Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:11

Ah oke bedankt voor jullie reacties! Ik hoop van harte dat mijn opleiding het verstand gebruikt en de lessen online geeft. In mijn geval kan dat best makkelijk. Presenteren kan wat mij betreft prima via zoom, dat vind ik geen reden om op locatie te komen en dat is ook het enige dat ik op locatie zou hebben nog dit blok... ik hoop wel dat de mensen als verootjoo dan les op locatie kunnen krijgen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:13

Coby schreef:
Huertecilla schreef:
Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.

En daar ben ik het mee eens.
Teveel mazen om weer mee aan de wandel te gaan helaas.
Ik zie ze nu al weer op social media verschijnen. Geen koopavond maar dan wel op afspraak etc

Dat mazen houdt je toch. Dat is gewoon iets nederlanders. Iedereen wil strengere maatregelen, behalve maatregelen die hunzelf treffen, het eigen leven moet gewoon door kunnen gaan. Dat krijg je niet dichtgetimmert, behalve door te kiezen voor
Óf gewoon het normale dagelijks leven
Óf een soort wuhan lockdown.

Iedere andere optie wordt in nederland uitgepluist tot de rek volledig uit de maatregelen is. Doodvermoeiend lijkt dat me als politicus als je op geen enkele manier op eigen verantwoordelijkheid kan rekenen.
Mensen moeten eens stoppen met zaniken en pluizen en gewoon zich beseffen dat ze het verzieken voor zichzelf.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:15

Precies secrible..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:15

Volgens mij was dat ook het geheim achter het succes in maart: corona was nieuw, spannend, eng... en we dachten: een paar weekjes opletten en dan is het weg. Er was echt een wij-gevoel. Ik hoor ze nu niet meer klappen hoor, voor de mensen in de frontlinie. Nu is het lolletje er blijkbaar vanaf en vinden mensen het te lang duren.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:18

Goed dat ze nu het woord totale lockdown in de mond namen, misschien dat dat genoeg stof tot nadenken geeft voor al diegenen die alleen aan zichzelf denken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:19

secricible schreef:
Coby schreef:
Huertecilla schreef:
Er is een goed woord voor deze softe en inconsequente, halve maatregels; warboel.

Ik zie ze nu al weer op social media verschijnen. Geen koopavond maar dan wel op afspraak etc

Dat mazen houdt je toch. Dat is gewoon iets nederlanders. Iedereen wil strengere maatregelen, behalve maatregelen die hunzelf treffen, het eigen leven moet gewoon door kunnen gaan. Dat krijg je niet dichtgetimmert, behalve door te kiezen voor

Iedere andere optie wordt in nederland uitgepluist tot de rek volledig uit de maatregelen is. Doodvermoeiend lijkt dat me als politicus als je op geen enkele manier op eigen verantwoordelijkheid kan rekenen.
Mensen moeten eens stoppen met zaniken en pluizen en gewoon zich beseffen dat ze het verzieken voor zichzelf.

Helaas mee eens... en laat ik nu net zo’n type zijn van laat maar komen. Het moet gewoon even voor een ieder.
En dan is het thuis en nu vakantie wel makkelijker want meer ruimte dan in een meer bebouwd gebied. Maar zelfs dan kan het mogelijk zijn om elkaar minder dichtbij te laten komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:19

Coby schreef:
Huertecilla schreef:

Ik hoop dat je een grapje maakt maar het zal vast niet -O- . Waar zitten de hersens dan? Pfff kansloos en dadelijk piepen dat niks meer mag? Zo verpest je het voor anderen :n

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:20

bigone schreef:
Goed dat ze nu het woord totale lockdown in de mond namen, misschien dat dat genoeg stof tot nadenken geeft voor al diegenen die alleen aan zichzelf denken.

En duidelijkheid wbt de niveaus vind ik ook een goede ontwikkeling:

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... ekaart.pdf

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:21

Ik snap de nieuwe regels niet zo.. Je mag met maximaal 4 mensen sporten, of toch met 30? Wat is het nou

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:24

Sheran schreef:
Volgens mij was dat ook het geheim achter het succes in maart: corona was nieuw, spannend, eng... en we dachten: een paar weekjes opletten en dan is het weg. Er was echt een wij-gevoel. Ik hoor ze nu niet meer klappen hoor, voor de mensen in de frontlinie. Nu is het lolletje er blijkbaar vanaf en vinden mensen het te lang duren.

Net vandaag een filmpje zitten kijken waarin ze dat heel aardig uitleggen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:25

Sintara schreef:
Ik snap de nieuwe regels niet zo.. Je mag met maximaal 4 mensen sporten, of toch met 30? Wat is het nou

4, zo moeilijk is dat toch niet?

Bijeenkomsten met maximaal 30, sporten met maximaal 4 personen.

Behalve in de sportschool...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:27

Sintara schreef:

Verschil zit hem volgens mij of je in teamverband sport en 1,5 afstand kan houden: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... even/sport

Zo’n maas waarover het hierboven ging (en ik ben er blij mee want wil erg graag blijven sporten. In mijn gym kan dat ook gewoon 100% coronaproof gelukkig).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:27

Achterom schreef:
Sintara schreef:

Nou zo gek vind ik het niet dat interpreteren...
sportschool mag wel daar zijn ook meer dan 4 personen.
Paardrijles in groep mag niet? Zijn meer dan 4 ? Of mag dat dan wel omdat je makkelijk 1,5 meter afstand houdt.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:28

Achterom schreef:
Sintara schreef:

Behalve in de sportschool...

En sportscholen dan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:30

In de sportschool met 30 man per zaal, buiten met 4.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ijks-leven

We hadden het daar net over, maar is snap dat wel ondanks dat het krom klinkt. Want anders gaat het als volgt

“Je mag met 4 man samenscholen, behalve bij sport (binnen en buiten), dan mag je met 30 man bij elkaar komen.”

Gemiddelde studentenvereniging(of andere willekeurige groep): kom jongens, iedere vrijdag de hardloopbroek aan, dan kunnen we toch gewoon ons zuipuurtje buiten houden, zeggen we gewoon dat we aan het sporten waren! Laat ze maar bewijzen dat het niet zo is.”
“Hey, dit jaar is ons jaarlijke buurtfeest gewoon met sportkleding, doen we een kwartiertje zumba en daarna kunnen we los!”

Oke, dan wordt het
“Je mag met 4 man samenscholen buiten, behalve georganiseerde sportclubs, die mogen met 30 man buiten samen komen”

Gemiddelde studentenvereniging: oooh, maar wij zijn een vereniging, wij zijn ook een geoganiseerde sportclub, probeer maar te checken dat het niet zo is.

Doodziek wordt je er van. De oorzaak is geen incompente maatregelen, het gevolg is dat je de maatregelen zo moet dichttimmeren aan alle kanten dat er kromme situaties ontstaan die je gewoon niet voorkomt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:33

Relaxed schreef:
Huertecilla schreef:

Ik vind nu juist dat er duidelijkheid is en dit soort negatieve opmerkingen zijn juist precies het probleem.

Ja en ook al die vergelijkingen met andere landen.
Nederland is klein en druk bevolkt, zeker in de Randstad.

Daarbij is er ook best veel weerstand in Nederland en is de politiek ook nog eens verdeeld.

In ieder geval is hier wel nog een redelijk vangnet en ook is de economische krimp hier kleiner dan bijv. België.
Er zijn veel meer besmettingen, maar minder opnames IC en minder doden.

Maar mijn glas is meestal half vol i.p.v. half leeg.
Al zijn de gevolgen voor sommige ondernemers en werknemers bijzonder groot dus ik kan mij voorstellen dat zij pessimistisch zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:36

Precies, en daarom mogen we uberhaupt niet meer in een groep van groter dan 4 hardlopen :') Dat is toch raar, als je in de sportschool op de loopband gaat staan mag het ineens weer wel? Dat vind ik echt een hele vreemde uitzondering.
Zeker omdat de besmettingskans buiten ook nog eens veel kleiner is dan in zo'n benauwde sportschool.

Zelf zit ik in het bestuur van een dorpshuis, de regels zijn voor ons ook heel onduidelijk omdat we meerdere functies hebben (zit bijvoorbeeld ook een sportzaal bij). Daarom hebben we besloten de hele boel maar weer dicht te gooien, in de geest van de maatregelen zoals Rutte ook al zei. We nemen gewoon onze verantwoordelijkheid nu.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:38

lenaa_tje schreef:
Paardrijles in groep mag niet? Zijn meer dan 4 ? Of mag dat dan wel omdat je makkelijk 1,5 meter afstand houdt.

Paardrijden lijkt me wel mogen, is geen contactsport/teamsport en afstand houden zou makkelijk moeten zijn ja :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:39

Smee__ schreef:
lenaa_tje schreef:

Paardrijden lijkt me wel mogen, is geen contactsport/teamsport en afstand houden zou makkelijk moeten zijn ja :j

Nee, je sport met een groep, dus gewoon niet doen. Is niks anders dan de genoemde voorbeelden van hardlopen of tennis.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:40

Achterom schreef:
Precies, en daarom mogen we uberhaupt niet meer in een groep van groter dan 4 hardlopen :') Dat is toch raar, als je in de sportschool op de loopband gaat staan mag het ineens weer wel? Dat vind ik echt een hele vreemde uitzondering.
Zeker omdat de besmettingskans buiten ook nog eens veel kleiner is dan in zo'n benauwde sportschool.

Zelf zit ik in het bestuur van een dorpshuis, de regels zijn voor ons ook heel onduidelijk omdat we meerdere functies hebben (zit bijvoorbeeld ook een sportzaal bij). Daarom hebben we besloten de hele boel maar weer dicht te gooien, in de geest van de maatregelen zoals Rutte ook al zei. We nemen gewoon onze verantwoordelijkheid nu.

Jullie zullen vast een hele brave groep hardlopers zijn dus het zal vast niet voor jullie gelden :P :D maar hier heb ik nog geen groep hardlopers gezien die tijdens het hardlopen ook afstand hield en bleef houden. Op een loopband gaat dat net wat makkelijker.

Bovendien is er ook wel onderzoek geweest dat aantoonde dat je een spoor achter je laat van uitgeademde lucht waardoor bij hardlopen (of fietsen) je veel meer afstand nodig hebt. Op een loopband is dat net iets makkelijker denk ik.

Maar goed, ik denk dus dat deze krommigheid is ontstaan doordat mensen gewoon de rek gaan zoeken en die 30 man buiten om te sporten gewoon gruwelijk misbruiken en alsnog gaan samenklitten zonder te sporten of door na het sporten nog uren samen te blijven hangen enz. Enz.

En verder complimenten voor jullie verantwoordelijkheid als dorpshuis. Hier ook een MFA op dorp, die zullen flink moeten gaan zoeken weer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:41

Dit bedoel ik dus met interpreteren... ik ben blij dat ik niet in de schoenen sta van de eigenaren van bijv. Maneges.

En ik vind het dus behoorlijk belachelijk dat een sportschool dan wel mag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:41

Achterom schreef:
Smee__ schreef:

Nee, je sport met een groep, dus gewoon niet doen. Is niks anders dan de genoemde voorbeelden van hardlopen of tennis.

Maar tennis mag dus wel, zolang je niet dubbelt (want dan kun je geen 1,5m afstand houden)
Paardrijden binnen lijkt me wel mogen en buiten met maximaal 4 tegelijk als ik het zo lees.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:42

secricible schreef:
[

Probleem alleen is dat mensen die er een loopje mee willen nemen dat toch wel blijven doen.

Als im
Laatst bijgewerkt door Loretta op 13-10-20 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:42

secricible schreef:
Achterom schreef:

Jullie zullen vast een hele brave groep hardlopers zijn dus het zal vast niet voor jullie gelden :P :D maar hier heb ik nog geen groep hardlopers gezien die tijdens het hardlopen ook afstand hield en bleef houden. Op een loopband gaat dat net wat makkelijker.

Bovendien is er ook wel onderzoek geweest dat aantoonde dat je een spoor achter je laat van uitgeademde lucht waardoor bij hardlopen (of fietsen) je veel meer afstand nodig hebt. Op een loopband is dat net iets makkelijker denk ik.

Maar goed, ik denk dus dat deze krommigheid is ontstaan doordat mensen gewoon de rek gaan zoeken en die 30 man buiten om te sporten gewoon gruwelijk misbruiken en alsnog gaan samenklitten zonder te sporten of door na het sporten nog uren samen te blijven hangen enz. Enz.

En verder complimenten voor jullie verantwoordelijkheid als dorpshuis. Hier ook een MFA op dorp, die zullen flink moeten gaan zoeken weer.

Ik vind het wel spannend als zo'n groep hardlopers langskomt. Ze zitten allemaal te hijgen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:43

Loretta schreef:
secricible schreef:

Probleem alleen is dat mensen die er een loopje mee willen nemen dat toch wel blijven doen.

Dat is ook wat ik zeg. Je houdt dat mazen altijd, hoeveel je ook zoekt naar rechtlijnigheid als politiek. Ik vond het ook goed dat Rutte dit benoemde in de persco.