Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:28

Miepmiept schreef:
https://nos.nl/artikel/2328747-rivm-som ... abant.html
Vraag me wel af waarom ze van 10 dagen lig tijd zijn uitgegaan...

Nu op éénvandaag vertellen ze dat er 1100 covid19 patienten liggen, gelukkig blijken er iets minder IC bedden nodig te zijn voor de niet covid19 patiënten.

Niet al te best nieuws dus...

Las het ook net... om verdrietig van te worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:31

Majabeestje schreef:
@Janine1990
Ik begrijp je wel. Ook ik vind het afschuwelijk, alle zieken, mensen die overlijden, de druk op de zorg.. Ik lees elke dag om 14u de update in de hoop dat er minder zieken en doden zijn..
Maar ik maak ook best een beetje zorgen over onze verbouwing. We krijgen over 2 weken de sleutel van ons nieuwe huis en er moet best veel gebeuren. Tot nu toe heeft er nog geen bedrijf afgezegd maar het blijft spannend.

Stalgenootje heeft hetzelfde... Moeten 1 mei uit hun huis, nieuwbouwwoning is na vele uitstellen (oorspronkelijk 1 december) volledig casco opgeleverd... Man werkt in zkh en ze hebben een dochtertje...
En nu stuurt ze net dat de stukadoor heeft afgezegd. Vreselijk...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:32

Maar ook positief nieuws, reproductie zit onder de 1 en dat de ic misschien het niet aankan komt door de ligtijd. Ik ga er nog steeds van uit dat we midden deze week op het hoogtepunt zitten(misschien ijdele hoop maar toch)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:37

Echwel schreef:
Nee alleen facetime contact

Wat een akelig moment om nu zo te vallen. Sterkte aan je nicht :(:)
Bedenk echter wel dat opereren vaak eigenlijk niet nodig is. De reden voor operatie is meestal uit economische redenen om sneller weer aan het werkt te kunnen en dat hoeven veel mensen nu niet.
De meeste niet verschoven breuken zullen nu conservatief behandeld worden wat niet perse slechter is.
Geen rolstoel is nu natuurlijk wel echt super onhandig. Hopelijk krijgt ze er morgen eentje Y;(

Daks

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:38

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:40

Daks schreef:
https://www.ad.nl/den-haag/53-jarige-ma ... ~a422125c/

1 van de vele redenen waarom ik strengere maatregelen wil.

En nee dit is niet het eerste geval en helaas ook niet het enigste geval

Dit gebeurt ook zonder corona, heel veel zinloos geweld, soms is aankijken al voldoende. Maar het staat op film dus zullen ze wel opgepakt worden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:43

Gaat er niet om of ze opgepakt worden want dat worden ze nu toch niet, het gaat er mij om dat met de maatregelen van nu er nog steeds samenscholing is. Daar moeten we vanaf. Prima met je gezin een rondje naar niet met de buurman 600 meter verderop of je neefje die 5 km weg woont

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:43

Aso’s/criminelen heb je in ieder land en bij alle mogelijke maatregelen die je treft helaas. Dat is niet Nederland en “lichte” maatregelen gebonden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:45

cobiie schreef:
Aso’s/criminelen heb je in ieder land en bij alle mogelijke maatregelen die je treft helaas. Dat is niet Nederland en “lichte” maatregelen gebonden.

Daar gaat het ook niet om. Wel dat je samenscholing en dus besmettingsgevaar kan voorkomen.

Stel die man heeft/had corona dan is nu gelijk die hele groep besmet ipv wellicht 1 persoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:50

Daks schreef:

Maar dit soort asociale idioten laten zich heus niet tegenhouden door strengere maatregelen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:51

Daks schreef:
cobiie schreef:

Daar gaat het ook niet om. Wel dat je samenscholing en dus besmettingsgevaar kan voorkomen.

Stel die man heeft/had corona dan is nu gelijk die hele groep besmet ipv wellicht 1 persoon

In Italië werd ruim na de lock down nog mensen uit hotels/restaurants verwijderd omdat ze daar gezellig met hele groepen zaten te dineren.
We hebben nu eenmaal geen politiemacht die de gehele dag achter ieder persoon aan kan blijven lopen de gehele dag.
Er blijven mensen de wetten/maatregelen overtreden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:55

Hier in België heeft de politie nu vooral last met hangjongeren die agressief worden naar de agenten toe.
Ook een vrouw die in een agent zijn gezicht spuwde en zei dat ze besmet was. :x
Agent is nu 2 weken thuis uit voorzorg.
Politievakbond vraagt al een tijdje om mondmaskers voor de agenten, maar gezien het tekort, zullen die er niet meteen komen.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 29-03-20 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:59

Er zijn toch agenten met mondmaskers? Degene die ik zag passeren, droegen er in ieder geval.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:00

Daks schreef:

Dit zal meer van doen hebben met de grote fles lachgas die ze bij zich hebben dan met het feit dat de man om de 1.5 meter vroeg...

Dit gaan ze met strengere maatregelen echt niet oplossen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:00

Daks schreef:
Gaat er niet om of ze opgepakt worden want dat worden ze nu toch niet, het gaat er mij om dat met de maatregelen van nu er nog steeds samenscholing is. Daar moeten we vanaf. Prima met je gezin een rondje naar niet met de buurman 600 meter verderop of je neefje die 5 km weg woont

Hoezo worden ze nu niet gepakt?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:01

Schemerdier schreef:
Er zijn toch agenten met mondmaskers? Degene die ik zag passeren, droegen er in ieder geval.

Oh echt ? Ik hoorde het op het journaal vanmiddag dat ze graag van die FFP2 maskers zouden hebben ook.
Geen idee waar het was. West-Vlaanderen misschien ?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:02

Daks schreef:
cobiie schreef:

En dan geef je dus indirect de man de schuld dat hij daar was? Hij vraagt er toch niet om om door een groep schooiers in elkaar geslagen te worden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:02

Daks schreef:

Die groep gaat dat helaas toch wel doen, en misschien juist wel door strengere maatregelen .. als ze deze gezellige gasten vinden hoop ik dat ze ze minimaal twee weken wegzetten en een hoge boete erbovenop.. zinloos geweld, echt -:(- -:(-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:05

Cer schreef:
Daks schreef:

Die groep gaat dat helaas toch wel doen, en misschien juist wel door strengere maatregelen .. als ze deze gezellige gasten vinden hoop ik dat ze ze minimaal twee weken wegzetten en een hoge boete erbovenop.. zinloos geweld, echt -:(- -:(-

De man die een agent bespuugd had en daarbij corona riep kreeg 8 weken cel?

Ik zou deze heren daarbij zetten. Ze hebben deze man, buiten het feit van mishandeling, ook ernstig in gevaar gebracht door hem op minder dan 1.5 meter te benaderen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:09

Vanaf morgen moet ik er ook aan geloven, op de locatie waar ik werk zijn 2 cliënten met het virus en alleen ik en 1 collega mogen daar komen om schoon te maken. Heb al allerlei instructies en informatie gehad maar het is best warrig allemaal.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:10

PSvanLot schreef:
De man die een agent bespuugd had en daarbij corona riep kreeg 8 weken cel?

Ik zou deze heren daarbij zetten. Ze hebben deze man, buiten het feit van mishandeling, ook ernstig in gevaar gebracht door hem op minder dan 1.5 meter te benaderen.

Oh 8 weken, netjes!
Ja zet ze vooral bij elkaar idd, kunnen ze elkaar aansteken :j uiteraard geen plek op ic indien nodig ...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:11

Afbeelding

Oei ernstig bericht, 23 dagen op de ic is ook echt lang

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:13

Jeetje, Echwel, wat een nare val heeft je nicht gehad. En dan met zulke verwondingen niet geholpen kunnen worden, ai...

En dan het aantal doden weer en de hoeveelheid IC bedden die bezet zijn. Ik merk dat ik erg moe ben, gewoon letterlijk moe. Nou is mijn situatie thuis niet je van het, maar ik sta ook meer aan voor het werk (kdv, met nu 24/7 opvang, dus vaak sta ik standby voor een avond- of nachtdienst) en ik heb, hoe egoïstisch ook, ook stress van het feit dat ik over 10 dagen de sleutel van mijn huis krijg en ik hoop heel hard dat die sleuteloverdracht ook echt door kan gaan...

het is gewoon aan alle kanten een klote situatie. Vooral voor alle zieken, dat besef ik me terdege, dus ik volg de regels. Maar dingen die voor andere klein lijken, kunnen voor iemand anders toch erg groot zijn. Zoals de sleutel van mijn huis. Bizar klein voor iedereen die er niet mee te maken heeft (iedereen op mij na dus), maar erg belangrijk voor mij.

edit: 2500 IC opnames, dat krijgen we nooit voor elkaar, zelfs als we alle zeilen bijzetten, toch?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:15

Criminaliteit houd je niet tegen wel kan je meer maatregelen treffen tegen samenscholing. Dat zeg ik ook nergens.

Ik zeg wel dat ik strengere maatregelen zou willen om samenscholing te voorkomen. En minder samenscholing is minder criminaliteit. Parken en stranden afgesloten houden dan komen er ook weer vele handen leeg die meer kunnen gaan handhaven.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:16

Hier zag ik vandaag in het kleine Gorredijk toch duidelijk meer politie op straat gelukkig.