Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik ben ook echt een beelddenker maar daarbij denk je wel stem. Hoe lezen doven? Als jij leest geef je betekenissen aan woorden en vervolgens naam je beelden. Hoe doet een dove dat?
Die kent geen klanken
JudArthos schreef:Ik werk bij een frituur in een klein dorp met dus niet zo'n grote vitrine aan ontdooide snacks.
Als ik dus bij een bestelling iets uit de vriezer moet gaan halen, kan deze dan beter eerst in de magnetron ontdooien of direct het vet in?
(Toch wel benieuwd na wat andere mensen denken na een halfjaar discussie)
6marly6 schreef:Vast een vraag met een logische verklaring, maar ik kom er niet op. Waarom komt er al damp van een warm bad (rond de 40 graden), terwijl water pas vanaf 100 graden kookt en dus verdampt? Hoeft water dan niet te koken om te verdampen?
Kuggur schreef:6marly6 schreef:Vast een vraag met een logische verklaring, maar ik kom er niet op. Waarom komt er al damp van een warm bad (rond de 40 graden), terwijl water pas vanaf 100 graden kookt en dus verdampt? Hoeft water dan niet te koken om te verdampen?
Inderdaad, water hoeft niet te koken om te verdampen. Was aan de lijn droogt tenslotte ook zonder dat je het tot 100 graden verhit...
Ik kan je het nog sterker vertellen, ijs hoeft niet eens vloeibaar te worden om te verdampen, sublimeren heet dat.
Veulen84 schreef:JudArthos schreef:Ik werk bij een frituur in een klein dorp met dus niet zo'n grote vitrine aan ontdooide snacks.
Als ik dus bij een bestelling iets uit de vriezer moet gaan halen, kan deze dan beter eerst in de magnetron ontdooien of direct het vet in?
Direct in het vet. Tenminste, ik ben vegetarier. Maar het komt echt niet op om mijn kaassouflees enzo eerst in de magnetron te stoppen. Dan worden ze soppig.
Veulen84 schreef:JudArthos schreef:Ik werk bij een frituur in een klein dorp met dus niet zo'n grote vitrine aan ontdooide snacks.
Direct in het vet. Tenminste, ik ben vegetarier. Maar het komt echt niet op om mijn kaassouflees enzo eerst in de magnetron te stoppen. Dan worden ze soppig.
Nikass schreef:Wij doen ze thuis wel even kort in de mag voordat ze de frituur in gaan. Anders zijn ze aan de buitenkant klaar maar van binnen nog niet warm. (Ik heb het dan over kroketten en frikadellen). We ontdooien ze niet helemaal dus hè. En het wordt niet soppig.
gohya schreef:De smaak tussen melk en puur proef je dus echt wel.Ik lust geen puur omdat die smaak niet lekker is,melk lust ik dan weer wel,die smaak is veel zachter.