Als toiletten niet schoon gehouden worden, dan kun je daar terecht over klagen. Maar dat heeft er niets mee te maken dat ze genderneutraal zijn.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Suzanne F. schreef:Ik zou ook hartstikke blij worden van een bijkeuken met wasmachinekast hoor, maar daar hoef je geen huisvrouw voor te zijn toch? Alsof alleen huisvrouwen wassen en zich bezighouden in de bijkeuken.
20 jaar geleden kon zo’n opmerking nog, nu echt niet meer hoor.
Foaly schreef:Vrouwen die hun gebruikte tampons bijna-maar-net-niet in het prullenbakje weten te mikken zijn er anders ook genoeg
Als toiletten niet schoon gehouden worden, dan kun je daar terecht over klagen. Maar dat heeft er niets mee te maken dat ze genderneutraal zijn.
Shenavallie schreef:purny schreef:Wij krijgen na de verbouwing genderneutrale toiletten op het werk. Collega is het daar absoluut niet mee eens, ze moet er niets van hebben....
Ik heb aan haar gevraagd of ze wel eens naar de wc in de trein gaat, daar gaan immers ook mannetjes en vrouwtjes door elkaar heen op...
en dat ik het probleem niet zo zie...
Ik snap het van haar kant juist wel: mannen gaan meestal niet zitten, zeker niet als ze niet thuis naar de wc gaan. Geloof me, dat is alles behalve fris als je daarna als vrouw naar de wc moet. Wij hebben het vanwege een verbouwing tijdelijk bij ons op het werk gehad (maar 2 weken) en het was gewoon te ranzig voor woorden. Ik zou het er ook absoluut niet mee eens zijn. Dat was overigens het eerste wat ik er thuis bijna ingeramd heb: mannen moeten ook zitten (is overigens ook beter vanwege kans op prostaatkanker bij staan).
F_T schreef:Foaly schreef:Vrouwen die hun gebruikte tampons bijna-maar-net-niet in het prullenbakje weten te mikken zijn er anders ook genoeg
Of maandverband aan de muur plakken of onder de wastafel als die in hetzelfde hokje als de pot staat.
Of op het deksel van het prullenbakje.
Als je gelúk hebt ongebruikt...![]()
In een grijs verleden op een blauwe maandag heb ik voor mijn studententijd ooit wat schoonmaakbaantjes gehad.
Dat heeft mij definitief genezen van het vooroordeel dat vrouwen schoner zijn dan mannen.
Smeerkezen bij alle geslachten helaas
Marleen_L schreef:Shenavallie schreef:
Ik snap het van haar kant juist wel: mannen gaan meestal niet zitten, zeker niet als ze niet thuis naar de wc gaan. Geloof me, dat is alles behalve fris als je daarna als vrouw naar de wc moet. Wij hebben het vanwege een verbouwing tijdelijk bij ons op het werk gehad (maar 2 weken) en het was gewoon te ranzig voor woorden. Ik zou het er ook absoluut niet mee eens zijn. Dat was overigens het eerste wat ik er thuis bijna ingeramd heb: mannen moeten ook zitten (is overigens ook beter vanwege kans op prostaatkanker bij staan).
Ondanks dat ik groot fan van zittend plassen, want het sputtert staand gewoon echt meer, is dat laatste niet waar. Het boeit die prostaatcellen echt niet hoe de urine stroomt. Mannen die altijd staand hebben geplast kunnen dat vaak beter en plassen daarmee beter leeg, wat de kans op andere problemen wel kleiner maakt, maar kanker is er daar niet een van.
purny schreef:Volgens mij zijn vrouwen zelfs viezer dan mannen...
Vrouwentoiletten worden in de praktijk vaak als viezer ervaren dan mannen-toiletten, zo blijkt uit ervaringen van schoonmakers en onderzoek. Hoewel mannen hun handen iets vaker wassen na toiletbezoek (70% vs. 64% van de vrouwen), laten vrouwen vaker toiletpapier op de bril achter en is de "vervuiling" door de zithouding vaak zichtbaarder.
Hier zijn de belangrijkste punten:
Toiletgebruik: Vrouwen die "zweven" of toiletpapier op de bril leggen en dit niet opruimen, veroorzaken een viezer toilet.
Schoner imago: Het cliché dat vrouwen schoner zijn, klopt niet direct; uit onderzoek blijkt dat vrouwen en mannen in de praktijk (zoals studenten) even vies kunnen zijn.
Hygiëne: Mannen wassen hun handen gemiddeld vaker na het toiletbezoek dan vrouwen.
Kortom, de subjectieve ervaring en observaties uit de schoonmaakbranche wijzen erop dat dames-toiletten vaker ranzig zijn, terwijl mannen-toiletten qua handhygiëne iets beter scoren.
Mo_86 schreef:Algehele baaldag. Tot nu toe is 2026 een klotejaar. In januari m’n baan kwijt geraakt en op skivakantie op dag 1 m’n kruisband afgescheurd. Dus ik zit thuis en kan ook niet veel doen want moet nu aan een heel intensieve revalidatie gaan beginnen. Tel daar bij ellendig weer op en nog geen enkel vooruitzicht op lekker lenteweer. Ga d’r voor qua revalideren en zal ook zeker wel weer m’n positieve inslag terug vinden maar vandaag is alles gewoon even poedersuiker.
denisesilver schreef:Nou, heb zelden een schoon toilet gezien bij de Efteling. Vrouwen die zeiken (haha) over genderneutrale toiletten, zijn vaak de eersten die bij de mannen gaan pissen als de rij te lang is (en dan heb ik het niet over vrouwen die zeiken ivm de hygiëne). Hier op het werk helaas ook met regelmaat echt gore toiletten meegemaakt bij de dames.
Ergernis: bij thuiskomst gelijk allemaal verwijten naar mijn kop geslingerd krijgen over mijn werk. Waarom denken ouders dat je altijd een achterlijke puber blijft die niks kan?
waarom ben ik zo