat 42. Ik ben 1.83 en heb gewoon brede heupen en een dikke reet.
maralyn schreef:MarlindeRooz schreef:Ik vind dat ook onzin, ook met een gezond gewicht heb ik broekmaat 42. Ik ben 1.83 en heb gewoon brede heupen en een dikke reet.
Jij bent ook een grote dame! (Toch?)
Hier 175, 65 kg. Maat 38/40.
En dat wordt straks 40![]()
Sinds ik naar de fysiotherapeut ga, en daar in de oefenzaal train onder begeleiding (wegens blessure gebroken knie) is mijn kont ook dikker geworden!
Mijn maatje XS/s panty's (voor kerst ook nog eens) pas ik niet meer. Ben dan net een rollade!
En dik ben ik echt niet!
Maar ben er wel mee eens, dat body positivitie toch wel een beetje doorslaat.
MarlindeRooz schreef:Ik vind dat ook onzin, ook met een gezond gewicht heb ik broekmaat 42. Ik ben 1.83 en heb gewoon brede heupen en een dikke reet.
maralyn schreef:Silenna, dan heb ik vast verkeerde merken![]()
![]()
Ik zit echt nu met de meeste merken op 38/40.![]()
Maar xs/s tijd is voorbij
Met oversized zou ik dan wel een riem nodig zijn denk ik zodat heb ik dan weer niet nodig!
MarlindeRooz schreef:Haha ik weeg echt best veel en ik pas met shirtjes vaak nog maat M. Zo is mijn bouw nou eenmaal het maakt niet uit of ik 15 kilo meer of minder weeg.
Maar die echte obese mensen die ook niet eens normaal trap kunnen lopen of een sprintje kunnen trekken, dat is echt afgrijselijk ongezond en dient ook niet aangeprezen te worden.
c_alsemgeest schreef:MarlindeRooz schreef:Haha ik weeg echt best veel en ik pas met shirtjes vaak nog maat M. Zo is mijn bouw nou eenmaal het maakt niet uit of ik 15 kilo meer of minder weeg.
Maar die echte obese mensen die ook niet eens normaal trap kunnen lopen of een sprintje kunnen trekken, dat is echt afgrijselijk ongezond en dient ook niet aangeprezen te worden.
Dat heb ik inderdaad ook, ben een periode veel te dun geweest, door stress toen der tijd. 54kg en had toen een grote 36/kleine 38.
Nu ben ik ruim 10kg zwaarder en heb 38.
Ik heb van mezelf dan weer wel hele brede benen (en korte) en die veranderen ook weer niet zo veel... Mijn wedstrijd laarzen die ik heb aan laten meten toen ik zo dun was pas ik nu ook nog steeds.
Het enige verschil is dat, wanneer ik dunner ben mijn lijf helemaal uit proportie is en nu wel wat meer in balans is qua vorm![]()
Maar ik denk ook dat de beweging door slaat...
Blij zijn met je lijf is goed, maar veel te zwaar of veel te dun promoten is niet oké.
Ik denk dat ze zich beter kunnen richten op het niet mogen fotoshoppen en normale lijven laten zien.
Dat het normaal is dat je ergens een putje, rolletje, littekentje hebt.
Stephanie Lang heeft een fijn youtube kanaal daar over, heel verfrissend
Kana schreef:Is het beeld dat veel mensen hebben van te dunne modellen niet heel erg het beeld uit de jaren 90? Toen Kate Moss enzo de beroemde catwalk modellen waren? Zijn de modellen nu nog steeds zo dun dan?