Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:48

Flying_Angel schreef:
Kairos schreef:
Iemand een idee of het mogelijk is muziek te blijven luisteren op je airpods en filmen in selfiestand tegelijk? Ik wil mijn squats graag filmen om techniekverbetering te kunnen zien, maar ik haat de zoetsappige muziek in de sportschool dus zou graag mijn eigen muziek blijven horen :'). Nu is het vaak als ik film stopt mijn eigen muziek…

Werkt dit?

https://www.menshealth.com/nl/lifestyle ... -tegelijk/

Held!

deksel

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:25

Vaak kan je ook met Snapchat filmen en muziek luisteren tegelijkertijd!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 07:50

Een tijd terug kon je op Instagram zoeken op hashtag en dan op nieuwste, ik zie nu alleen nog populair en recente populair, weet iemand hoe je nog op nieuwe fotos kunt zoeken?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:38

Iemand hier antwoord op…
Heb een iPhone 12 en sinds een paar weken gaat het volume automatisch omlaag af en toe. Ik kan het geluid dan niet harder zetten, want volgens het volumebalkje staat het al op z’n hardst. Het heeft niet met gezichtsherkenning te maken, want die functie heb ik uitgezet. Hij doet het geregeld als ik een podcast (Podimo) aan heb en de telefoon dan wegleg. Heel irritant, want het gaat dan echt te zacht. Dit is allemaal op speaker, dus niet als ik oortjes in heb tot nu toe. Als ik de podcast dan pauzeer voor een halve minuut en weer aanzet, is het volume weer normaal totdat het weer gebeurd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 19:37

Sorry geen idee, ik heb geen iPhone!

Vandaag was ik in een weiland met schapen die alleen over de ruggengraat geschoren waren. Dus alleen een brede strook bovenop. Waarom?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:14

Weet iemand of het als sluipverbruik telt wanneer je je telefoon nog aan de oplader hebt liggen terwijl de batterij al vol is? Ik kan het nergens vinden, alle antwoorden gaan over een oplader die zonder telefoon in het stopcontact blijft.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:42

marley93 schreef:
Weet iemand of het als sluipverbruik telt wanneer je je telefoon nog aan de oplader hebt liggen terwijl de batterij al vol is? Ik kan het nergens vinden, alle antwoorden gaan over een oplader die zonder telefoon in het stopcontact blijft.

Ben ik ook heel benieuwd naar. En ook als ik de foon loskoppel maar de kabel in het stopcontact laat zitten. :)

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 22:16

Sluipverbruik in een oplader ontstaat door de adapter die er in zit. Die zet 240 volt om in 12 volt. Omdat er altijd een hele kleine stroom door die adapter loopt wordt er altijd een beetje electriciteit verbruikt. Pas als je de stekker uit het stopcontact haalt onderbreek je de stroomkring echt en stopt het verbruik ook echt. Het maakt daarbij niet uit of er al dan niet een volle batterij aan het andere eind van de adapter zit. Zolang de adapter is aangesloten is er enig verbruik. Ik zou het wel sluipverbruik noemen want het is onbedoeld en grotendeels ongemerkt verbruik dat eenvoudig te voorkomen is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 22:18

Afbeelding

Iemand die hier de vertaling van weet?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 22:24

Google zegt:
Alle lof zij god, altijd en voor altijd

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 22:43

fleurtjeuh schreef:
Google zegt:
Alle lof zij god, altijd en voor altijd

Mooi!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 01:38

Sheran schreef:
Sorry geen idee, ik heb geen iPhone!

Vandaag was ik in een weiland met schapen die alleen over de ruggengraat geschoren waren. Dus alleen een brede strook bovenop. Waarom?

Die zijn waarschijnlijk behandeld met een pour on en geschoren zodat het op de huid komt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 07:28

moonsparkle schreef:
Een tijd terug kon je op Instagram zoeken op hashtag en dan op nieuwste, ik zie nu alleen nog populair en recente populair, weet iemand hoe je nog op nieuwe fotos kunt zoeken?

Ik heb de oplossing nog niet gevonden..

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 08:28

axel_1997 schreef:
Sluipverbruik in een oplader ontstaat door de adapter die er in zit. Die zet 240 volt om in 12 volt. Omdat er altijd een hele kleine stroom door die adapter loopt wordt er altijd een beetje electriciteit verbruikt. Pas als je de stekker uit het stopcontact haalt onderbreek je de stroomkring echt en stopt het verbruik ook echt. Het maakt daarbij niet uit of er al dan niet een volle batterij aan het andere eind van de adapter zit. Zolang de adapter is aangesloten is er enig verbruik. Ik zou het wel sluipverbruik noemen want het is onbedoeld en grotendeels ongemerkt verbruik dat eenvoudig te voorkomen is.

Dankjewel! Duidelijk antwoord. :j

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:17

Tijdens de Formule 1 in Zandvoort afgelopen weekend werden er door de NS meer treinen ingezet. ‘Elke 5 minuten vertrekken treinen vanaf Haarlem(?) en Amsterdam Centraal’
Zelfs als die lijnen normaal elk kwartier rijden, zijn dat per lijn 8 treinen meer dan gebruikelijk. 16 p/u dus. Geen idee hoe lang die ritten duren, en de treinen moeten ook weer terug met dezelfde frequentie. Dus 32 extra treinen sowieso?

Waar komen die treinen vandaan? Staan die normaal ergens niets te doen of zijn er elders treinen die niet rijden zodat ze nu naar Zandvoort kunnen worden ingezet?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 09:27

Die staan normaal op een depot. Voor als er ergens treinen kapot gaan en vervangen moeten worden of voor andere treinen in onderhoud. Of zoals dit, voor bijzondere gebeurtenissen waar tijdelijk meer treinen nodig zijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:31

Indy_Mouse_9 schreef:
Tijdens de Formule 1 in Zandvoort afgelopen weekend werden er door de NS meer treinen ingezet. ‘Elke 5 minuten vertrekken treinen vanaf Haarlem(?) en Amsterdam Centraal’
Zelfs als die lijnen normaal elk kwartier rijden, zijn dat per lijn 8 treinen meer dan gebruikelijk. 16 p/u dus. Geen idee hoe lang die ritten duren, en de treinen moeten ook weer terug met dezelfde frequentie. Dus 32 extra treinen sowieso?

Waar komen die treinen vandaan? Staan die normaal ergens niets te doen of zijn er elders treinen die niet rijden zodat ze nu naar Zandvoort kunnen worden ingezet?

Er reden op veel trajecten in Nederland minder en kortere treinen. Die treinen werden ingezet naar Zandvoort. Ook zijn er altijd wel wat treinen in onderhoud. Dat proberen ze rond het weekend van zandvoort zo min mogelijk te hebben zodat ook deze treinen inzetbaar zijn.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 12:58

Wat is dit en kan ik er gewoon met mijn studenten OV in? :o? Afbeelding

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 13:01

U-link zijn bussen die tussen Utrecht en de steden rondom Utrecht rijden. Daar kan je volgens mij gewoon met je studenten-OV in

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 13:02

leintje_ schreef:
U-link zijn bussen die tussen Utrecht en de steden rondom Utrecht rijden. Daar kan je volgens mij gewoon met je studenten-OV in

Ah oke, thanks!

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 15:28

_Karlijn schreef:
Iedereen heeft het ook over oplichten, rode kleur verdwijnen, bijkleuren. Het zijn inderdaad net als littekens dingen die niet weggaan maar vervagen (van rood/paars naar huidskleurig/wit) (bij mij zilverachtig op sommige plekken) met de tijd, vitamine E olie zou kunnen helpen het proces te versnellen, zeggen 'ze'.

Klopt hier had ik het over. Striae is inderdaad blijvend want het zijn (een soort) littekens. Toch is het verschil tussen rode en huidskleurige/witte strepen best groot vind ik. Ik had gehoopt dat op vakantie met veel zonnen het wat zou oplichten maar dit is niet gebeurd dus ik ga denk ik een vitamine c of e serum proberen maar vooral geduld hebben. :P

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 16:10

Littekens moet je juist uit de zon houden :)
Tijd is de enige echte oplossing

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:55

Hhilde schreef:
Iemand hier antwoord op…
Heb een iPhone 12 en sinds een paar weken gaat het volume automatisch omlaag af en toe. Ik kan het geluid dan niet harder zetten, want volgens het volumebalkje staat het al op z’n hardst. Het heeft niet met gezichtsherkenning te maken, want die functie heb ik uitgezet. Hij doet het geregeld als ik een podcast (Podimo) aan heb en de telefoon dan wegleg. Heel irritant, want het gaat dan echt te zacht. Dit is allemaal op speaker, dus niet als ik oortjes in heb tot nu toe. Als ik de podcast dan pauzeer voor een halve minuut en weer aanzet, is het volume weer normaal totdat het weer gebeurd.

Heb je dit al gelezen/geprobeerd? https://www.appletips.nl/cookiewall?url ... uidsniveau.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 21:17

Ik heb er een aantal aan de buitenkant van mijn bovenbenen, omdat in mijn tienertijd mijn benen en heupen in een keer besloten 3x zo breed te worden :') ik noem ze mijn tijger strepen... ben ze gaan waarderen, want ze zijn er alleen maar gekomen door de vrouwelijke vormen waar ik wel blij mee ben :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:42