Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:48

Dan heb ik zo'n gapend gat, en dat zie je dan als ik praat en lach ;( dus dat wil ik echt niet. Is niet een van mijn achterste kiezen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:54

Dat jan en alleman bij mijn oma langs moet. Mijn oma zegt natuurlijk zelf overal ja op wat ook begrijpelijk is , ze wil overdag niet steeds denken aan wat er komen gaan. Maar om nou mensen langs te laten komen die haar 1 tot 2 keer ooit hebben gezien vindt ik een beetje vreemd... En helemaal met corona moeten we nu voorzichtig zijn...

Het blijft ook wel gek in een hospice dat er zoveel inloop mag zijn met corona. Ik pleitte al vrij snel dat directe familie zoals ik en mijn ouders zusje , oom , tante en neven en haar beste vriendin die eigenlijk ook wel bij de familie hoort tot vast bezoek te houden. En dan vaste familie die nog langs komt zoals haar zus en schoonzus.

Mijn vader begint er langzamerhand ook zo over te denken en heeft dit al aangegeven bij de arts. Mijn oma moet rusten en de hele dag dat bezoek is natuurlijk hartstikke goed en leid af , maar het begint vermoeiend voor haar te worden.... En het is soms zelfs voor mij lastig om een plekje te vinden dat er geen bezoek komt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:01

Zebrastreep. Ze is al in een hospice dus het einde is al in zicht.
Waarom haar laaste tijd nog bezoek ontnemen. Wellicht heeft ze het ook een beetje nodig.

Kwijt wil je ze nooit maar kwaliteit van leven kan je ze nog geven

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:04

Daks schreef:
Zebrastreep. Ze is al in een hospice dus het einde is al in zicht.
Waarom haar laaste tijd nog bezoek ontnemen. Wellicht heeft ze het ook een beetje nodig.

Kwijt wil je ze nooit maar kwaliteit van leven kan je ze nog geven

Ik ontneem haar niks sorry maar die reactie komt zeer vervelend op mij over :( Het is gewoon heel frustrerend dat ik als kleinkind weinig kan komen omdat onbekenden maar steeds langs komen. Het is meer dat ze moet rusten van zowel mijn vader als de verpleegkundigen / artsen ( er is ook al bezoek weggestuurd) maar ze niet goed aangeeft bij bezoek als ze wil rusten. Naar ons toe durft ze dat wel te zeggen en wij gaan zelf weg. Maar dat doet niet iedereen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:06

Ik bedoel het niet rot. het blijft een lastige situatie.

Maar ik zou mijn oma daarin zeker omdat ze in een hospice ligt lekker haar gang laten gaan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:10

Daks schreef:
Ik bedoel het niet rot. het blijft een lastige situatie.

Maar ik zou mijn oma daarin zeker omdat ze in een hospice ligt lekker haar gang laten gaan.

Dan in vervolg misschien even een beetje nadenken hoe iets overkomt.... Niet vervelend bedoeld maar je reactie was nogal hard.

Mijn oma is al heel benauwd dus een hele middag praten kost gewoon te veel energie. Maar aangezien mijn vader het nu ook aangeeft ( en hij was echt voorstander voor bezoek) zegt eigenlijk al genoeg. Maar het irriteert mij gewoon dat er mensen nu langskomen die al jaren niks hebben laten horen of die haar niet eens kennen. En met corona vindt ik het behoorlijk spannend ze heeft vandaag haar tweede vaccinatie gehad, maar voordat die werkt is ze er waarschijnlijk al niet meer...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 00:20

Moestuin schreef:
poes schreef:

8u op hoeveel uren opleiding?
Waarom wou de arts destijds geen attest afgeven dan?

Hoef ik geen antwoord op maar dat zou ik dan al wel recht gezet hebben. Ik heb zelf de opleiding zadelmaker gevolgd en zelfs daar waren ze streng met afwezigheden.

Op 160 uur. De arts wou geen attest geven omdat ik de dag zelf niet met mijn dochter bij de arts was. Wat gewoon niet mijn fout was want wij konden altijd door drukte bij hun pas de dag erna terecht. Tevens is mijn dochter ook nog opgenomen geweest in het ziekenhuis od. Dat attest vonden zij dan weer niet geldig...

Maar eerlijk: Het zal wel dat ze gelijk hebben etc. Dat maakt mijn ergernis niet minder. Ik erger mij eraan en ik hoef mijn ergernis eigenlijk niet te verdedigen...

5% van de lesuren vind ik niet weinig maar wel raar dat attesten als ongeldig gezien worden.
Je hoeft je zeker niet te verantwoorden. Ik snap alleen dat scholen/opleidingsinstituten hier een strenge administratie op houden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 00:22

TheNovelist schreef:
Dan heb ik zo'n gapend gat, en dat zie je dan als ik praat en lach ;( dus dat wil ik echt niet. Is niet een van mijn achterste kiezen.

Kun je een kroon laten zetten?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 00:44

Waarom moeten er steeds van die expliciete eetgeluiden in reclames?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 01:36

Dat er ic opname records worden gebroken maar dat er wel versoepelingen komen %)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 04:39

fleurtjeuh schreef:
Dat er ic opname records worden gebroken maar dat er wel versoepelingen komen %)

Dit ja, en dan ook meerdere dingen tegelijk, terassen open overdag kan ik begrijpen want dat is echt wel haalbaar maar die avondklok er af, bij ons in ieder geval maakt dat echt wel verschil in samenscholing >;)

Ik heb me overigens laten testen netjes hoor, 11 uur vanochtend getest en was net wakker geworden half uurtje geleden en toen kreeg ik mail dat uitslag er was, negatief. Heb ik me laten pijnigen voor niets, maar wel supersnel uitslag, binnen 17 uur *\%/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:05

Een meid in de trein die zegt zelf bij de GGD te werken en het dus allemaal wel te weten in een discussie met de conducteur omdat ze weigert een mondkapje te dragen in de trein.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:03

Mijn moeder was een Neil Diamond liedje aan het zingen en nu zit het in mijn hoofd... maar ik weet de tekst en de titel niet dus ik kan m ook niet opzoeken en luisteren om hem uit mijn systeem te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:28

Maddy_Paola schreef:
fleurtjeuh schreef:

Dit ja, en dan ook meerdere dingen tegelijk, terassen open overdag kan ik begrijpen want dat is echt wel haalbaar maar die avondklok er af, bij ons in ieder geval maakt dat echt wel verschil in samenscholing >;)

Ik heb me overigens laten testen netjes hoor, 11 uur vanochtend getest en was net wakker geworden half uurtje geleden en toen kreeg ik mail dat uitslag er was, negatief. Heb ik me laten pijnigen voor niets, maar wel supersnel uitslag, binnen 17 uur *\%/*
Dan staan ze buiten, nu zitten ze binnen. Het is echt een illusie dat iedereen zich aan de maatregelen houdt, maar 1 persoon op visite heeft, allemaal keurig om 10 uur 's avonds binnen zit, en dat niemand buiten op een bankje hun afhaallunch zit te eten. Handhaven wordt steeds moeilijker, dus tenzij je echt in een politiestaat wilt leven, is dit een logische stap. Mensen die een verhoogd risico lopen om op de IC te belanden, kunnen er zelf voor kiezen om niet op een terras te gaan zitten of bij mensen op visite te gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:36

Ellende is dat heb je niet zomaar zelf te kiezen. "Even" geen terras. De besmettingen lopen hoog op en als hoog risico heb je altijd contactmomenten. Die zijn niet te vermijden. En die contacten lopen meer risico zelf besmet te raken omdat de besmettingen oplopen. En er kennelijk steeds mensen zijn die of niet weten besmettelijk te zijn. Of het niet boeit. Waardoor je zo een twee veel te veel hebt.

En een politiestaat is het niet. Het is meer handhaven lukt niet meer, doe dan maar alles weg. Want "de nederlander" is er trots op dat ze zich geen grenzen laten opleggen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:46

Nou, nee, het is: als we willen handhaven, moeten we zwaardere repressiemiddelen in gaan zetten en dat willen we niet. En denk jij dat iedereen zich in het buitenland wel netjes aan de regels houdt? De media laten uiteraard alleen die Nederlanders in het buitenland zien die zeggen dat ze netjes opgehokt blijven, maar geloof me, social media vertelt een heel ander verhaal.

En zolang ik mensen met een verhoogd risico lekker eropuit zie gaan, terwijl ik soms dagen niet buiten kom en al maanden niemand in mijn vriendenkring meer in levenden lijve heb gezien, vind ik het inmiddels wel geschoten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:49

Zenuwen voor mijn Nederlands mondeling examen terwijl het echt wel meevalt :')

Ik hou gewoon niet van presenteren en helemaal niet nu dat thuis moet en ik zeker weet dat mijn moeder straks de boel weer komt verstoren door boven dingen te gaan doen :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:52

Dat vond ik ook zo typisch bij dat 538 koningsdag gedoe. Een van de voorwaarden was geloof ik 5 dagen in quarantaine + nog een keer laten testen (correct me if I'm wrong) en toen dacht ik idd ook meteen van; ja hoor, wie denk je dat dat gaat doen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:03

Mkango schreef:
Nou, nee, het is: als we willen handhaven, moeten we zwaardere repressiemiddelen in gaan zetten en dat willen we niet. En denk jij dat iedereen zich in het buitenland wel netjes aan de regels houdt? De media laten uiteraard alleen die Nederlanders in het buitenland zien die zeggen dat ze netjes opgehokt blijven, maar geloof me, social media vertelt een heel ander verhaal.

En zolang ik mensen met een verhoogd risico lekker eropuit zie gaan, terwijl ik soms dagen niet buiten kom en al maanden niemand in mijn vriendenkring meer in levenden lijve heb gezien, vind ik het inmiddels wel geschoten.

Helemaal mee eens, ja.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:05

Ik vind het juist goed dat het terras deels weer opengaat. Nu zitten mensen toch wel bij elkaar met grote groepen (ik ken gewoon mensen die dat doen). Nu gaan ze op het terras zitten en is er veel meer handhaving mogelijk. Jammer wel dat het terras om 18:00 dicht is en de avondklok eraf gaat.. Dan gaan de mensen na 18:00 gewoon bij iemand thuis zitten. :')

Maar goed. Ik volg het kabinet sowieso niet. Ze doen volgens mij echt maar wat...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:07

Zertab schreef:
Ik vind het juist goed dat het terras deels weer opengaat. Nu zitten mensen toch wel bij elkaar met grote groepen (ik ken gewoon mensen die dat doen). Nu gaan ze op het terras zitten en is er veel meer handhaving mogelijk. Jammer wel dat het terras om 18:00 dicht is en de avondklok eraf gaat.. Dan gaan de mensen na 18:00 gewoon bij iemand thuis zitten. :')

Maar goed. Ik volg het kabinet sowieso niet. Ze doen volgens mij echt maar wat...

Na het gedoe met de toeslagenaffaire en wat er nog steeds over naar buiten komt, vertrouw ik ze daar sowieso voor geen meter meer :)).

Mando

Hele discussies hier in kantoor tussen onze narcist en collega die het allemaal weer beter weet en maar zit te zeiken en zich weer zo goed voelt..... Gelukkig koptelefoon met muziek want ben er helemaal klaar mee.

Toch maar op zoek naar een andere baan denk ik. *zucht*

Anoniem

Zertab schreef:

Dat laatste is ook zonder meer waar. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:09

_San87_ schreef:
Zertab schreef:

Na het gedoe met de toeslagenaffaire en wat er nog steeds over naar buiten komt, vertrouw ik ze daar sowieso voor geen meter meer :)).

Ik ook niet. En Mark Rutte moet gewoon weg daar, vind ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:11

Knie dat gisteren avond in de fik stond en nu steenkoud bij beide deed die zeer. Nu aan het hopen dat het geen slijmbeursvlies ontsteking is. :=