Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:45

Vrouwen die hun gebruikte tampons bijna-maar-net-niet in het prullenbakje weten te mikken zijn er anders ook genoeg :=

Als toiletten niet schoon gehouden worden, dan kun je daar terecht over klagen. Maar dat heeft er niets mee te maken dat ze genderneutraal zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:46

Suzanne F. schreef:
Ik zou ook hartstikke blij worden van een bijkeuken met wasmachinekast hoor, maar daar hoef je geen huisvrouw voor te zijn toch? Alsof alleen huisvrouwen wassen en zich bezighouden in de bijkeuken.
20 jaar geleden kon zo’n opmerking nog, nu echt niet meer hoor.

Ik kan me er niet druk om maken. Wat wel is, is dat ze nu de aandacht hebben die ze willen. :D

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:48

Foaly schreef:
Vrouwen die hun gebruikte tampons bijna-maar-net-niet in het prullenbakje weten te mikken zijn er anders ook genoeg :=

Als toiletten niet schoon gehouden worden, dan kun je daar terecht over klagen. Maar dat heeft er niets mee te maken dat ze genderneutraal zijn.

Of maandverband aan de muur plakken of onder de wastafel als die in hetzelfde hokje als de pot staat.
Of op het deksel van het prullenbakje.

Als je gelúk hebt ongebruikt... >;)

In een grijs verleden op een blauwe maandag heb ik voor mijn studententijd ooit wat schoonmaakbaantjes gehad.

Dat heeft mij definitief genezen van het vooroordeel dat vrouwen schoner zijn dan mannen.
Smeerkezen bij alle geslachten helaas :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:49

Als vrouw denk ik bij genderneutrale toiletten vooral: mooi, misschien hebben we dan een keer geen rij :+

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:49

Shenavallie schreef:
purny schreef:
Wij krijgen na de verbouwing genderneutrale toiletten op het werk. Collega is het daar absoluut niet mee eens, ze moet er niets van hebben....

Ik heb aan haar gevraagd of ze wel eens naar de wc in de trein gaat, daar gaan immers ook mannetjes en vrouwtjes door elkaar heen op...

en dat ik het probleem niet zo zie...

Ik snap het van haar kant juist wel: mannen gaan meestal niet zitten, zeker niet als ze niet thuis naar de wc gaan. Geloof me, dat is alles behalve fris als je daarna als vrouw naar de wc moet. Wij hebben het vanwege een verbouwing tijdelijk bij ons op het werk gehad (maar 2 weken) en het was gewoon te ranzig voor woorden. Ik zou het er ook absoluut niet mee eens zijn. Dat was overigens het eerste wat ik er thuis bijna ingeramd heb: mannen moeten ook zitten (is overigens ook beter vanwege kans op prostaatkanker bij staan).

Ondanks dat ik groot fan van zittend plassen, want het sputtert staand gewoon echt meer, is dat laatste niet waar. Het boeit die prostaatcellen echt niet hoe de urine stroomt. Mannen die altijd staand hebben geplast kunnen dat vaak beter en plassen daarmee beter leeg, wat de kans op andere problemen wel kleiner maakt, maar kanker is er daar niet een van.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:56

F_T schreef:
Foaly schreef:

Of maandverband aan de muur plakken of onder de wastafel als die in hetzelfde hokje als de pot staat.
Of op het deksel van het prullenbakje.

Als je gelúk hebt ongebruikt... >;)

In een grijs verleden op een blauwe maandag heb ik voor mijn studententijd ooit wat schoonmaakbaantjes gehad.

Dat heeft mij definitief genezen van het vooroordeel dat vrouwen schoner zijn dan mannen.
Smeerkezen bij alle geslachten helaas :')

Vrouwens zijn inderdaad ook varkens, maar dat hangt ook af van de afspraken die je met je team maakt. Zo moet je bij ons in het (zeer kleine) team je trekspek of k*tplug in de grijze container gooien en niet in een bakje bij het toilet of in de algemene prullenbak in de kantine. Dat meurt namelijk op een gegeven moment verschrikkelijk en niemand van die dames die het daarna wil opruimen... Ik ben zelf al zolang ik me kan heugen niet meer loops, dat ik daar gelukkig geen last van heb, maar ik hoef die stinkbende van een ander ook niet te hoeven opruimen. Iedereen was gelijk voor en het werkt echt fijn zo.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 17:05

Marleen_L schreef:
Shenavallie schreef:

Ik snap het van haar kant juist wel: mannen gaan meestal niet zitten, zeker niet als ze niet thuis naar de wc gaan. Geloof me, dat is alles behalve fris als je daarna als vrouw naar de wc moet. Wij hebben het vanwege een verbouwing tijdelijk bij ons op het werk gehad (maar 2 weken) en het was gewoon te ranzig voor woorden. Ik zou het er ook absoluut niet mee eens zijn. Dat was overigens het eerste wat ik er thuis bijna ingeramd heb: mannen moeten ook zitten (is overigens ook beter vanwege kans op prostaatkanker bij staan).

Ondanks dat ik groot fan van zittend plassen, want het sputtert staand gewoon echt meer, is dat laatste niet waar. Het boeit die prostaatcellen echt niet hoe de urine stroomt. Mannen die altijd staand hebben geplast kunnen dat vaak beter en plassen daarmee beter leeg, wat de kans op andere problemen wel kleiner maakt, maar kanker is er daar niet een van.

Deze informatie kreeg ik van een collega wiens partner in Duitsland onder de loep is genomen en daar de oorzaak uitgelegd kreeg van de artsen. Vandaar dat ik het benoemde. In mijn familie komt een hardnekkig persoon voor die zijn hele leven staand heeft geplast en nu nog steeds weigert te zitten, maar die kan echt niet goed mikken hoor. Als die op bezoek is, dan ga ik met schoenen aan naar het toilet. Vanaf een bepaalde leeftijd gaan de meeste mannen ook nog nadruppelen, wat zo heerlijk voor de pot valt. Daarom vind ik de gedachte aan een kleedje voor de wc pot alleen al ranzig. :')

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:36

purny schreef:
Volgens mij zijn vrouwen zelfs viezer dan mannen...

Vrouwentoiletten worden in de praktijk vaak als viezer ervaren dan mannen-toiletten, zo blijkt uit ervaringen van schoonmakers en onderzoek. Hoewel mannen hun handen iets vaker wassen na toiletbezoek (70% vs. 64% van de vrouwen), laten vrouwen vaker toiletpapier op de bril achter en is de "vervuiling" door de zithouding vaak zichtbaarder.

Hier zijn de belangrijkste punten:

Toiletgebruik: Vrouwen die "zweven" of toiletpapier op de bril leggen en dit niet opruimen, veroorzaken een viezer toilet.

Schoner imago: Het cliché dat vrouwen schoner zijn, klopt niet direct; uit onderzoek blijkt dat vrouwen en mannen in de praktijk (zoals studenten) even vies kunnen zijn.

Hygiëne: Mannen wassen hun handen gemiddeld vaker na het toiletbezoek dan vrouwen.

Kortom, de subjectieve ervaring en observaties uit de schoonmaakbranche wijzen erop dat dames-toiletten vaker ranzig zijn, terwijl mannen-toiletten qua handhygiëne iets beter scoren.

Heb je zelf toiletten gereinigd? Ik wel namelijk, bij bedrijven...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:58

Mo_86 schreef:
Algehele baaldag. Tot nu toe is 2026 een klotejaar. In januari m’n baan kwijt geraakt en op skivakantie op dag 1 m’n kruisband afgescheurd. Dus ik zit thuis en kan ook niet veel doen want moet nu aan een heel intensieve revalidatie gaan beginnen. Tel daar bij ellendig weer op en nog geen enkel vooruitzicht op lekker lenteweer. Ga d’r voor qua revalideren en zal ook zeker wel weer m’n positieve inslag terug vinden maar vandaag is alles gewoon even poedersuiker.

:knuffel:

Ik liet net Ravi uit en liep richting oversteekplaats. Er kwam een auto flink hard aanrijden en ik wachtte al iets meer nog aan de kant, want mijn verwachting was dat hij door zou rijden…
Gaat hij opeens vól in de remmen, zo hard dat zijn voorbumper gewoon over de straat krast ( zebrapad ligt net iets hoger dan de rest van de weg). Ravi en ik schrokken ons rot. Ik heb dus ook echt heel hard geroepen “ Doe eens normaal man!” -:(-

Ravi was de rest van de weg terug naar huis heel angstig. Die moest echt ervan bijkomen :knuffel:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 19:19

Discussie met een bepaalde teckel omdat hij maar 1 frietje van mij kreeg en daardoor verging van de honger. Na lang miepen heeft hij toch maar zijn brokjes opgegeten.

Maar op dat soort momenten kan ik hem wel achter het behang plakken. 15 min zeuren voor niks.

Edit: Hij zit nu alweer naast me te miepen. En als ik hem negeer doet hij alsof hij eten van tafel gaat jatten zodat ik alsnog op hem reageer. :+
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 17-02-26 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 19:20

Als je geen ervaring hebt met genderneutraal of niet, ga aub eens in de Efteling. Bij dance macabre is de toilet genderneutraal... Daar zijn ALLE toiletten goor. Pis op de bril, onder de bril, op de grond, tegen de muur om nog te zwijgen over de geur. Alle andere damestoiletten (op rustige dagen) zijn doorgaans hartstikke prima. Maar die genderneutrale toiletten vermijd ik praktisch altijd. Vind het prima dat de kerels tussen de dames lopen en al het andere. Maar ze weten echt niet om te gaan met hun apparaatjes.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 19:30

Nou, heb zelden een schoon toilet gezien bij de Efteling. Vrouwen die zeiken (haha) over genderneutrale toiletten, zijn vaak de eersten die bij de mannen gaan pissen als de rij te lang is (en dan heb ik het niet over vrouwen die zeiken ivm de hygiëne). Hier op het werk helaas ook met regelmaat echt gore toiletten meegemaakt bij de dames.

Ergernis: bij thuiskomst gelijk allemaal verwijten naar mijn kop geslingerd krijgen over mijn werk. Waarom denken ouders dat je altijd een achterlijke puber blijft die niks kan?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 19:45

denisesilver schreef:
Nou, heb zelden een schoon toilet gezien bij de Efteling. Vrouwen die zeiken (haha) over genderneutrale toiletten, zijn vaak de eersten die bij de mannen gaan pissen als de rij te lang is (en dan heb ik het niet over vrouwen die zeiken ivm de hygiëne). Hier op het werk helaas ook met regelmaat echt gore toiletten meegemaakt bij de dames.

Ergernis: bij thuiskomst gelijk allemaal verwijten naar mijn kop geslingerd krijgen over mijn werk. Waarom denken ouders dat je altijd een achterlijke puber blijft die niks kan?

Ik heb momenteel het omgekeerde.

De helft van mijn ouders die zich gedraagt als puber en niet in positieve zin :')

Zeer onverstandige impulsieve beslissingen die nou niet bepaald longterm verstandig zijn en die met een beetje pech voor mij ook negatieve gevolgen gaan hebben.

Geloof me, das ook een ergernis.

Zeker als je er geen invloed op hebt :roll:

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 20:12

Ik heb een muggenbult precies op de plek waar mn horloge zit -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 22:05

Ik heb zo'n zus FT. Verwonder me er nog altijd over. En ik maar stress hebben over de kleinste dingen.

Ik ben dus gisteren gevallen/gestruikeld/hoe je het ook wil noemen, en heb al twee dagen last van mijn slechte enkel (was de boosdoener voor het vallen). En een zere pols. Gelukkig een ergonomische muis aangevraagd op het werk en akkoord gekregen van de manager.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 22:21

Ik had met mijzelf afgesproken toen ik thuis kwam om te eten en direct op bed te gaan. Ik zit nog steeds op de bank :+

Maar heb ook wat onrust en aan het kaakklemmen en dan durf ik niet zo te slapen.

Maar ik moet wel echt op bed. Morgen om 9 uur een afspraak -O-

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 22:32

Laatste jaren mijn haar weer lang laten groeien en nu toch weer aan het twijfelen om hetbweer kort te knippen :+ waarom ben ik zo

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 22:33

Ik was van plan om gezonder te eten weer.

Ik zit nu weer patat in de airfryer te bakken.

Heb vakantie en mijn 5e biertje op :')

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 22:55

Ik erger me eraan dat ik niet weet wat ik nu níet doe, waarvan ik later denk dat ik dat nu wel had moeten of kunnen doen.
En daar dus pas achter kom als het te laat is.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 03:23

Kan niet slapen. Gisteren al een slecht nacht gehad, nu viel ik bijna in slaap en toen hoorde ik de hele tijd autodeuren. Allemaal politie in de straat. De reden is waarschijnlijk heel erg vervelend, dus eigenlijk mag ik niet klagen, maar ik heb mijn slaap zo hard nodig. Ik vrees dat ze tegen de ochtend pas klaar zullen zijn, dus dat belooft weinig goeds.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 03:43

Kapot gaan van de buikpijn en hierdoor ook wakker. En misselijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 07:23

Wat een rot nacht. Te laat gaan slapen, toen was ik natuurlijk over mijn slaap heen. Vervolgens onrustig en nachtmerries.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 08:04

Aan de foto en dit gebruik tijdens carnaval. Hoe verzinnen mensen dit?
Rijden op een kalfje? Je kunt toch aan je water aanvoelen dat dit dierenmishandeling is?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/600 ... n-overloon
Echt schandalig... Het arme dier -O-
En Omroep Brabant die de "grappige" foto ook nog plaatst....

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 08:07

Dat is echt ziek.

Weer allemaal last van mijn maag. Dacht dat ik er vanaf was.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 08:16

Knettergek arm kalfje. :oo

En zo naar de huisarts weer, maar ga kapot van de pijn. Daar waar ik gisteren middag nog dacht het wordt beter.