Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:46

Bij ons is het nu zo dat je ook uitgesloten kunt worden van kontaktonderzoek met een inenting, ofwel je hoeft in feite ook niet in quarantaine of test na contact met besmet persoon. Ik ga dus ook niet meer testen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:50

Dat vind ik geen goede maatregel. Wij zijn gelijk holder de bolder ondanks 2 inentingen beide naar Frankrijk gegaan en in isolatie want mijn zoon had klachten en testte positief op covid (hij was reeds 1x pfizer in geënt). Hotel voor overnachting afgezegd en in één streep naar huis gereden.
Ik ben zoooo blij met de isolatie, want mijn man is vrijdag ziek geworden, en echt wel ziek. Dus voor vanochtend beiden een test afgesproken en gedaan en morgen uitslag.
eerste vraag of we contacten hadden gehad. Neen dus. Dus geen contact onderzoek is nodig. Ik hoop wel dat manlief en ik negatief testen, maar als dit niet zo is, dan is er niets aan de hand behalve dat we in isolatie moeten blijven en ik de tuinman nog een keer het gras bij de gîte moet laten maaien.
Alles is verder top geregeld.
De kans is erg klein dat mijn man iets anders heeft gehad maar het kan wel. Dus we zullen het zien. Maar voor anderen maakt de uitslag niets meer uit.

lenaa_tje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:11

Jullie hebben ook met Corona natuurlijk meer mensen gezien dan in een langere tijd dus de kans dat het iets anders is, is wel heel groot.
Er gaan ook heftige andere virussen rond. We hebben in dat op zicht ook wel een knauw opgelopen bij de rest van onze weerstand

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:20

Dat zou zeker kunnen. Maar als zoonlief maandag positief test en manlief begint met lijkende covid klachten op vrijdag, zou beiden heel goed kunnen. Als ik ook ziek wordt is het een ander virus geweest want 2 mensen die door 2x pfizer covid hebben lijkt me stug. Maar we zullen zien, want de testen gaan doen. Ik hoop natuurlijk negatief, want dan kan ik zelf maaien enz. Dat moet onderhand in de tuin van de gîte wel gebeuren. Maar alles kan gewoon doordraaien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:23

Zelfs als je positief bent kun je toch wel gras maaien als je daar verder niemand bij ziet?
Of zijn de quarantaine regels bij jullie voor ingeente net zo streng?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:27

Dat weet ik Sizzle, alleen als ik kijk hoe de overheid hier met het confinement omging. De tuinmannen mochten overal de tuinen gaan maaien, maar wij mochten niet naar de gîte. Dat heb ik toen stiekem wel gedaan want was hier maar 12 km verderop. Dus boodschapjes doen, bij geen controle gauw afslaan naar de gîte (ligt op de route van de intermarché). Gauw maaien, nieuwe verklaring invullen en roetjs naar de winkel en naar huis terug. MAAR als ik toeristen in de gîte heb, en daar breekt covid uit, dan heb ik het gedaan. En kan een gepeperde rekening krijgen als ik me niet aan de regels heb gehouden. Dus dat gaan we niet doen. Dan maar 100 euries kwijt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:31

Ik ben gevaccineerd al 3 weken maar ik heb toch even een pcr test gedaan bij dat gratis vakantietest gedoe. Omdat in Griekenland er wel mensen uitgepikt worden en ik dan toch liever zeker wil weten dat ik goed zit.

Maar hoe zij testen is wel een grote grap, ze telde bij mijn neus super snel af van 5-1, ook niet echt diep en mond idem dito.

Bij vriendin die op andere locatie ging precies hetzelfde. Zijn gelukkig wel beide volledig minimaal 2 weken gevaccineerd.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:07

Heb er 2 dagen Frankrijk op zitten om een paard te gaan leveren en werkelijk waar ..in het Westen is ook totaal geen covid :n
Volk niet normaal , hutje mutje overal ..geen 10 % had een masker op en de 3/4 daarvan droeg het onder de kin
Nergens maar dan ook nergens is om de corona pas gevraagd , sterker nog ik heb geen enkele handhaving gezien
Blij dat ik terug heerlijk op ons platteland zitten :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:10

Wouw besita. Dat is bizar.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:26

Ja echt hoor , strand en straten leken wel een mierennest ..restaurants , bars overvol ( vanuit de auto gezien of vanop de kaai vd haven )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:31

Nu snap ik waarom er in de haute vienne amper besmettingen zijn, dat zie je hier echt totaal niet. Iedereen is zo precies en voorzichtig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:52

De Haute Vienne is nu ook niet meteen een drukbezochte trekpleister met stranden en bars natuurlijk.
Het is gelijk een beetje in den bled zoals wij dat hier zeggen :D

Hier in mijn durpke en de durpkes rondom zijn ook amper tot geen besmettingen de laatste weken.
Nochtans een pak meer inwoners dan bij jullie, maar ook eerder op de boerenbuiten dus dat scheelt een hoop.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:58

Dat klopt Pandora. De mensen zijn daarnaast in de winkels ook heel erg braaf en wijken uit voor elkaar, geven elkaar de ruimte. Dus ik ben blij als de grenzen open blijven want de toeristen kunnen elkaar natuurlijk aansteken in het huis, maar mij niet en anderen moeilijk in het dorp want iedereen is echt voorzichtig.
Mij niet, omdat ik een virtuele rondleiding heb gemaakt die mensen zelf krijgen 2 avonden voor aankomst en zo weten de do's en don'ts van het huis en buiten doe ik alleen met een gevaccineerde de rondleiding en dan heb ik een 98% beschermend maskertje op daar wij in Nederland zijn geweest en ik zeker wil weten dat alles ok is met ons en we niets bij ons dragen waarmee we anderen kunnen besmetten ongewild ondanks 2x pfizer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:01

poes schreef:
Ik meld me ook even. Wij hadden net een vakantie uitgezocht in Roemenië in de Karpaten in september en toen kwam Corona. Na twee maanden afwachten vraagt de reisorganisatie wat we van plan zijn. Ik denk dat we het er maar op zullen wagen en het voorschot zullen betalen inmiddels. Hoe we er raken (vliegtuig, auto of trein) bekijken we nog. Maar het belangrijkste is dat de grenzen opengaan natuurlijk.

Wel ironisch: boeken we uitzonderlijk eens een reis die echt om ons twee gaat (5 nachten in afgelegen hutten zonder internet of stroom), gaat heel de wereld in isolatie :D

Dit is vorig jaar niet gelukt dus hebben ongeboekt. We mochten maximaal een jaar uitstellen dus dat hebben we gedaan. De reis staat gepland in september. Ik vind het erg spannend. Voorlopig is België groen én we zijn beide volledig gevaccineerd. Dat is voor Roemenië dubbel groen. Maar gezien de cijfers op veel plekken weer stijgen. Ik durf de vlucht maar niet boeken :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:10

Ik zou zeggen boek geen vlucht en ga met de auto...Duitsland, Oostenrijk en Hongarije door en je bent er :D
De trip op zich is al een geweldige reis 8-)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:11

Dat is helemaal geen doen nu. Dan moet ik voor al die landen de maatregelen in het oog houden … anders hadden we het overwogen maar dat vinden we echt te veel risico.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:11

Avontuurlijk en spannend zou het wel zijn natuurlijk :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:12

Hoe lang kun je nog wachten met boeken van het vliegtuig? Lastig dilemma dit omdat je niet met de auto kunt gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:13

Jaja dat wel haha :D daar hoop ik om in de Karpaten al op door beren of wolven te zien :D

Vluchten eigenlijk nog lang e. Last minute vliegen kan bijna altijd. Maar de prijs gaat dan mss stijgen. Auto moet ik maar gewoon echt boeken, met gratis annuleren is dat geen punt. Das echt uitstellen haha.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:18

Beren lijken mij ook wel spannend ja... :=
Maar moet wel echt prachtig zijn als je het geluk hebt er een paar live te zien. Vanop een gepaste afstand dan :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:19

Dat is toch het doel, we gaan ervoor naar speciale berghutten dus duimen maar haha. Heb al wel eens jong in het wild gezien.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:54

rien10 schreef:
baudyh schreef:
Het hoeft niet hè. Te laten testen als je volledig gevaccineerd bent . Dus als het niet hoeft doen mensen het niet

Je hoeft ook niet naar het buitenland.

Dat iets niet hoeft, wil niet zeggen dat het best (on)verstandig kan zijn om het te doen.

Nee klopt dat hoeft nooit. Maar het mag wel.

Het is ook niet onverstandig. Je kan gerust op vakantie als je je netjes aan de regels houd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:57

Ik had serieus niet erover nagedacht om te testen terwijl ik volledig ben gevaccineerd.. Toch misschien maar overwegen nav het topic over Griekenland.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:59

Ik ga alleen testen met klachten of als er aanleiding toe is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:01

Ik heb nog geenidee of het door kan gaan
Maar stel je trekt door Frankrijk volledig gevaccineerd
Moet je dan onderweg nog testen