Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:08

De buren :')
Al sinds we hier wonen moeten we alles maar van ze accepteren en doen ze niks in overleg. Nu hebben wij dus een keer iets niet in overleg gedaan en zijn ze boos :')
Maar dan vooral dat we er eerst een gesprek over voeren en dat het dan goed is. En een uur later een boos appje krijgen over hetzelfde? :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:14

Dit is echt mijn dag :j
Toen wij vanmiddag het huis verlieten om naar de bios te gaan, hing er een grote motherfucking spin aan de deur, waardoor ik niet naar buiten kon, tot mijn man hem verwijderd had.

Toen wij thuis kwamen, stopte mijn man voor de deur, zodat ik snel en relatief droog naar binnen kon lopen, maar dat was niet want er zit een kikker bij de ingang van onze tuin...
En iedereen die mij maar een beetje kent weet dat ik een serieuze fobie voor kikkers heb... heb staan janken in de regen tot mijn man hem weg gejaagd had in de bosjes en ik veilig naar binnen kon...

Het ergste is, beide incidenten zijn opgenomen door onze deurbelcamera :(
Ik heb flink en snel moeten verwijderen voordat de beelden gedeeld werden met vrienden en familie (want hoewel mijn man super lief is en het weg haalt, vind hij het ook hilarisch dat ik zo in paniek raak om een kikker die kleiner dan een centimeter is... en om eerlijk te zijn snap ik hem wel :') )

Met het incident met de spin was wel grappig, ik roep keihard: Wooohhhhh, kom maar even hier schat want ik ga niet naar buiten... en vervolgens zie je mijn man de hele grond af zoeken naar een kikker die hij misschien gemist heeft toen hij naar buiten stapte, was echt heel grappig :') _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:19

:(:)

Ik moet er ook wel om lachen, maar die beelden wil je niet gedeeld hebben idd :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:49

Haha alleen om je verhaal al heb ik wel gelachen. Ik ben visueel ingesteld :D
Maar lastig probleem wel…

Mijn ergernis is dat ik met simpel schoonmaken dus dit krijg: ( Mijn rechterknie, linker bovenbeen en rechter enkel )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:50

Maak jij schoon met een hamer, of zo?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:52

_San87_ schreef:

:') Nee dan was het nog verklaarbaar haha… Dit is het resultaat van een half uurtje op mijn knieën zitten om een kast uit te ruimen, schoon te maken en weer inruimen…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:54

Ineke2 schreef:
_San87_ schreef:

:') Nee dan was het nog verklaarbaar haha… Dit is het resultaat van een half uurtje op mijn knieën zitten om een kast uit te ruimen, schoon te maken en weer inruimen…

Volgende keer een kussentje onder je knieën? En scheen- en enkelbeschermers om, en een dikke laag schuimrubber om je bovenbenen :7.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:54

Zo dan, dat ziet er niet zo lekker uit...

Ik erger me vandaag aan dat ik zo vreselijk sentimenteel kan doen.
Morgen ga ik een auto proefrijden. Aan de ene kant ben ik excuted want ik wil al jaren zo'n auto, en aan de andere kant denk ik vandaag al heel de dag, "ja maar mijn huidige auto is zo grappig en dan moet die weg" bla bla bla.

Huidige auto loopt tegen de 230.000 km, en is echt wel versleten. Dus gek is het niet om hem weg te doen, maar toch...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:00

Ik had 2 dikke kussens onder mijn knieën als dikke laag. Nog meer, word instabiel :=

Heb nu wel extra “ bewijs” voor de wmo aanvraag dat sommige huishoudelijke taken niet zo best meer gaan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 17:04

Pluisje1998 schreef:
Zo dan, dat ziet er niet zo lekker uit...

Ik erger me vandaag aan dat ik zo vreselijk sentimenteel kan doen.
Morgen ga ik een auto proefrijden. Aan de ene kant ben ik excuted want ik wil al jaren zo'n auto, en aan de andere kant denk ik vandaag al heel de dag, "ja maar mijn huidige auto is zo grappig en dan moet die weg" bla bla bla.

Huidige auto loopt tegen de 230.000 km, en is echt wel versleten. Dus gek is het niet om hem weg te doen, maar toch...

Oh, ik herken dit. Toen ik mijn eerste eigen auto verkocht reed ik jankend achter de nieuwe eigenaar aan om hem over te laten schrijven :') know the feeling.

Om nog een duit in het zakje sentimenteel te doen, kwam net een filmpje op Instagram voorbij over asieldieren die net wat anders waren (handicap, verlegen, oud) en ik begon spontaan te huilen :')

Extra zout in mijn pasta. Jum

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:09

Ineke2 schreef:
Ik had 2 dikke kussens onder mijn knieën als dikke laag. Nog meer, word instabiel :=

Heb nu wel extra “ bewijs” voor de wmo aanvraag dat sommige huishoudelijke taken niet zo best meer gaan.

En dan nog zo blauw :oo... Jeetje.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 17:23

Dat andere mensen niet verantwoordelijk zijn met hun hond.. _-:(

Ik was met mijn (oppas)hond aan het wandelen, gewoon heel rustig en hij deed niks. Ineens uit een tuin komt een pitbull gesprongen en die grijpt hem bij zijn nek... Ik ben zelf ook ooit aangevallen door een hond dus uit angst liet ik de lijn los maar de hond ging door met aanvallen echt vreselijk |( pas even later kwam de eigenaar (met veel moeite) zijn hond van mijn hond af halen...

Wel telefoonnummer enzo opgeschreven maar ik word zo boos van dat mensen weten dat hun hond agressief kan zijn/niet getraind is en hem dan toch laten ontsnapppen.. nu is mijn arme oppashond helemaal geschrokken en misschien ook wel verwond :( (ik ga nog even iemand anders het laten checken, hij laat mij niet bij z'n hoofd komen..) pfff

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 18:43

Ineke2 schreef:
Haha alleen om je verhaal al heb ik wel gelachen. Ik ben visueel ingesteld :D
Maar lastig probleem wel…

Mijn ergernis is dat ik met simpel schoonmaken dus dit krijg: ( Mijn rechterknie, linker bovenbeen en rechter enkel )

[ [url=m/gBVP9c.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zIcP5p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1nz88t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sterkte! :(:)

Ik moest echt 2 keer kijken waar het zo heftig blauw was geworden.
Hopelijk helpen de foto's mee bij de WMO.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 18:50

Fearn dierenarts bellen en er met spoed heen om de hond te laten nakijken.
Aangifte doen bij de politie.
Als jij wonden hebt de huisarts bellen eventueel de huisartsenpost.

Teveel knoflook in het eten gedaan.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 18:57

luuntje schreef:
Fearn dierenarts bellen en er met spoed heen om de hond te laten nakijken.
Aangifte doen bij de politie.
Als jij wonden hebt de huisarts bellen eventueel de huisartsenpost.

Teveel knoflook in het eten gedaan.

Ik heb gekeken en ik kan geen wonden zien, alleen als je zijn oor aanraakt piept hij, maar volgens de eigenaren kan dat ook komen door een eerdere oorontsteking..

Hij heeft wel een dikke vacht dus het is verder lastig te zien, maar op andere plekken gaf hij geen pijn aan.. geen bloed of iets kunnen vinden

De eigenaren denken dat DA niet hoeft, maar ik twijfel wel een beetje

Ik heb zelf overigens niets :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 18:58

Ik zou hem zeker laten zien door een DA. Geen wonden hoeft niet te betekenen dat hij niet intern aan het bloeden is..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 18:59

Als de hond hem goed vast had, kan et onderhuids ook wat beschadigd zijn. Ik zou dat als eigenaar wel willen checken.

Die kosten verhalen op de eigenaarvan de aanvallende hond.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:04

Hmm, ja inderdaad, ik zal het nog eens aankaarten.. idd eigenaar van die andere hond heeft zijn gegevens doorgegeven

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:08

Ja naar de dierenarts Fern! En gauw ook.

Een pitbull die er op springt doet dat niet om te spelen. Kan me niet voorstellen dat er niks is, al helemaal niet als het langer duurde om hem er af te krijgen.
Je weet wie het is, de kosten kun je verhalen op de eigenaar van de hond.

Te vaak gezien dat er op het eerste zicht niks te zien is, maar bij nader onderzoek of scheren er echt veel schade is (vnl bij langharige honden dus). Naar de spoed!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:09

Ineke2 schreef:
_San87_ schreef:

Leuk, zullen we samen schoonmaken en daarna vergelijken? :') het is ook zo nutteloos van die lichamen haha.

Idd kan er interne schade zijn bij de hond, sterkte :(:)
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 06-08-23 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:09

Dat een zeer goede vriend van mijn ouders/de familie nog maar een paar maanden heeft. Wil morgen een kaart sturen, maar wat moet je daar toch opzetten.. ;(

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:10

Nyaleti schreef:
Ja naar de dierenarts Fern! En gauw ook.

Een pitbull die er op springt doet dat niet om te spelen. Kan me niet voorstellen dat er niks is, al helemaal niet als het langer duurde om hem er af te krijgen.
Je weet wie het is, de kosten kun je verhalen op de eigenaar van de hond.

Te vaak gezien dat er op het eerste zicht niks te zien is, maar bij nader onderzoek of scheren er echt veel schade is (vnl bij langharige honden dus). Naar de spoed!

Ja hij had hem toch wel flink te pakken leek het.. bij de nek.. net alsof hij een prooi pakt

Ik heb het gevraagd aan de eigenaar

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:11

Fearn schreef:
Hmm, ja inderdaad, ik zal het nog eens aankaarten.. idd eigenaar van die andere hond heeft zijn gegevens doorgegeven

Zeker na laten kijken. Mijn hond had na een aanval ook geen zichtbare wonden, tot zijn haar werd weggeschoren. Hij had een paar gaten en een scheur onder zijn vacht en de huid was losgescheurd. Heeft een paar maanden geduurd voor het goed dicht was.
Zeker als een hond echt vastgehouden heeft moet je het goed controleren.

En even rondhoren in de buurt of die hond dat soort geintjes al eens vaker uitgehaald heeft. Dan melding maken, als er genoeg meldingen komen krijgt zo'n hond een aanlijn- en muilkorfgebod.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:12

Iedere huisdier eigenaar is apv verzekerd voor zijn huisdier voor schade aan derden.
Althans als de eigenaar verstandig is wel, want de eigenaar van de aanvallende hond zal de kosten van de dierenarts moeten vergoeden.

Zeker naar de dierenarts gaan en de hond laten checken hoor. Best grote kans dat de hond wel een antibiotica spuit krijgt.

Heftig om mee te maken hoor

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:13

MyWishMax schreef:
Leuk, zullen we samen schoonmaken en daarna vergelijken? :') het is ook zo nutteloos van die lichamen haha.

:') :') :')