Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 14:57

Ohhh dat is zo irritant hè. Als ze een bundel samenstellen. Je helpt. Stuurt extra foto’s. En dan is alles klaar en heb je bevestigd en beginnen ze van ‘ik wil er dan wel €40 vanaf hebben’ op een bedrag van €80,-
Nee. Punt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:58

Echt ontzettend irritant inderdaad.... als ondernemer weet ik het wel aardig te relativeren, omdat het nòg irritanter is wanneer je zoveel moeite stopt in een klant, en het dan daadwerkelijk tot een koop komt.... en je vervolgens de spullen uiteindelijk teruggestuurd krijgt vanwege 1 of andere vage reden.

Dan heb je een berg tijd verspild, in de tussentijd niet een ander kunnen verkopen, het gedoe van verzenden en weer terug ontvangen en verwerken, èn het kost je ook nog eens de verzendkosten dus je blijft nog achter met een kostenpost ook -O-

Dan ben ik bij Vinted maar "blij" als uiteindelijk niet gekocht werd. Altijd beter dan gezeur achteraf :=

En dan neem je jezelf voor om geen dingen meer vast te houden voor mensen. Maarja na een tijdje is er een aardig iemand voor wie je dan toch weer er intrapt hè..... en dan komt weer het verhaal van een kapotte auto ofzo waardoor er bij nader inzien toch geen budget is. Zucht...

Ik heb zelf een tegenvallende aankoop nu. Leek een heel leuk zwembroekje voor die kleine.
Blauw met fel oranje. Blijkt het helemaal geen blauw te zijn maar paars :oo Jakkes. Maarja mijn eigen fout, niet gezien dat de kleur paars vermeld stond....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:14

Met een pasgeboren kindje van 2 weken oud vind ik 1 euro niet de moeite waard om een half uur van huis te moeten zijn :+
Alles leuk en aardig, maar de 'je moet blij zijn als iemand jouw spulletjes een leuk tweede leven wil geven' is bij mij in de weggeefhoek-era al overboord gegooid. Mensen zijn niet blij of dankbaar meer.

Dus ik doe het echt voor een leuk zakgeldpotje voor kleding voor de beeb. Ik ben geen barmhartige Samaritaan meer.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:57

Ik hoef maar 3 minuten te fietsen maar ook ik ga niet voor een euro op pad hoor. Dan geef ik het wel weg.

Rennie89 schreef:
Nou heb een vervelende ervaring via Vinted, echt allemaal tijd gestoken in iemand die gewoon niets heeft gekocht. Heb samen met haar een hele collectie bundel samen gesteld, allemaal foto’s, korting gegeven en extra gratis dingetjes erbij etc, apart gehouden voor een week en toen de dag van betalen kwam liet ze helemaal niks meer horen! Vind dit zo respectloos en zonde van mijn tijd die ik er in heb gestoken… wil haar nu alleen al blokkeren omdat ik geen zin meer heb in nog een keer zoiets mee te maken. Ze was Nederlands.

Oh man, mijn bloed gaat daar echt van koken. Zo brutaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 21:02

upendo schreef:
Met een pasgeboren kindje van 2 weken oud vind ik 1 euro niet de moeite waard om een half uur van huis te moeten zijn :+
Alles leuk en aardig, maar de 'je moet blij zijn als iemand jouw spulletjes een leuk tweede leven wil geven' is bij mij in de weggeefhoek-era al overboord gegooid. Mensen zijn niet blij of dankbaar meer.

Dus ik doe het echt voor een leuk zakgeldpotje voor kleding voor de beeb. Ik ben geen barmhartige Samaritaan meer.

Ja precies, al het geld wat ik verdien gaat naar het potje kinderkleding.

Ik zet m'n spul op Vinted, als het een tijdje blijft staan zak ik wat en daarna doneer ik het want het staat me in de weg en ik doe geen zaken met gieren.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 00:11

Urbanus schreef:
upendo schreef:

Ja precies, al het geld wat ik verdien gaat naar het potje kinderkleding.

Ik zet m'n spul op Vinted, als het een tijdje blijft staan zak ik wat en daarna doneer ik het want het staat me in de weg en ik doe geen zaken met gieren.

Dat snap ik hoor dat je dat dan niet doet. Ik vind het niet erg dus heb er geen probleem mee. Kan begrijpen als je het niet doet. Moet zeggen dat als mensen iets voor €1 hebben ze er vaak een bundel bij kopen.

Grappig zo doe ik het ook precies als het even staat prijs omlaag en wil het dan nog niet dan in de kleding container.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 08:35

Ik heb heel veel zomer kleding nu aan het einde van het seizoen ook allemaal op 1 of 2 euro gezet met de bundelkorting omhoog, als het om grotere aantallen gaat wil ik best nog wat van de prijs af doen zodat ik er vanaf ben en mijn Vinted portemonnee weer meer gevuld is, maar als je op een losse advertentie van 1€ een bod van 0.50€ doet, dan reageer ik niet eens.

Nog eventjes en dan ruim ik dit allemaal op en ga ik mijn kist met Vinted-winter kleding er weer op zetten. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 09:09

Ik heb vorige week de kast weer uitgeruimd en alleen de dingen die ik er voor €5 op kan zetten (of hoger uiteraard) zet ik erop en de rest gaat in een zak naar het Leger des Heils. Voor minder dan €5 vind ik het teveel moeite. :D

En als ze dan €4 bieden op die €5 dan reageer ik niet eens. Flauwekul.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 09:13

Ik bied eigenlijk altijd onder de prijs. Dacht dat dat ook een beetje de bedoeling was van dit platform.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 09:15

PSvanLot schreef:
Ik bied eigenlijk altijd onder de prijs. Dacht dat dat ook een beetje de bedoeling was van dit platform.

Als iemand er schoenen van €100 op zet en dat vind ik aan de dure kant (bijvoorbeeld vergeleken met wat ze in de winkel kosten) wil ik nog wel eens €80 bieden bijvoorbeeld. Maar bij dingen van onder de €5 proberen nog een euro eraf krijgen vind ik gewoon kinderachtig eigenlijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 09:20

PSvanLot schreef:

En ik denk juist altijd dat het eigenlijk niet de bedoeling is. :+

Ik heb er een nieuw kinderjasje op staan, komt elke winter weer te koop voor 30 euro bij de winkel en vraag er 7 euro voor.
Eerst bied iemand het minimale bod van 4.20 euro, dan ben ik er al klaar mee en dat sla ik dan af en dan nog vragen wat mijn minimale prijs is, nou dan heb ik al gegeten en gedronken.

Ik bied soms ook maar dan over dingen waar ik over twijfel gezien de maat maar ik bied nooit het laagste wat kan, vind dat zo akward ofzo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 09:31

Dat bieden om het bieden heb ik ook wel eens dat mensen dat lijken te doen. Inderdaad dat geneuzel van 1 of 2 euro minder bieden, jakkes -O-

Bij mij is in principe 4 euro het laagste dat ik er op zet. Maar je zou natuurlijk ook een pakketje kunnen maken als je een paar rompers of shirts ofzo van een euro hebt :) Zodat je toch aan het minimale bedrag komt.

Bij mij verschilt het ook wel. Als iemand een bod doet waarvan ik denk Hummmm dat is wel heel erg op/onder het randje....maar het staat al een poos te koop. En ik kan het gewoon naar Mondial of DHL brengen, dan vind ik dat okee. Maar ik ga er niet voor naar Homerr :n

Zelf probeer ik ook voor minstens 4 euro bij een ander te kopen. Maar soms hebben mensen hun spullen super goedkoop er op staan en tja als ze dan net iets hebben dat je super graag wilt, ze vragen er 1 euro voor, en wat ze verder te koop hebben staan is 3x niks..... :=

Zo was ik al een tijd op zoek naar een bepaald lievelings shirtje van onze jongen in een maat groter. Heel specifiek shirtje dus tja een jaar lang niet kunnen vinden. En nu ineens vond ik hem, in de maat die ik het liefste wilde ook nog +:)+ Maar stond maar voor een euro te koop.... ik hoop heel hard dat verkoper het de moeite waard vind om te verzenden.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 09:43

PSvanLot schreef:

Ik denk niet echt dat er 'een bedoeling' is. Sommige mensen vinden bieden fijn, anderen niet.

Ik absoluut niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 09:51

Alja schreef:
PSvanLot schreef:

En ik denk juist altijd dat het eigenlijk niet de bedoeling is. :+

Ik heb er een nieuw kinderjasje op staan, komt elke winter weer te koop voor 30 euro bij de winkel en vraag er 7 euro voor.
Eerst bied iemand het minimale bod van 4.20 euro, dan ben ik er al klaar mee en dat sla ik dan af en dan nog vragen wat mijn minimale prijs is, nou dan heb ik al gegeten en gedronken.

Ik bied soms ook maar dan over dingen waar ik over twijfel gezien de maat maar ik bied nooit het laagste wat kan, vind dat zo akward ofzo.

Waarom zou het niet de bedoeling zijn als de mogelijkheid geboden wordt door het platform? Dan zouden ze de knop 'een bod doen' toch niet actief op de site hebben?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:11

Er staat ook een gewone kopen-knop. :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:15

upendo schreef:
Er staat ook een gewone kopen-knop. :+

Zeker waar, maar ik denk dat beide het concept zo bruikbaar maakt. Idem aan marktplaats.

Ik ben op zoek naar een rugzak van Kapten en Son, toch eens proberen via Vinted wat te vinden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:19

Als iemand er een eerlijke prijs voor vraagt en je wilt het hebben, dan hoef je toch niet nog te bieden?
Ik heb in mijn bio dat ik een eerlijke prijs vraag en geen biedingen wil. Soms zet ik het ook bij het artikel zelf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:42

Ik ga ook mijn bio aanpassen.

Kon hier ook zo slecht tegen:
Afbeelding

Dan is m'n gunfactor dus al helemaal weg :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:49

Ik zie hier niks mis mee… ik probeer ook altijd te onderhandelen. Nee heb je, ja kun je krijgen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:52

Ik bied bijna altijd. Tenzij het iets is wat ik wil en prijs mooi is of echt laag.
Ik word wel simpel van mensen die €200 voor een kinderjas vragen. Ding er een jaar op staat (en dus niet verkocht gaat worden voor die prijs). Ik netjes een bericht stuur van gut ik heb serieus interesse in de jas, maar niet voor deze prijs. Kunnen we uitkomen op bijv €120,-
Vervolgens gaat verkoper helemaal over de pis dat ik zo brutaal durf te zijn en wat ik wel niet denk.
Sorry….
Nu 3 maanden later staat jas er nog heb. Heb weer bericht gestuurd dat mijn eerdere aanbod nog staat en mocht ze van gedachten veranderen ze altijd bericht kan sturen.
Ben geblokkeerd :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:53

Rennie89 schreef:
Ik zie hier niks mis mee… ik probeer ook altijd te onderhandelen. Nee heb je, ja kun je krijgen

Ik vind het echt inhalig, onfatsoenlijk.

_lautje_ schreef:
Ik bied bijna altijd. Tenzij het iets is wat ik wil en prijs mooi is of echt laag.
Ik word wel simpel van mensen die €200 voor een kinderjas vragen. Ding er een jaar op staat (en dus niet verkocht gaat worden voor die prijs). Ik netjes een bericht stuur van gut ik heb serieus interesse in de jas, maar niet voor deze prijs. Kunnen we uitkomen op bijv €120,-
Vervolgens gaat verkoper helemaal over de pis dat ik zo brutaal durf te zijn en wat ik wel niet denk.
Sorry….
Nu 3 maanden later staat jas er nog heb. Heb weer bericht gestuurd dat mijn eerdere aanbod nog staat en mocht ze van gedachten veranderen ze altijd bericht kan sturen.
Ben geblokkeerd :+

Ik houd van je maar ik snap de verkoper _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:55

Rennie89 schreef:

Ik heb ook steeds geboden en vaak gingen ze akkoord met een bod of kreeg ik een mooi tegenbod. Dat vind ik dan ook leuk om zo samen tot een overeenstemming te komen waarbij iedereen tevreden is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 10:56

Wat is er inhalig aan? Hoe zij het brengt is gewoon netjes…

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:02

Rennie89 schreef:
Wat is er inhalig aan? Hoe zij het brengt is gewoon netjes…

Om een mooi prijsje bedelen als iets al bijna niks kost vind ik inhalig.

Normaal gesproken blokkeer ik meteen, ik kom toch wel van m'n spullen af, maar had het nu al klaar staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 11:02

Nou als het al 1 artikel is met een set dan vind ik het wel vervelend over komen als iemand vraagt om een mooie prijs voor de set te maken....want je hebt de mooie prijs al bepaald immers... of als het echt al een hele prima prijs is van losse artikelen, dat ze dan 2 of 3 dingen doen en vragen of je daar een mooie prijs van kan maken, terwijl er al niks mis is met de prijs en het daar makkelijk voor verkocht gaat worden.

Maar vragen staat natuurlijk vrij. Als je af en toe spullen langs ziet komen voor belachelijk lage prijzen....zoals ik met dat shirtje waar ik naar zocht, voor 1 euro terwijl ik hem voor (veel) meer ook wel gekocht zou hebben.... en aangezien veel mensen hun spullen wat te hoog prijzen vanwege bieders...

Ik vraag ook wel eens beleefd of er wellicht nog ruimte in de prijs zit omdat ik twijfel.
Dat vind ik persoonlijk netter dan "kan je een mooi prijsje maken" als het prijsje al mooi is :=