Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:15

Ja, die normale grootte zou ik snappen ivm niet veel snoepen. Die kleintjes is wel erg karig.

Hoevenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:19

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:20

Dat is zeker aso, zou dan dus ook niet terug bellen dan...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:39

Dat van die bellende tante is heel erg aso idd.

Zo trof mijn vriend toen hij nog klein was de benedenbuurvrouw bellend aan toen hij en zijn moeder thuis kwamen na een dagje weg. Ze had van de gelegenheid gebruik gemaakt door met de ‘voor noodgevallen’ sleutel naar binnen te komen en de telefoon te gebruiken om haar familie in Paramaribo te bellen… Anderhalf uur lang. In een tijd dat dat echt nog goud geld kostte.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:02

AmyII schreef:
Dat van die bellende tante is heel erg aso idd.

Zo trof mijn vriend toen hij nog klein was de benedenbuurvrouw bellend aan toen hij en zijn moeder thuis kwamen na een dagje weg. Ze had van de gelegenheid gebruik gemaakt door met de ‘voor noodgevallen’ sleutel naar binnen te komen en de telefoon te gebruiken om haar familie in Paramaribo te bellen… Anderhalf uur lang. In een tijd dat dat echt nog goud geld kostte.

Wow, dan had ze meteen die sleutel kunnen inleveren :=

Hoevenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:23

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 20-03-23 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:57

o dat van dat bellen heeft een vriendin van mij ook gehad jaren terug. IN de begintijd van de mobiele telefoon had zij een mobieltje, maar daarnaast ook nog zo'n pager. Kreeg ze een berichtje via dr pager binnen of ze even wilde bellen.
En echt zoveel die dat flikten bij d'r. Op een gegeven moment was ze het zat en zij dus tegen al die mensen zeggen; joh, als je me moet hebben, bel me dan op mn mobiel ipv een belverzoek naar mn pager te sturen. Kreeg ze als reactie terug 'ja maar is zo duur bellen naar mobiel', dus zij weer terug ' ja denk je dat ik gratis bel? Iedereen stuurt mij berichten via de pager ipv mij rechtstreeks te bellen. Denken jullie dat ik een geldboom heb?'
Daar hadden ze dan geen reactie op, maar gewoon aso door blijven gaan met berichtje via de pager te sturen of ze hun wilde bellen.
Uiteindelijk is ze er van af gekomen door de pager gewoon uit te zetten en niet meer te gebruiken, want toen moesten ze wel rechtstreeks bellen.

Echt sommige mensen....denken alleen aan hunzelf

Vroeger ook zo'n gozer in ons vriendenclubje; die rookte van anderen mee, waarbij wij in de veronderstelling waren dat hij door z'n shag heen was. Hoorden we van z'n vriendin dat hij een zo goed als vol pakje had. Wat bleek? Meneer moest er een week mee doen, maar rookte teveel om dat te redden, dus die dacht heel gehaaid; 'als ik nu van anderen rook, hoef ik niet mijn pakje te gebruiken'.
Was hij nog verontwaardigd ook dat hij niet meer van ons mocht draaien, want ' maar ik moet er een week mee doen' ......ja gast, hoe lang denk je dat wij er mee moeten doen? Denk je dat onze ouders tig pakjes per week gaan betalen?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:07

Dat van die telefoon deed de overgrootmoeder van mijn vader ook. Dan spreek ik over de tijd rond 1950.

Als zij op bezoek was geweest bij haar zoon (mijn opa), dan was de afspraak dat ze zodra ze thuis was ze belde, 3x over liet gaan en dan de verbinding zou verbreken. Mijn opa zou dan weten dat ze veilig thuis was.

Tot de dag dat opa in de buurt van de telefoon stond, niet nadacht en opnam. Even stil aan de andere kant van de lijn en daarna een keihard: "SUKKEL!" en de verbinding werd verbroken :') :') :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:30

_O- _O- _O-
geniaal :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 06:53

@xxCYNNxx

Echt verschrikkelijk zulke mensen :') Ik heb een collega die er ook wat van kan.
Een collega van mij woonde destijds nog bij zijn ouders thuis en had een e-smoker.
Als ik aan het roken was gooide hij vaak zo'n puppy blik eruit of hij ook een sigaret mocht.
Dat gebeurde dus regelmatig, ik denkende dat hij waarschijnlijk net een flinke financiële tegenvaller had gehad en het gewoon even niet kon betalen.
Tot ik een keer zag dat hij een sigaret uit zijn auto pakte en ik er naar vroeg.
Toen kreeg ik heel droog het antwoord: 'Ja ik heb altijd een pakje in de auto, anders rook ik zoveel en dat kost teveel'. Ik had destijds twee hypotheken om te betalen dus ben echt wel even boos geweest :')
Ik heb laatst een nieuwe collega gewaarschuwd waar hij het nu telkens probeert.

Al merk ik dat er veel mensen die roken zo zijn. Er bestaan er ook veel die gestopt zijn met kopen i.p.v. roken.
Of de mensen die leeg zijn en die je gewoon even een sigaretje geeft. Niets mis mee zou je denken. Maar als de rollen omgedraaid zijn wel een snauw krijgen dat ze dan wel een sigaretje terug willen terwijl jij ze gewoon geeft.

Echt verschrikkelijk :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 10:34

ow ja, die laatste groep ken ik ook idd. Denk elke roker wel. Zulke mogen daarna ook nooit meer van mij roken, want ik geef ze ook gewoon zo weg zonder ervoor terug te moeten hebben. Maar als het dan eens andersom is en ze beginnen gelijk met; ik moet er wel weer 1 terug hebben hoor. Dan is het met mij meeroken afgelopen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:35

Ja precies, dat heb ik nu ook.
Ik had een bijna leeg pakje in mijn zak en in mijn tas al een nieuwe.
Collega vroeg het weer, maar zelf aanbieden of zonder terugvragen doet ze niet.
Nou, toen was het ook nee :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:46

Mijn ex noemde dat altijd stoppen met kopen ipv stoppen met roken. Zij hadden een kameraad die gestopt was, maar bij ieder feestje stond ie de hele avond mee te roken, maar nooit zelf pakje meenemen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:32

Een oud collega van mij was gestopt met roken, maar weer stiekem begonnen, wat zijn vrouw niet mocht weten. Dus die vroeg in de pauzes sigaretten aan collega's.

Met het personeelsfeest gingen die collega's hem sigaretten aanbieden. Toen moest hij het opbiechten aan zijn vrouw :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:33

alsof je dat niet ruikt....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:49

fokfanaat schreef:

Rokers hebben vaak zelf echt niet door hoe hard ze stinken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:22

Vjestagirl schreef:
fokfanaat schreef:

Rokers hebben vaak zelf echt niet door hoe hard ze stinken

:j
idd
Als niet roker herken je ze altijd.
Dus dat stiekem gaat echt niet :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:19

Same for paardenmeiden die net van stal komen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:24

Poekkie schreef:

Haal me nou niet uit die illusie dat m'n auto èèèècht niet naar paard stinkt ok :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:34

Zelfde heb je toch met rondjes geven met ingaan uit vaak ook een bij die alleen neemt en niet uitgeeft.

Als ik eens met een groep mee uitging hadden ze het vantevoren altijd over ene jo en het klopte echt die kwam voor de drank maar zelf geen rondje doen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:06

Selina schreef:
Poekkie schreef:

Haal me nou niet uit die illusie dat m'n auto èèèècht niet naar paard stinkt ok :')

Paarden stinken ook niet ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:17

Voor een ander stinken paarden misschien nog erger dan rook :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:58

Christiene schreef:
Zelfde heb je toch met rondjes geven met ingaan uit vaak ook een bij die alleen neemt en niet uitgeeft.

Als ik eens met een groep mee uitging hadden ze het vantevoren altijd over ene jo en het klopte echt die kwam voor de drank maar zelf geen rondje doen.

Zo had ik ook een vriendin die wel mee wilde stappen, maar zodra het haar beurt was om drinken te halen was ze "moe" en ging ze naar huis. Ze had wel meer van dat soort gierige momenten. Vriendschap heeft niet lang geduurd.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:02

Idem bij de sportclub: vrolijk wijntjes drinken als er getrakteerd wordt maar als je het zelf moet betalen een colaatje.

Er is ook telkens een “biertje van de maand” en suggesties geven mag.
Had iemand gezegd “heee ik vind dat wel lekker!”
Goed bestuur gezocht naar dat biertje, gekocht en hop, op de kaart als “biertje van de maand”.
Ging die dame toeteren dat €2 toch echt veel te duur was en ze het zelf goedkoper kon drinken thuis.
Dan … doe je dat? We zijn een sportclub en met de winst van de cafetaria kunnen we andere dingen goedkoop houden, bvb het lidgeld.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:09

xxCYNNxx schreef:
ow ja, die laatste groep ken ik ook idd. Denk elke roker wel. Zulke mogen daarna ook nooit meer van mij roken, want ik geef ze ook gewoon zo weg zonder ervoor terug te moeten hebben. Maar als het dan eens andersom is en ze beginnen gelijk met; ik moet er wel weer 1 terug hebben hoor. Dan is het met mij meeroken afgelopen.

Dit, dus. Iedereen mag altijd van me meeroken als diegene ff niks heeft, hoef ik niks voor terug. Maar als ik dan eens tekort kom/ niet bij me heb en zij geven niet thuis, dan houdt het op.
Net als stoppers trouwens, die krijgen nooit meer een sigaret van me: maar dit is meer omdat IK niet degene wil zijn die de stoppoging verpest.