Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

O, ik wist niet dat Juval een boerenbedrijf had.Dan inderdaad een ramp. Negeer de gras opmerking maar.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op Gisteren, 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

Britta31 schreef:
Regen in gemaait gras is niet erg, kind geen jas aan, dan maar zonder en een goed leermoment voor je kind als hij of zij het koud krijgt, slecht eten, zet de eierwekker op een half uur, gaat de wekker af dan haal je het bord weg.Hielp hier heel goed.Je kind zal niet verhongeren. Rommelig huis, ach wat maakt het uit, elke dag een beetje doen en niet alles tegelijk.Een beetje stof valt niet op. En als je kinderen groot genoeg zijn,mama tijd invoeren en de tv en ipad is dan ook handig voor de kinderen :D Komt goed :knuffel:

bedankt voor de knuffel.
Nat gras is best een probleem, het is het voer voor de koeien voor komende winter, maar gelukkig is de regen nu gestopt, hopelijk nog een beetje zon en wind erbij, dan kunnen we het vanmiddag kuilen.
kinderen zijn bijna 11 en 12, dus ik heb het opgegeven qua opvoeding :+

tuurlijk komt het goed, alleen wanneer haha.

Britta31

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:52

De kinderen kunnen op die leeftijd ook prima zelf een broodje maken of de Airfryer aanzetten als je het heel druk heb met jullie bedrijf.Ze zullen echt niet verhongeren en op die leeftijd maakte ik de slaapkamers van onze dochters niet meer schoon.Scheelt ook veel puinruimen voor jou.Ga anders even overleggen met de kinderen wat het probleem is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:54

Britta31 schreef:
De kinderen kunnen op die leeftijd ook prima zelf een broodje maken of de Airfryer aanzetten als je het heel druk heb met jullie bedrijf.Ze zullen echt niet verhongeren en op die leeftijd maakte ik de slaapkamers van onze dochters niet meer schoon.Scheelt ook veel puinruimen voor jou.Ga anders even overleggen met de kinderen wat het probleem is.

klopt hoor, kinderen zijn erg zelfstandig en kunnen prima voor zichzelf zorgen. Betekent helaas wel dat het voedsel dat ik voor ze klaarmaak niet wordt gegeten, maar dat ze liever frikandellen in de airfryer gooien. De groente kan ik elke dag aan de kippen voeren.
Het zijn gewoon allemaal kleine ergernissen bij elkaar. Maar goed, het gaat alweer, en nu echt nodig naar stal om uit te mesten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

Slecht geslapen en dat betekent ook slechte dag voor mijn rug.

En ik lag om 22.00 uur al in bed en 10.30 uur wakker. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:20

juval schreef:
Britta31 schreef:

klopt hoor, kinderen zijn erg zelfstandig en kunnen prima voor zichzelf zorgen. Betekent helaas wel dat het voedsel dat ik voor ze klaarmaak niet wordt gegeten, maar dat ze liever frikandellen in de airfryer gooien. De groente kan ik elke dag aan de kippen voeren.
Het zijn gewoon allemaal kleine ergernissen bij elkaar. Maar goed, het gaat alweer, en nu echt nodig naar stal om uit te mesten.

Dat is niet leuk en niet oké dat je jouw werk voor gezond eten en goed voor de kinderen zorgen zo aan de kippen kan voeren. Maar die discussie kost ook te veel energie :(:) Sterkte, hopelijk kan je ergens een momentje voor jezelf nemen. Je doet keihard je best en hebt eigenlijk meerdere banen he? Nogal wiedes dat die ergernissen opstapelen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:23

Maar mogen ze dat dan? Een frikandel in de air fryer gooien als ze hun normale eten niet op hebben?

Dat ik eten weg zou moeten gooien zou ik jammer vinden.
Maar denk maar niet dat er dan wat anders gegeten word.
Eens kijken hoe snel ze het dan toch opeten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:25

Dat hoefde ik vroeger ook niet in mijn hoofd te halen hoor :D. Dit was het eten van vandaag, en je eet dit of niks. Grenzen stellen mag best :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

juval schreef:
Britta31 schreef:

1 postieve noot: de kippen zijn vast heel gezond en dankbaar! :D

Maar :(:) sterkte!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:29

Och heel naar allemaal!

En idd...eten niet op? Prima, maar dan ook niet wat anders.op die leeftijd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Mijn kinderen zijn ook geen grote eters of beste eters.
Wat hier erg helpt is elke dag overleggen wat we gaan eten.
1 x in de twee weken is het maceroni wat ze echt niks vinden en er staat dan tegenover dat ze de volgende dag wat lekkers mogen.
Ze hebben het idee dat ze mogen kiezen maar eigenlijk hebben ze de keuze uit de drie dingen die ik in huis heb.
En zo eten ze toch 5 dagen in de week groente vlees en aardappelen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

Mijn moeder wist uiteraard wat wij graag hadden en wat niet.
Ze had bijvoorbeeld zelf graag witlof, wij niet.

Dan werd er bij wijze van op maandag boontjes gemaakt, maar zeker weten te veel.
En dan maakte zo op dinsdag witlof en konden wij de boontjes van maandag erbij pakken.

Dan had iedereen toch gezond eten.

Maar je vol vreten aan toetjes of koekjes oid, nee. Als het echt te verschrikkelijk was naar je puber idee dan pakte je maar een boterham.
Maar dat hoefde dan meestal ook weer niet ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Ik zou daar ook snel klaar mee zijn. Dit is het eten en anders eet je je kop maar op, zoals mijn oma vroeger zei. En de ergernis dat man niks doet in het huishouden heb ik gelukkig niet, bewust niet. Sowieso is een man in mijn huis een grote ergernis dus dat gebeurt niet.
Ik heb jarenlang het gevoel gehad dat ik ‘vast zat’ en afhankelijk was van anderen. Ik kon niet uit de situatie. Dat is echt slopend, dat gevoel van onmacht. Dat gaat me ook nooit meer gebeuren. Ik wil volledig zelf kunnen beslissen over wat ik doe, wat ik koop, waar ik mijn tijd aan besteed, wat ik eet, hoe ik mijn huis inricht etc. Het idee om weer afhankelijk te zijn en in een leven te worden geplaatst waar ik niet uit kan met alle verplichtingen en verwachtingen die daarbij komen, geeft me meteen alweer een brok in mijn maag. Dat nooit meer. Als jij gelukkig bent in deze situatie is dat prima, maar ik heb het gevoel dat je dat niet bent en ook ‘vast zit’. Die keuze heb je ooit zelf gemaakt waarschijnlijk maar je leeft maar 1 x he? De tijd krijg je nooit meer terug. Kies voor jezelf en je eigen geluk. Ik hoop dat je je weg hierin vindt, wat deze ook is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:00

oeps.. ik begrijp je heel goed Suzanne, en je legt inderdaad de vinger op de zere plek.. maar ik ben nog niet zover dat ik echtscheiding ga aanvragen. Er zijn uiteraard ook goede momenten. Maar aangezien dit het klaag-topic is wilde ik ook even mijn ei kwijt. Ik weet dat er aan de andere kant ook best veel is om dankbaar voor te zijn. Gezondheid, geen financiële zorgen, lieve kinderen en dieren en toch meestal ook wel man. :)

ander onderwerp

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

Daarom zei ik met kinderen, de energie voor de discussie is er nu waarschijnlijk niet en dat mag ook he? Wees ook lief voor jezelf, je werkt op allerlei vlakken keihard!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

Ik lees hier wel eens van mensen met Tinnitus.
Daarom wil ik dit even delen.

https://dmgdeurne.nl/liesselse-uitvindi ... ls3arAHuKg

Citaat:
Wat begon als een experiment van manueel therapeut Teun Loverbos uit Liessel is inmiddels uitgegroeid tot een landelijke innovatie, die duizenden mensen met tinnitus helpt. Samen met gameproducent Hulan uit Waalre ontwikkelde hij Freequency. Het is de eerste zogeheten ‘Augmented Reality serious game’ die de strijd met tinnitus aangaat.

De app van Loverbos is dit jaar bekroond als winnaar van de landelijke Zorginnovatie 2025 publieksprijs. “Sinds die erkenning is het aantal gebruikers explosief gestegen, naar tienduizenden alleen dit jaar al”, vertelt Loverbos enthousiast.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:10

Zonder er verder op in te gaan wil ik je toch graag sterkte wensen Juval, hopelijk word je dag uiteindelijk wat beter als hoe je vanochtend opstond!

Ik wacht nog steeds op een monteur die mijn scootmobiel komt nakijken, bijna 2 weken geleden kapte hij spontaan midden op de weg en het kan ook zomaar weer gebeuren. Tig mails verder, beloftes dat het deze week zou gaan gebeuren, maar het is inmiddels vrijdag en ik geloof er niet meer in.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:11

Dat is een hele slechte zaak hoor Telpeva! Je moet erachteraan blijven gaan, dat ding moet gewoon gemaakt worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:18

DuoPenotti schreef:
Ik lees hier wel eens van mensen met Tinnitus.
Daarom wil ik dit even delen.

https://dmgdeurne.nl/liesselse-uitvindi ... ls3arAHuKg

Citaat:
Wat begon als een experiment van manueel therapeut Teun Loverbos uit Liessel is inmiddels uitgegroeid tot een landelijke innovatie, die duizenden mensen met tinnitus helpt. Samen met gameproducent Hulan uit Waalre ontwikkelde hij Freequency. Het is de eerste zogeheten ‘Augmented Reality serious game’ die de strijd met tinnitus aangaat.

De app van Loverbos is dit jaar bekroond als winnaar van de landelijke Zorginnovatie 2025 publieksprijs. “Sinds die erkenning is het aantal gebruikers explosief gestegen, naar tienduizenden alleen dit jaar al”, vertelt Loverbos enthousiast.

Mijn moeder had het hier ook al over.

Ik ben inmiddels na 15 jaar wel gewend aan het geluid. Maar nu met stress en angst is het erger geworden. Maar het beïnvloedt mijn leven nog niet ernstig. Ik heb nu momenteel wel liever de piep dan angst en lichamelijk ongemak. Want dat beheerst mijn leven wel heel erg.

Maar misschien voor in de toekomst wel iets als het erg blijft. En eindelijk beetje schot in de zaak.

--

Wederom gevraagd om een bloedonderzoek. Ze doen zo moeilijk. Prik gewoon even op ijzer tekort en de schildklier. Ik ga straks een heel traject in, zou fijn zijn als alles dan wel goed op peil is. En ik straks niet deels voor niks intensieve therapie ga doen en er dan mijn ijzer bijv. Niet goed is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:24

Ik ga de app proberen :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:35

Bellatrix schreef:
Dat is een hele slechte zaak hoor Telpeva! Je moet erachteraan blijven gaan, dat ding moet gewoon gemaakt worden.

Dat ga ik ook zeker doen, ze hadden aangegeven 'deze week' dus ze hebben nog een paar uur.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:41

Gefeliciteerd met je verjaardag, ghostattack!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:50

Telpeva schreef:
Bellatrix schreef:

Dat ga ik ook zeker doen, ze hadden aangegeven 'deze week' dus ze hebben nog een paar uur.

Kan je geen melding maken bij de gemeente.

Schijnbaar hebben ze de tramadol er vanaf gehaald. Schijnbaar willen ze me weer in het ziekenhuis hebben. 8)7

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Cer schreef:
Ik ga de app proberen :j

Ik ook! Het is niet zo dat het mijn leven beheerst, maar iets minder hard piepen op stille momenten zou wel fijn zijn :))

Edit; en helaas, mijn telefoon is kennelijk te oud voor deze app. Ik piep nog even door :\

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

Pff ik ben zo toe aan vakantie. Het huilen staat me letterlijk nader dan het lachen. Er is gezeik met facturen van een project die al bijna een jaar geleden is afgesloten. Nu heb ik alles gecorrigeerd, en is het schijnbaar nog niet goed. Ik ben dit gezeik echt kots en kots beu. Als we nog eens met deze partij iets doen, mag mijn collega het hebben. Ik doe het niet meer. appelflap twee weken geleden wat aangegeven en nu komen ze er deze week op terug met de mededeling dat ze ondertussen een deadline hebben gehad van de financier. Fijn. Misschien dan gelijk twee weken geleden oppakken ipv nu.