Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Zebrastreep. Ze is al in een hospice dus het einde is al in zicht.
Waarom haar laaste tijd nog bezoek ontnemen. Wellicht heeft ze het ook een beetje nodig.
Kwijt wil je ze nooit maar kwaliteit van leven kan je ze nog geven
Daks schreef:Ik bedoel het niet rot. het blijft een lastige situatie.
Maar ik zou mijn oma daarin zeker omdat ze in een hospice ligt lekker haar gang laten gaan.
Moestuin schreef:poes schreef:
8u op hoeveel uren opleiding?
Waarom wou de arts destijds geen attest afgeven dan?
Hoef ik geen antwoord op maar dat zou ik dan al wel recht gezet hebben. Ik heb zelf de opleiding zadelmaker gevolgd en zelfs daar waren ze streng met afwezigheden.
Op 160 uur. De arts wou geen attest geven omdat ik de dag zelf niet met mijn dochter bij de arts was. Wat gewoon niet mijn fout was want wij konden altijd door drukte bij hun pas de dag erna terecht. Tevens is mijn dochter ook nog opgenomen geweest in het ziekenhuis od. Dat attest vonden zij dan weer niet geldig...
Maar eerlijk: Het zal wel dat ze gelijk hebben etc. Dat maakt mijn ergernis niet minder. Ik erger mij eraan en ik hoef mijn ergernis eigenlijk niet te verdedigen...
fleurtjeuh schreef:Dat er ic opname records worden gebroken maar dat er wel versoepelingen komen
Maddy_Paola schreef:Dan staan ze buiten, nu zitten ze binnen. Het is echt een illusie dat iedereen zich aan de maatregelen houdt, maar 1 persoon op visite heeft, allemaal keurig om 10 uur 's avonds binnen zit, en dat niemand buiten op een bankje hun afhaallunch zit te eten. Handhaven wordt steeds moeilijker, dus tenzij je echt in een politiestaat wilt leven, is dit een logische stap. Mensen die een verhoogd risico lopen om op de IC te belanden, kunnen er zelf voor kiezen om niet op een terras te gaan zitten of bij mensen op visite te gaan.fleurtjeuh schreef:Dat er ic opname records worden gebroken maar dat er wel versoepelingen komen
Dit ja, en dan ook meerdere dingen tegelijk, terassen open overdag kan ik begrijpen want dat is echt wel haalbaar maar die avondklok er af, bij ons in ieder geval maakt dat echt wel verschil in samenscholing![]()
Ik heb me overigens laten testen netjes hoor, 11 uur vanochtend getest en was net wakker geworden half uurtje geleden en toen kreeg ik mail dat uitslag er was, negatief. Heb ik me laten pijnigen voor niets, maar wel supersnel uitslag, binnen 17 uur
Mkango schreef:Nou, nee, het is: als we willen handhaven, moeten we zwaardere repressiemiddelen in gaan zetten en dat willen we niet. En denk jij dat iedereen zich in het buitenland wel netjes aan de regels houdt? De media laten uiteraard alleen die Nederlanders in het buitenland zien die zeggen dat ze netjes opgehokt blijven, maar geloof me, social media vertelt een heel ander verhaal.
En zolang ik mensen met een verhoogd risico lekker eropuit zie gaan, terwijl ik soms dagen niet buiten kom en al maanden niemand in mijn vriendenkring meer in levenden lijve heb gezien, vind ik het inmiddels wel geschoten.
Zertab schreef:Ik vind het juist goed dat het terras deels weer opengaat. Nu zitten mensen toch wel bij elkaar met grote groepen (ik ken gewoon mensen die dat doen). Nu gaan ze op het terras zitten en is er veel meer handhaving mogelijk. Jammer wel dat het terras om 18:00 dicht is en de avondklok eraf gaat.. Dan gaan de mensen na 18:00 gewoon bij iemand thuis zitten.
Maar goed. Ik volg het kabinet sowieso niet. Ze doen volgens mij echt maar wat...
Zertab schreef:Ik vind het juist goed dat het terras deels weer opengaat. Nu zitten mensen toch wel bij elkaar met grote groepen (ik ken gewoon mensen die dat doen). Nu gaan ze op het terras zitten en is er veel meer handhaving mogelijk. Jammer wel dat het terras om 18:00 dicht is en de avondklok eraf gaat.. Dan gaan de mensen na 18:00 gewoon bij iemand thuis zitten.
Maar goed. Ik volg het kabinet sowieso niet. Ze doen volgens mij echt maar wat...
_San87_ schreef:Zertab schreef:Ik vind het juist goed dat het terras deels weer opengaat. Nu zitten mensen toch wel bij elkaar met grote groepen (ik ken gewoon mensen die dat doen). Nu gaan ze op het terras zitten en is er veel meer handhaving mogelijk. Jammer wel dat het terras om 18:00 dicht is en de avondklok eraf gaat.. Dan gaan de mensen na 18:00 gewoon bij iemand thuis zitten.
Na het gedoe met de toeslagenaffaire en wat er nog steeds over naar buiten komt, vertrouw ik ze daar sowieso voor geen meter meer.