tienus63 schreef:Ik heb geen fictieve geboortedatum opgegeven.
Alleen een fictief jaar in het eerste scherm.
Daar is een woord voor; fraude.
Hóógst onethische poging tot voordringen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Dat ontken ik niet, fictief geboortejaar.
En ik ben blij dat ik afspraak heb staan!
Maar mijn redenen zijn niet rechtgeluld, want die redenen zijn niet krom.
Cer schreef:Ik vraag me af als er een artikel was geweest wat had verteld dat iemand zijn vader heeft verloren aan Corona, de moeder ziek is geweest, en zelf kampt met ernstige gezondheidsproblemen maar door 'het systeem' niet aan de beurt is voor vaccinatie wellicht bijval had gekregen of dat de meerderheid dan ook zegt "ja jammer joh, je moet gewoon op je beurt wachten, want zo werkt het systeem"
Ann schreef:Als ik 60+ zou zijn, zou ik wel voor een AZ vaccinatie durven gaan, maar ik begrijp de twijfels wel van de 60- groep. Het wordt misschien wel (te) breed uitgemeten in de media, maar er zijn ook meer zeldzame bijwerkingen geconstateerd dan bij bv. Jansen.
Huertecilla schreef:Ik moet vandaag vanaf 13.30 klaar staan om rap naar het gezondheidscentrum te gaan.
Was al gebeld voor AZ maar heb dat afgewezen. Sta nu op de reserevelijst in het centrum wat Pfizer zet.
Ikzelf zou eigenlijk liever níet gevaccineerd worden doch de druk van de dames in mijn leven, mijn respect voor hún gemoedsrust, maakt dat onmogelijk.
Beetje ambivalent dus; hoop voor hen dat ik opgeroepen wordt, voor mezelf van niet.
Cer schreef:Ik vraag me af als er een artikel was geweest wat had verteld dat iemand zijn vader heeft verloren aan Corona, de moeder ziek is geweest, en zelf kampt met ernstige gezondheidsproblemen maar door 'het systeem' niet aan de beurt is voor vaccinatie wellicht bijval had gekregen of dat de meerderheid dan ook zegt "ja jammer joh, je moet gewoon op je beurt wachten, want zo werkt het systeem"
MarlindeRooz schreef:Ik vind dit net zo’n domme redenatie als dat je fiets gejat mag worden als die niet op slot staat. Dit is gewoon misbruik maken van een maas in het systeem. Vind het ronduit walgelijk dat je op deze manier voor je beurt gaat. Wacht gewoon nog een maand af.
Paardenfan25 schreef:Cer schreef:Ik vraag me af als er een artikel was geweest wat had verteld dat iemand zijn vader heeft verloren aan Corona, de moeder ziek is geweest, en zelf kampt met ernstige gezondheidsproblemen maar door 'het systeem' niet aan de beurt is voor vaccinatie wellicht bijval had gekregen of dat de meerderheid dan ook zegt "ja jammer joh, je moet gewoon op je beurt wachten, want zo werkt het systeem"
Helaas zijn er heeeel veel vergelijkbare verhalen. Mijn hart brak ook van de terminale patiënten die nog hopen na vaccinatie een paar maanden kwalitatief goed te kunnen leven, maar moeten wachten.
Ik gun het Tienus ook zeker en ik snap het ergens ook, naar er is nu eenmaal een vaccinatie strategie
bigone schreef:MarlindeRooz schreef:Ik vind dit net zo’n domme redenatie als dat je fiets gejat mag worden als die niet op slot staat. Dit is gewoon misbruik maken van een maas in het systeem. Vind het ronduit walgelijk dat je op deze manier voor je beurt gaat. Wacht gewoon nog een maand af.
Dan moet de ggd zorgen dat er geen maas in het systeem zit, en dat is gebruik maken van en geen misbruik.
Er zitten in alle regels en wetten mazen , dat maakt je geen slecht persoon wanneer je die vind en gebruikt.
bigone schreef:Dan moet de ggd zorgen dat er geen maas in het systeem zit, en dat is gebruik maken van en geen misbruik.
Er zitten in alle regels en wetten mazen , dat maakt je geen slecht persoon wanneer je die vind en gebruikt.
tienus63 schreef:Ik heb brutaal vanmiddag online afspraak gepland.
Ik heb geen bevestiging via de mail ontvangen, maar als ik inlog met DigiD staat de afspraak gepland.
Tijdje terug heb ik aangegeven bij ggd dat ik mantelzorger voor mijn moeder en mijn schoonouders ben en dat ik vanwege medische redenen als 25 jaar de griepvaccinatie krijg.
Als ik mijn werkelijke geboortejaar invulde, kon ik geen afspraak maken.
Geboortejaar van mijn moeder ingevuld, de vragenlijst verder naar waarheid ingevuld en aan het eind inloggen met DigiD om afspraak te plannen.
Ik zag op Facebook dat iemand van mijn geboortejaar de vaccinatie had gekregen omdat ze mantelzorger is.
Volgende week donderdag hoop ik hem te krijgen. Pfizer.
baudyh schreef:Ik heb toevallig gisteren mijn eerste vaccinatie gehad. Ik ben 47 jaar en Mantelzorger. Maar op papier mantelzorger. Ik word dus betaald uit het pgb van mijn schoonmoeder. Waar ik voor zorg. Netjes een uitnodiging gehad.
Ik vind het niet netjes dat je gewoon zo uit je zelf een afspraak gaat maken. iedereen komt als het zijn of haar tijd is aan de beurt. Ook jij.
Achterom schreef:Er zijn heel veel mensen die zorgen voor anderen, zelf kwetsbaar zijn, van dichtbij hebben meegemaakt wat covid kan doen en wél het fatsoen hebben om niet voor te dringen.
//
Weer een fijne illustratie van het feit dat individualisme in deze maatschappij op één staat. Ikke, ikke, ikke.