Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:39

Alja schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik vind het betalen via marktplaats ook niet zo fijn. Sowieso niet omdat er kosten bij komen, maar ook omdat ik vind dat marktplaats er niets mee te maken heeft.

Vind idd die 40 cent niet nodig
Als je het 100 keer in de maand doet is het toch mooi 40 euro ( weg gegooid geld)

Ik moet eerlijk zeggen dat die 40 cent me weinig boeit, zeker als ik dan weet dat het met post.nl label is.
Dan weet ik 100% dat het adres goed is(ik heb het immers zelf ingevoerd, en hoef nu maar 1x te klikken, ik weet hoe goed ik ben met het onthouden van mijn postcode, dus dit werkt gewoon) én ik kan meteen het label inzien en zien waar het pakketje is.

Het "nadeel" is dat er dus hier en daar wat "mis" gaat met linkjes sturen wbt fraude etc. maar daar probeer ik ook zo goed mogelijk op te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:39

marleen_usar schreef:
Rabobank.

Die zijn voor deze zaken 24/7 bereikbaar.

Telefoonnummer: 088 722 67 67 (vanuit het buitenland: +31 88 722 67 67).
Bereikbaarheid: 24 uur per dag, 7 dagen per week.

01San

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:17

Ja zou ook dat nood nummer bellen!!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:03

Ik heb gebeld en fraude gaat er mee aan de slag, ik moet aangifte doen en naar de bank opsturen. Donderdag kunnen we weer internetbankieren, en we zijn meer dan 2000 euro kwijt. Het is dus gebeurd met het verzendlabel van marktplaats.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:05

marleen_usar schreef:
Ik heb gebeld en fraude gaat er mee aan de slag, ik moet aangifte doen en naar de bank opsturen. Donderdag kunnen we weer internetbankieren, en we zijn meer dan 2000 euro kwijt. Het is dus gebeurd met het verzendlabel van marktplaats.

Nee, het is niet gebeurd met het verzendlabel van marktplaats, maar op het klikken van een onbekende link. Hele vervelende, maar hopelijk wijze les voor je..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:06

marleen_usar schreef:

Wat erg. Maar het is dus niet gebeurd met het verzendlabel van Marktplaats maar met een foute link. Normaal maak jij zelf het verzendlabel aan bij een betaalverzoek. Die link krijg jij niet van de koper. Maar goed, heel zuur dit. Hopelijk krijg je je geld terug.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:16

Het is een externe link die niet door Marktplaats beheert word, dus het is inderdaad een wijze (en dure) les ben ik bang.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:22

Probeer een ander huisje te vinden voor onze koningspython via marktplaats. Krijg ik een bericht dat iemand de slang voor een klein bedrag incl terrarium morgen komt ophalen, ik geef aan dat we dat te weinig vinden en dat we liever ook eerst horen waar de slang terecht zou komen. Wordt daarna gelijk uitgemaakt voor een prutser die niks van het reptielenwereldje zou afweten, ik zou geld belangrijker vinden als welzijn van het dier. Want meneer wist meer van reptielen af dan bijna iedereen in het wereldje en ik zou nergens vanaf weten en er nog wel achter komen hoe het werkt :?

Doe opzettend mijn best om een goed tehuis te vinden, had de slang laatst kunnen verkopen voor een aanzienlijk bedrag maar had daar geen goed gevoel bij, dus niet door laten gaan. En dan komt iemand op mp mij uitmaken als een of andere dierbeul omdat ik niet aan hem wil verkopen |o

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:25

StalNollie schreef:
Ik doe alles op de oude manier en niet via mp daar begin ik niet aan.

Linked openen doe ik ook echt nooit.

Hier dus ook! Toen ik een item wou kopen via marktplaats vroeg ik om de bank rek om het zelf handmatig over te maken. Dit wou de verkoper niet die wou alleen met tikkie. Dat gaat t over.

Het is te hopen dat ze daar niet ook iets voor verzinnen qua oplichting.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:11

marleen_usar schreef:

Jemig, wat een groot bedrag. Ik hoop dat je het terug krijgt.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:15

Terwijl het via het marktplaats systeem juist veilig zou moeten zijn. Betaal en verzendbevestiging en marktplaats zou dan nog evt iets kunnen betekenen mocht er toch iets mis gaan. Maar door alle fraude vertrouwen ook mensen dat niet meer.

Vind juist met de ouderwetse manier dat je maar moet avonturen of je na de betaling ook daadwerkelijk nog iets hoort.

Voorheen had ik automatisch mijn telefoonnummer erbij, toen kreeg ik echt veel oplichters via WhatsApp die dan met een verificatie wilde frauderen..

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:15

Ze betaalde niet via Marktplaats. Ze klikte op een externe link via marktplaats.

Daarom vind ik het dus niet erg om die 40 cent te betalen en binnen marktplaats te blijven. Ik maak tenslotte ook gebruik van hun gratis service :-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:30

Met het systeem van markplaats is niks mis, je moet niet op externe linkjes klikken.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:45

Ik doe niks geen betalingen via Marktplaats, niet van mijn kant als ik iets wil kopen en ook niets van iemand die iets van mij wil kopen. Marktplaats is slecht te bereiken als er stront aan de knikker is bij een koop die betaald is via Marktplaats betaalmethode. Gelijk oversteken ook al genoeg nare dingen van voorbij zien komen. Ik doe altijd gewoon ouderwets over(laten) boeken of per tikkie of eigen bank betaalverzoek. Dit is tot nu toe altijd perfect verlopen van beide kanten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:47

Wauw wat een bedrag.

Maar door enkel te klikmen ben jij dat geld niet kwijt.
Jij hebt hierna nog moeten inloggen dmv je pincode of bank inlog.

Sowieso nooit handig om op onbekende linken te klikken. Zeker niet als jij degene bent die en label moet aanmaken...

Triest dit zeg.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:52

tijger22 schreef:
Ik doe niks geen betalingen via Marktplaats, niet van mijn kant als ik iets wil kopen en ook niets van iemand die iets van mij wil kopen. Marktplaats is slecht te bereiken als er stront aan de knikker is bij een koop die betaald is via Marktplaats betaalmethode. Gelijk oversteken ook al genoeg nare dingen van voorbij zien komen. Ik doe altijd gewoon ouderwets over(laten) boeken of per tikkie of eigen bank betaalverzoek. Dit is tot nu toe altijd perfect verlopen van beide kanten.

Hier net zo.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:59

Ik heb niet ingelogd want dat lukte niet,en toch konden ze geld er af halen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:14

marleen_usar schreef:

Je hebt dus wel je gegevens ingevoerd?

Zo gehaaid en echt heel gemeen. Ik hoop dat je je geld terug krijgt.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:25

marleen_usar schreef:

Omdat het niet de echte site was. Maar zo wel je gegevens hebben gekregen.

Het is smerig hoe ze tegenwoordig te werk gaan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 00:10

Je voert je gegevens in en krijgt dan een foutmelding, maar omdat het een gespiegelde website is kunnen de ‘foute mensen’ meekijken en hebben ze op die manier toegang tot jouw gegevens. Heel vervelend, maar zo eenvoudig is het nou eenmaal wel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:33

Jeetje Marleen, wat een ellendig verhaal zeg! Ik hoop dat de bank nog wat voor je kan doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:35

Ik ga online aangifte doen en dat moet ik naar hun mailen, nu kan er geen geld meer af gehaald worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:36

Wat naar marleen :knuffel:
Hopelijk een goede afloop, bah wat veel geld.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:08

marleen_usar schreef:

Ik vind het eigenlijk best wel schrikbarend hoe naïef je er nog steeds instaat, ook nu, nadat het gebeurd is, lijkt het alsof je je van geen kwaad bewust bent? Natuurlijk kon je niet inloggen, want je zat niet in een echte omgeving. De oplichters willen gewoon weten wat jouw gegevens zijn, dus hebben ze een fake login-omgeving gemaakt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:14

Eerlijk gezegd, wist ik ook niet hoe ze dit doen. Maar ik zou dan ook niet op linkjes klikken. Dat is het enige wat ik weet van internetoplichting: niet op linkjes klikken.