Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:50

tienus63 schreef:
Ik heb geen fictieve geboortedatum opgegeven.
Alleen een fictief jaar in het eerste scherm.

Daar is een woord voor; fraude.

Hóógst onethische poging tot voordringen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:53

tienus63 schreef:
Dat ontken ik niet, fictief geboortejaar.

En ik ben blij dat ik afspraak heb staan!
Maar mijn redenen zijn niet rechtgeluld, want die redenen zijn niet krom.

Het blijft niet netjes Tienus. Je hebt ook kans dat ze extra controleren omdat je gezien leeftijd, nog lang niet in aanmerking komt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:54

Ik moet vandaag vanaf 13.30 klaar staan om rap naar het gezondheidscentrum te gaan.
Was al gebeld voor AZ maar heb dat afgewezen. Sta nu op de reserevelijst in het centrum wat Pfizer zet.

Ikzelf zou eigenlijk liever níet gevaccineerd worden doch de druk van de dames in mijn leven, mijn respect voor hún gemoedsrust, maakt dat onmogelijk.
Beetje ambivalent dus; hoop voor hen dat ik opgeroepen wordt, voor mezelf van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:55

Ik gun je het vaccin echt wel hoor Tienus, maar ik mag toch hopen dat het systeem zo werkt dat ze je op basis van je DigiD/ID alsnog eruit knikkeren.. Zo niet, dan is het hek gewoon van de dam door al die mensen die dit gaan doen.. En ja, ik hoop dat ze bij RIVM/GGD wakker worden en dit probleem snel oplossen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:57

Ik vraag me af als er een artikel was geweest wat had verteld dat iemand zijn vader heeft verloren aan Corona, de moeder ziek is geweest, en zelf kampt met ernstige gezondheidsproblemen maar door 'het systeem' niet aan de beurt is voor vaccinatie wellicht bijval had gekregen of dat de meerderheid dan ook zegt "ja jammer joh, je moet gewoon op je beurt wachten, want zo werkt het systeem"

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:58

Er wordt zeker wel gecontroleerd ze hebben mijn ID kaart uitgebreid tot 2x toe gecontroleerd.

Zoals een brief van mijn werkgever moest ik niet laten zien dat vond ik dan wel weer een beetje vreemd. De gezondheidsverklaring werd eigenlijk mondeling besproken en ook niet naar gekeken. Dit kan wel verschillen per ggd locatie gok ik

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:59

Oh, wat fijn, in plaats van mekkeren over mensen die niet gevaccineert willen worden of mensen die zich niet aan de regels houden, gaan we nu lekker mekkeren over iemand die van dichtbij heeft meegemaakt wat covid doet en die dankzij het maken van een afspraak met een geruster hart mantelzorgt...

Echt, serieus, heeft iedereen zo weinig te doen of zo? :P

Tienus63, ik hoop dat je in de prikstraat gewoon je vaccin krijgt en dat je daardoor geruster voor je moeder en schoonouders kunt zorgen.

Ik gun iedereen die het graag wil, of dat nu is door angst of door de eigen gezondheid een enting asap... en ik hoop serieus dat ze AZ gaan vrijgeven voor jongere mensen die dat wèl willen.

Ik val ergens in de laatste groep en dat is helemaal prima. Geen risico factoren en geen kwetsbare ouders meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:59

Cer schreef:
Ik vraag me af als er een artikel was geweest wat had verteld dat iemand zijn vader heeft verloren aan Corona, de moeder ziek is geweest, en zelf kampt met ernstige gezondheidsproblemen maar door 'het systeem' niet aan de beurt is voor vaccinatie wellicht bijval had gekregen of dat de meerderheid dan ook zegt "ja jammer joh, je moet gewoon op je beurt wachten, want zo werkt het systeem"

Maar ze kan toch gewoon vanaf volgende week een uitnodiging verwachten, want zo werkt het systeem? Waarom dat niet gewoon ff afwachten, komt het nu op die paar weken ineens aan? En dat ze haar vader heeft verloren is verschrikkelijk, maar staat compleet los van je eigen vaccinatie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:00

Ik vind dit net zo’n domme redenatie als dat je fiets gejat mag worden als die niet op slot staat. Dit is gewoon misbruik maken van een maas in het systeem. Vind het ronduit walgelijk dat je op deze manier voor je beurt gaat. Wacht gewoon nog een maand af.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:01

Ann schreef:
Als ik 60+ zou zijn, zou ik wel voor een AZ vaccinatie durven gaan, maar ik begrijp de twijfels wel van de 60- groep. Het wordt misschien wel (te) breed uitgemeten in de media, maar er zijn ook meer zeldzame bijwerkingen geconstateerd dan bij bv. Jansen.

Helemaal mee eens, alleen wordt AZ hier inderdaad ook alleen nog aan 60plus gegeven. Ik heb moeten praten als Brugman om mijn lieve 60-jarige vriendin met volwassen kinderen die thuis wonen (en werken en uitgaan etc.) ervan te overtuigen dat het echt gevaarlijk is om het niet te doen.

Gelukkig is ze gegaan!

Ik begrijp Tienus wel, maar anderzijds zou ik toch eerst de huisarts even gebeld hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:01

Huertecilla schreef:
Ik moet vandaag vanaf 13.30 klaar staan om rap naar het gezondheidscentrum te gaan.
Was al gebeld voor AZ maar heb dat afgewezen. Sta nu op de reserevelijst in het centrum wat Pfizer zet.

Ikzelf zou eigenlijk liever níet gevaccineerd worden doch de druk van de dames in mijn leven, mijn respect voor hún gemoedsrust, maakt dat onmogelijk.
Beetje ambivalent dus; hoop voor hen dat ik opgeroepen wordt, voor mezelf van niet.

Och HC , je kunt je dan wel jong voelen maar AZ werkt prima bij 60 +. Maar fijn dat je je toch laat vaccineren.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 30-04-21 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:02

Cer schreef:

Helaas zijn er heeeel veel vergelijkbare verhalen. Mijn hart brak ook van de terminale patiënten die nog hopen na vaccinatie een paar maanden kwalitatief goed te kunnen leven, maar moeten wachten.
Ik gun het Tienus ook zeker en ik snap het ergens ook, naar er is nu eenmaal een vaccinatie strategie

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:02

Ik heb geen idee of die uitnodigingen echt wel komen.. ? Op 1 week hoef je het niet te laten hangen misschien..

Dat het overlijden van je vader aan Corona en dat je daar zelf een risico op hebt (en het dus van nabij hebt meegemaakt) zou ik niet los kunnen zien, gevoelsmatig dan..

De vergelijking van risico op overlijden en een gestolen fiets... euh... nee :n

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:03

Vanaf 1 mei worden de risico mensen tussen de 16 en 60 toch opgeroepen? Of is dat alweer veranderd.

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:07

Nou ja per regio dan. Ik moet nog zeker een maand wachten op mijn spoedvaccin ivm hoogrisico. Die nog voor de risicogroepen zou vallen.
Hoe graag ik ook geent wil worden doe ik dit niet. Voelt verkeerd. Wel gekeken of het kan. Twee keer moet je een verkeerd antwoord geven. Er wordt ook nog gemeld als je geboortedatum niet klopt wordt de afspraak geschrapt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:10

MarlindeRooz schreef:
Ik vind dit net zo’n domme redenatie als dat je fiets gejat mag worden als die niet op slot staat. Dit is gewoon misbruik maken van een maas in het systeem. Vind het ronduit walgelijk dat je op deze manier voor je beurt gaat. Wacht gewoon nog een maand af.

Dan moet de ggd zorgen dat er geen maas in het systeem zit, en dat is gebruik maken van en geen misbruik.
Er zitten in alle regels en wetten mazen , dat maakt je geen slecht persoon wanneer je die vind en gebruikt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:10

Paardenfan25 schreef:
Cer schreef:

Helaas zijn er heeeel veel vergelijkbare verhalen. Mijn hart brak ook van de terminale patiënten die nog hopen na vaccinatie een paar maanden kwalitatief goed te kunnen leven, maar moeten wachten.
Ik gun het Tienus ook zeker en ik snap het ergens ook, naar er is nu eenmaal een vaccinatie strategie

Ik snap er dus echt geen hout van. Met alle respect voor Tienus en wat ze heeft meegemaakt, maar ze is niet bepaald de enige he. Er zijn heel veel mensen die zorgen voor anderen, zelf kwetsbaar zijn, van dichtbij hebben meegemaakt wat covid kan doen en wél het fatsoen hebben om niet voor te dringen.

Wat Tienus doet is weer een fijne illustratie van het feit dat individualisme in deze maatschappij op één staat. Ikke, ikke, ikke.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 30-04-21 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:11

bigone schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dan moet de ggd zorgen dat er geen maas in het systeem zit, en dat is gebruik maken van en geen misbruik.
Er zitten in alle regels en wetten mazen , dat maakt je geen slecht persoon wanneer je die vind en gebruikt.

Oh ja, dat is ook zo. In plaats van het af te keuren noemen we dat gewoon slim hier in Nederland.

Kom toch op -O-

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:12

bigone schreef:

Oef...
Laat duidelijk zijn dat ik tienus die vaccinatie echt gun, maar bovenstaande redenering heb ik best moeite mee. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:12

Hier staat alles heel duidelijk over de medische risicogroepen, uitnodiging voor de griepprik groep komt via de huisarts en de afspraak maak je bij GGD, waarschijnlijk met een code en die brief zul je ook mee moeten nemen. Ik verwacht dus echt dat Tienus gewoon wordt weggestuurd ivm te jong en geen brief oid.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccinatie

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:15

tienus63 schreef:
Ik heb brutaal vanmiddag online afspraak gepland.
Ik heb geen bevestiging via de mail ontvangen, maar als ik inlog met DigiD staat de afspraak gepland.

Tijdje terug heb ik aangegeven bij ggd dat ik mantelzorger voor mijn moeder en mijn schoonouders ben en dat ik vanwege medische redenen als 25 jaar de griepvaccinatie krijg.

Als ik mijn werkelijke geboortejaar invulde, kon ik geen afspraak maken.
Geboortejaar van mijn moeder ingevuld, de vragenlijst verder naar waarheid ingevuld en aan het eind inloggen met DigiD om afspraak te plannen.

Ik zag op Facebook dat iemand van mijn geboortejaar de vaccinatie had gekregen omdat ze mantelzorger is.
Volgende week donderdag hoop ik hem te krijgen. Pfizer.

Ik heb toevallig gisteren mijn eerste vaccinatie gehad. Ik ben 47 jaar en Mantelzorger. Maar op papier mantelzorger. Ik word dus betaald uit het pgb van mijn schoonmoeder. Waar ik voor zorg. Netjes een uitnodiging gehad.

Ik vind het niet netjes dat je gewoon zo uit je zelf een afspraak gaat maken. iedereen komt als het zijn of haar tijd is aan de beurt. Ook jij.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:15

Hypothetisch
Ik ben geënt en krijg van enting trombose en moet naar ic
Iemand weigert enting krijgt corona en moet naar ic

Code zwart.....

Maak ik dan nog een kans?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:18

baudyh schreef:
Ik heb toevallig gisteren mijn eerste vaccinatie gehad. Ik ben 47 jaar en Mantelzorger. Maar op papier mantelzorger. Ik word dus betaald uit het pgb van mijn schoonmoeder. Waar ik voor zorg. Netjes een uitnodiging gehad.

Ik vind het niet netjes dat je gewoon zo uit je zelf een afspraak gaat maken. iedereen komt als het zijn of haar tijd is aan de beurt. Ook jij.

Klopt mijn man was qua leeftijd eerder, maar had pgb op dochter kunnen zetten en dan kon zij hem nu halen...

Vond dat niet gepast eerlijk gezegd terwijl ze beiden mij verzorgen

Cer

Achterom schreef:
Er zijn heel veel mensen die zorgen voor anderen, zelf kwetsbaar zijn, van dichtbij hebben meegemaakt wat covid kan doen en wél het fatsoen hebben om niet voor te dringen.
//
Weer een fijne illustratie van het feit dat individualisme in deze maatschappij op één staat. Ikke, ikke, ikke.

Deze twee zinnen spreken elkaar nogal tegen :+

Vanaf 1 mei nog steeds idd medische risico groepen.. vanaf 1961. Geen idee hoe lang ze doen over 13 jaren (1961/1974) en die gaan dan tegelijkertijd met de reguliere vanaf 1961 t/m 1971, die beginnen ook begin mei. Als je dan de derde week van mei je oproep krijgt, dan ben je pas eind mei of begin juni aan de beurt denk ik?

Regulier 1974 krijgt vanaf medio juni een oproep (1972 tm 1981) dus dan zal 74 eind juni een oproep krijgen, in juli eerste prik, zoiets?

Voor mijn moeder hebben we ook op de brief gewacht, maar ik begreep later uit het nieuws (uit dit topic) dat ze eerder had gekund.. was mij niet duidelijk
Laatst bijgewerkt door Cer op 30-04-21 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Dat hangt toch van veel meer factoren af, Echwel? Leeftijd, medische geschiedenis, levensverwachting enz. Wel of (bewust) geen corona vaccinatie speelt denk ik niet mee?
Laatst bijgewerkt door Ann op 30-04-21 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt