Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPabloBokt schreef:Dit kapitalistische poedersuiker wat heeft bedacht dat een "zorgprestatiemodel" een goed idee is waardoor ik nu bijna 90 euro eigen risico uit 2022 mag betalen omdat ik 15 minuten TELEFONISCH CONTACT heb gehad met mijn psychologiepraktijk. Waar ik op dat moment nog niet eens behandeling kreeg, want daar ben ik pas dit jaar mee gestart.
Ben echt te pissig voor woorden gewoon. En dan verbaasd zijn dat mensen zorg mijden in dit land. Krijg toch de gruwels ervan.
fohadie schreef:Hier trouwens ook een ergernis wbt zorg: bloedverdunners van mijn man die hij eerst zelf moet betalen van zijn eigen risico. Meteen €100,00 armer. Ik dacht dat medicatie vergoed werd in de basisizorg, zeker bloedverdunners, maar blijkbaar geldt daar ook eigen risico voor. Goedkoper merk wilde de arts niet voorschrijven.
Net als Pablo-Bokt snap ik wel dat mensen zorg mijden. Probeer ik ook zoveel mogelijk want het is gewoon niet te betalen! Ik doe mijn twee jaarlijkse apk voor mijn hart en slik braaf mijn medicatie en ben daardoor in januari al door mijn eigen risico heen. Verder dokter ik wel zelf.
fohadie schreef:xPabloBokt schreef:Dit kapitalistische poedersuiker wat heeft bedacht dat een "zorgprestatiemodel" een goed idee is waardoor ik nu bijna 90 euro eigen risico uit 2022 mag betalen omdat ik 15 minuten TELEFONISCH CONTACT heb gehad met mijn psychologiepraktijk. Waar ik op dat moment nog niet eens behandeling kreeg, want daar ben ik pas dit jaar mee gestart.
Ben echt te pissig voor woorden gewoon. En dan verbaasd zijn dat mensen zorg mijden in dit land. Krijg toch de gruwels ervan.
Ik weet niet of het helpt, maar ik heb dit ooit met mijn cardioloog gehad. Ik had telefonisch contact ivm een vraag over corona. Ik had een mail gestuurd, maar mijn cardioloog vond het fijner om te bellen. Toen ook ineens een rekening. Ik heb toen contact opgenomen met mijn zorgverzekering dat ik zelf niet voor het telefonisch contact had gekozen en ik het heel vreemd vond dat ook dit van mijn eigen risico afging. Toen is de rekening geseponeerd.
Wellicht helpt het als je contact opneemt met je zorgverzekering? Ik weet dat telefonisch consult normaal wel je eigen risico kost, maar dan heb je echt een consult. Jij zegt dat je nog niet onder behandeling was, dus dat lijkt niet te kloppen? Succs iig.
fohadie schreef:Hier trouwens ook een ergernis wbt zorg: bloedverdunners van mijn man die hij eerst zelf moet betalen van zijn eigen risico. Meteen €100,00 armer. Ik dacht dat medicatie vergoed werd in de basisizorg, zeker bloedverdunners, maar blijkbaar geldt daar ook eigen risico voor. Goedkoper merk wilde de arts niet voorschrijven.
Net als Pablo-Bokt snap ik wel dat mensen zorg mijden. Probeer ik ook zoveel mogelijk want het is gewoon niet te betalen! Ik doe mijn twee jaarlijkse apk voor mijn hart en slik braaf mijn medicatie en ben daardoor in januari al door mijn eigen risico heen. Verder dokter ik wel zelf.
M_D_H schreef:fohadie schreef:Hier trouwens ook een ergernis wbt zorg: bloedverdunners van mijn man die hij eerst zelf moet betalen van zijn eigen risico. Meteen €100,00 armer. Ik dacht dat medicatie vergoed werd in de basisizorg, zeker bloedverdunners, maar blijkbaar geldt daar ook eigen risico voor. Goedkoper merk wilde de arts niet voorschrijven.
Is het echt het eigen risico of misschien de eigen bijdrage?
En niet alle medicatie wordt vergoed vanuit de basiszorg helaas. Maar wellicht dat een ander merk bloedverdunners wel vergoed wordt, ik weet namelijk van mijn vader dat hij de bloedverdunners wel volledig vergoed krijgt
xPabloBokt schreef:Dit kapitalistische poedersuiker wat heeft bedacht dat een "zorgprestatiemodel" een goed idee is waardoor ik nu bijna 90 euro eigen risico uit 2022 mag betalen omdat ik 15 minuten TELEFONISCH CONTACT heb gehad met mijn psychologiepraktijk. Waar ik op dat moment nog niet eens behandeling kreeg, want daar ben ik pas dit jaar mee gestart.
_San87_ schreef:deksel schreef:De verwarming op m’n (slaap)kamer tikt altijd als die uit staat (als die aan staat maakt die ook gekke geluiden). Daardoor kan ik alleen nog maar met koptelefoon op slapen en dat verpest m’n slaap echt.
In de ketel zit een rotortje je ervoor zorgt dat metaaldeeltjes uit de radiator tegengehouden worden, bij ons was deze laatst kapot, toen ie vervangen was, was het tikken weg. Dat kan het misschien ook zijn bij jou.
fohadie schreef:xPabloBokt schreef:Dit kapitalistische poedersuiker wat heeft bedacht dat een "zorgprestatiemodel" een goed idee is waardoor ik nu bijna 90 euro eigen risico uit 2022 mag betalen omdat ik 15 minuten TELEFONISCH CONTACT heb gehad met mijn psychologiepraktijk. Waar ik op dat moment nog niet eens behandeling kreeg, want daar ben ik pas dit jaar mee gestart.
Ik weet niet of het helpt, maar ik heb dit ooit met mijn cardioloog gehad. Ik had telefonisch contact ivm een vraag over corona. Ik had een mail gestuurd, maar mijn cardioloog vond het fijner om te bellen. Toen ook ineens een rekening. Ik heb toen contact opgenomen met mijn zorgverzekering dat ik zelf niet voor het telefonisch contact had gekozen en ik het heel vreemd vond dat ook dit van mijn eigen risico afging. Toen is de rekening geseponeerd.
Wellicht helpt het als je contact opneemt met je zorgverzekering? Ik weet dat telefonisch consult normaal wel je eigen risico kost, maar dan heb je echt een consult. Jij zegt dat je nog niet onder behandeling was, dus dat lijkt niet te kloppen? Succs iig.
_San87_ schreef:Cayenne schreef:Wat voor apparaat?
Een MoccaMaster.
Citaat:. Update (en ik ben denk ik nog pissiger dan eerst):
VGZ kan niks doen geven ze aan. Als ik bezwaar wil maken moet ik de psychologiepraktijk bellen.
Ik dat dus gelijk doen. Zij gaat nakijken waar de kosten voor zijn gedeclareerd.
Grofweg €60,- is de telefonische pre-intake. Snap ik. Dat is inhoudelijk en zie ik als triage. Vind ik niet erg om voor te betalen ondanks dat het niet vooraf is aangegeven.
Echter de overige €30,- is letterlijk omdat de psychologiepraktijk mijn voicemail in heeft gesproken omdat ik niet opnam. Ik was toen aan het werk en heb drie uur later teruggebeld en gesproken. Dat kost me dus blijkbaar €30,- en dat is blijkbaar ook nog eens gegrond?
Echt mijn kin ligt op mijn knieën, ik kan hier zo kwaad om worden. €30,- vanwege een fiets voicemail? Dat is bijna de helft van mijn weekboodschappen.
Oh ja en die muts aan de telefoon vergelijkt het met de tandarts, dat ik daar ook voor moet betalen als ik geen verzekering heb. Ja allemaal leuk enzo, maar die haalt tenminste nog mijn tandsteen weg en controleert op gaatjes en dergelijke. Wat me overigens voor een standaard consult maar rond de €40,- kost.
Ik ga emigreren ofzo. Doei.
MarlindeRooz schreef:Zo de neiging om gewoon een hond te adopteren ergens maar het kan echt niet.
Nu moet ik vanmiddag alleen gaan wandelen.