Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSagan

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:21

Zeker daar kun je echt ogen te kort komen soms.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:25

xSagan schreef:
Met een auto haal je de vaart er toch ook uit als je een bocht in gaat?:)
Dat is inderdaad met een elektrische fiets net zo, ik doe het ook om die reden.
Vind het wel vervelend als ze het op een recht stuk doen.

Mijn kleine ergenis, voor een stoplicht kruising stilstaan maar niemand mag…. Vind ik ook altijd zo nutteloos.xD

Klopt, je haalt de vaart eruit. Maar het is wel de bedoeling dat je met trekkende motor door de bocht gaat. Dus met een klein beetje gas. Anders is kans op slippen of uitbreken. Helemaal met een aanhanger erachter.

Dit zal denk ik ook gelden voor een fiets

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 23:36

Vandaag was het volgens mij een dag dat vrachtwagens spontaan naar de tweede baan op de A12 gingen, terwijl de rechterbaan nog zeker 100 meter voor ze vrij was en er ook geen oprit aan kwam. En niet voorzichtig, maar zonder kijken wagen opzij gooien waardoor ik vol in de remmen moest.

En een aantal mafklappers die met hun vrachtwagen of aanhangwagen gewoon vrolijk op de 3e en 4e baan reden en alles ophielden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:25

Hier gisteren een vrachtwagen die het leuk vond om op de middelste baan te rijden.
En een of andere staatsmongool heeft zijn sleutel langs mijn deur gehouden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:33

Zaterdag ook weer veel auto's die op 2e baan gaan rijden terwijl ze oceanen van ruimte op de rechterbaan hadden. :x

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:42

Weer zo'n sportief typje in een Volkswagen Golf die heel dicht op mij reed. Op zich was de afstand nog wel te doen. Maar ik reed al boven de maximale snelheid (5-10km). En toen zat er een eekhoorn midden op de weg. Ik liet het gas los en remde iets. Toen zat hij direct heel dicht op mij. Dus ik kon absoluut niet vol remmen. Heb de eekhoorn maar tussen mijn banden gestuurd en gehoopt op het beste. Ik heb niks gevoeld of gehoord. Maar hij zat 2 meter achter mij dus ik hoop dat het eekhoorntje nog leeft. :\

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:42

:\
Zo irritant als ze geen afstand houden als je al harder rijdt dan mag. Hopelijk leeft het eekhoorntje nog.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:47

Echt sneu, dat je niet kunt remmen door zo iemand achter je. Hopelijk is het eekhoorntje niet aangereden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:48

Ja ik ben allang blij dat ik geleerd heb eerst te controleren of ik kan remmen en of dat nut heeft voordat ik rem. Want als ik op reflex vol geremd had dan kon ik afgesleept worden. :+

Bellatrix schreef:
:
Zo irritant als ze geen afstand houden als je al harder rijdt dan mag. Hopelijk leeft het eekhoorntje nog.

Sowieso moeten mensen gewoon afstand houden. Dat mensen ongeduldig zijn is hun probleem. Ik hoef daarom geen extra risico te lopen op een ongeluk. Afstand houden is een van de belangrijkst dingen die je kan doen om ongelukken te voorkomen. :=

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:10

Bellatrix schreef:
Zaterdag ook weer veel auto's die op 2e baan gaan rijden terwijl ze oceanen van ruimte op de rechterbaan hadden. :x

Ja klopt, vonden wij ook en dan vaak ook nog langzamer dan 100.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 23:08

Hier vandaag op de fiets zowat een botsing met 3 mensen van 14-16 jaar op fatbikes... Ik kwam van rechts op een gelijkwaardige kruising (geen verkeerslichten, strepen op de weg of wat dan ook maar), maar voorrang kreeg ik niet. Gelukkig zitten er goede remmen op mijn fiets en zijn mijn reflexen ook prima. Maar pffff....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 08:10

Fatbikes zijn de BMW's onder de fietsen: die worden gemaakt met ingebouwde voorrang :))

Althans, dat vinden de bestuurders zelf.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 21:27

Blijkbaar...

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:33

Op de voetbalclub bij mijn vereniging staat het er ook vol mee en dan met drie fietsen naast elkaar de bocht door willen, was lopend en had geen zin in blauwe tenen, maar zo neem je geen bochten….

O en een wegafsluiting zonder omleiding zijn ook leuk….bestuurder voor mij wist het even niet meer. Gelukkig wist ik de binnendoor wegen daar, maar snap dat het in het donker helemaal lastig te zien is,

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:51

Een 60 weg waar ook fietsers rijden maar die dan stug met zijn 2en of 3e naast elkaar blijven rijden. Dat werkt bij mij wat frustratie op. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:25

Maar je mag gewoon met twee naast elkaar? :+

Die hebben net zoveel recht om daar te fietsen zo als jij hebt om daar te rijden. :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:27

Oh mag dat? :+ Ik zou het fijn vinden als ze even achter elkaar gaan rijden. :+ Dat zie ik namelijk veel gebeuren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:29

Bellatrix schreef:
Oh mag dat? :+ Ik zou het fijn vinden als ze even achter elkaar gaan rijden. :+ Dat zie ik namelijk veel gebeuren.

Ja dan kunnen ze elke 5 minuten weer achter elkaar gaan fietsen. Daarbij is mijn eigen ervaring dat als je achter elkaar gaat fietsen dat auto’s keihard en heel dicht passeren. Dus naast elkaar fietsen voelt dan veiliger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:33

2 naast elkaar, best. Maar drie vind ik niet netjes.

Ik vind fietsers op het voetpad heel vervelend. Gebeurt hier veel. Komen ze op het voetpad (er is gewoon een fietspad, mind you) de hoek om zetten waar jij net loopt met je hond. Godsamme, ik heb regelmatig staan vloeken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:34

Oh ik ga dan gewoon niet meer aan de kant. Ze stappen maar af. :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:36

Ja, iets meer ruimte innemen als fietser zodat auto's je niet overhoop rijden :j Ik doe het zelf ook, vooral in wat smallere straten waar inhalen eigenlijk niet past maar je weet dat een auto het toch gaat proberen. Dan ga ik wat meer richting het midden van de weg fietsen in plaats van strak aan de kant, zodat ze wel achter me moeten blijven. Misschien vervelend voor hun, maar wel veiliger voor mij :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:37

Foaly schreef:
Ja, iets meer ruimte innemen als fietser zodat auto's je niet overhoop rijden :j Ik doe het zelf ook, vooral in wat smallere straten waar inhalen eigenlijk niet past maar je weet dat een auto het toch gaat proberen. Dan ga ik wat meer richting het midden van de weg fietsen in plaats van strak aan de kant, zodat ze wel achter me moeten blijven. Misschien vervelend voor hun, maar wel veiliger voor mij :j

Als ze haast hebben gaan ze maar eerder weg van huis. Of ze bellen maar 112. +:)+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:07

spookfietsers vind ik irritant, er is aan beide kanten van de weg een fietspad en toch fietsen tegen de rijrichting in, mijn man rijdt met een driewieler, die is zo breed dat hij het hele fietspad nodig heeft en hij kan dan de stoep op, omdat de spookfietser hem zogenaamd niet ziet......

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:10

Wij doen dat hier niet als fietser, maar te paard.
We moeten een overweg over vlakbij stal om het bos in te gaan.
Als ik alleen ben rijd ik over de stoep of de fietsstrook over de overweg (uiteraard niet als een fietsers of voetgangers tegelijkertijd de overweg willen passeren), maar paard van stalgenootjl vindt de overweg nog altijd wat spannend en wil dan wel eens een beetje uitwijken. Op de fietsstrook en de stoep staan nl witte kruizen en hij is bang dat die witte kruizen in zijn hoeven bijten ofzo.
Als we dus samen zijn, dan gaan we gewoon met 2 naast elkaar over het midden van de weg, want als we achter elkaar over het weggedeelte naast de fietsstrook gaan, presteren sommige auto's het nog om zich er op de overweg langsheen te wurmen (er is een middenscheiding, dus dat is best smal, als je te paard netjes links naast de streep van de fietsstrook rijdt en er wurmt zich een auto langs jou en de middenscheiding) en de kans op schrikken wordt dan ook nog groter, omdat de autobanden op de rails ook een apart geluid maken.

Uiteraard nemen we er geen voorrang, we wachten tot er voldoende ruimte is, maar soms zijn auto's er toch ineens en dan dwingen we ze voor 10 meter even achter ons, eenmaal het spoor over gaan we direct weer achter elkaar en zover mogelijk naar de zijkant van de weg.
Maar soms moet je omwille van de veiligheid van iedereen jezelf even breder maken dan je misschien eigenlijk bent.

@Morrie: ik zou gewoon rechts op het fietspad blijven en niet de stoep op gaan als ik je man was. Desnoods afremmen en stil gaan staan, maar niet de stoep op voor iemand die wil afsnijden en daarom aan de verkeerde kant van de weg fietst.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:31

Marije_jiplover schreef:
@Morrie: ik zou gewoon rechts op het fietspad blijven en niet de stoep op gaan als ik je man was. Desnoods afremmen en stil gaan staan, maar niet de stoep op voor iemand die wil afsnijden en daarom aan de verkeerde kant van de weg fietst.

mijn man is ontzettend bang om te vallen met die fiets (wat bijna niet kan) dus die gaat gevaar liever uit de weg. Helemaal omdat het 9 van de 10 x meerdere jongens op 1 fatbike zijn.