Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 12:53

Dit kapitalistische poedersuiker wat heeft bedacht dat een "zorgprestatiemodel" een goed idee is waardoor ik nu bijna 90 euro eigen risico uit 2022 mag betalen omdat ik 15 minuten TELEFONISCH CONTACT heb gehad met mijn psychologiepraktijk. Waar ik op dat moment nog niet eens behandeling kreeg, want daar ben ik pas dit jaar mee gestart.

Ben echt te pissig voor woorden gewoon. En dan verbaasd zijn dat mensen zorg mijden in dit land. Krijg toch de gruwels ervan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:26

Dat ik alleen op kantoor zit en dat super saai is. En ik mag dus niet thuis werken want ik zou niet goed genoeg ingewerkt zijn. Maar ik mag wel alleen op kantoor zitten snap jij hem nog.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:28

xPabloBokt schreef:
Dit kapitalistische poedersuiker wat heeft bedacht dat een "zorgprestatiemodel" een goed idee is waardoor ik nu bijna 90 euro eigen risico uit 2022 mag betalen omdat ik 15 minuten TELEFONISCH CONTACT heb gehad met mijn psychologiepraktijk. Waar ik op dat moment nog niet eens behandeling kreeg, want daar ben ik pas dit jaar mee gestart.

Ben echt te pissig voor woorden gewoon. En dan verbaasd zijn dat mensen zorg mijden in dit land. Krijg toch de gruwels ervan.

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb dit ooit met mijn cardioloog gehad. Ik had telefonisch contact ivm een vraag over corona. Ik had een mail gestuurd, maar mijn cardioloog vond het fijner om te bellen. Toen ook ineens een rekening. Ik heb toen contact opgenomen met mijn zorgverzekering dat ik zelf niet voor het telefonisch contact had gekozen en ik het heel vreemd vond dat ook dit van mijn eigen risico afging. Toen is de rekening geseponeerd.

Wellicht helpt het als je contact opneemt met je zorgverzekering? Ik weet dat telefonisch consult normaal wel je eigen risico kost, maar dan heb je echt een consult. Jij zegt dat je nog niet onder behandeling was, dus dat lijkt niet te kloppen? Succs iig.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:31

Hier trouwens ook een ergernis wbt zorg: bloedverdunners van mijn man die hij eerst zelf moet betalen van zijn eigen risico. Meteen €100,00 armer. Ik dacht dat medicatie vergoed werd in de basisizorg, zeker bloedverdunners, maar blijkbaar geldt daar ook eigen risico voor. Goedkoper merk wilde de arts niet voorschrijven.

Net als Pablo-Bokt snap ik wel dat mensen zorg mijden. Probeer ik ook zoveel mogelijk want het is gewoon niet te betalen! Ik doe mijn twee jaarlijkse apk voor mijn hart en slik braaf mijn medicatie en ben daardoor in januari al door mijn eigen risico heen. Verder dokter ik wel zelf.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:40

De KPN modem is gisteren gestorven. Geen TV en internet is al irritant genoeg maar met een smart home is het extra irritant omdat veel dingen nu niet of nauwelijks werken. First world problems, I know. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Volgens mij brak zojuist een tand tijdens het eten, boee

fleurtjeuh

fohadie schreef:
Hier trouwens ook een ergernis wbt zorg: bloedverdunners van mijn man die hij eerst zelf moet betalen van zijn eigen risico. Meteen €100,00 armer. Ik dacht dat medicatie vergoed werd in de basisizorg, zeker bloedverdunners, maar blijkbaar geldt daar ook eigen risico voor. Goedkoper merk wilde de arts niet voorschrijven.

Net als Pablo-Bokt snap ik wel dat mensen zorg mijden. Probeer ik ook zoveel mogelijk want het is gewoon niet te betalen! Ik doe mijn twee jaarlijkse apk voor mijn hart en slik braaf mijn medicatie en ben daardoor in januari al door mijn eigen risico heen. Verder dokter ik wel zelf.

Ik dacht dat voor veel medicatie je de eerste keer zelf moet betalen maar als het een lopend voorschrift is dat ze daarna vergoed worden

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 13:45

fohadie schreef:
xPabloBokt schreef:

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb dit ooit met mijn cardioloog gehad. Ik had telefonisch contact ivm een vraag over corona. Ik had een mail gestuurd, maar mijn cardioloog vond het fijner om te bellen. Toen ook ineens een rekening. Ik heb toen contact opgenomen met mijn zorgverzekering dat ik zelf niet voor het telefonisch contact had gekozen en ik het heel vreemd vond dat ook dit van mijn eigen risico afging. Toen is de rekening geseponeerd.

Wellicht helpt het als je contact opneemt met je zorgverzekering? Ik weet dat telefonisch consult normaal wel je eigen risico kost, maar dan heb je echt een consult. Jij zegt dat je nog niet onder behandeling was, dus dat lijkt niet te kloppen? Succs iig.

Nee, ik heb wel een soort van intakegesprek gehad aan de telefoon waarbij ze vroegen naar mijn klachten. Ik kan erin komen dat dat in rekening gebracht wordt. Maar daarna belden ze nog een keer om een afspraak in te plannen en heb ik zelfs gezegd, bel me in januari maar terug want ik wil mijn eigen risico van 2022 niet aanspreken/opmaken. Daar is nu dus ook bijna 30 euro voor gerekend. Dat was een gesprek van 3 minuten wat niet eens inhoudelijk was!

Overigens dat andere gesprek is ook afgebroken, ik hoorde ineens niets meer aan de andere kant van de lijn en ben daarna pas na een aantal dagen weer teruggebeld voor bovenstaand belmoment en toen wilden ze al meteen een afspraak inplannen.

Kan het eens proberen bij de zorgverzekeraar.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 15-02-23 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:46

Helaas niet. Is al twee jaar zo.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:48

Sommige medicatie blijf je zelf voor betalen.
Zo is melatonine bij de drogist minder duur dan via de huisarts bij de apotheek.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:21

fohadie schreef:

Is het echt het eigen risico of misschien de eigen bijdrage?

En niet alle medicatie wordt vergoed vanuit de basiszorg helaas. Maar wellicht dat een ander merk bloedverdunners wel vergoed wordt, ik weet namelijk van mijn vader dat hij de bloedverdunners wel volledig vergoed krijgt :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:28

Zo de neiging om gewoon een hond te adopteren ergens maar het kan echt niet. :=

Nu moet ik vanmiddag alleen gaan wandelen. -O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:53

MarlindeRooz schreef:

Misschien kunnen we eentje delen, ik wil er ook een maar heb hooguit tijd voor halve hond :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:24

Hoofdpijn die niet over wil gaan :\ ga wegggg

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:37

M_D_H schreef:
fohadie schreef:

Is het echt het eigen risico of misschien de eigen bijdrage?

En niet alle medicatie wordt vergoed vanuit de basiszorg helaas. Maar wellicht dat een ander merk bloedverdunners wel vergoed wordt, ik weet namelijk van mijn vader dat hij de bloedverdunners wel volledig vergoed krijgt :j

Nope, eerst eigen risico en daarna idd eigen bijdrage, maar die is gelukkig lager. Dubbelop dus. En goedkoper is er zeker te krijgen, idd ook die wel vergoed wordt,maar wil de arts niet voorschrijven. Dat is het hele probleem! Want dan krijg je het ook niet van de apotheek. En helaas is dit alleen op recept verkrijgbaar, niet bij de drogist.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:43

Hond heeft iemand gebeten/gehapt :\ Het is m'n zus dr hond maar zij verwacht dat wij wel van alles met haar hond gaan doen. Het is dat ik geen geld had anders wilde ik wel met dr hond naar een cursus of in ieder geval iemand vragen die kan helpen met de hond. :\

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:47

xPabloBokt schreef:

Dat heeft een familielid een keer gehad met nog geen 2 minuten bellen, waarbij familielid alleen maar bleef zeggen dat er geen verdere zorg nodig was (was al eens eerder doorgegeven). Kon diegene achteraf evengoed 125 Euro afrekenen, want telefonisch consult... 8)7

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:02

Onze twee weken oude droger maakt een gek geluidje. Kill me. |o

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:04

_San87_ schreef:
deksel schreef:
De verwarming op m’n (slaap)kamer tikt altijd als die uit staat (als die aan staat maakt die ook gekke geluiden). Daardoor kan ik alleen nog maar met koptelefoon op slapen en dat verpest m’n slaap echt ;(.

In de ketel zit een rotortje je ervoor zorgt dat metaaldeeltjes uit de radiator tegengehouden worden, bij ons was deze laatst kapot, toen ie vervangen was, was het tikken weg. Dat kan het misschien ook zijn bij jou.

Tikken van een verwarming gebeurt vaak doordat de ketel aanslaat en er warm water door de leidingen/radiotoren gaat en het metaal uitzet door die warmte.
Misschien helpt het om de thermostaat lager te zetten zodat de ketel niet aanslaat 's nachts.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 16:32

fohadie schreef:
xPabloBokt schreef:

Update (en ik ben denk ik nog pissiger dan eerst):

VGZ kan niks doen geven ze aan. Als ik bezwaar wil maken moet ik de psychologiepraktijk bellen.

Ik dat dus gelijk doen. Zij gaat nakijken waar de kosten voor zijn gedeclareerd.

Grofweg €60,- is de telefonische pre-intake. Snap ik. Dat is inhoudelijk en zie ik als triage. Vind ik niet erg om voor te betalen ondanks dat het niet vooraf is aangegeven.

Echter de overige €30,- is letterlijk omdat de psychologiepraktijk mijn voicemail in heeft gesproken omdat ik niet opnam. Ik was toen aan het werk en heb drie uur later teruggebeld en gesproken. Dat kost me dus blijkbaar €30,- en dat is blijkbaar ook nog eens gegrond?

Echt mijn kin ligt op mijn knieën, ik kan hier zo kwaad om worden. €30,- vanwege een fiets voicemail? Dat is bijna de helft van mijn weekboodschappen.

Oh ja en die muts aan de telefoon vergelijkt het met de tandarts, dat ik daar ook voor moet betalen als ik geen verzekering heb. Ja allemaal leuk enzo, maar die haalt tenminste nog mijn tandsteen weg en controleert op gaatjes en dergelijke. Wat me overigens voor een standaard consult maar rond de €40,- kost.

Ik ga emigreren ofzo. Doei.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:54

Dat ik net een mail teruglees die ik zojuist verzonden heb en zie dat ik 3x 'wat mij/dat betreft' gebruik terwijl de mail uit slechts 8 regels bestaat. :')
Joe, het is een lange dag.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:01

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:04

Ik moet boodschappen doen, maar ben echt moe. En woensdagmiddag is een ramp hier. Alle schappen leeg en winkel een speeltuin. Maar moet wel wat eten hebben, mijn hoofd ligt weer in puin dus er klopt niks van wat ik van de week gehaald heb.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:19

Citaat:
. Update (en ik ben denk ik nog pissiger dan eerst):

VGZ kan niks doen geven ze aan. Als ik bezwaar wil maken moet ik de psychologiepraktijk bellen.

Ik dat dus gelijk doen. Zij gaat nakijken waar de kosten voor zijn gedeclareerd.

Grofweg €60,- is de telefonische pre-intake. Snap ik. Dat is inhoudelijk en zie ik als triage. Vind ik niet erg om voor te betalen ondanks dat het niet vooraf is aangegeven.

Echter de overige €30,- is letterlijk omdat de psychologiepraktijk mijn voicemail in heeft gesproken omdat ik niet opnam. Ik was toen aan het werk en heb drie uur later teruggebeld en gesproken. Dat kost me dus blijkbaar €30,- en dat is blijkbaar ook nog eens gegrond?

Echt mijn kin ligt op mijn knieën, ik kan hier zo kwaad om worden. €30,- vanwege een fiets voicemail? Dat is bijna de helft van mijn weekboodschappen.

Oh ja en die muts aan de telefoon vergelijkt het met de tandarts, dat ik daar ook voor moet betalen als ik geen verzekering heb. Ja allemaal leuk enzo, maar die haalt tenminste nog mijn tandsteen weg en controleert op gaatjes en dergelijke. Wat me overigens voor een standaard consult maar rond de €40,- kost.

Ik ga emigreren ofzo. Doei.

Wow, dat vind ik eigenlijk best schandalig! Kijk, ik weet heus dat alles heel duur is, de kosten de pan uitreizen, je wel moet betalen als je niet om komt dagen en de managers moeten natuurlijk ook dik betaald worden, maar om nu €30,00 te gaan vragen om een voicemail in te spreken? Dat gaat echt te ver. Sterkte.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:59

MarlindeRooz schreef:

Geen idee waar je woont, maar je mag best mee lopen hoor!

Ik liep heerlijk met de honden. Losloopgebied. Onze borders luisteren tegenwoordig steeds beter. Ook de volle reu. En op 50 meter afstand lopen er twee baasjes, met twee honden, vliegen die twee elkaar in de haren.
Tja! Dat kan!

Nu had ik de mijne al zitten, want ik wil eerst polshoogte nemen van wat voor honden ik te maken heb.
Komt er een Labradoodle om de bocht die met ontblote tanden toch te keer ging.
Onze honden commando "negeer!" Gegeven...
Die vrouw roepen en roepen, denk je dat ie kwam? Nope!

Moest zelfs bijna ingrijpen.

Dus, ik met die honden, braaf naast me verder. Hoor ik die vrouw ook nog klagen... "Loop toch door met je bordercollies... Rotmens." En ik denk... Pardon?!

Nu had ik al in de smiezen, dat ze mijn pad nog eens ging kruizen. En braaf deed ze de hare aan de lijn, dikke twijfel, die doodle helemaal gek. Mevrouw als een vlaggetje er achter.
En... Ik... Kon...het...niet...laten!!!

"Loop maar door hoor, die van mij heb ik uitstekend onder controle. Kan ik u ook niet meer in de weg lopen!"

Dat hoofd... Een grote rode boei!

Ja, je leest het goed!
Onopgevoede ongeleide projectielen, die aangelijnd moeten, in een losloop gebied.
Lijkt me best een ergenis op zich. -O-