Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:45

sureido schreef:
Een café en restaurant uit de buurt heeft een foto van de Corona vragen neergezet op insta.

Ze moeten dus echt 6 vragen stellen die allemaal een beetje hetzelfde zijn en dan ook nog van die vragen waarvan je denkt als je dit hebt dan ga je toch sowieso niet uit huis? Dat weten we toch onderhand wel? Ik word niet goed van dat de overheid zich nu een beetje opstelt alsof ze te maken hebben met 17 miljoen baby’s.

[ [url=m/uMxoEb.png]Afbeelding[/url] ]

Ik krijg hier net zoals bij die reclame op de radio echt zo’n cringe gevoel van en ook nog eens een opstandig gevoel :+

Deze vragen moet ik al 2 weken stellen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:49

LadyMadonna schreef:
Maar ik ben hier niet geschikt voor....
Irriteren is een keuze, dus ik doe het mezelf aan.... maar echt, let op je kinderen en hou ze uit mijn aura....
Als je met iemand wil praten, ga dan even aan de kant staan en blijf niet midden op het pad staan...

Alleen ik ben hier gewoon te autistisch voor...

Gediagnostiseerd ASS?
Ja dan is het moeilijk om te wennen aan alle veranderingen die buiten je normaal liggen.

Denk dat elke normale ouder gewoon op zijn/haar kinderen let en probeert zoveel mogelijk rekening te houden met anderen. Máár kinderen zijn geen robotjes en kunnen moeilijk afstanden inschatten.
Ja kan 100 keer zeggen dat ze afstand moeten houden maar in hun enthousiasme lopen ze met hun blik op 1 object ergens heen en vergeten ze de omgeving/zien ze de omgeving niet meer. Dat kan je een kind niet kwalijk nemen

Wellicht moet je er zelf maar heen gaan op tijden dat kinderen straksjes weer op school zitten ;) dan heb je er niet zoveel last van

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:50

Sizzle schreef:
Is dat wel zo dat het nodig is als dat gebemoei?
Bij ons zijn de terrassen al open en dat gaat echt heel prima zonder flyers, pijlen, lintjes, dranghekken en weet ik veel wat. Gewoon prima.

Dat is het volgens mij niet, behalve de afstandsaanduidingen misschien.

Maar omdat er zoveel onduidelijkheid is (aan de ene kant dus nog BOA's die mensen beboeten omdat ze - op afstand! - buiten in een parkje zijn, aan de andere kant mensen die denken dat groepsimmuniteit nog steeds een goed idee is) kom je wel op een situatie met veel sturing en regels want niemand weet nou precies wat de bedoeling is, maar doe je het fout dan kunnen daar behoorlijke consequenties aan zitten.

Maar men kiest er ook wel voor om het soms grimmiger te maken dan nodig. Zo kwam ik toch nog in de apotheek, en daar hadden ze ook na al die weken nog volop rode linten staan, terwijl je ook gewoon het decor en de balie kunt veranderen om de afstand natuurlijk te maken.

Winkelcentrumpje had het dan weer wel door: die hadden gezamelijk de reclameborden en planten en andere afscheidingen duidelijk middenop gezet (ook waar die normaal aan de kant staan) en dat kon volstaan met een paar pijltjes op de grond. Natuurlijke looprichting, iedereen de ruimte en geen overdaad aan grimmigheid.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:51

Sizzle schreef:
Bij ons zijn de terrassen al open en dat gaat echt heel prima zonder flyers, pijlen, lintjes, dranghekken en weet ik veel wat. Gewoon prima.

Geen idee of de situatie in Zwitserland en Nederland vergelijkbaar is qua besmettingsgraad? Of de mentaliteit van de mensen, verantwoordelijkheidsgevoel enz. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:58

LadyMadonna schreef:
Net twee uurtjes in Blijdorp geweest (wij hebben abo).
Heel dubbel...
Er mag nu 3500 man naar binnen. Restaurants zijn dicht, er zijn looproutes uitgezet, er loopt veel personeel rond die eventueel aanwijzingen geeft....
Irriteren is een keuze, dus ik doe het mezelf aan.... maar echt, let op je kinderen en hou ze uit mijn aura....
Als je met iemand wil praten, ga dan even aan de kant staan en blijf niet midden op het pad staan...

Ook als we dan bij een verblijf wilden kijken... zag je mensen aan komen, oh, die willen vast ook kijken,laten we maar verder lopen....
Ik hou teveel rekening met anderen en ben daardoor de hele middag heen en weer aan het springen om maar niet in iemands aura te zitten (maar vervolgens komen ze wel in de mijne :') )....
Blijdorp heeft het prima voor elkaar, echt :j. Alleen ik ben hier gewoon te autistisch voor...

En op de terug weg kwam ik in de file, da's ook weer nieuw

Oh, echt megaherkenbaar. Ik heb dus ook helemaal geen zin in terrasjes, bioscopen, fietstochtjes, winkels, uit eten, vakantie etc. Alleen al om dit. Dat gestresste gedoe allemaal. Ik blijf wel op m'n prairie. Ik ben er ook totaal ongeschikt voor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:58

Shadow0 schreef:
Sizzle schreef:

Dat is het volgens mij niet, behalve de afstandsaanduidingen misschien.

Maar omdat er zoveel onduidelijkheid is (aan de ene kant dus nog BOA's die mensen beboeten omdat ze - op afstand! - buiten in een parkje zijn, aan de andere kant mensen die denken dat groepsimmuniteit nog steeds een goed idee is) kom je wel op een situatie met veel sturing en regels want niemand weet nou precies wat de bedoeling is, maar doe je het fout dan kunnen daar behoorlijke consequenties aan zitten.

Maar men kiest er ook wel voor om het soms grimmiger te maken dan nodig. Zo kwam ik toch nog in de apotheek, en daar hadden ze ook na al die weken nog volop rode linten staan, terwijl je ook gewoon het decor en de balie kunt veranderen om de afstand natuurlijk te maken.

Winkelcentrumpje had het dan weer wel door: die hadden gezamelijk de reclameborden en planten en andere afscheidingen duidelijk middenop gezet (ook waar die normaal aan de kant staan) en dat kon volstaan met een paar pijltjes op de grond. Natuurlijke looprichting, iedereen de ruimte en geen overdaad aan grimmigheid.

Hier ook hoor! Schermen, linten en bakken op de grond voor de balie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:13

LadyMadonna schreef:
sureido schreef:
Een café en restaurant uit de buurt heeft een foto van de Corona vragen neergezet op insta.

Ze moeten dus echt 6 vragen stellen die allemaal een beetje hetzelfde zijn en dan ook nog van die vragen waarvan je denkt als je dit hebt dan ga je toch sowieso niet uit huis? Dat weten we toch onderhand wel? Ik word niet goed van dat de overheid zich nu een beetje opstelt alsof ze te maken hebben met 17 miljoen baby’s.

[ [url=m/uMxoEb.png]Afbeelding[/url] ]

Ik krijg hier net zoals bij die reclame op de radio echt zo’n cringe gevoel van en ook nog eens een opstandig gevoel :+

Deze vragen moet ik al 2 weken stellen...

Ik vraag me af wanneer dat stopt. Die controle gesprekjes slaan toch echt nergens op? Iedereen weet dat ze thuis moeten blijven met klachten en degene die dat niet doen gaan dan echt geen ja zeggen op die vragen :+

Mijn kapster heeft me even een appje gestuurd voor ik kwam en daarna is er geen woord meer over gerept.

Ook al die linten en pijlen en weet ik het ik word er niet goed van :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:49

LadyMadonna schreef:
Net twee uurtjes in Blijdorp geweest (wij hebben abo).
Heel dubbel...
Er mag nu 3500 man naar binnen. Restaurants zijn dicht, er zijn looproutes uitgezet, er loopt veel personeel rond die eventueel aanwijzingen geeft....

Ook als we dan bij een verblijf wilden kijken... zag je mensen aan komen, oh, die willen vast ook kijken,laten we maar verder lopen....
Ik hou teveel rekening met anderen en ben daardoor de hele middag heen en weer aan het springen om maar niet in iemands aura te zitten (maar vervolgens komen ze wel in de mijne :') )....
Blijdorp heeft het prima voor elkaar, echt :j. Alleen ik ben hier gewoon te autistisch voor...

En op de terug weg kwam ik in de file, da's ook weer nieuw

Herkenbaar hoor! :j Voor mij is de lol er ook wel af als het allemaal zou ingewikkeld moet. En ik snap dat het zo moet en ben er ook voorstander van hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik geniet dan waarschijnlijk niet meer van een dagje weg, uiteten of een terrasje pakken.

Suzanne F.

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:50

Daarom ga ik ook niet weg naar dat soort dingen. De lol is er wel af voor mij zo. Ik wacht wel tot het weer beetje normaal is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:53

Suzanne F. schreef:
Daarom ga ik ook niet weg naar dat soort dingen. De lol is er wel af voor mij zo. Ik wacht wel tot het weer beetje normaal is.

Ja ik ook.
Ik zag op t.v. zo'n kroegje met van die schermen, zodat je in een soort plastiek cabine zit... :') Dan blijf ik toch liever thuis in de tuin met vriendinnen en een goede fles wijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:54

Dierentuin ga ik alleen al maar heen als ik weet dat die ongeleide projectielen er niet in overvloed zijn.
Ouders spreken ze anders ook niet aan, dus nu ook niet.
Want kleine kindjes kunnen toch niet besmetten?

Inderdaad ik wacht wel tot het normaal is en de scholen volop aan de gang zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:18

_Penotti schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... zpsLarELlA

Als het niet op RTL had gestaan had ik het in de speld verwacht.
Een voetdruk knop. Gaat dan dan weer niet veel te ver?

In Italie heb je toiletten die je door moet spoelen door met je voet op een rubberen knop te duwen. Ik vond dat geniaal!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:23

_Penotti schreef:
Die 1,5 meter vind ik best prettig bij vreemde.
Eindelijk niet iedereen in je ruimte.
Maar bij vrienden en familie vind ik het wel moeilijk.
De auto inderdaad al als voorbeeld.

De moeilijkheid is dat je een vriend van een familielid een vreemde is voor jou.
Maw, je weet nooit met wie de ander in aanraking komt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:28

Popstra schreef:
In Italie heb je toiletten die je door moet spoelen door met je voet op een rubberen knop te duwen. Ik vond dat geniaal!

In Frankrijk hebben ze al jaren toiletten waar ze zelfs je voeten mee afspoelen als je op een knop drukt.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:38

edit
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 29-05-20 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:39

tienus63 schreef:
_Penotti schreef:
Die 1,5 meter vind ik best prettig bij vreemde.
Eindelijk niet iedereen in je ruimte.
Maar bij vrienden en familie vind ik het wel moeilijk.
De auto inderdaad al als voorbeeld.

De moeilijkheid is dat je een vriend van een familielid een vreemde is voor jou.
Maw, je weet nooit met wie de ander in aanraking komt.

Ik bedoel vriend van mij, maar inderdaad ik weet niet waar ze mee in contact is geweest. Net zo min als familie.
En ondanks dat ik de regel wel begrijp vind ik het moeilijk.

@peetstap, ik zie een heel mooi groot zwart vlak :+

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:45

_Penotti schreef:
Maar vergeten we voor het gemak wel even dat Rutte de zorg behoorlijk heeft afgebrokkeld?
Dat we de corona niet tot een enorm grote gezondheids crisis hebben laten komen door hem, maar door de medewerkers in de ziekenhuizen die 300% inzet hebben laten zien.
Over gewerkt hebben, vakantiedagen niet op konden nemen enz.
Terwijl er al te weinig mensen op de vloer zijn. Te laag betaald.

Maar hey, we hebben even om 8 uur voor ze geklapt.
En hoeveel geld word er wel in bedrijven als KLM gestoken door VVD?!

Het meeste geld word in dingen gestoken die NIET van levensbelang zijn maar de rupske nooit genoeg luxe.

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:46

Nogal kort door de bocht he.... enig idee hoeveel mensen in die sectoren werkzaam zijn? Waardoor het dus wel levensbelang is?
Dat het jou niet treft, zegt niet dat het niet belangrijk is

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:49

+:)+ +:)+

Ik vind het niet kort door de bocht.
Zonder de inzet van die mensen, kun je werk hebben, inkomen hebben zo hoog als je wilt.
Maar zonder zorg zijn we toch helemaal nergens.
Ze zouden het bijltje er maar eens bij neer hebben gelegd.
Dan treft het ineens jou ook.

Landbouw vind ik dan nog belangrijk in dat lijstje.
Maar KLM en cultuur? Nou nee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:54

Cultuur is niet belangrijk en eigenlijk best wel misbaar, alleen zijn er zoveel mensen van inkomen afhankelijk in die sector dat het wel begrijpelijk is dat er steun nodig is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:56

Wat voor ons niet belangrijk is is voor een ander wel belangrijk. En Schiphol is ontzettend belangrijk.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:57

elnienjo schreef:
Cultuur is niet belangrijk en eigenlijk best wel misbaar, alleen zijn er zoveel mensen van inkomen afhankelijk in die sector dat het wel begrijpelijk is dat er steun nodig is.

Dt kledingzaakje op de hoek is ook belangrijk en die frietzaak al helemaal :+
Ik bedoel dan is elk beroep belangrijk.

Maar zonder zorgpersoneel kunnen we 10 ton per jaar verdienen, als deze mensen niet voor ons klaar staan zijn we uitgekakt hoor.
Beetje meer als applaus verdienen ze dan toch wel.
Maar als dat zo is gaat alleen de zorgpremie omhoog, waarmee ook de werkloze raakt, maar de bonus voor KLM blijft bestaan.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:59

LadyMadonna schreef:
Nogal kort door de bocht he.... enig idee hoeveel mensen in die sectoren werkzaam zijn? Waardoor het dus wel levensbelang is?
Dat het jou niet treft, zegt niet dat het niet belangrijk is

Hoeveel mensen er in een sector werken zou geen argument mogen zijn. Want dan is het voldoende om groot te zijn om steun te krijgen, zelfs als het een sector is die ongewenste effecten heeft. En dan geraakt je van die sector nooit meer af, want eens groot dan wordt ervoor gezorgd dat je groot blijft.
Als er maar genoeg mensen in de drugshandel werken zouden we die sector ook moeten steunen met overheidsgeld, geen goed plan denk ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:59

elnienjo schreef:

Dan kan je toch ook zeggen dat we geen horeca nodig hebben? Bedrijven die het moeilijk hebben krijgen steun. Dus ook in de cultuur sector en dat landbouw geld krijgt lijkt mij niet heel gek na al die acties en beloftes .. of zijn we die al weer vergeten? Daarbij zijn alle beroepen belangrijk om onze samenleving draaiend te houden.

Erg kortzichtig plaatje!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:00

Ann schreef:
Sizzle schreef:

Geen idee of de situatie in Zwitserland en Nederland vergelijkbaar is qua besmettingsgraad? Of de mentaliteit van de mensen, verantwoordelijkheidsgevoel enz. ?

Mensen zijn mensen.
Wel is het gevoel voor recht erg hoog in het vaandel (ze stemmen immers voor alles) en zijn niet bepaald knuffelig.
Het nut voor pietluttig geneuzel met retorische vragen en pijlen is echt niet terug te voeren op „de Nederlander“ lijkt mij.
Ik ben ook nederlander en zou me erg gekleineerd voelen met zulke bemoeizuchtigheid.

De mate van besmetting was vergelijkbaar per hoofd van de bevolking, wel zitten wij nu een wat lager en stabieler, maar dat lijkt me vooral het effect van grotere steden.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 29-05-20 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt