Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coby schreef:Huertecilla schreef:Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.
En daar ben ik het mee eens.
Teveel mazen om weer mee aan de wandel te gaan helaas.
Ik zie ze nu al weer op social media verschijnen. Geen koopavond maar dan wel op afspraak etc
secricible schreef:Coby schreef:Huertecilla schreef:Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.
Ik zie ze nu al weer op social media verschijnen. Geen koopavond maar dan wel op afspraak etc
Dat mazen houdt je toch. Dat is gewoon iets nederlanders. Iedereen wil strengere maatregelen, behalve maatregelen die hunzelf treffen, het eigen leven moet gewoon door kunnen gaan. Dat krijg je niet dichtgetimmert, behalve door te kiezen voor
Óf gewoon het normale dagelijks leven
Óf een soort wuhan lockdown.
Iedere andere optie wordt in nederland uitgepluist tot de rek volledig uit de maatregelen is. Doodvermoeiend lijkt dat me als politicus als je op geen enkele manier op eigen verantwoordelijkheid kan rekenen.
Mensen moeten eens stoppen met zaniken en pluizen en gewoon zich beseffen dat ze het verzieken voor zichzelf.
Coby schreef:Huertecilla schreef:Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.
bigone schreef:Goed dat ze nu het woord totale lockdown in de mond namen, misschien dat dat genoeg stof tot nadenken geeft voor al diegenen die alleen aan zichzelf denken.
Sheran schreef:Volgens mij was dat ook het geheim achter het succes in maart: corona was nieuw, spannend, eng... en we dachten: een paar weekjes opletten en dan is het weg. Er was echt een wij-gevoel. Ik hoor ze nu niet meer klappen hoor, voor de mensen in de frontlinie. Nu is het lolletje er blijkbaar vanaf en vinden mensen het te lang duren.
Sintara schreef:Ik snap de nieuwe regels niet zo.. Je mag met maximaal 4 mensen sporten, of toch met 30? Wat is het nou
Achterom schreef:Sintara schreef:Ik snap de nieuwe regels niet zo.. Je mag met maximaal 4 mensen sporten, of toch met 30? Wat is het nou
4, zo moeilijk is dat toch niet?
Bijeenkomsten met maximaal 30, sporten met maximaal 4 personen.
Relaxed schreef:Huertecilla schreef:Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.
Ik vind nu juist dat er duidelijkheid is en dit soort negatieve opmerkingen zijn juist precies het probleem.
lenaa_tje schreef:Nou zo gek vind ik het niet dat interpreteren...
sportschool mag wel daar zijn ook meer dan 4 personen.
Paardrijles in groep mag niet? Zijn meer dan 4 ? Of mag dat dan wel omdat je makkelijk 1,5 meter afstand houdt.
Smee__ schreef:lenaa_tje schreef:Nou zo gek vind ik het niet dat interpreteren...
sportschool mag wel daar zijn ook meer dan 4 personen.
Paardrijles in groep mag niet? Zijn meer dan 4 ? Of mag dat dan wel omdat je makkelijk 1,5 meter afstand houdt.
Paardrijden lijkt me wel mogen, is geen contactsport/teamsport en afstand houden zou makkelijk moeten zijn ja
Achterom schreef:Precies, en daarom mogen we uberhaupt niet meer in een groep van groter dan 4 hardlopenDat is toch raar, als je in de sportschool op de loopband gaat staan mag het ineens weer wel? Dat vind ik echt een hele vreemde uitzondering.
Zeker omdat de besmettingskans buiten ook nog eens veel kleiner is dan in zo'n benauwde sportschool.
Zelf zit ik in het bestuur van een dorpshuis, de regels zijn voor ons ook heel onduidelijk omdat we meerdere functies hebben (zit bijvoorbeeld ook een sportzaal bij). Daarom hebben we besloten de hele boel maar weer dicht te gooien, in de geest van de maatregelen zoals Rutte ook al zei. We nemen gewoon onze verantwoordelijkheid nu.
Achterom schreef:Smee__ schreef:Paardrijden lijkt me wel mogen, is geen contactsport/teamsport en afstand houden zou makkelijk moeten zijn ja
Nee, je sport met een groep, dus gewoon niet doen. Is niks anders dan de genoemde voorbeelden van hardlopen of tennis.
secricible schreef:[
Dat mazen houdt je toch. Dat is gewoon iets nederlanders. Iedereen wil strengere maatregelen, behalve maatregelen die hunzelf treffen, het eigen leven moet gewoon door kunnen gaan. Dat krijg je niet dichtgetimmert, behalve door te kiezen voor
Iedere andere optie wordt in nederland uitgepluist tot de rek volledig uit de maatregelen is. Doodvermoeiend lijkt dat me als politicus als je op geen enkele manier op eigen verantwoordelijkheid kan rekenen.
Mensen moeten eens stoppen met zaniken en pluizen en gewoon zich beseffen dat ze het verzieken voor zichzelf.
secricible schreef:Achterom schreef:Precies, en daarom mogen we uberhaupt niet meer in een groep van groter dan 4 hardlopenDat is toch raar, als je in de sportschool op de loopband gaat staan mag het ineens weer wel? Dat vind ik echt een hele vreemde uitzondering.
Zeker omdat de besmettingskans buiten ook nog eens veel kleiner is dan in zo'n benauwde sportschool.
Zelf zit ik in het bestuur van een dorpshuis, de regels zijn voor ons ook heel onduidelijk omdat we meerdere functies hebben (zit bijvoorbeeld ook een sportzaal bij). Daarom hebben we besloten de hele boel maar weer dicht te gooien, in de geest van de maatregelen zoals Rutte ook al zei. We nemen gewoon onze verantwoordelijkheid nu.
Jullie zullen vast een hele brave groep hardlopers zijn dus het zal vast niet voor jullie gelden![]()
maar hier heb ik nog geen groep hardlopers gezien die tijdens het hardlopen ook afstand hield en bleef houden. Op een loopband gaat dat net wat makkelijker.
Bovendien is er ook wel onderzoek geweest dat aantoonde dat je een spoor achter je laat van uitgeademde lucht waardoor bij hardlopen (of fietsen) je veel meer afstand nodig hebt. Op een loopband is dat net iets makkelijker denk ik.
Maar goed, ik denk dus dat deze krommigheid is ontstaan doordat mensen gewoon de rek gaan zoeken en die 30 man buiten om te sporten gewoon gruwelijk misbruiken en alsnog gaan samenklitten zonder te sporten of door na het sporten nog uren samen te blijven hangen enz. Enz.
En verder complimenten voor jullie verantwoordelijkheid als dorpshuis. Hier ook een MFA op dorp, die zullen flink moeten gaan zoeken weer.
Loretta schreef:secricible schreef:
Probleem alleen is dat mensen die er een loopje mee willen nemen dat toch wel blijven doen.