Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:37

Peelie, je hebt je antwoord, alleen niet het antwoord dat je hoopte en ik denk dat je zelf de beslissing moet maken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:02

Margoooo schreef:
Vragen wat hij wilt vind ik eng, ik ben bang dat hij gewoon weer zegt echt niets te willen, en wil ik hem dan wel blijven zien? Ik merk dat ik graag meer wilt, en hij geeft me dit dus niet... Het is eigenlijk gewoon dom dat ik hem weer ben gaan zien, maar ik vind het zo'n onwijs leuke jongen.. Ik snap gewoon niet waarom hij niets wilt -O-
Imaginaerum, ik heb vooral dat ik nu een beetje doe alsof ik hem casual kan zien, terwijl ik aan alles merk dat ik meer zou willen en dit duidelijk niet wederzijds is. Moet het dus ook maar afkappen, maar het is zo fijn

Peelie; afkappen. Jij neemt nu ook al afstand. Weet je trouwens zeker dat hij geen relatie heeft en dus vreemdgaat? Ik snap het best dat iemand na 3 maanden niet verliefd is (nog), maar er moeten wel serieuze intenties zijn, en hij moet ook wel een beetje zn best doen om zijn gevoelens te ontdekken.

Ik vind idd ook wel dat hij zn best mag doen zijn gevoelens te ontdekken. Dat idee had ik eerst ook. Toegegeven dat het een aanname was. Maar nu we heb dus besproken hebben, heb ik helemaal niet het idee dat hij aan het onderzoeken is wat zijn gevoelens zouden kunnen zijn. Ik krijg eerder het idee dat hij jet zo wel leuk vind en dat hij wel ziet of hij wat voor me gaat voelen. Ik vind dat wat simpel.

Rytir schreef:
Wat leuk Phylos! Helemaal in love?

Peelie, het is heel eerlijk van hem maar hij legt er daardoor meteen een bommetje onder. Had je die irritaties ook al voor anderhalve week geleden of zijn die na zijn boodschap gekomen? Dat nog thuis wonen is ook wel een rode vlag idd. Ben je nog nooit bij hem thuis geweest in die 3 maanden?

Ik had die irritaties nog niet echt. Ik was wel wat verbaast over bepaalde gedragingen, maar ik ergerde me er nog niet aan.

Het thuis wonen vind ik opzich niet zo'n punt. Zijn verklaring is heel plausibel imo. Dus daar maak ik me niet zo druk om. Het is ook niet dat hij nog nooit op zichzelf gewoond heeft.

Ik ben nog nooit bij hem thuis geweest. Ik zou ook werkelijk waar niet weten waar hij precies woont. Ik heb het wel eens aangeboden om naar Bussum te komen. Zijn reactie was het wordt weer eens tijd voor een eigen plek. Terwijl ik bij mezelf dacht ik hoef niet bij je ma thuis te zijn, ik kan je ook gewoon ophalen en dan samen in Bussum wat doen en dat ik weer naar huis ga. Geen probleem. Maar daar wordt dan niet op gereageerd.

MarcoBorsato schreef:
Peelie, je hebt je antwoord, alleen niet het antwoord dat je hoopte en ik denk dat je zelf de beslissing moet maken.

Ja, nou dat dus... ik sprak mn moeder er net over. Die zei als je dit graag wilt moet jij er meer tijd en energie in steken. Ik zei tegenhaar ben je helemaal gek geworden. Ik ben zijn moeder niet en ik ga hem niet opnieuw opvoeden of de etiketten van de vrouw bijbrengen. Dat zij weer zei, maar waarschijnlijk heeft hij nog nooit iemand voor zich gehad zoals jij. Dat ik dan wee op mijn beurt denk en zeg, dan is het nogsteeds niet mijn taak om hem opnieuw op te voeden. Ik voel daar geen behoefte voor. Ik wil daar op die manier helemaal geen tijd en energie is steken. Het moet allemaal leuk en simpel zijn in het begin. En leuk is het wel, maar er zijn wel echt dingen die me aan het denken zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:08

Peelie, maar je beseft je toch wel dat als er een nieuw iemand in je leven komt, er altijd dingen zijn die je niet aanstaan? Dat heeft niks met opvoeden te maken, maar met elkaar leren kennen en al dan niet aanpassen.. En ja haren aan de muur achterlaten is heel ranzig, maar zo hebben mannen (en vrouwen vast ook) wel meer ranzige gewoontes.. Als je tig jaren alleen woont of nog thuis woont, dan heeft iemand hem/haar er wellicht nog nooit op gewezen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:09

Maar ik denk dat het trekken aan een dood paard is. Het heeft niet met opvoeden te maken maar hij vindt de situatie nu zo wel prima. Een beetje daten, niet te serieus. En jij moet voor jezelf bepalen of dit genoeg is voor jou.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:20

Relaxed schreef:
Peelie, maar je beseft je toch wel dat als er een nieuw iemand in je leven komt, er altijd dingen zijn die je niet aanstaan? Dat heeft niks met opvoeden te maken, maar met elkaar leren kennen en al dan niet aanpassen.. En ja haren aan de muur achterlaten is heel ranzig, maar zo hebben mannen (en vrouwen vast ook) wel meer ranzige gewoontes.. Als je tig jaren alleen woont of nog thuis woont, dan heeft iemand hem/haar er wellicht nog nooit op gewezen.

Daar heb ik ook geen enkel probleem mee. Het gaat mij ook vooral om de reactie die hij mij gaf toen ik hem daar op wees. Ik stak het grappig in van doe je dat thuis ook. Waarop hij een beetje in elkaar dook en met een nerveus lachje ja zegt...

En mijn moeder had het er over om hier tijd er energie in te steken als ik dit graag wil. Dan denk ik bij mijzelf ik steek er al best veel tijd en energie in, moet ik er dan nog meer tijd in steken. In iemand die doodleuk in mn gezicht zegt niet verliefd te zijn maar me wel leuk te vinden. Aangeeft niet van de romantische gebaren te zijn, terwijl ik daar wel waarde aan hecht en hij vroeg letterlijk aan me wat ik anders zou willen zien, dus ik geef dat aan en hij zegt gewoon doodleuk, nee. Gaat niet gebeuren. Misschien als we 5 jasr samen zijn. Waarop ik een beetje verbouwereerd reageer met huh, meen je dit nou. Pas na 5 jaar. Waarop hij zegt, ja. Je hoeft ook echt niet te verwachten dat het eerder komt.

En dat aanpassen lijkt hij dus niet echt te willen, terwijl hij het wel aan me vraagt.

MB dat is het voor mij dus niet. Dat weet hij ook want ik heb dat eerder heel duidelijk aangegeven. Zeker gisteren nogmaals recht in zijn gezicht.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:22

@Margoo: Niet doen! Echt, kap het af. Ik herken de situatie waarin je zit en uiteindelijk gaat het je alleen maar pijn doen. Het heeft lang geduurd voordat ik me los kon maken van zo'n man, maar nu achteraf besef ik dat ik degene ben met verdriet etc., omdat ik meer wilde en hij mij dat niet kon geven.

@Peelie: Als ik het zo lees, zou ik zoals MarcoBorsato aangeeft voor jezelf bedenken wat je wil. Maar ook daar had je al een duidelijk beeld van, een relatie. En dat gaat hij je niet geven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:22

He is not that into you... next zou ik zeggen. Zou hier geen energie meer in steken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:24

MarlindeRooz schreef:
He is not that into you... next zou ik zeggen. Zou hier geen energie meer in steken.

Ja eens.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:30

MarcoBorsato schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja eens.

Ja, dat gevoel krijg ik ook steeds meer. En dat staat voor mijn gevoel zo haaks op hoe het begon.

Het is echt "mis" gegaan toen hij een anderhalve week de opmerking maakte ik zit ieder weekend bij jou. Dat ik zei, ja, je zou bijna denken dat het serieus is *hahahahaha. En toen klapte hij helemaal dicht. Ja maar, nee, relatie, moeilijk. Ik weet het niet...

Die 3 maanden dat we nu daten, daarvoor hebben we ook al 2 maanden appcontact gehad he... het is niet zo dat we elkaar pas 3 maanden kennen. We kennen elkaar alleen pas 3 maanden irl.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:37

Peelie, ik reageer normaal gezien niet zo snel maar nu ga ik toch mee met de bovengangers.
Je moeder geeft aan: als je hem zó leuk vindt, steek je tijd- en energie erin om hem wel bij te brengen.
Jij moet eraan trekken, maar hij ook - en dat doettie niet.
Heel jammer, maar ik denk dat dit niet jou match is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:48

Peelie schreef:
Waarop ik een beetje verbouwereerd reageer met huh, meen je dit nou. Pas na 5 jaar. Waarop hij zegt, ja. Je hoeft ook echt niet te verwachten dat het eerder komt.

Oke, nou doei dan. :') Zo ga je toch niet met elkaar om in een vriendschap/relatie?
Je kunt ook wel een beetje je best voor de ander doen, en daar lijkt hij geen zin in te hebben.
Je hoeft niet compleet te veranderen maar een beetje je best doen is nooit iemand slechter van geworden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:55

_mexx_lady_ schreef:
Peelie, ik reageer normaal gezien niet zo snel maar nu ga ik toch mee met de bovengangers.
Je moeder geeft aan: als je hem zó leuk vindt, steek je tijd- en energie erin om hem wel bij te brengen.
Jij moet eraan trekken, maar hij ook - en dat doettie niet.
Heel jammer, maar ik denk dat dit niet jou match is.

Dat is precies mijn punt. Waarom moet ik er aan trekken, waarom hoeft hij dat niet.

Captain schreef:
Peelie schreef:
Waarop ik een beetje verbouwereerd reageer met huh, meen je dit nou. Pas na 5 jaar. Waarop hij zegt, ja. Je hoeft ook echt niet te verwachten dat het eerder komt.

Oke, nou doei dan. :') Zo ga je toch niet met elkaar om in een vriendschap/relatie?
Je kunt ook wel een beetje je best voor de ander doen, en daar lijkt hij geen zin in te hebben.
Je hoeft niet compleet te veranderen maar een beetje je best doen is nooit iemand slechter van geworden.

Nou dat... en ik dacht dat het uiteten nemen wat hij doet, dat dat zijn gebaar is. Maar hij vind dat blijkbaar heel normaal ofzo. En dat blijkt ook wel uit wat hij verteld.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:59

Aan de andere kant.. Ik ben ook echt niet romantisch. Gewoon.. niet. Voel me dan vooral opgelaten :') Dus als iemand dat van mij zou verwachten zou dat ook wel een dingetje zijn, en zou ik dat ook maar liever gewoon zeggen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:03

Berdien schreef:
Aan de andere kant.. Ik ben ook echt niet romantisch. Gewoon.. niet. Voel me dan vooral opgelaten :') Dus als iemand dat van mij zou verwachten zou dat ook wel een dingetje zijn, en zou ik dat ook maar liever gewoon zeggen.

Ja en dat is ook helemaal prima he... maar ik vraag me dan wel af of we wel een match zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:09

Nee jij wil wel graag een meer romantische man en dan is hij het niet voor jou. Ik ben zelf ook totaal niet romantisch, maar als jij het belangrijk vindt heb je iemand nodig die hier ook moeite voor wil doen :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:31

En kan best dat hij met andere intenties is gestart maar zich halverwege bedacht.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:42

MarcoBorsato schreef:
En kan best dat hij met andere intenties is gestart maar zich halverwege bedacht.

Ik denk ook dat dat het geval is. En dat de grappige reactie van mij "je zou bijna denken dat het serieus is" er bij hem ook in gehakt heeft. Terwijl ik er echt niks mee bedoelde dat ik dan ook echt gelijk wil dat het serieus is ofzo... town hij zo op de rem sprong heb ik dat ook gelijk duidelijk gemaakt dat het een grapje was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:46

Zulke issues zit je toch ook helemaal niet op te wachten.. Zo'n reactie op een grappige opmerking :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:53

Lijkt me best duidelijk, hij is niet verliefd, jij hebt wel kriebels. Jij verwacht wat anders van hem, terwijl die dat niet kan geven. Zou t afkappen iig :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:59

Ik zou het alleen al afkappen, door al dit gedoe. Ik hoef echt dit gezeik niet aan het begin van een relatie. Zonde van je energie.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:18

Tja ik ga mee met de rest, maar kan het ook heel goed begrijpen dat het best moeilijk is om iets af te kappen wat in eerste instantie echt leuk was.
Maar je begint je steeds meer te ergeren en dat is wel het begin van het einde.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:37

Och meisje toch ik heb genoten van je verhalen met 'de dokter' die nu ik begrijp dat nog niet is in de psychologie. Ik kan wel roepen wegwezen, pak je rokken, rennen, red flags, maar zo werkt dat mentaal helaas niet, je vindt hem leuk, hij jou ook, maar hij durft de volgende stap niet te nemen. Er zijn inderdaad opties zoals wegrennen, maar het is een beslissing die je zelf neemt. Je kan hem niet veranderen, dus naast de opties die al bekend zijn kun je jezelf de volgende vragen stellen: 1) Ben je gelukkig met deze situatie?, 2) Heb je hier (nu) genoeg aan? 3) Is het 't waard om dit voort te zetten op deze manier? en vooral 4) Kun je het aan met de wetenschap dat het is zoals het is?

Het laatste wat jij wil is je de hele dag afvragen van hoe nu verder, die onzekerheid dat het van één kant komt. Dat verdient niemand, maar als jij het los kunt laten en het net als hij (waarschijnlijk) kunt zien als gewoon leuk voor even en we zien wel, dan kun je er wellicht nog van genieten tot je tegen iets beters aan loopt. Echter gevoel kun je niet zomaar uitschakelen. Deze getrouwde moeder gans kruipt weer onder een steen....

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:39

Mer1980 schreef:
Och meisje toch ik heb genoten van je verhalen met 'de dokter' die nu ik begrijp dat nog niet is in de psychologie. Ik kan wel roepen wegwezen, pak je rokken, rennen, red flags, maar zo werkt dat mentaal helaas niet, je vindt hem leuk, hij jou ook, maar hij durft de volgende stap niet te nemen. Er zijn inderdaad opties zoals wegrennen, maar het is een beslissing die je zelf neemt. Je kan hem niet veranderen, dus naast de opties die al bekend zijn kun je jezelf de volgende vragen stellen: 1) Ben je gelukkig met deze situatie?, 2) Heb je hier (nu) genoeg aan? 3) Is het 't waard om dit voort te zetten op deze manier? en vooral 4) Kun je het aan met de wetenschap dat het is zoals het is?

Het laatste wat jij wil is je de hele dag afvragen van hoe nu verder, die onzekerheid dat het van één kant komt. Dat verdient niemand, maar als jij het los kunt laten en het net als hij (waarschijnlijk) kunt zien als gewoon leuk voor even en we zien wel, dan kun je er wellicht nog van genieten tot je tegen iets beters aan loopt. Echter gevoel kun je niet zomaar uitschakelen. Deze getrouwde moeder gans kruipt weer onder een steen....

Dit vind ik een hele mooie reactie :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:55

Nou dat dus Peelie.

Ze roept dat tegen mij ook dikwijls, maar is soms best moeilijk om daar mentaal klaar voor te zijn.
Maar zijn wel zeer goede tips

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:20

Mer1980 schreef:

Dankjewel voor je berichtje.

1, nee ik ben nu niet persee gelukkig met deze situatie. Het maakt me best onzeker ook. Niet tot in het diepste van mijn kern, dat niet.

2. Op zich zou ik hier voor nu voldoende aan hebben. Ik vind het wel gezellig en leuk enzo.

3. Dat weet ik niet zo goed. Voor de opmerkingen zou ik zeggen ja, maar nu na de opmerkingen zegt mijn gevoel nee.

4. Ja, dat is dus een goede vraag. Dat weet ik niet zo goed. Alles bij elkaar valt het zo rauw op mn dak en had ik gewoon niet verwacht deze uitspraken van hem te horen...

Ik heb hem ook wel echt gisteren heel erg duidelijk gemaakt dat als ik gewoon leuk voor heel even wil en ik zie het allemaal wel, dat ik daar niet zo insta. Ik ben op een punt in mn leven dat ik wat wil opbouwen. Ik ga na een paar dates me wel afvragen of er toekomst in zit. Sowieso als ik het met iemand langer dan 3 dates uithoudt, dan betekend dat voor mij dat ik wel nieuwsgierig ben en niet alleen maar voor de leuk. Als het alleen voor de leuk is, dan ben ik daar na 2 a 3x wel weer mee klaar is mijn ervaring.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 03-08-20 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt