Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:12

Oh dat eenhoorn papier! <3
Zo leuk om te lezen dat iedereen tevreden is! Wauw

Pikkepor

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:20

Echt weer heel veel leuke pakketten. Hier weer een thuiswerkdag voorbij zonder pakketje... ik ben heel benieuwd wanneer ie komt.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:25

Saul schreef:
Oh God. Wat dom van mij!!

Er is een bokker met de bokt naam orchidee achterste voren! Wacht even check check dubbel check :P

Wow, dit is me dus nooit opgevallen! Bij andere bokkers die hun naam achterstevoren spellen wel, maar niet bij deze bokker.

Zo leer je nog wat in het Santatopic, haha.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:32

Met hulp van een lieve Bokker in de pb ben ik ook achter het getal van de tattoos.. dat is 10, + 1 =11

Dus de hints tot nu toe:
  • Spelvout
  • Metaalschraapsel (van een boormachine)
  • 11

11… ik dacht eerst aan de 11e deelnemer op de lijst, en dat is Miccamaaike… maar ik kan geen enkele hint aan haar linken…

De enige die ik momenteel nog redelijkerwijs verdenk is degene die me pb’de… maar ook aan haar kan ik geen van de hints linken…

En ik verdenk nog iemand, maar dat is omdat ik die persoonlijk ken, en ik zie haar er gerust voor aan om het mij zo moeilijk te maken… :)) maar verder ook geen enkele link tussen de hints en haar…

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:37

Banjer, moet het 11 zijn of 21? Getal moet je dubbel doen +1.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:41

Hele leuke pakketten allemaal!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:42

Tancreda4 schreef:
4 ss! Wat super luek! Maar wel chaos denk ik ook, gelukkig heb je een extra kamer waar alles staat Roosch :')

Iemand een verslaving ontwikkeld door het lootje... Ben benieuwd wat dat zou zijn!

Ik had zin in chocolade gisteravond. Niets in huis, behalve een kadootje voor m'n lootje.... Die heeft nu een kadootje minder. Dit kan een tip zijn. Een chocolade loos pakket kan ik zijn.... Of heb ik het item alweer nieuw gekocht en krijgt het lootje het alsnog? <<)

Hihi, ik ben nu jouw berichten aan het lezen, wetende dat ik jouw lootje was. Gaat dit hierboven over de chocoladeletter? :+

Ik heb trouwens alle cadeautjes gevonden! Dank voor het doorgeven anders had ik het per ongeluk weggegooit.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:45

Hmm…je hebt een punt… 21 is Banyu… heb gegoogeld… het betekent “water” in het Javaans… maar dat kan ik ook niet aan de hints linken… Banyu klinkt een beetje als Banjer, maar dan verkeerd gespeld… maar of dat nu echt op “spelvout” slaat… denk het niet, dat is wel heel ver gezocht… :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:51

Ohhh ik ben toch zo hard verwend!! Ik heb echt een hele leuke uitpak sessie gehad :D Echt zoooo hard bedankt lieve Santa!

Terwijl ik stond te koken, werd toch nog het pakket bezorgd. Super lief van de bezorgster! Echt een mega pakket. M'n zoontje wilde het pakket gelijk uitpakken om te kijken wat er in zat. We hebben de bovenkant open gemaakt, maar verder moest het pakket wachten. Helaas voor Simon lag hij toen al in bed. Mn schoonvader en zwager kwam eten, dus ik moest ook geduld hebben.

Simon kon niet wachten :D
Afbeelding
Afbeelding

Kaart en opgeloste hint:
Afbeelding
Afbeelding

Uit de hint komen een aantal zinnen:
- Ik heb een moestuintje in mijn hard
- De auto plus de sleurhut hebben we het afgelopen jaar maar weinig gestart
- Heupen liegen niet
- Een sterk geurend merk is mijn favoriet
- Er is een liedje wat Guus Meeuwis zingt
- In mijn huis ben ik door planten en camera's omringd

Nou ben ik nooit zo goed in hints in 1x begrijpen, dus ik ben maar eens gaan zoeken op moestuin. Na een aantal bokkers, kwam ik bij bokker Fem terecht. Zij heeft een grote moestuin, een caravan en een mega camera verzameling in een vitrinekast. Over de andere 3 hints moet ik nog even nadenken. Fem ben jij mijn Santa?

Dan de cadeautjes. Jeetje wat ben ik verwend!!

Er zaten 4 planten in mijn pakket. Klein probleempje, ze zaten ondersteboven in het pakket (en had wel de goede kant boven) en helaas is er eentje een beetje gesneuveld, maar hij is deels nog heel. Een plantje heeft een beetje zwaar gehad, dus hopelijk trekt die nog bij.

Afbeelding

Helaas afgebroken, deze plant lag helemaal uit de verpakking toen ik hem eruit haalde. Maar er is gelukkig nog een mooi stuk over.
Afbeelding

Dat was nog niet alles, want er zat nog veel meer in mijn pakket.

Mijn Santa heeft me echt heel goed gestalkt en ik besef me nu dat er teveel op internet te vinden is haha, maar super leuk gedaan deze foto's!
Afbeelding

De cadeaus
Afbeelding

Prachtig spel, Hart van Afrika (had ik nog niet, echt leuk!!)
Thee en een 1 kops theepot, super leuk en ben erg benieuwd naar de thee!
Kruidenpotjes, kersthangers, haarmasker, schrift, notitieboekje met fantastische unicornpen, toilettasje , bloemenzaadjes en super leuke sokken van Dedoles.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat goede inspiratie voor de woensdagavond:
Afbeelding

Dan zijn er nog een hoop cadeautjes voor Simon, die mag hij morgen uitpakken, verslag volgt nog!

En... last but not least... ik ben nog niet klaar met puzzelen, want er is een tas met een slot erop.
Afbeelding

Dus Fem, als jij inderdaad mijn Santa bent, kom maar op met die Sudoku want ik ben heeeeel erg benieuwd wat er in zit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 23:54

fohadie schreef:
Hihi, ik ben nu jouw berichten aan het lezen, wetende dat ik jouw lootje was. Gaat dit hierboven over de chocoladeletter? :+

Ik heb trouwens alle cadeautjes gevonden! Dank voor het doorgeven anders had ik het per ongeluk weggegooit.

Hahaha, ja, ik had 'm maar gelijk vervangen en ingepakt om herhaling te voorkomen :))

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:01

Ik ben t iig niet Banjer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:04

Leuk pakket miccamaaike! Grappig, normaal ben je er als je de n aan hebt maar jij mag nog even doorpuzzelen. :))

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:45

Wat een geweldige pakketten weer zeg! Ik begin me steeds meer te schamen voor mijn inpak kunsten. :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 06:42

Bladzijde 284 al :oo

Jee gaat hard. [&]

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:04

Zo gaaf al die pakketten!
Leuk vermaak ook om ze te bekijken tijdens mijn nachtvoedingen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:10

Er moeten nog aardig wat pakketten komen toch ?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:14

Volgens mij wel! Ik wacht nog in spanning af! **\O/**

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:15

Banjer schreef:
Hmm…je hebt een punt… 21 is Banyu… heb gegoogeld… het betekent “water” in het Javaans… maar dat kan ik ook niet aan de hints linken… Banyu klinkt een beetje als Banjer, maar dan verkeerd gespeld… maar of dat nu echt op “spelvout” slaat… denk het niet, dat is wel heel ver gezocht… :o

Is er niet een bokker die zo heet? Jawel toch?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:25

3 dagen geleden ontving ik mijn pakket van Marjo.
Helaas was/ben ik zo ziek dat het echt onmogelijk was om een goed verslag te maken.
Het was al bijna niet eens mogelijk om mijn ogen open te houden. Bizar hoe ziek je je kunt voelen.

Nu gaat het iets beter, al bulder ik nog als een zeehond en heb nog zwaar opgezwollen ogen.
Heb nu wel de puf om een verslag te maken wat het pakket verdiend!

Ik kreeg dus het pakket binnen.
Niet zo'n grote doos, maar wel behoorlijk zwaar.
Ik moest dus precies op dat moment naar de fysio en kon 'm niet open maken.
Heel de fysio behandeling dacht ik; als ik straks thuis kom... joepieeee!

Nou, ik kwam thuis en begon de doos open te maken.
De doos was werkelijk prachtig ingepakt! Zo mooi!
Afbeelding

Zoals ik hier al in het topic liet zien, vond ik als allereerst deze envelop:
Afbeelding

Daar zat de volgende kaart in:
Afbeelding
Afbeelding

De QR code deed het niet en eveneens de link deed het niet.
Maar ik ontving een pb-tje van een anonieme bokker die mij de wel werkende link gaf. (Overigens, als ik op dat moment in het profiel van die bokker had gekeken, had ik misschien al eerder kunnen raden dat Marjo mijn Santa was.

De link deed het en in de kaart stond al als hint: 24=E
Dat was dan ook het uitgangspunt van de puzzel. Binnen een minuutje of 8-10 had ik de puzzel opgelost.
Wat een tof idee!
Afbeelding

Vervolgens ging ik zoeken naar iemand die veel met mij gemeen had. Eerst kwam ik bij een andere deelnemer uit. Maar uiteindelijk legde ik toch de link dat ik deze persoon misschien wel eens in real life zou kunnen kennen.

Ik raadde Marjo en mocht de volgende envelop pas open maken als ik wist wie mijn lootje was.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jaaaaa! Wat hebben wij een hoop mooie dingen samen meegemaakt, wat een bijzonder vriendengroepje hadden wij, ontstaan hier op bokt door fotografie.
Ik denk ook echt nog met heel veel plezier en blijdschap terug aan die tijden.
En ja! Je moet toch echt een keertje je cadeaubon inwisselen voor een fotoshoot hoor. :')

Vervolgens zag ik dat de doos tot de rand toe gevuld was met allemaal prachtig ingepakte cadeaus.
Marjo, ik wil bij jou in de leer voor inpakker.
Afbeelding

Afbeelding

Bij sommige cadeautjes zat een kaartje bij:
Afbeelding

En deze zat bij het prachtige boek.
Wat knap, ik heb al zoveel boeken gelezen over de oorlog en deze had ik zelfs nog nooit van gehoord. En de andere die je noemt ga ik zeker ook opzoeken!
Afbeelding

Woodwick is altijd een goede keuze!
En ik kan de geur nu niet zo goed ruiken (door het ziek zijn).
Maar mijn vriend zegt dat ie heerlijk ruikt. Al zegt dat nog niet zoveel, want hij houdt wel van zware aardse en bloemige geuren. :')
Afbeelding

Nog een kaartje:
Afbeelding

Nou, ik ben heel benieuwd naar de waterdrop! Die ga ik zeker uitproberen, lijkt me erg lekker! Al drink ik momenteel vooral thee en water. Maar beetje afwisseling kan altijd!
En inderdaad, kerstversiering en eenhoorns zijn altijd goed <3 !
Afbeelding

En alle foto's met alle kaartjes erbij:
Afbeelding

Lieve Marjolijn, het is zo spot on! Kun je toch goed zien dat je me naast bokt ook persoonlijk kent :D .

Even een lijstje van alles wat ik cadeau heb gekregen:
Een boek (kan niet wachten om die te gaan lezen! Super! )
Een boekenlegger van Canada
Spelletje 'oliebol happens'
Spelletje 'Qwirkle Cards'
Tafel'spel' Kluts (met verwarrende vragen).
Houten kerstversiering/ornamenten (kei leuk! heb al iets van een idee om te kijken of ik er iets mee kan maken in combinatie met Macrame)
Eenhoorn sleutelhanger <3
Woodwick waxmelt
Waterdrops Zen
Chocolade drop ballen (heb ze al geproefd, ze zijn geweldig! <3 )

Dankjewel lieverd! Ik voel me enorm verwend en voor mij is het weer helemaal duidelijk waarom dit concept zo mooi is +:)+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:29

Wauw ook al zo'n mooi pakket !

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:31

miccamaaike schreef:
Dus Fem, als jij inderdaad mijn Santa bent, kom maar op met die Sudoku want ik ben heeeeel erg benieuwd wat er in zit.

Ja *\o/*
It is me!

Wauw, het zal misschien komen door mijn enorm zieke hoofd dat ik serieus de doos alsnog verkeerd om gedaan heb. Ik was zo bewust bezig om te zorgen dat die planten wel recht vervoerd zouden worden.

Nou moet ik zeggen dat alle stekjes het behoorlijk zwaar hebben momenteel. Ook diegene die hier nu thuis nog staan. Vooral die 'zebra' heeft het echt niet makkelijk.
Dus voel je niet rot als ze het niet overleven. Het was een gok.

Het was inderdaad een behoorlijk pakket.
Sterker nog, ik heb last minute wat eruit moeten halen. Ik was zo slim om thuis even op de weegschaal te gaan staan met pakket en die was echt 12 kilo i.p.v. de 10 kilo die het mocht zijn.
Het was even nagelbijten bij het pakketpunt, maar hij woog 9920 gram _/-\o_ :')

De Sudoku ga ik je toezenden via PB. Probeer 'm eerst zelf op te lossen, als dat niet lukt dan mag je hier om hulp of bij mij om een hint vragen (in de vorm van een extra cijfer).

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:37

Oeeeee ik zag iets leuks voorbij komen in de post NL app *\o/* *\o/*
Maar bezorgtijd onbekend dus het blijft nog even spannend _O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:42

Wat een prachtige pakketten komen er voorbij zeg <3 Groot of klein, maakt toch niet uit? Iedereen besteed wat voor hen/haar mogelijk is en inderdaad, het idee dat er iemand voor jou bezig is geweest, is al genoeg waarde <3

@Fem, ik heb ook waterdrop. Ik heb de paarse, erg lekker :9

Verder ben ik ook met iedereen aan het meegenieten want mijn pakket is er ook nog niet

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:48

Helemaal mee eens Noisy, het gaat niet om het formaat of de hoeveelheid cadeautjes.
Sowieso zegt het formaat ook niks over de waarde.

Ik blijf dit hele concept sowieso bijzonder vinden dat een vreemde (in mijn geval nu niet) zo z'n best doet voor jou.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:00

Gefeliciteerd candalisa!!
& beterschap Fem, gelukkig heb je een prachtig pakket gekregen, daar moet je je wel beter door voelen! :(:)