tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:55

djinnie schreef:
Een dikke knuffel voor iedereen die het gebruiken kan. :(:)

Ik vind het thuis zijn ivm corona nu dubbel zwaar, want woon nog met ex-man in 1 huis (het wachten is op de goedkeuring van zijn hypotheek en dan het overdragen van beide huizem, zeg maar) en hij werkt thuis en bij mijn werk is er minder te doen, dus meer thuis. Ik vind het zwaar.

Dan is ie ook nog veel een vriendin aan het helpen met overhuizen en klussen, dus komt ook nog eens thuis alles op mij neer (met thuislessen van de thuis zittende kinderen er bij) en ik had al het gevoel bijna om te kukelen van vermoeidheid en stress... dat maakt dat ik me niet geweldig voel.

Adem in, adem uit, niet waar? Er komt altijd weer een morgen.


Dat is ook zwaar, samenwonen als het uit is. Aan de andere kant woon ik sinds een week in mijn nieuwe huis en voel het gemis en de eenzaamheid nu extra. Want even afleiding zoeken bij vriendinnen kan nu niet. Maar je hebt gelijk: adem in, adem uit. Ik wacht op het slijten van het verdriet.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:03

Ik heb in het begin ook veel last van eenzaamheid gehad maar juist niet meer afleiding gezocht dan anders, juist omdat ik wist waar het wegkwam(mezelf niet leuk genoeg vinden en de emoties niet willen voelen). Maar doordat ik juist wel veel alleen ben geweest en alle emoties probeerde toe te laten vind ik het thuis zijn nu echt helemaal prima. Ik ben dan ook wel een introvert hoor, dus misschien iets natuurlijker voor mij, maar ik denk dat het voor iedereen goed is. Je kan echt alles even langzamer doen en meer tijd voor jezelf nemen(naast het eventuele (thuis)werken). Lees een boek, luister je favoriete muziek, doe eventueel een dansje door je kamer *\o/* Wat ik probeerde was om alle liefde die ok normaal in hem stopte nu aan mezelf te geven.

En als je je even poedersuiker voelt: laat die emotie toe, huil het er lekker uit, het mag er zijn.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:40

Je hebt helemaal gelijk Air, ik moet het ook toelaten. Vroeger kon ik uitstekend alleen zijn, nu moet ik het samenwonen weer ontwennen. Ik geloof ook dat het goed is om alleen te kúnnen zijn. Mooie tip van die liefde aan jezelf geven, ik ga proberen 'm toe te passen!

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:26

RedPassion: hoe is het met jou deze dagen?

djinnie schreef:
Een dikke knuffel voor iedereen die het gebruiken kan. :(:)

Ik vind het thuis zijn ivm corona nu dubbel zwaar, want woon nog met ex-man in 1 huis (het wachten is op de goedkeuring van zijn hypotheek en dan het overdragen van beide huizem, zeg maar) en hij werkt thuis en bij mijn werk is er minder te doen, dus meer thuis. Ik vind het zwaar.

Dan is ie ook nog veel een vriendin aan het helpen met overhuizen en klussen, dus komt ook nog eens thuis alles op mij neer (met thuislessen van de thuis zittende kinderen er bij) en ik had al het gevoel bijna om te kukelen van vermoeidheid en stress... dat maakt dat ik me niet geweldig voel.

Adem in, adem uit, niet waar? Er komt altijd weer een morgen.


Hou je het nog een beetje vol? Wel extra lastig om nu nog bij je ex in huis te moeten wonen. Vooral ook omdat eigenlijk alles nu ook nog op jouw schouders terecht komt.

Miereneter: hoe bevalt het in je nieuwe woning? Kun je al een beetje je draai er vinden?

Air schreef:
Ik heb in het begin ook veel last van eenzaamheid gehad maar juist niet meer afleiding gezocht dan anders, juist omdat ik wist waar het wegkwam(mezelf niet leuk genoeg vinden en de emoties niet willen voelen). Maar doordat ik juist wel veel alleen ben geweest en alle emoties probeerde toe te laten vind ik het thuis zijn nu echt helemaal prima. Ik ben dan ook wel een introvert hoor, dus misschien iets natuurlijker voor mij, maar ik denk dat het voor iedereen goed is. Je kan echt alles even langzamer doen en meer tijd voor jezelf nemen(naast het eventuele (thuis)werken). Lees een boek, luister je favoriete muziek, doe eventueel een dansje door je kamer *\o/* Wat ik probeerde was om alle liefde die ok normaal in hem stopte nu aan mezelf te geven.

En als je je even poedersuiker voelt: laat die emotie toe, huil het er lekker uit, het mag er zijn.


Ik vind het zo knap hoe jij aan jezelf werkt. Dat vind ik al vanaf het begin van het topic. En je tips vind ik ook allemaal super nuttig!

Hier gaat het allemaal zijn gang. Ik mis mijn ex af en toe nog steeds gigantisch en vooral in het weekend heb ik er extra last van. Dit is wel een naar moment om met liefdesverdriet te zitten. In alle artikelen over ‘help hoe kom ik over liefdesverdriet heen’ staat dat je vooral afleiding moet zoeken in de sportschool of met mensen moet afspreken :')

Ik begin wel morgen met Personal Body Plan. Dus dat is wel een stap in de goede richting om met mezelf aan de slag te gaan denk ik. Ik heb besloten dat ik dit jaar de tijd ga nemen om echt even mezelf op een rij te krijgen. Daten komt volgend jaar wel weer, of er moet een gigantisch leuke vent voorbij komen. Maar die kans acht ik vrij klein }:0

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:59

Hier ook even een dipje qua liefdesverdriet. Het ging echt heel goed. Of het nou een soort na-golf is of ik toch nu de eenzaamheid meer voel door corona..
Heb vannacht ook heel naar gedroomd. Ik droomde over de confrontatie met m'n ex. Nadat hij heeft opgebiecht vreemd te zijn gegaan hebben we niet meer met elkaar gesproken, dat is bijna vier werken geleden alweer. Ik zie de laatste dagen een beetje op tegen dit gesprek en nu droom ik er ook nog over |o
Vooral het idee dat hij helemaal happy in love is en heel veel tijd met haar kan hebben nu en ik eenzaam thuis zit kills me..

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:35

Ah dankjewel MarJon, dat is heel lief <3 Ik doe mijn best in ieder geval.

Blubblabhoi: Poeh, verwacht je dan ook niet een beetje te snel dat je er overheen bent? Je hebt een hele lange tijd een relatie gehad van jongs af aan, het nog heel lang met hem geprobeerd en dan dat hij ook nog is vreemdgegaan.. dat is wel iets waar je even de tijd voor mag nemen om te verwerken hoor :(:)
Dat laatste is heel herkenbaar ja. Hoezo verdienen eikels wel het geluk? heel oneerlijk.. maar heeft zo weinig zin om dat zo te zien helaas.

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:31

blubblabhoi schreef:
Hier ook even een dipje qua liefdesverdriet. Het ging echt heel goed. Of het nou een soort na-golf is of ik toch nu de eenzaamheid meer voel door corona..
Heb vannacht ook heel naar gedroomd. Ik droomde over de confrontatie met m'n ex. Nadat hij heeft opgebiecht vreemd te zijn gegaan hebben we niet meer met elkaar gesproken, dat is bijna vier werken geleden alweer. Ik zie de laatste dagen een beetje op tegen dit gesprek en nu droom ik er ook nog over |o
Vooral het idee dat hij helemaal happy in love is en heel veel tijd met haar kan hebben nu en ik eenzaam thuis zit kills me..


:(:) Jullie zijn natuurlijk inderdaad lang samen geweest, dus daar gaat ook tijd overheen. En verder wat Air zegt: je moet tijd nemen om het te verwerken. Maar ik snap wel dat dat heel oneerlijk voelt dat hij nu happy in love is..

Ik heb vannacht weer gedroomd over m'n ex.. Dat het weer helemaal goed was tussen ons. Dit is al de tweede nacht op rij.. Terwijl ik al een week niet meer over hem had gedroomd. Ik word zo naar wakker dan, die eerste 5 seconden zijn goed. En als dan het besef komt dat ik het heb gedroomd..

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:49

MarJon, het valt vies tegen, maar de overdracht van mijn nieuwe huis is wel vervroegd. 8 april kan ik de sleutel krijgen, als corona geen roet in t eten gooit. Dan kan ik daar in ieder geval aan de slag.

En mijn werk is met 24 uurs opvang begonnen, dus ik ben ook nog deels naar t werk gelukkig.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:34

MarJon, mijn nieuwe huis bevalt gelukkig heel erg. Wordt steeds gezelliger, ook met dank aan de kat die nu ook verhuisd is. Ziet ernaar uit dat ik later een oud kattenvrouwtje word, nu al zin in.

blubblabhoi, het is ellendig maar het hoort er bij. Ups en downs, ik heb ze ook. Zo'n break-up kost verwerkingstijd en je moet ook nog eens een persoon en een hele manier van leven uit je systeem krijgen. Probeer jezelf niet te kwellen door aan hun samen te denken. Misschien hebben ze het helemaal niet fijn. 't Is vast een poedersuiker.

djinnie, ik duim met je mee voor die sleutel. Vond het zelf perfecte afleiding om te klussen in nieuw huis.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:56

Ik merk dat ik heel erg een maatje mis, iemand die aan het einde van de dag geïnteresseerd is in m'n dag, iemand die me welterusten wenst en me goedemorgen appt, iemand waar ik 's nachts tegenaan kan kruipen en relaxed mee kan wakker worden op zondagochtend. En ik mis de persoon die m'n ex was.. Vooral nu blijkt dat Tinder niet zo'n succes is (ik weet niet wat ik dacht :') ). Ik baal ook dat alle festiviteiten de komende twee maanden niet doorgaan. Ben ik voor het eerst in 11 jaar vrijgezel kan ik niet op jacht 8)7 (Voor een goed doel natuurlijk!)

Maar goed, dat zullen veel hebben in deze corona tijd. Misschien was het wat naïef van me om te denken dat ik hem al zo snel had losgelaten.

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:00

Ik snap je heel goed Blubblabhoi. Gewoon ook iemand waar je alles mee kan doen en alles tegen kan vertellen. Dat heb ik ook. Ik ben natuurlijk niet zo lang samen geweest met m'n ex als jij met die van jou. Maar dat gemis voel ik ook. En dat vind ik ook het nare.

Ik heb wel vriendinnen, maar ik heb het idee dat die mijn liefdesverdriet inmiddels ook een beetje zat zijn. Dus ik probeer daar ook niet teveel tegen te klagen. Ik moet ook zo erg m'n best doen om hem niet te appen.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:14

Echt letterlijk al m'n vriendinnen hebben een relatie, dus ik voel me daardoor soms ook niet helemaal op m'n gemak als ik daar ben en zie hoe fijn hun het hebben in hun relatie, voelt echt niet oké dat ik zo denk. Ik gun het ze natuurlijk ontzettend, maar maakt bij mij het gemis wel groter.

Voor mij is het niet-appen heel makkelijk gelukkig. We appten eerder echt altijd zo super veel over de stomste dingen. Heb het daar ook wel moeilijk mee, dat dat uit het niets helemaal is weggevallen. Ik wil dat graag terug. Merk dat ik daardoor met matches al snel ongeduldig wordt als er niet wordt terug geappt en het gesprek niet vloeit. :+

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:50

Maar dat van je vriendinnen is logisch natuurlijk. Maar ik snap wel dat het het wel moeilijker voor je maakt. En dat je eigenlijk helemaal niet zo wil denken.

Ik probeer mezelf inmiddels maar voor te houden dat dit gemis ook allemaal wel weer voorbij gaat. En dat dit als het ware een ''verslaving'' is, waar ik van moet afkicken; het geen contact hebben. En ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat dit de tijd is om mezelf te veranderen en om aan mezelf te werken. Ik vind alleen die motivatie zo lastig om te houden. Het ene moment kan ik weer een opleving hebben en dan het volgende moment is het weer mis en is de pijn weer terug. Daarnaast zijn die dromen er natuurlijk nog steeds en kan ik alleen maar denken aan de momenten dat het leuk is geweest.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:24

Dat eenzame gevoel en het niet kunnen delen herken ik wel heel erg, maar ik sta pas net aan t begin. We zitten natuurlijk nog in 1 huis. Maakt het eenzame gevoel niet minder overigens...

Afbeelding

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:27

Afbeelding

Deze quote vond ik in het begin heel erg passend..

hagelslag
Berichten: 9320
Geregistreerd: 18-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:33

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk helemaal niet erg vind dat in op sociaal vlak niet veel kan/mag doen.
Ik geniet gewoon van de rust....
Maar ik heb ook echt heel veel afleiding
Bezig in onze nieuwe tuin waar al jaren niks gedaan is.
Dus ehm echt heel veel werk te doen

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:13

Ik heb het echt lastig de afgelopen dagen. Het ging eigenlijk wel weer redelijk, maar sinds dinsdag is het echt weer mis. Ik denk zoveel aan de leuke tijd samen die we hebben gehad. En daardoor ga ik me alleen maar slechter en minder voelen. Moet ook weer om alles huilen en dat constante gevoel van neerslachtigheid.

Mijn afspraak bij de studentenpsycholoog is ook gecanceld -O- Die had ik juist gemaakt om even erover te kunnen praten en dingen op een rij te zitten. Ben nu maar begonnen in Verslaafd aan Liefde, het boek dat Air aanraadde.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:10

Je mag me wel bellen hoor. Ben geen hulpverlener natuurlijk maar ik kan luisteren en roepen dat alle mannen klootzakken zijn.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 00:16

MarJon ik herken dat stukje van alleen terug kunnen denken aan de mooie momenten wel, althans, in het begin. Daarna zag ik opeens alle slechte dingen die gebeurd waren op dit moment kan ik nog steeds niet helemaal vrede ermee hebben dat er ook goeie momenten waren, zie de slechte dingen nog steeds uitvergroot.
Het komt goed, het is moeilijk helemaal nu, maar je bent sterker dan jezelf denkt waarschijnlijk :(:)

MarcoBorsato is inderdaad ervaringsdeskundige in dat alle mannen klootzakken zijn ookal lijken ze heel lang een perfecte relatie te hebben :P
Mooi MB hoe jij hier mensen helpt :) Heb in het begin ook veel aan jouw reacties in dit topic gehad :j


Ik bedacht me van de week eigenlijk dat ik niet meer in dit topic 'hoor', omdat ik geen liefdesverdriet meer ervaar. Maar heb nog genoeg te verwerken, dus in die zin heb ik nog wel verdriet.

Helaas heb ik nog een tegenslag gekregen.. mijn oma is dinsdagavond onverwachts overleden.. onwijs verdrietig, gelukkig kan ik er deels al wel vrede mee hebben omdat ze al 91 was, nog op zichzelf woonde en zonder lijden gegaan lijkt te zijn.. maar het voelt wel zwaar. De begrafenis gaat ook wel raar zijn met alle afstand die je moet houden..
Ik voelde me van de week ook al rot omdat als het thuiswerken van toepassing blijft tot 1 juni.. twee week geleden de laatste keer was dat ik mijn collega's op het werk zag en het gezellig met ze had omdat mijn contract afloopt in mei -O-
Dus ja alles is hier even poedersuiker.. ondanks dat voel ik me wel kalm en niet heel down, waardoor ik merk dat het aan mezelf werken al wel effect heeft.

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:14

Air, gecondoleerd. Wat verdrietig in deze tijd ook. Ik snap dat het heel zwaar voelt nu met alle maatregelen. Voor jou komt het ook allemaal samen in deze periode, met je contract. Sterkte en mocht je eens willen spuien dan staat mijn pb voor je open.
En ik vind zeker wel dat jij nog in dit topic hoort (of klinkt dat heel naar?). Jij bent toch wel een beetje mijn voorbeeld hoe het ook kan gaan en ik hoop dat je je vooruitgang nog steeds wil delen hier.

MarcoBorsato schreef:
Je mag me wel bellen hoor. Ben geen hulpverlener natuurlijk maar ik kan luisteren en roepen dat alle mannen klootzakken zijn.


_O- Ik vind jouw bijdrages zo fijn in dit topic. Zo fijn die nuchtere noot er soms tussendoor.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:09

Dankjewel MarJon, zal hier ook zeker blijven :)

nikkielvis

Berichten: 766
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 07:42

Gecondoleerd Air kan mij voorstellen dat een begrafenis nu echt heel raar is. Waar je normal dichter bij elkaar komt moet je nu afstand houden. Sterkte de komende tijd. Y;(

Marjon aan de leuke tijd denken is helemaal niet erg maar vergete ook de mindere kanten niet te belichten anders maak je jezelf helemaal gek meis. Huilen is niet erg gooi het er maar allemaal uit. En ik vermoed dat je vriendinnen je liefdesverdriet echt niet zat zijn dat zit vaak in ons hoofd maar je kan hier altijd van je afschrijven.

Blubblabhoi wat ben jij toch een sterke vrouw. Echt mijn petje af hoe jij het allemaal aanpakt.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:49

Bedankt nikkielvis! :o

MarJon
Berichten: 5530
Geregistreerd: 16-07-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:12

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik merk dat ik er vandaag weer meer moeite mee heb dan afgelopen weekend. Vanochtend lekker een uur gewandeld en allemaal prima, maar dan zie ik dat hij nog mijn insta story’s bekijkt. En op de een of andere manier tikt dat dan toch het verdriet weer aan, of iets dergelijks. En ik blijf dan toch bij mezelf afvragen of ie wel echt geen contact wil, want waarom zou hij ze nog bekijken terwijl hij me ontvolgt heeft. En als ik dat dan mezelf weer afvraag, word ik weer gek van mezelf omdat ik er veel meer achter zoek dan het is. Her gaat om instagram, het is geen huwelijksaanzoek ofzo. Lekker cirkeltje zo en ik kan er niet echt uitkomen. Ik kan me er niet overheen zetten op dit moment, waardoor het verdriet alleen maar groter wordt nu. Zucht. Mannen zijn stom.

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:45

Ik kruip ook even weer van onder mijn mee leessteen.

Allereerst ontzettend veel sterkte aan iedereen die het nodig heeft, ik snap dat deze periode ook niet de beste is om een breakup te doorstaan. Of voor sommige misschien wel, om even tot rust te komen.

Marjon, hij wil je duidelijk nog in de gaten houden. Of dat uit emotie of nieuwsgierigheid is kan ik je niet vertellen. Ik zou dan persoonlijk een bericht sturen om te vragen waarom hij dat doet, maar dat is misschien beter om het gewoon te negeren. Je kan hem wel blokken van je stories dacht ik. Maar ik snap dat het je ergens wel 'hoop' geeft.